ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Ι. Α΄ Τάξης Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. - δίωρο μάθημα.
Είναι γνωστό ότι από τη σχολική χρονιά 2009-2010, για τη διδασκαλία του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. χρησιμοποιείται το βιβλίο «ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ» της Α΄ τάξης 1ου κύκλου του Τομέα Οικονομίας και Διοίκησης των Τ.Ε.Ε, με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του μαθήματος που περιγράφεται στο ΦΕΚ 2322/τ.Β/31-12-1999.
Δεδομένου ότι το μάθημα αυτό, είναι υποχρεωτικό για όλες τις ειδικότητες, κρίνεται αναγκαία η απλούστευση του περιεχομένου με την χρήση διδακτικών μεθοδολογικών προσεγγίσεων και τεχνικών που οδηγούν στην ανακαλυπτική μάθηση.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο βασικός σκοπός του μαθήματος, είναι να κατανοήσει ο μαθητής βασικές οικονομικές έννοιες, απαραίτητες στην καθημερινή τους ζωή.
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται οι μαθητές :
- Να κατανοήσουν ότι τα (οικονομικά) αγαθά ικανοποιούν ανάγκες.
- Να γνωρίσουν τους βασικούς συντελεστές παραγωγής.
- Να κατανοήσουν ότι η στενότητα πόρων αποτελεί βασικό οικονομικό πρόβλημα..
- Να κατανοήσουν τον νόμο της ζήτησης.
- Να γνωρίσουν τους βασικούς προσδιοριστικούς παράγοντες ζήτησης
- Να κατανοήσουν τον νόμο της προσφοράς.
- Να γνωρίσουν τους βασικούς προσδιοριστικούς παράγοντες προσφοράς.
- Να κατανοήσουν τον τρόπο προσδιορισμού των επιπέδων τιμών.
- Να κατανοήσουν την έννοια και το περιεχόμενο του ΑΕΠ.
- Να κατανοήσουν ότι το ΑΕΠ αποτελεί δείκτη ανάπτυξης / μεγέθυνσης μιας οικονομίας.
- Να γνωρίσουν το φαινόμενο του πληθωρισμού.
- Να κατανοήσουν τις οικονομικές συνέπειες του πληθωρισμού.
- Να γνωρίσουν το φαινόμενο της ανεργίας.
- Να κατανοήσουν τις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες της ανεργίας.
- Να κατανοήσουν την έννοια και τις λειτουργίες του χρήματος
- Να γνωρίσουν τα διάφορα είδη του χρήματος
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βιβλίο : «ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ» των Γ. Κώττη, Α. Πετράκη – Κώττη, κ.ά.
ΚΕΦ. 1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
1. Οι ανάγκες
1.1 Διακρίσεις των αναγκών
1.2 Ιδιότητες των οικονομικών αναγκών
2. Αγαθά
2.1 Διακρίσεις Αγαθών
3. Οι Συντελεστές της παραγωγής
5. Το Οικονομικό κύκλωμα
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 2 ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
1. Το κύριο οικονομικό πρόβλημα και η Οικονομική Επιστήμη
1.1 Τα επιμέρους οικονομικά προβλήματα
2. Η καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων
2.1 Η έννοια της καμπύλης παραγωγικών δυνατοτήτων.
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 3 Η ΖΗΤΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
1. Το σύστημα της αγοράς
2. Η ζήτηση προϊόντων
2.1 Γενικά για τη ζήτηση προϊόντων
2.2 Ο νόμος της ζήτησης
2.3 Ατομική και συνολική ζήτηση
2.4 Η καμπύλη ζήτησης
2.5 Άλλοι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 4 Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
1. Η προσφορά αγαθών και υπηρεσιών
1.1 Γενικά για την προσφορά
1.2 Ο νόμος της προσφοράς
1.3 Ατομική και συνολική προσφορά
1.4 Η καμπύλη προσφοράς
1.5 Άλλοι προσδιοριστικοί παράγοντες της προσφοράς
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 9 ΕΓΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
1. Η αποτελεσματικότητα της οικονομίας.
2. Ακαθάριστο εθνικό και ακαθάριστο εγχώριο προϊόν
2.1 Έννοια και ορισμός
3. Εθνικό εισόδημα
4.Το ακαθάριστο Εθνικό (ή εγχώριο) προϊόν (ή εισόδημα) ως δείκτης Οικονομικής ευημερίας
5. Η διανομή του εισοδήματος
5.1 Το πρόβλημα της φτώχειας
5.2 Το πρόβλημα της άνισης διανομής του εισοδήματος
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 10 ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ
1. Πληθωρισμός
1.1 Τι είναι πληθωρισμός
1.2 Συνέπειες του πληθωρισμού
2. Ανεργία
2.1 Τι είναι ανεργία
2.3 Οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της ανεργίας
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 11 ΧΡΗΜΑ, ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ
1. Το χρήμα
1.1 Έννοια και λειτουργίες του χρήματος
1.2 Τα είδη του χρήματος
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Όπως αναφέρθηκε, κρίνεται αναγκαία η απλούστευση του περιεχομένου με την χρήση διδακτικών μεθοδολογικών προσεγγίσεων και τεχνικών που οδηγούν κυρίως στην ανακαλυπτική μάθηση. Επομένως προτείνονται:
Ø η εφαρμογή «σχεδίων εργασίας» (projects) και τεχνικών «μελέτης περίπτωσης» (case studies) για την κατανόηση για παράδειγμα,του νόμου προσφοράς και ζήτησης καθώς και των φαινομένων του πληθωρισμού και της ανεργίας.
Ø Επεξεργασία πινάκων και διαγραμμάτων (πχ θέματα πληθωρισμού , ανεργίας κα.) δεδομένου ότι τα διαγράμματα, μαζί με άλλο χρήσιμο υλικό, αποτελούν κείμενα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων κριτικής ανάγνωσης των πληροφοριών
Ø η χρήση συζήτησης σε ομάδες ή και ανά ζεύγη, καταιγισμός ιδεών, προβολή οπτικοακουστικού υλικού.
Ø η ενθάρρυνση των μαθητών να διατηρούν και να ενημερώνουν λεξικό οικονομικών όρων.
Ø η πραγματοποίηση ασκήσεων προσομοίωσης, παιχνιδιών ρόλων (π.χ. δημιουργία σεναρίων με θέματα σχετικά με την ανεργία κ.α ).
Ø συνεργασία με φορείς απασχόλησης για ανάπτυξη θεμάτων σχετικών με την ανεργία των νέων
Ø διοργανώσεις ημερίδων από τους μαθητές για ενημέρωση σε θέματα σχετικά με τις συνθήκες απασχόλησης/ ανεργίας, τη διανομή εισοδήματος, το χρηματοπιστωτικό σύστημα
Ø χρήση του διαδικτύου και του τύπου για άντληση πληροφοριών και επικαιροποίηση των πραγματευόμενων θεμάτων
Σημειώνεται ότι η συλλογή στατιστικών στοιχείων με σκοπό την συγκριτική μελέτη θεωρείται απαραίτητη για την επίτευξη του σκοπού του μαθήματος.
Ιδιαίτερα σημαντική για την εμπέδωση των οικονομικών εννοιών και την σύνδεση τους με την καθημερινότητα κρίνεται η βιωματική διδασκαλία, οπότε στο πλαίσιο του «μαθήματος» project είναι χρήσιμο να μελετηθούν θεματικές από τη Σχολική δραστηριότητα «Οικονομία-Επιχειρηματικότητα» όπως αυτή περιγράφεται στο ΦΕΚ 1254/τ.Β/7-09-2005, (Βλ. Ιστοσελίδα ΠΙ/ καινοτόμα προγράμματα).
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Απαραίτητο συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό για την κατανόηση των βασικών οικονομικών εννοιών αποτελούν και τα βιβλία μαθητή «Οικονομία και Εγώ» και «Οικονομία – Επιχειρηματικότητα» καθώς και τα αντίστοιχα βιβλία καθηγητή: «Οικονομία και Εγώ: Διδακτικές Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις» και «Οικονομία – Επιχειρηματικότητα: Διδακτικές Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις» που έχουν παραχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Χρήσιμα για την επίτευξη των στόχων του μαθήματος είναι διάφορα έντυπα όπως για παράδειγμα είναι τα έντυπα του OECD, EUROSTAT, E.E, ΕΣΥΕ και εφημερίδες, που περιέχουν στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον δείκτη ΑΕΠ, τα ποσοστά ανεργίας, τον πληθωρισμό κ.ά.
Χρήσιμες ιστοσελίδες :
http://www.bankofgreece.gr Κεντρική Τράπεζα της Ελλάδος
http://www.inka.gr Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος
http://www.ecb.int Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
http://www.statistics.gr Εθνική Στατιστική Υπηρεσία
http://www.mof-glk.gr Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
http://www.mnec.gr/el Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών
http://epp.eurostat.ec.europa.eu EUROSTAT
http://europa.eu Ευρωπαϊκή Ένωση
ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος γίνεται σύμφωνα με το Άρθρο 13 του Π.Δ. 50/2008 (ΦΕΚ 81 τ.Α΄/8-5-08). Δηλαδή η εξέταση περιλαμβάνει δύο ομάδες ερωτήσεων :
α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων, όσο και η κατανόησή τους.
β) Η δεύτερη αποτελείται από δύο ή τρεις ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι μαθητές.
Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε κάθε μια από τις ομάδες αυτές Η κατανομή της βαθμολογίας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας σε κάθε μια από αυτές, που καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους μαθητές γραπτώς .
IΙ. Α΄ Τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., Μάθημα Βασικών Δεξιοτήτων-μονόωρο μάθημα
Είναι γνωστό ότι από τη σχολική χρονιά 2009-2010, για τη διδασκαλία του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. χρησιμοποιείται το βιβλίο «ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ» της Α΄ τάξης 1ου κύκλου του Τομέα Οικονομίας και Διοίκησης των Τ.Ε.Ε, με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του μαθήματος που περιγράφεται στο ΦΕΚ 2322/τ.Β/31-12-1999.
Δεδομένων ότι το βασικό αυτό μάθημα είναι μονόωρο, κρίνεται απολύτως αναγκαία η απλούστευση του περιεχομένου με την χρήση διδακτικών μεθοδολογικών προσεγγίσεων και τεχνικών που οδηγούν στην ανακαλυπτική μάθηση.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο βασικός σκοπός του μαθήματος, είναι να κατανοήσει ο μαθητής βασικές οικονομικές έννοιες, απαραίτητες στην καθημερινή τους ζωή.
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται οι μαθητές :
- Να κατανοήσουν ότι τα (οικονομικά) αγαθά ικανοποιούν ανάγκες.
- Να γνωρίσουν τους βασικούς συντελεστές παραγωγής.
- Να κατανοήσουν ότι η στενότητα πόρων αποτελεί βασικό οικονομικό πρόβλημα..
- Να κατανοήσουν τον νόμο της ζήτησης.
- Να γνωρίσουν τους βασικούς προσδιοριστικούς παράγοντες ζήτησης
- Να κατανοήσουν τον νόμο της προσφοράς.
- Να γνωρίσουν τους βασικούς προσδιοριστικούς παράγοντες προσφοράς.
- Να κατανοήσουν την έννοια και το περιεχόμενο του ΑΕΠ.
- Να γνωρίσουν το φαινόμενο του πληθωρισμού.
- Να γνωρίσουν το φαινόμενο της ανεργίας.
- Να κατανοήσουν τις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες της ανεργίας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βιβλίο : «ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ» των Γ. Κώττη, Α. Πετράκη – Κώττη, κ.ά.
ΚΕΦ. 1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
1. Οι ανάγκες
1.1 Διακρίσεις των αναγκών
1.2 Ιδιότητες των οικονομικών αναγκών
2. Αγαθά
2.1 Διακρίσεις Αγαθών
3. Οι Συντελεστές της παραγωγής
5. Το Οικονομικό κύκλωμα
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 2 ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
1. Το κύριο οικονομικό πρόβλημα και η Οικονομική Επιστήμη
1.1 Τα επιμέρους οικονομικά προβλήματα
2. Η καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων
2.1 Η έννοια της καμπύλης παραγωγικών δυνατοτήτων.
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 3 Η ΖΗΤΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
1. Το σύστημα της αγοράς
2. Η ζήτηση προϊόντων
2.1 Γενικά για τη ζήτηση προϊόντων
2.2 Ο νόμος της ζήτησης
2.3 Ατομική και συνολική ζήτηση
2.4 Η καμπύλη ζήτησης
2.5 Άλλοι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 4 Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
1. Η προσφορά αγαθών και υπηρεσιών
1.1 Γενικά για την προσφορά
1.2 Ο νόμος της προσφοράς
1.3 Ατομική και συνολική προσφορά
1.4 Η καμπύλη προσφοράς
1.5 Άλλοι προσδιοριστικοί παράγοντες της προσφοράς
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 9 ΕΓΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
1. Η αποτελεσματικότητα της οικονομίας.
2. Ακαθάριστο εθνικό και ακαθάριστο εγχώριο προϊόν
2.1 Έννοια και ορισμός
3. Εθνικό εισόδημα
4.Το ακαθάριστο Εθνικό (ή εγχώριο) προϊόν (ή εισόδημα) ως δείκτης Οικονομικής ευημερίας
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΚΕΦ. 10 ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ
1. Πληθωρισμός
1.1 Τι είναι πληθωρισμός
2. Ανεργία
2.1 Τι είναι ανεργία
2.3 Οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της ανεργίας
Ερωτήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Όπως αναφέρθηκε, κρίνεται αναγκαία η απλούστευση του περιεχομένου με την χρήση διδακτικών μεθοδολογικών προσεγγίσεων και τεχνικών που οδηγούν κυρίως στην ανακαλυπτική μάθηση. Επομένως προτείνονται:
Ø η εφαρμογή «σχεδίων εργασίας» (projects) και τεχνικών «μελέτης περίπτωσης» (case studies) για την κατανόηση για παράδειγμα,του νόμου προσφοράς και ζήτησης καθώς και των φαινομένων του πληθωρισμού και της ανεργίας.
Ø Επεξεργασία πινάκων και διαγραμμάτων (πχ θέματα πληθωρισμού , ανεργίας κα.) δεδομένου ότι τα διαγράμματα, μαζί με άλλο χρήσιμο υλικό, αποτελούν κείμενα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων κριτικής ανάγνωσης των πληροφοριών
Ø η χρήση συζήτησης σε ομάδες ή και ανά ζεύγη, καταιγισμός ιδεών, προβολή οπτικοακουστικού υλικού.
Ø η ενθάρρυνση των μαθητών να διατηρούν και να ενημερώνουν λεξικό οικονομικών όρων.
Ø η πραγματοποίηση ασκήσεων προσομοίωσης, παιχνιδιών ρόλων (π.χ. δημιουργία σεναρίων με θέματα σχετικά με την ανεργία κ.α ).
Ø συνεργασία με φορείς απασχόλησης για ανάπτυξη θεμάτων σχετικών με την ανεργία των νέων
Ø διοργανώσεις ημερίδων από τους μαθητές για ενημέρωση σε θέματα σχετικά με τις συνθήκες απασχόλησης/ ανεργίας, τη διανομή εισοδήματος, το χρηματοπιστωτικό σύστημα
Ø χρήση του διαδικτύου και του τύπου για άντληση πληροφοριών και επικαιροποίηση των πραγματευόμενων θεμάτων
Σημειώνεται ότι η συλλογή στατιστικών στοιχείων με σκοπό την συγκριτική μελέτη θεωρείται απαραίτητη για την επίτευξη του σκοπού του μαθήματος.
Ιδιαίτερα σημαντική για την εμπέδωση των οικονομικών εννοιών και την σύνδεση τους με την καθημερινότητα κρίνεται η βιωματική διδασκαλία, οπότε στο πλαίσιο του δίωρου «μαθήματος» project είναι χρήσιμο να μελετηθούν θεματικές ενότητες από τη Σχολική δραστηριότητα «Οικονομία-Επιχειρηματικότητα» όπως αυτή περιγράφεται στο ΦΕΚ 1254/τ.Β/7-09-2005).
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Απαραίτητο συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό για την κατανόηση των βασικών οικονομικών εννοιών αποτελούν και τα βιβλία μαθητή «Οικονομία και Εγώ» και «Οικονομία – Επιχειρηματικότητα» καθώς και τα αντίστοιχα βιβλία καθηγητή: «Οικονομία και Εγώ: Διδακτικές Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις» και «Οικονομία – Επιχειρηματικότητα: Διδακτικές Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις» που έχουν παραχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Χρήσιμα για την επίτευξη των στόχων του μαθήματος είναι διάφορα έντυπα όπως για παράδειγμα είναι τα έντυπα του OECD, EUROSTAT, E.E, ΕΣΥΕ και εφημερίδες, που περιέχουν στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον δείκτη ΑΕΠ, τα ποσοστά ανεργίας, τον πληθωρισμό κ.ά.
Χρήσιμες ιστοσελίδες :
http://www.bankofgreece.gr Κεντρική Τράπεζα της Ελλάδος
http://www.inka.gr Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος
http://www.ecb.int Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
http://www.statistics.gr Εθνική Στατιστική Υπηρεσία
http://www.mof-glk.gr Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
http://www.mnec.gr/el Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών
http://epp.eurostat.ec.europa.eu EUROSTAT
http://europa.eu Ευρωπαϊκή Ένωση
ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος γίνεται σύμφωνα με το Άρθρο 13 του Π.Δ. 50/2008 (ΦΕΚ 81 τ.Α΄/8-5-08). Δηλαδή η εξέταση περιλαμβάνει δύο ομάδες ερωτήσεων :
α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων, όσο και η κατανόησή τους.
β) Η δεύτερη αποτελείται από δύο ή τρεις ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι μαθητές.
Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε κάθε μια από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας σε κάθε μια από αυτές, που καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους μαθητές γραπτώς .
Οι διδάσκοντες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη