ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Παρακαλώ τον συνάδελφο κ. Κουράκη να πάρει το λόγο.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Είναι εντυπωσιακή η αδιαφορία που δείχνει το Υπουργείο Παιδείας που με κανέναν εκπρόσωπό του δεν παρίσταται, τουλάχιστον αυτήν τη στιγμή, στη συζήτηση της τροπολογίας που αφορά την παιδεία.
Επίσης, εντυπωσιακό και εξοργιστικό είναι ότι ενώ υπάρχουν δεκάδες προβλήματα στο χώρο της μέσης εκπαίδευσης, αυτό που απασχολεί το Υπουργείο είναι όχι να συμπληρώσει τα κενά, αλλά να κατασυκοφαντήσει ακόμη μία φορά με την τροπολογία που φέρνει για το παρουσιολόγιο των εκπαιδευτικών, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι κοπανατζήδες κι ότι δεν πατάνε στο σχολείο, ενώ γνωρίζει ή όφειλε να γνωρίζει ότι η παρουσία των εκπαιδευτικών στο σχολείο επιβεβαιώνεται τουλάχιστον με δύο τρόπους, καθώς υπογράφουν τόσο στο δελτίο απουσιών, όσο και στο βιβλίο ύλης και μάλιστα συμπληρώνουν το αντικείμενο της διδασκαλίας, πέραν του ότι ο Διευθυντής κρατάει ημερολόγιο για την παρουσία τους.
Αυτό αποσκοπεί, όπως αντιλαμβάνεσθε, στο να δημιουργηθεί επιπλέον ένα κλίμα ανασφάλειας, υποταγής και κατατρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, λειτουργώντας ως ο «μεγάλος αδελφός» στο χώρο του σχολείου, λες και το Υπουργείο δεν γνωρίζει πως ένα μεγάλο μέρος από τις εργασίες των εκπαιδευτικών διεξάγονται στο σπίτι τους, όπως είναι η προετοιμασία των μαθημάτων, των ασκήσεων, η αξιολόγηση των γραπτών και άλλα.
Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Τώρα που οι εκπαιδευτικοί θα χρειάζεται να μετακινούνται έως και σε πέντε σχολεία μέσα στην ίδια περιφέρεια, πού θα καταχωρίζονται οι ώρες μετακίνησης από το ένα σχολείο στο άλλο; Οι μετακινήσεις θα λογαριάζονται ως απουσίες; Οι άπειρες ώρες εκτός κανονικού ωραρίου τα Σαββατοκύριακα, που πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί τις περνούν πάλι μέσα στο σχολείο για θεατρικά, προετοιμασία για γιορτές, εκδηλώσεις, θα λογαριάζονται ως υπερωρίες; Σκοπεύει, μήπως, το Υπουργείο να πληρώσει την υπηρεσία σε παρελάσεις, εκκλησιασμούς, ανήμερα εθνικών εορτών -τις ημέρες δηλαδή που είναι επίσημη αργία του κράτους για όλους τους εργαζόμενους, αλλά όχι για τους εκπαιδευτικούς- ως υπερωρίες; Καταλαβαίνετε ότι η πρόθεση είναι καθαρά επικοινωνιακή και αποσκοπεί στη μείωση του κύρους των εκπαιδευτικών.
Όσον αφορά στην τροπολογία που έχει σχέση με τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων, εδώ συμβαίνει κάτι το εξωφρενικό. Από τη μία τους θέτει σε διαθεσιμότητα και από την άλλη τους απειλεί με αργία. Λέει, δηλαδή, ότι «Αν μεν δεν απογραφείτε, θα σας θέσω σε αργία. Αν απογραφείτε, θα σας θέσω σε διαθεσιμότητα». Μου θυμίζει -και λυπάμαι για τη βαρύτητα της έκφρασης- εκτελέσεις, που οι εκτελεστές καλούν τους ανθρώπους που πρόκειται να εκτελεστούν να «σκάψουν το λάκκο τους», προκειμένου να μην κουραστούν οι ίδιοι βάζοντάς τους μέσα. Περί αυτού πρόκειται.
Απολύετε χίλιους τριακόσιους σαράντα εννέα διοικητικούς υπαλλήλους και τους καλείτε ταυτοχρόνως να δεχθούν εθελουσίως και να συνυπογράψουν την εργασιακή τους καταδίκη. Καταλαβαίνετε, βέβαια, ότι ο κ. Αρβανιτόπουλος πάνω σε αυτό διαπράττει προσωπικά -ως πολιτική ηγεσία- πάρα πολλές ανομίες.
Η πρώτη ανομία είναι ότι καλεί εργαζόμενους που είναι σε απεργία να σπάσουν την απεργία, να μπουν στα γραφεία για να πάρουν τα στοιχεία και να απογραφούν.
Η δεύτερη ανομία είναι -και συγνώμη που το λέω, κύριε Υπουργέ- ότι ενώ καταργείτε διοικητικούς υπαλλήλους από οκτώ πανεπιστημιακά ιδρύματα, δεν θέτετε σε διαθεσιμότητα κανένα διοικητικό υπάλληλο του Παντείου Πανεπιστημίου, στο οποίο διδάσκατε ως καθηγητής και του Πανεπιστημίου του Πειραιά, το οποίο βρίσκεται στην εκλογική σας περιφέρεια.
Η τρίτη ανομία είναι ότι ο ίδιος ζήτησε την έκδοση της εισαγγελικής παραγγελίας, προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες απογραφής των «προς διαθεσιμότητα» υπαλλήλων, αποκρύπτοντας ότι δεν υπάρχει έκθεση αξιολόγησης. Σήμερα μου ήρθε ένα έγγραφο από το Σύλλογο Εργαζομένων του Πανεπιστημίου της Αθήνας, το οποίο λέει ότι έστειλαν στον εισαγγελέα και ζήτησαν να διατάξει να δοθεί από το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης η έκθεση αξιολόγησης, στην οποία υποτίθεται στηρίχτηκε βάσει του νόμου για να θέσει τους χίλιους τριακόσιους σαράντα εννέα υπαλλήλους σε διαθεσιμότητα. Απαντά το Υπουργείο Παιδείας: «Εμείς δεν θα το δώσουμε, αρμόδιο να σας το δώσει είναι το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης».
Καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για έναν εμπαιγμό. Δεν υπάρχει έκθεση αξιολόγησης. Ζήτησαν από τον κ. Αρβανιτόπουλο να συμβάλει με χίλια τριακόσια σαράντα εννέα «κεφάλια» για να συμπληρωθεί ο αριθμός των «προς διαθεσιμότητα» υπαλλήλων. Περί αυτού πρόκειται, όπως ακριβώς είχε ανταποκριθεί στο να δώσει άλλα δύο χιλιάδες τετρακόσια «κεφάλια» από καθηγητές της τεχνολογικής εκπαίδευσης για να υλοποιηθεί αυτός ο στόχος των απολύσεων.
Τι επιπτώσεις έχει αυτό στα πανεπιστήμια; Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: Το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών θα χάσει το 40% των διοικητικών του υπαλλήλων. Θα χάσει, δηλαδή, τετρακόσιους ενενήντα οκτώ διοικητικούς υπαλλήλους. Αντίστοιχο αριθμό έχει και το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, μικρότερο έχει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Αυτό σημαίνει ότι θα μειωθεί η αναλογία διοικητικών υπαλλήλων προς φοιτητές. Στα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών είναι 8 και 9,5 ανά 100 φοιτητές, ενώ στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας τώρα είναι 2 προς 100 και θα γίνει 1 προς 100.
Αυτό σημαίνει ότι οι εναπομείναντες υπάλληλοι θα πρέπει να ανταποκριθούν στο να εξυπηρετήσουν τις κεντρικές υπηρεσίες των πανεπιστημίων, τις σαράντα γραμματείες των σχολών και των τμημάτων, τις οκτώ μεγάλες κεντρικές βιβλιοθήκες και τα τριάντα δύο σπουδαστήρια, τις εξήντα έξι κλινικές, τα εκατόν εβδομήντα τέσσερα εργαστήρια κ.ο.κ. Ο κατάλογος είναι ατελείωτος.
Να ξέρετε ότι με το σχέδιο αυτό και την απόλυση αυτών των υπαλλήλων έχουμε την πλήρη κατάργηση των θέσεων των φυλάκων. Άρα, υπάρχουν τρομακτικές επιπτώσεις στη φύλαξη των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων του Πανεπιστημίου.
Όσοι ψηφίσουν αυτή τη διάταξη να ξέρουν ότι υπονομεύεται η διαδικασία φύλαξης του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Να ξέρουν ότι η φοιτητική μέριμνα θα δεχθεί ένα πολύ μεγάλο πλήγμα στο βαθμό που καταργούνται θέσεις για την εξυπηρέτηση στις εστίες και στις φοιτητικές λέσχες. Το Πανεπιστήμιο δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις διεθνείς του υποχρεώσεις σε προγράμματα Erasmus, Leonardo και άλλα. Τα έσοδα του Πανεπιστημίου θα υποστούν καθίζηση καθώς πολλά ερευνητικά προγράμματα δεν θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν, άρα θα έχουμε μια τεράστια απώλεια εσόδων.
Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι απέναντι σε όλο αυτό το πρόγραμμα κατεδάφισης του δημοσίου πανεπιστημίου υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αγώνας των διοικητικών υπαλλήλων και όλων των πανεπιστημιακών. Είναι χαρακτηριστικό –το είπε πριν και η κ. Φωτίου- ότι χίλιοι διακόσιοι πενήντα διοικητικοί υπάλληλοι στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και στο Μετσόβιο, αρνήθηκαν να απογραφούν, δηλαδή αρνήθηκαν να σκάψουν το λάκκο τους. Όμως να είστε σίγουροι ότι σ’ αυτόν το λάκκο θα πέσει η ίδια η Κυβέρνηση και η πολιτική της.
Σας ευχαριστώ.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΑΣΟΥ ΚΟΥΡΑΚΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη