Thumbnail
της Βίκυς Νικολούζου

της Βίκυς Νικολούζου αν.Νηπιαγωγού-Ιστορικού,

MSc «Αυτισμός, πρώϊμη ανίχνευση, τεχνικές παρέμβασης»   

Δε θα ξεχάσω ποτέ το πρώτο τηλεφώνημα που δέχτηκα από την Α/θμια Εκπαίδευση Άρτας πριν πολλά χρόνια-πέρασαν κιόλας αισίως καμμιά δεκαριά- που με καλούσαν να παρουσιαστώ ως αναπληρώτρια. Χαρές και πανηγύρια στο σπίτι μου-σίγουρα όλοι το έχετε ζήσει- όπου το «παιδί θα πάρει επιτέλους το δρόμο του»…που να ΄ξερα, τι μας περιμένει! Ευτυχώς για μένα υπήρξα απίστευτα τυχερή στην πρώτη μου τοποθέτηση, ο Προϊστάμενός μου ένας καλός μπαμπάς και η Προϊσταμένη μου στο Πέτα Άρτας ένας άγγελος…είχα βρει μια υπέροχη δεύτερη οικογένεια..και καθώς  εκ φύσεως  πιστεύω –ΑΚΟΜΑ- σε νεραϊδες και πρίγκηπες, νόμιζα πως έτσι θα κυλούσε για ένα 24μηνο ακόμα η ζωή μου ως αναπληρώτρια. Μιλούσα συνεχώς με συναδέλφους. καθότι ανήσυχο πνεύμα από μικρή αν και αρχικά ανενημέρωτη στα εκπαιδευτικά δρώμενα και άκουγα ιστορίες που για μένα άγγιζαν τα όριο επιστημονικής φαντασίας. Ξαφνικά μαθαίνω τη μαγική λέξη ΑΙΡΕΤΟΣ… ψάχνω ,ρωτάω και νοιώθω ότι πάντα θα υπάρχει δίπλα μας ένας φύλακας άγγελος. Ή μήπως δεν είναι πάντα έτσι? « πλακάκια…ρε συ ..τα έχουν όλοι με όλους…ότι τους βολεύει κάθε φορά..». ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, η επόμενη μεγάλη ανακάλυψη…σύμβουλος ,σκέφτηκα ,άρα συμβουλεύει, καθοδηγεί.. Ή μήπως δεν είναι πάντα έτσι? Προσπαθούσα και προσπαθώ ακόμα να τις αντιμετωπίζω με σεβασμό, με ευγένεια, γιατί ο στόχος μας θα έπρεπε να είναι κοινός: αναβάθμιση του διδακτικού έργου μέσα από νέες συμβουλές και προσεγγίσεις…αντ’ αυτού αντιμετωπίζουμε οι περισσότεροι μία πιο εξελιγμένη μορφή, του παλιού επιθεωρητή, με εξαίρεση,  ότι τώρα κρατάει και ένα laptop στο χέρι… που ανάθεμά με εάν ξέρουν και να το χρησιμοποιούν…καθεστώς τρομοκρατίας στο σχολείο μου???εεε.. όχι… αυτό πάει πολύ…Μέσα σε όλες τις αναζητήσεις μου, έρχονται ως φυσική συνέπεια της ανάγκης για επιμόρφωση τα μεταπτυχιακά, οι δεύτερες σχολές η γνωριμία με εξαιρετικούς συμβούλους και επιστήμονες της κοινότητας μας και κάθε φορά στις συναντήσεις μας, η ίδια ερώτηση: -ακόμα δε διορίστηκες? ακόμα αναπληρώτρια είσαι?-. Και πάνω που νόμιζα μαζί με πολλoύς συναδέλφους μου πως ήρθε η ώρα του διορισμού και μετρούσαμε τους 

μήνες προϋπηρεσίας μας, όπως οι φαντάροι τη θητεία τους, μαθαίνουμε την διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού ΑΣΕΠ…τι είναι τούτο πάλι? εξετάσεις σε ύλη τραγική, πλάνο μαθήματος επί χάρτου, τα φροντιστήρια σε όλη την Ελλάδα να κάνουν χρυσές δουλειές από όλους εμάς που επιθυμούσαμε διακαώς να κριθούμε επιτυχόντες και διοριστέοι....πολλές οι συμμετοχές, λίγοι οι τυχεροί και εκφράζω απορία δική μου και όχι μόνο…ο διοριστέος με βαθμολογία 85% είναι καλύτερος κατά τους αρμόδιους με αυτόν που κρίνεται απλά επιτυχών με 84.99%??? ΟΧΙ ,δε το δέχομαι ,γκαντέμης είναι απλά!!! Το σύστημα επιλογής διορισμών στην Ελλάδα έχει αποδειχθεί μέσα από έρευνες και μελέτες  πως χάνει στην πράξη. Γιατί? Η ύπαρξη 24μηνου ή 30μηνου ή όποιο πλαφόν μηνών κρίνει η εκάστοτε πολιτική ηγεσία είχε τη λογική της δοκιμασίας…του δόκιμου εκπαιδευτικού...με δοκιμάζεις ,αν δε σου κάνω επιμόρφωσέ με ξανά..βρες λύση...Μέσα από αυτή την ψυχοφθόρα διαδικασία ακυρώνονται τα πτυχία μας, τα πτυχία από τα Ελληνικά Πανεπιστήμια που ΕΣΕΙΣ καθορίσατε το πρόγραμμα σπουδών μας. Και φτάνουμε στην Ελλάδα του 2016, που όλοι γνωρίζουμε και βιώνουμε καθημερινά την εξαθλίωση και την αμφισβήτηση σε όλους τους τομείς. Όλοι πια εξαγριωμένοι και αγενείς...γονείς ,μαθητές ,δάσκαλοι, διευθυντές, τα κριτήρια τοποθέτησής μας αλλάζουν κατά βούληση και κατά περίπτωση στα ΠΥΣΠΕ ανά την Ελλάδα, οι μεγάλοι χαμένοι οι ανύπανδροι και οι μη έχοντες παιδιά (και αν δε μπορώ να τεκνοποιήσω με τιμωρεί το σύστημα και με στέλνει σε ότι πιο απομακρυσμένο χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν ούτε καν η εντοπιότητά μου?). Μας στέλνουν σε σχολεία αχούρια με συνθήκες υγιεινής που αγγίζουν τριτοκοσμικές καταστάσεις, χωρίς εποπτικά μέσα και με μηδενικό ταμείο. Σε αυτό το σημείο ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός καλείται αν μεταμορφωθεί σε Χουντίνι και να τα κάνει όλα ΤΕΛΕΙΑ, χωρίς να γνωρίζει αν και του χρόνου θα είναι στο ίδιο σχολείο. «Κόψε λίγο 42 μάσκες-εντολή προϊσταμένης που μόλις έχει κάνει εξομοίωση πτυχίου!!!-γράψε μου, εσύ που ξέρεις από Υπολογιστή τις αποφάσεις για τις άδειες- γράψε, εσύ που ξέρεις από Υπολογιστή κάτι ωραίο για τη δανειστική βιβλιοθήκη-στο πρακτικό που θα φτιάξεις, εσύ που ξέρεις από Υπολογιστή το ωράριο δεν θα είναι εναλλασσόμενο, και όταν τολμάς να κάνεις χρήση της νομοθεσίας σου απαντά με ύφος καρδιναλίων: «Έλα τώρα....ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ είσαι…θα μιλήσεις κιόλας…». Αφού είναι έτσι λοιπόν, να τα κάνεις όλα μόνη σου κ.Προϊσταμένη και κ.Διευθυντά μου, γιατί εγώ που ξέρω από Υπολογιστή θα τα γράψω και θα ενημερώσω κι άλλους…Είμαστε ΟΛΟΙ 

εκπαιδευτικοί, είτε μόνιμοι είτε αναπληρωτές , η διαφορά μας έγκειται απλά στη χρονική συγκυρία του καθενός και ο ρόλος μας ΙΔΙΟΣ, να αποτελέσουμε πρότυπα για τα παιδιά μας, να παλέψουμε για να βλέπουμε χαρούμενες φατσούλες στις τάξεις μας. Λιώνω από χαρά και ικανοποίηση όταν ένας μπόμπιρας σε χωριό της Β.Κέρκυρας, μου λέει:- Δασκάλα,…σε αγαπάω…-γιατί αυτό είμαστε, ΔΑΣΚΑΛΟΙ, όλοι, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές…ο υπέρτατος τίτλος, ΔΑΣΚΑΛΟΣ! Εμείς οι ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ που καλύπτουμε χρόνια τώρα οργανικά κενά και πολλές φορές αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς, απαιτούμε σεβασμό και ίση αντιμετώπιση. Δεν είμαστε πολίτες Β κατηγορίας, και επίσης σταματήστε ΑΜΕΣΑ όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές να δημιουργείτε διχόνοιες στην εκπαιδευτική κοινότητα. Νηπιαγωγοί γενικής αγωγής εναντίον Νηπιαγωγών Ειδικής αγωγής, οι της Ειδικής με μεταπτυχιακό εναντίον αυτών με τα σεμινάρια των 400 ωρών, οι  δάσκαλοι με ΑΣΕΠ  εναντίον δασκάλων χωρίς ΑΣΕΠ…μικροί Σύλλογοι εναντίον της ΔΟΕ, η ΔΟΕ να μη μπορεί να συσταθεί σε σώμα…ΕΛΕΟΣ πια. Είμαι σίγουρη πια μετά από τόσα χρόνια, πώς η διάσπαση και η διχόνοια ΣΑΣ βολεύει όλους. ΕΣΕΙΣ, δώσατε το δικαίωμα εργασίας σε όλους τους συναδέλφους χωρίς να μελετήσετε με ακρίβεια τα κριτήρια πρόσληψης του καθενός. Υπάρχει χρόνος ακόμα και την τελευταία στιγμή να αρθούν όλες οι αδικίες. Απλά ρωτήστε μας, μόνο εμείς οι Αναπληρωτές είμαστε σε θέση να σας δώσουμε την πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά με ακρίβεια. Αν δεν  αρέσει η φωνή των Αναπληρωτών, υπάρχει λύση: ΦΙΜΩΣΤΕ ΜΑΣ.     

ΟΜΑΔΑ ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidia-me-diaxytes-anaptyksiakes-diataraxes.jpg
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε...
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Δημήτρης Παπαγεωργίου Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
Ο Δημήτρης Παπαγεωργίου συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τη νησιωτικότητα, τα μη κρατικά ΑΕΙ, την ΕΒΕ και τις κενές θέσεις,...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
mathites-diamartyria-sygxoneuseis
Συγχωνεύσεις σχολείων: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί στο Αιγάλεω, ξεκινούν κινητοποιήσεις
Ξεσηκωμός: ΤΡΙΤΗ 26 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΟΛΟΙ/ΕΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ του Δήμου Αιγάλεω, 8.15 μ.μ.- ΠΕΜΠΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΟΛΟΙ/ΕΣ στην παράσταση διαμαρτυρίας στη...
Συγχωνεύσεις σχολείων: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί στο Αιγάλεω, ξεκινούν κινητοποιήσεις