Δεν έχουν τέλος προβλήματα στον προαστιακό σιδηρόδρομο, με ένα νέο περιστατικό αποφυγής σύγκρουσης να έρχεται στο φως της δημοσιότητας με δύο τρένα παρά λίγο να συγκρουστούν απόγευμα της Δευτέρας 25 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, το απόγευμα της Δευτέρας, συρμός του προαστιακού που κινούνταν στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λάρισα, ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης στον σταθμό του Κορινού Πιερίας.
Την ίδια στιγμή, δηλαδή περίπου στις 5 το απόγευμα, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα, κινούνταν και αυτή στην ίδια γραμμή, της καθόδου, όπου είχε ακινητοποιηθεί ο προαστιακός. Μάλιστα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ριζοσπάστης», το Intercity πλησίαζε κανονικά στον σταθμό του Κορινού, έχοντας «πράσινους» σηματοδότες στη διαδρομή.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity όμως, άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό του Κορινού, ακινητοποιημένος, θορυβήθηκαν και επικοινώνησαν μαζί του μέσω κινητού τηλεφώνου. Στη συνομιλία αυτή, επιβεβαίωσαν πως όντως ο συρμός ήταν ακινητοποιημένος στην ίδια γραμμή που κινούνταν το δικό τους τρένο, σε μικρή απόσταση μπροστά τους. Τελικά, το Intercity μπόρεσε να σταματήσει με ασφάλεια, πριν φτάσει στο σημείο.
«Θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» το περιστατικό με τα τρένα στον Κορινό Πιερίας», δήλωσε το πρωί της Τετάρτης ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου. Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, στην περιοχή λειτουργεί και η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση, ενώ με βάση τις δικές του πληροφορίες, στην αναφορά που έχει υποβάλλει ο μηχανοδηγός του Intercity αναφέρεται πως «δεν λειτούργησε το φανάρι, δηλαδή ότι δεν ήταν κόκκινο, ήταν πράσινο».
«Μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά στο συγκεκριμένο φανάρι, το οποίο ανταποκρίνεται. Το ότι δεν λειτούργησε το φανάρι είναι κατά δήλωση του μηχανοδηγού», είπε ο κ. Οικονόμου και συνέχισε: «Δεν γνωρίζω αν είναι τεχνικό το πρόβλημα, το θέμα θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» επισήμανε ο ίδιος.
Τι αναφέρει ο ΟΣΕ για την καταγγελία
Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη