Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "Αλέξανδρος Δελμούζος"

Παλλήνη 6- 5- 2015

Αριθμ. Πρωτ.: 94

ΠΡΟΣ

όλους τους συναδέλφους μας

Σχετικά με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και  τις «εκθέσεις» που αναρτήθηκαν στο παρατηρητήριο του ΑΕΕ

Α. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Ο Σύλλογος μας έγκαιρα από τις 12-3-2014 με την απόφασή του με θέμα : «Η άλλη πλευρά της αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης. Χορός εκατομμυρίων ευρώ γύρω από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» ανέδειξε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το ρόλο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) της χώρας μας τα τελευταία χρόνια, αντί να ανοίγει νέους ορίζοντες στην εκπαίδευση, στηρίζοντας τον μαχόμενο εκπαιδευτικό της τάξης και να παράγει επιστημονικό έργο, εξαντλούσε  όλη του τη δράση στη διαχείριση των κονδυλίων στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης,  για την επιβολή της, προσπαθώντας να υποτάξει τους εκπαιδευτικούς και να κάμψει την αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος. Πιστό στις εντολές της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας παραβλέποντας την πραγματική του  αποστολή και ρόλο, που σύμφωνα με το  Νόμο 3966  είναι η επιστημονική έρευνα και μελέτη θεμάτων τα οποία αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια,  προσπαθούσε με αυταρχικότητα να  χειραγωγήσει  τους  εκπαιδευτικούς, κάτι που οδηγούσε  αδιαμφησβήτητα στην κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής και δημοκρατικής ελευθερίας στα σχολεία μας και φτάνοντας πολλές φορές στα όρια της νομιμότητας.

Τότε  πρωτοστατούσαν  και πάλι τα ίδια πρόσωπα, γνωστά σε όλους μας από τις διάφορες θέσεις της εκπαίδευσης που κατείχαν και κατέχουν πάνω από μισό αιώνα τώρα, ως πολυθεσίτες τις περισσότερες φορές ακόμη και ως συνταξιούχοι, προσπαθώντας να πείσουν ακόμη και σήμερα πως κομίζουν το νέο και ότι διαχρονικά είναι οι μοναδικοί κάτοχοι της επιστημονικής αλήθειας για τα παιδαγωγικά ζητήματα στη χώρα μας. Πρόσωπα τα οποία είχαμε συναντήσει ως καθηγητές μας στις Παιδαγωγικές Ακαδημίες πριν από 30 χρόνια περίπου, στην μετεκπαίδευση, στα Παιδαγωγικά Τμήματα, στην Εξομοίωση, στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, και οι οποίοι κατά καιρούς είχαν έντονη βιβλιογραφία, εκμεταλλευόμενοι την αγωνία των συναδέλφων μας, σχετική πάντα με τις κατά καιρούς εξετάσεις εκπαιδευτικών.

Β. Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.)

Αποστολή της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όμως και αυτή αποτέλεσε την δαμόκλειο σπάθη ως εκτελεστικό όργανο για την επιβολή της αξιολόγησης, Δεν μας εκπλήσσει ότι κι εδώ συναντούμε πάλι τα ίδια πρόσωπα με αυτά του  Δ.Σ. του ΙΕΠ.  Άραγε  το  «Ιερατείο»  της ΑΔΙΠΠΔΕ έχει σήμερα κάποιο αντικείμενο που να δικαιολογεί  την ύπαρξή του;  Τι δουλειά κάνουν όλοι αυτοί που το συγκροτούν με τις παχυλές τους αμοιβές! Μήπως στους ίδιους θα ανατεθεί η διαμόρφωση πρότασης για την "καλή" αξιολόγηση;

Το Δ.Σ. του Συλλόγου

Καλεί το Υπουργείο Παιδείας με το Πολυνομοσχέδιο που θα καταθέσει να προβλέπει: 

  • Τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου του ΙΕΠ

  • Την κατάργηση ή την αναστολή λειτουργίας της της ΑΔΙΠΠΔΕ

  • Την άμεση αντικατάσταση των διορισμένων μελών των διοικητικών  συμβουλίων τους

 

Γ. Παρατηρητήριο του ΑΕΕ

Στα περισσότερα σχολεία οι εκθέσεις αυτοαξιολόγησης-προγραμματισμού της σχολικής μονάδας που κατατέθηκαν στο παρελθόν από τους Δ/ντές  αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό, αφού σε ελάχιστα σχολεία οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων κοινοποίησαν αυτές τις «εκθέσεις» που υπέβαλαν στις φόρμες του παρατηρητηρίου  του ΑΕΕ , στους εκπαιδευτικούς.

 Είναι αυτονόητο  - δεν νομίζουμε ότι εδώ πρέπει να αναπτύξουμε επιχειρηματολογία γι΄ αυτό – πως οι συνάδελφοι  της κάθε σχολικής μονάδας έχουν κάθε νόμιμο δικαίωμα να γνωρίζουν ως εκπαιδευτικοί τάξης αλλά και ως μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων το περιεχόμενό τους. Ακόμη  αποτελεί ηθική υποχρέωση να γνωρίζουν ποιοι Δ/ντές καταστρατήγησαν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων,

Για το λόγο αυτό

Καλούμε τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων, στα πλαίσια της δημοκρατικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων, αν δεν το έχουν πράξη ήδη,  να εκτυπώσουν και να κοινοποιήσουν με αριθμό πρωτοκόλλου στους  συναδέλφους ότι έχουν υποβάλλει στο παρατηρητήριο  του ΑΕΕ. Καλούμε  και το υπουργείο παιδείας  να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση.

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.

Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δημόσια εκπαίδευση
Απαλλαγή εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα Διευθυντή Σχολικής Μονάδας και διακοπή του επιδόματος θέσης ευθύνης
Απόφαση απαλλαγής εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα Διευθυντή - Αναλυτικά το έγγραφο
Απαλλαγή εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα Διευθυντή Σχολικής Μονάδας και διακοπή του επιδόματος θέσης ευθύνης
synodos prytanevn
106η Σύνοδος Πρυτάνεων: Τα 7 κρίσιμα ζητήματα που "τέθηκαν στο τραπέζι"
Ποια είναι τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια που συζητήθηκαν στην 106η Σύνοδο Πρυτάνεων
106η Σύνοδος Πρυτάνεων: Τα 7 κρίσιμα ζητήματα που "τέθηκαν στο τραπέζι"