Thumbnail
Του Γιώργου Τρούλη*

Του Γιώργου Τρούλη*

Η σύγχρονη πρόκληση της εκπαιδευτικής κοινότητας, και κατ' επέκταση του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος, είναι η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου, τεκμηριωμένου και συνολικού πλαισίου πρότασης για ένα δημοκρατικό, ανοικτό, προοδευτικό, σύγχρονο σχολείο. Ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται πλήρως, και με ευθύνη της πολιτείας, στις κοινωνικές ανάγκες, τις ανάγκες για τη διαμόρφωση μιας αυτόνομης και κριτικά σκεπτόμενης γενιάς. Ένα σχολείο το οποίο οραματιζόμαστε (ατομικά και επιδιώκεται η συλλογική του κατάκτηση) για να μπορεί ο μαθητής να λαμβάνει ό,τι έχει ανάγκη, με άρτιες εργασιακές συνθήκες και σεβασμό στον εκπαιδευτικό, με επίκεντρο τον άνθρωπο και με ξεκάθαρο προσανατολισμό και προοπτική για το αύριο της νέας γενιάς και της κοινωνίας μας. 


Το χρέος μας (ως η γενιά που σκέφτεται και επιδιώκει το καλύτερο για την επόμενη) για να διαμορφώσουμε αυτή την πρόταση είναι μεγάλο. Πάνω σε αυτό το πλαίσιο θα μπορέσουν να ενταχθούν όλες οι πτυχές των θεμάτων που σήμερα μας απασχολούν, αλλά τις εξετάζουμε αποσπασματικά, ως οργανικά ενταγμένα υποσύνολα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου πρότασης (υλικοτεχνική υποδομή, εκπαιδευτικό προσωπικό, αναλυτικά προγράμματα, διδακτικά εγχειρίδια, επιμόρφωση, μετεκπαίδευση, εργασιακά δικαιώματα κα). Το γεγονός ότι δεν μπόρεσαν (ή δεν ήθελαν) οι εκπαιδευτικές ηγεσίες της Ομοσπονδίας, τα προηγούμενα χρόνια, να κάνουν αυτό το δύσκολο αλλά ζωτικής σημασίας βήμα (σε συνέργια και με το ΙΠΕΜ της ΔΟΕ) δεν αποτελεί δικαιολογία για να παραμένουμε καθηλωμένοι στο χθες. 


Ως μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ, το κατέθεσα στην πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ, το καταθέτω και δημόσια για να ανοίξει επιτέλους η συζήτηση και να μπορέσουμε να βρεθούμε μπροστά και όχι να σερνόμαστε πίσω από τις εξελίξεις, όπως γινόταν τα τελευταία χρόνια. 
Επομένως με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και με σεβασμό στην επιστημοσύνη και στο έργο μας μπορούμε ως εκπαιδευτική κοινότητα να προσδιορίσουμε, να διαμορφώσουμε και να προτείνουμε ποιο σχολείο θέλουμε, ποιο σχολείο οραματιζόμαστε. Σχεδιάζοντας και χτίζοντας, σήμερα, τα θεμέλια του σχολείου του αύριο, ετοιμάζεις το έδαφος για μια διαφορετική (καλύτερη) κοινωνία, για ένα διαφορετικό μέλλον από αυτό που σχεδιάζεται ερήμην μας.


*Ο Γιώργος Τρούλης είναι μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας 
εκλεγμένος με την: «Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Τζον Χόπκινς στις ΗΠΑ
«Στρατιωτικοποίηση» των αμερικανικών πανεπιστημίων: «Μαμούθ» χρηματοδοτήσεις σε έρευνες για ειδικά όπλα
Τα δυσθεώρητα ποσά που δίνουν σε επιστήμονες οι στρατηγοί στις ΗΠΑ για να φτιάξουν προηγμένα όπλα
«Στρατιωτικοποίηση» των αμερικανικών πανεπιστημίων: «Μαμούθ» χρηματοδοτήσεις σε έρευνες για ειδικά όπλα
Σχολείο - Τάξη
Κουίζ: Σε ποιο Γυμνάσιο συγχωνεύτηκαν πέντε τμήματα σε τέσσερα;
«Μία και μοναδική κοινή πόρτα εισόδου-εξόδου διαφυγής για 57 άτομα στο σχολικό κτίριο» - Τι καταγγέλλουν οι γονείς των μαθητών
Κουίζ: Σε ποιο Γυμνάσιο συγχωνεύτηκαν πέντε τμήματα σε τέσσερα;
viasmos-kopela.jpg
Παραλίγο γυναικοκτονία: Συγκλονίζει 27χρονη - «Πήρε το μαξιλάρι, το έβαλε στο κεφάλι μου και σημάδεψε»
«Θυμάμαι να οπλίζει το όπλο σαν τρελός και να βαράει. Η σφαίρα είχε κολλήσει. Προσπαθούσε να με πνίξει και να μου σπάσει τον σβέρκο»
Παραλίγο γυναικοκτονία: Συγκλονίζει 27χρονη - «Πήρε το μαξιλάρι, το έβαλε στο κεφάλι μου και σημάδεψε»