Thumbnail
αναθέσεις μαθημάτων

 

 Με αφορμή τις νέες αναθέσεις των μαθημάτων ειδικότητας του τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού θα θέλαμε να εκφράσουμε κάποιες απορίες και κάποιες ενστάσεις.

1. Προφανώς στα πλαίσια λειτουργίας του ενιαίου τομέα Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών & Αυτοματισμού δόθηκαν με 1η ανάθεση στους συναδέλφους ηλεκτρολόγους τα μαθήματα της Β΄ τάξης της ειδικότητας των Ηλεκτρονικών «Βασικά Ηλεκτρονικά & Ψηφιακά Ηλεκτρονικά». Είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι το υπουργείο θεωρεί ότι οι ηλεκτρονικοί (συμπεριλαμβανομένων των Φυσικών – Ραδιοηλεκτρολόγων) και οι Ηλεκτρολόγοι εκπαιδευτικοί έχουν την ίδια κατάρτιση στα ηλεκτρονικά!! Φυσικά οι συνάδελφοι Ηλεκτρολόγοι θα μπορούσαν να αναλάβουν τη διδασκαλία των Ψηφιακών και Βασικών Ηλεκτρονικών με δεύτερη όμως ανάθεση καλύπτοντας τυχούσες ελλείψεις συναδέλφων Ηλεκτρονικών και Φυσικών Ραδιοηλεκτρολόγων.

2. Στο μάθημα «Αυτοματισμοί Ηλεκτρομηχανικής Τεχνολογίας» της Β΄ Τάξης της ειδικότητας των Ηλεκτρολόγων το υπουργείο επίσης θεωρεί ότι οι συνάδελφοι Ηλεκτρονικοί και Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι δεν είναι ικανοί να το διδάξουν (με Β΄ ανάθεση), παρότι στις σχολές τους διδάχθηκαν τα αντικείμενα των ΣΑΕ Ι, των ΣΑΕ ΙΙ, των PLC και άλλων συναφών προς τους αυτοματισμούς αντικειμένων και παρότι στην ειδικότητα «Τεχνικός Αυτοματισμού» του τομέα είναι ικανοί να διδάξουν «Συστήματα Αυτόματου Ελέγχου» στη Β΄ τάξη και «Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου-Προγραμματιζόμενοι Ελεγκτές» στη Γ΄ τάξη με Α΄ ανάθεση. Φυσικά το ίδιο μάθημα με την προηγούμενη απόφαση του υπουργείου (Αρ. Πρωτ. 137841/Γ2 02-09-2014) περί αναθέσεων μαθημάτων ΕΠΑ.Λ. το κάλυπταν με Β΄ ανάθεση.

3. Στο μάθημα «Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής» της Γ’ τάξης της ειδικότητας των Ηλεκτρολόγων επίσης οι συνάδερφοι Ηλεκτρονικοί και Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι θεωρούνται ανεπαρκείς για την διδασκαλία του εν λόγω αντικειμένου παρότι τους ανατίθεται το μάθημα «Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου-Προγραμματιζόμενοι Ελεγκτές» στη Γ΄ τάξη της ειδικότητας «Τεχνικός Αυτοματισμού» με Α΄ ανάθεση!

4. Στο μάθημα «Βασική Ηλεκτρολογία» της Β΄ τάξης του τομέα Μηχανολόγων (και στις ειδικότητες: «Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών», «Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων και Μηχανικός Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου», «Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού»), το υπουργείο θεωρεί ότι οι συνάδελφοι Ηλεκτρονικοί και Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι είναι ανεπαρκείς να το καλύψουν (έστω και με Β΄ ανάθεση) παρά το γεγονός ότι διδάσκουν: Ηλεκτρολογία – Ηλεκτρονική στην Α΄ τάξη, Κυκλώματα Συνεχούς Ρεύματος-Ηλεκτρομαγνητισμός στη Β΄ και Ηλεκτροτεχνία στη Γ΄ ηλεκτρολόγων, Βασικά Ηλεκτρονικά στη Β΄ Ηλεκτρονικών κ.α.

5. Το μάθημα «Τεχνικό Σχέδιο» της Α΄ τάξης της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, ανατίθεται με Α΄ ανάθεση σε όλες τις ειδικότητες των συναδέλφων ΠΕ17 (Δομικών, Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων, Τοπογράφων) αλλά εξαιρούνται οι συνάδελφοι ΠΕ 17.04 / ΠΕ17.08 Ηλεκτρονικοί στων οποίων τις σχολές διδάσκονται ηλεκτρονικό σχέδιο (schematic), σχεδίαση τυπωμένων κυκλωμάτων (PCB), σχεδίαση λογικών και ψηφιακών συστημάτων (πρόγραμμα σπουδών ΑΣΠΑΙΤΕ - Κατεύθυνση Εκπ/κών Ηλεκτρονικών Μηχανικών). Θεωρούμε ότι οι συνάδελφοι Ηλεκτρονικοί έχουν το θεωρητικό υπόβαθρο να ανταπεξέρθουν στις απαιτήσεις του εν λόγω μαθήματος εξίσου με τους συναδέλφους των υπολοίπων ειδικοτήτων που διδάσκουν το συγκεκριμένο μάθημα .

Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι με τις νέες αναθέσεις δημιουργείται μια ετεροβαρής σχέση μεταξύ συναδέλφων Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών και Φυσικών Ραδιοηλεκτρολόγων στα πλαίσια μάλιστα της λειτουργίας κοινού τομέα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως οι συνάδελφοι Ηλεκτρολόγοι μπορούν να διδάξουν (με Α΄ και Β΄ ανάθεση) στην ειδικότητα «Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων» 24 ώρες (Β΄ και Γ΄ τάξη) ενώ οι συνάδερφοι Ηλεκτρονικοί μπορούν να διδάξουν (με Α΄ και Β΄ ανάθεση) στην ειδικότητα «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων» μόνο 9 ώρες (Β΄ και Γ΄ τάξη).

Εν κατακλείδι εμείς ως διδάσκοντες στον τομέα Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών & Αυτοματισμού ζητούμε ισοβαρή και δίκαιη αντιμετώπιση στο θέμα των αναθέσεων μαθημάτων καθώς και στο θέμα των προσλήψεων.

Η συναδελφικότητα που είναι ισχυρή προϋπόθεση για την συλλογική και ομαλή λειτουργία του τομέα πρέπει να χτίζεται πάντα με όρους ισότητας και δικαιοσύνης.

Οι εκπαιδευτικοί:

Κυπράκης Αντώνιος ΠΕ 17.04

Σιόλιος Ευάγγελος ΠΕ 12.05

Τσαγκάλη Λαμπρινή ΠΕ 12.10

Μάνταλος Θεόδωρος ΠΕ 17.04

Δημάκος Κωνσταντίνος ΠΕ 17.08

Μηναΐδης Νικόλαος ΠΕ 17.08

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νοσοκομείο Νάξου
Η εμπορευματοποίηση της δημόσιας Υγείας υπό το πρίσμα της τουριστικοποίησης: Το παράδειγμα του Νοσοκομείου Νάξου
Ποια δημόσια Υγεία ευαγγελίζονται η σημερινή κυβέρνηση και όσοι χαράσσουν την πολιτικής της στον τομέα αυτό;
Η εμπορευματοποίηση της δημόσιας Υγείας υπό το πρίσμα της τουριστικοποίησης: Το παράδειγμα του Νοσοκομείου Νάξου
Όταν τρέχω… δεν τρέχω!
Ποια είναι η βιολογική σας ηλικία- Πώς θα την βρείτε
Η ιδέα πίσω από τη βιολογική ηλικία είναι ότι τα κύτταρα και τα όργανά μας έχουν τη δική τους ηλικία η οποία διαφέρει από αυτήν που αναγράφεται στην...
Ποια είναι η βιολογική σας ηλικία- Πώς θα την βρείτε