Thumbnail
του Γ. Βέρροιου

Πριν τέσσερα χρόνια η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζοντας το «νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο» πετσόκοψε κατά 30-40% τις αποδοχές των εκπαιδευτικών που είχαν λίγα χρόνια προϋπηρεσίας, ενώ όσοι είχαν προϋπηρεσία άνω των 21 ετών, μπήκαν στο βαθμό Β και τη «γλύτωσαν» με οριακές απώλειες. Οι αντιδράσεις της ΟΛΜΕ εξαντλήθηκαν σε μερικές 24ωρες ή 48ωρες απεργίες. Η πρώτη σοβαρή αντίδραση της ΟΛΜΕ έγινε δύο χρόνια μετά, με αφορμή όχι την καθήλωση πολλών εκπαιδευτικών σε μισθούς πείνας και εξαθλίωσης αλλά λόγω της αύξησης του ωραρίου κατά δύο ώρες. Μία από τις καινοφανείς απόψεις που είχα ακούσει τότε από τα χείλη συνδικαλιστών (όπως του μέλους του ΚΕΜΕΤΕ/ΟΛΜΕ κ. Π. Μπούρδαλα) ήταν ότι «οι μικρές περικοπές των παλιών συναδέλφων οφείλονται στις μεγάλες απεργίες που είχαν κάνει στο παρελθόν, ενώ οι νέοι δεν απεργούν και να τα αποτελέσματα».

Σήμερα έχουμε μπροστά μας ένα νέο μισθολόγιο, για το οποίο γράφονται πολλά, θετικά ή αρνητικά, αυτές τις μέρες. Ένα ωστόσο, σχόλιο που διάβασα στο παρακάτω κείμενο του κ. Μπούρδαλα (http://www.tomtb.com/mis8ol-prokl-ekp-pam-7875-2/) ένιωσα να με θίγει προσωπικά και επιθυμώ να το σχολιάσω. Το κείμενο αναφέρεται στην μισθολογική προώθηση των κατόχων μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων και αναφέρει επί λέξει: «έγιναν σ” αυτό το ν/σχ πολλαπλές εσωτερικές μισθολογικές ανακατατάξεις και σε πολλά επίπεδα, όπου η βασική τους κατεύθυνση είναι κλοπή μισθού από τους πολλούς, τους από κάτω, τους προερχόμενους από φτωχές οικογένειες ή δεν είχαν ειδικές πελατειακές σχέσεις,  με ταυτόχρονη μεταφορά στους λίγους, στους από πάνω ή στους δίπλα που προέρχονται συνήθως από πλούσιες οικογένειες, με υπερβολική χρήση των προσόντων (μέχρι και 12 έτη πλασματικής εργασίας)».

Προερχόμενος από φτωχή οικογένεια και έχοντας δαπανήσει 11 χρόνια από τη ζωή μου σε ελληνικό πανεπιστήμιο για να σπουδάσω και να πάρω πτυχίο, master και διδακτορικό και στη συνέχεια να διοριστώ ως εκπαιδευτικός μέσω γραπτού διαγωνισμού, μπορώ να υποστηρίξω ότι η συντριπτική πλειοψηφία όσων αποκτούν μεταπτυχιακά ούτε πλούσιοι είναι και το κάνουν αξιοκρατικά, δαπανώντας άπειρες ώρες σε εργαστήρια, στο πεδίο και σε βιβλιοθήκες. (Υπάρχει και μία μικρή μειοψηφία δεξιών ή αριστερών συνδικαλιστών που μπορεί να πήραν μεταπτυχιακούς τίτλους μέσω διαπλοκής, αλλά στην Ελλάδα πάντα είχαμε φελλούς που επέπλεαν.) Γνώμη μου είναι ότι η μισθολογική προώθηση των κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων, αποτελεί στοιχείο αξιοκρατίας και μόνο ως θετική μπορεί να εκληφθεί.

Είμαι σίγουρος ότι το παραπάνω ατυχές σχόλιο του κ. Μπούρδαλα έγινε πάνω στον υπερβολικό του ζήλο να ασκήσει κριτική στην παρούσα κυβέρνηση. Και όντως υπάρχει πληθώρα αρνητικών σημείων στο νέο μισθολόγιο όπου μπορούμε να επικεντρώσουμε τη κριτική μας εκεί.

Γ. Βέρροιος, εκπαιδευτικός, Δρ. Βιολογίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Εκπαιδευτικοί: Ποια μέρα θα πιστωθεί στους λογαριασμούς μονίμων και αναπληρωτών η επόμενη μισθοδοσία
Εκπαιδευτικοί: Η μισθοδοσία σε μόνιμους και αναπληρωτές μέσα στον Απρίλιο
Εκπαιδευτικοί: Ποια μέρα θα πιστωθεί στους λογαριασμούς μονίμων και αναπληρωτών η επόμενη μισθοδοσία
22_12_17disprosita.jpeg
Οι νέοι καθαροί μισθοί των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε προβληματικές - παραμεθόριες περιοχές
Αυξήσεις και νέα δεδομένα στους μισθούς για όσους υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές
Οι νέοι καθαροί μισθοί των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε προβληματικές - παραμεθόριες περιοχές