Ο ΣΙΕΙΕ, που ηγετικά του στελέχη έπαιζαν θέατρο λέγοντας ότι δήθεν «δεν γνώριζαν τίποτε για την υπογραφή της εγκυκλίου», ή ότι «ήταν αχρείαστη η έκδοσή της, καθώς δυναμιτίζει το κλίμα στα σχολεία», κατέθεσε στο ΣτΕ παρέμβαση (συνημμένη) υπέρ του Υπουργού Παιδείας (!) και της εγκυρότητας της προδήλως παράνομης και αντισυνταγματικής εγκυκλίου Φ.18/93893/Δ5/12-7-2013, με την οποία επιχειρείται να αποσυρθεί η κρατική εποπτεία από την ιδιωτική εκπαίδευση και να ισοπεδωθούν, με ελεύθερες, μαζικές και αναιτιολόγητες απολύσεις, συρρίκνωση των αποζημιώσεων και αφαίρεση της ιδιότητας του λειτουργού της εκπαίδευσης και του υποβιβασμού σε απλό ιδιωτικό υπάλληλο, οι εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας η επιχειρηματολογία της ΟΙΕΛΕ ότι εδώ και αρκετούς μήνες σχολάρχες και Αρβανιτόπουλος πορεύονται χέρι-χέρι και συνδιαμορφώνουν ως καλά «συνεταιράκια» τη διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο ότι αποκαλύπτεται σήμερα η προκλητική και ύποπτη συναλλαγή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με την ηγεσία των σχολαρχών. Το κέρδος που θα αποκομίσουν από την τυχόν εφαρμογή της εγκυκλίου θα είναι τεράστιο. Αφενός μεν, θα απαλλαγούν από εκπαιδευτικούς που ήδη έχουν βάλει στο στόχαστρο - ανθρώπους με κοινωνική/συνδικαλιστική δράση, παλαιότερους εκπαιδευτικούς με υψηλότερες αποδοχές, συναδέλφους που έχουν κατά καιρούς διεκδικήσει συνδικαλιστικά ή νομικά τα δικαιώματά τους (νόμιμο διορισμό, δεδουλευμένα μηνών, κ.λπ.), εκπαιδευτικούς που αρνήθηκαν να παραβιάσουν κατ’ εντολήν των εργοδοτών τους τη νομοθεσία – αφετέρου δε, θα κερδίσουν πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τη μείωση του μισθολογικού κόστους (το οποίο ήδη έχει πέσει στο 27% του συνόλου των εσόδων!) και την κατά το ήμισυ τουλάχιστον συρρίκνωση των αποζημιώσεων απόλυσης. Ήδη, βέβαια, με διάφορες νομοθετικές παρεμβάσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. (νέο μισθολόγιο, αύξηση ωραρίου) οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων έχουν κερδίσει πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Γϊνεται αντιληπτό, επομένως, ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η ηγεσία των σχολαρχών δεν είναι κοινωνικοί εταίροι, αλλά συνεταίροι σε μια άνευ προηγουμένου στα χρόνια της Μεταπολίτευσης οικονομική πριμοδότηση από την πολιτεία μιας ομάδας 150 ανθρώπων και εις βάρος 12.000 εργαζόμενων.
Οι εργοδότες πετούν με την παρέμβαση στο ΣτΕ υπέρ του Υπουργού Παιδείας και υπέρ της εγκυκλίου τις μάσκες. Αποδεικνύουν ότι θέλουν να μετατρέψουν τα σχολεία σε παντοπωλεία τίτλων σπουδών. Επιβεβαιώνουν, τέλος, ότι η πρωτοφανής παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δραστηριότητας που έζησαν αιρετοί της ΟΙΕΛΕ σε κάποια ιδιωτικά σχολεία με απαγόρευση εισόδου (βλέπε Αρσάκεια, Σχολή Λαμπίρη), με την ως δια μαγείας «εξαφάνιση» εκπαιδευτικών λίγο πριν από προγραμματισμένη ενημέρωση (Μάνεση, Αυγουλέα-Λιναρδάτου) ή με την εντολή του ΣΙΕΙΕ στους ιδιοκτήτες - μέλη του Συνδέσμου να γίνονται οι ενημερώσεις μετά τη λήξη των μαθημάτων, ώστε οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας να μη βρίσκουν παρά ελάχιστους συναδέλφους δεν ήταν διόλου τυχαία. Η μεγαλύτερη απεργία των τελευταίων 20 ετών για τον κλάδο την Τρίτη, 15/10 και η μεγάλη πορεία στη Βουλή θα είναι η δική μας απάντηση στα καλά συνεταιράκια.
ΥΓ Μάθαμε χθες ότι ο πατέρας του Υπουργού Παιδείας είχε ιδιωτικό σχολείο. Αναρωτιόμαστε, μήπως τώρα που βλέπει ότι το πολιτικό μέλλον του είναι αβέβαιο με όσα κάνει για να διαλύσει τη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, σκέφτεται να καταπιαστεί με το πατρικό επάγγελμα και στρώνει έτσι το «έδαφος» για να είναι όλα ρόδινα (για αυτόν ως σχολάρχη, βεβαίως-βεβαίως…).
Για το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη