Thumbnail

Αμφίσημα είναι τα μηνύματα που παίρνει ο κλάδος της ειδικής αγωγής από το υπουργείο Παιδείας. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου το αλαλούμ με τους διορισμούς είναι ένα ακόμα θέμα μιας και από τη μία ο υπουργός Παιδείας επιμένει ότι θα προχωρήσει σε μόνιμες προσλήψεις και στην ειδική αγωγή, από την άλλη δηλώνει σε ομιλία του στη Βουλή ότι δεν., έχει τάξει διορισμούς! Σημειωτέον, η ηγεσία παρά τις πλουσιοπάροχες δεσμεύσεις της για 20.000 διορισμούς σε μία τριετία συνεχίζει να μην απαντάει στην παρατήρηση όλων των φορέων εκπαίδευσης, πώς θα κάνει διορισμούς όταν δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον Προϋπολογισμό του 2016. 

Όπως τονίζει το δημοσίευμα μέσα σε όλα αυτά μια τροπολογία για την ειδική αγωγή που κατατέθηκε στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί εντός της εβδομάδας αναστάτωσε τους εργαζόμενους και κυρίως όσους έχουν οργανικές θέσεις σε τμήματα ένταξης. Όπως εξηγούν εκπαιδευτικοί, η υποστήριξη των μαθητών από τον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης μεταφέρεται στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης και θα γίνεται σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του τμήματος. Διαλύει ουσιαστικά τα τμήματα ένταξης και κάνει τους εκπαιδευτικούς λάστιχο , σχολιάζουν άτομα από χώρο της ειδικής αγωγής, για την αιφνιδιαστική όπως τη χαρακτηρίζουν κατάθεση της τροπολογίας εκφράζοντας φόβους ότι αποτελεί μέθοδο ελλείψει κονδυλίων για να πέσει ο αριθμός των κενών στα τμήματα ένταξης. 

Διαβάστε παρακάτω την ιοινή ανακοίνωση  των Παρεμβάσεων ΠΕ και ΔΕ σχετικά με το θέμα

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 Σε περιβάλλον «εθνικού διαλόγου» για την παιδεία και με την ελπίδα του αιφνιδιασμού του κόσμου της εκπαίδευσης, στο μέσο έντονων και κλιμακούμενων κινητοποιήσεων ενάντια στο ασφαλιστικό, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, ακολουθώντας προσφιλείς τακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων, κατέθεσε τροπολογία για την ειδική εκπαίδευση στο σχέδιο νόμου «μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».


Χρησιμοποιώντας έννοιες όπως «συνεκπαίδευση», συμπερίληψη», «προώθηση της ένταξης», «ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση», επιχειρεί να αναδιατάξει το εκπαιδευτικό σκηνικό στην ειδική αγωγή σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Όπως χρησιμοποιεί και την έννοια απελευθέρωση στην πολιτική της για απελευθέρωση της αγοράς εργασίας για να κρύψει τη δυνατότητα των εργοδοτών να απολύουν και να μειώνουν τους μισθούς κατά βούληση κι απελευθέρωση των τιμών για να κρύψουν τις αυξήσεις στις τιμές των αγαθών.
Αυτό που δεν μπορεί να κρύψει η κυβέρνηση είναι ο τελικός της στόχος: Η μείωση του κόστους στην ειδική αγωγή και η μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που θα υποστηρίζουν από δω και πέρα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών με βάση τις εντολές της Ε.Ε. και των 3ών μνημονίων. Αυτό είναι φανερό και από τα παρακάτω.
Σε ότι αφορά τα ειδικά σχολεία:
Στην αιτιολογική έκθεση για τις ΣΜΕΑΕ (σελ.3, παρ.3) αναφέρεται σε «προγράμματα συνεκπαίδευσης με συστεγαζόμενα ή μη γενικά σχολεία». Αυτό σημαίνει:
α) ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση και οικονομική πολιτική ώστε όλα τα ειδικά σχολεία να συστεγάζονται με γενικά  
β) ότι μαθητές των ειδικών σχολείων από τα μη συστεγαζόμενα ειδικά (που είναι και η πραγματικότητα σήμερα) θα μετακινούνται για τις ανάγκες της συνεκπαίδευσης προς τα γενικά.
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως η μετακίνηση αυτή θα είναι μόνιμη με συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών (ξέρει το υπουργείο ότι τα γενικά σχολεία δεν έχουν μόνιμο ΕΕΠ και ΕΒΠ αλλά ενίοτε 5/μηνίτες συμβασιούχους συναδέλφους), μείωση του μαθητικού δυναμικού των ειδικών σχολείων μόνο για «ειδικές περιπτώσεις» και μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Άρα μεγάλη εξοικονόμηση πόρων στην κατεύθυνση του ΟΟΣΑ.
Σε  ότι αφορά τα τμήματα ένταξης
Στην αιτιολογική έκθεση για τις ΣΜΕΑΕ (σελ.3, παρ.5) αναφέρεται στην υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες «εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους».  Το υπουργείο φαίνεται σαν να μη γνωρίζει ότι:
α) δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης σε όλα τα σχολεία κι όταν παρουσιάζονται ανάγκες υποστήριξης μαθητών σε σχολεία που δεν υπάρχει Τ.Ε. δεν τοποθετείται εκπαιδευτικός Ε.Α.. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των 8 δημοτικών σχολείων δυτ. Θεσσαλονίκης όπου ζητήθηκε από τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων να υποστηριχθούν τα παιδιά των σχολείων με Τ.Ε. και η κεντρική διοίκηση δεν τοποθέτησε εκπαιδευτικούς ε.α. με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχει ΦΕΚ ίδρυσης Τ.Ε.. Τα παιδιά αυτά είτε παρέμειναν στα σχολεία τους χωρίς πρόσθετη υποστήριξη είτε μετακινήθηκαν στα όμορα όπου αύξησαν τον ήδη μεγάλο αριθμό παιδιών που υπάρχουν εκεί.
β) Ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζονται στα Τ.Ε. είναι παντού μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο με βάση το νόμο και οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες διαφοροποιημένες σε κάθε τάξη και τμήμα γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί ομαδοποιούν τα παιδιά με βάση τις ανάγκες τους για να τα υποστηρίζουν όσες ώρες περισσότερο γίνεται και για όσα εκπαιδευτικά πεδία περισσότερα μπορούν. Το σχέδιο του υπουργείο θα μειώσει δραματικά το χρόνο που θα αφιερώνεται σε κάθε παιδί σε βάρος του δικαιώματός του για ουσιαστική υποστήριξη.
Να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους:
Η τροπολογία ακολουθεί τις οδηγίες της ΕΕ για την υποβάθμιση των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης, με άλλοθι το επιχείρημα της πλήρους ένταξης μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. Στοχοποιεί τους μαθητές με αναπηρία που υποστηρίζονται σε δημόσιες και δωρεάν δομές ειδικής αγωγής και επιδιώκει τη μείωση του κρατικού κόστους για την εκπαίδευσή τους. Το υπουργείο υλοποιεί δεσμεύσεις προηγούμενων κυβερνήσεων με περισσό ζήλο και προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο όνομα της συνεκπαίδευσης.
Η τροπολογία αλλάζει εντελώς το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των τμημάτων ένταξης, αφού χρεώνει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη δομή αυτή ρόλο part time παράλληλης στήριξης μικρότερου αριθμού μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα. Καλλιεργεί  αντιλήψεις για το ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί την πανάκεια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών στο όνομα της συνεκπαίδευσης, συμπερίληψης. Μειώνει τον εκπαιδευτικό χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή που υποστηρίζεται στο Τμήμα Ένταξης.
Στο όνομα της πλήρους ένταξης και αφού έχει σταθεροποιηθεί το μοίρασμα εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε 2,3 ή και 4 μαθητές με αναπηρία τα προηγούμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την είσοδο των κουπονιών στην εκπαίδευση προετοιμάζεται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης, μεταφέροντας το κόστος στις οικογένειες των μαθητών. Ταυτόχρονα και ενώ υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, διατηρεί με στόχο να υλοποιήσει παλαιότερη διάταξη για τοποθέτηση νηπιαγωγών ειδικής αγωγής σε ειδικά σχολεία.
Αγωνιζόμαστε για:
    Μόνιμους διορισμούς στα ΤΕ και ειδικά σχολεία ΤΩΡΑ.
    Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης.
Όλοι/ες στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο παιδείας,
την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου, στις 13.30΄

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Μητσοτάκης: «Στόχος να μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»
«Στόχος μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία»
Μητσοτάκης: «Στόχος να μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Διορισμοί: «Τυράκι» για τον νέο τρόπο πρόσληψης καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ 
«Ολόκληρη η αντιεκπαιδευτική πολιτική προσπαθεί  να  καθαρθεί  στην “κολυμπήθρα των διορισμών” και μάλιστα  αυτών που  γίνονται πάντα πριν από...
Διορισμοί: «Τυράκι» για τον νέο τρόπο πρόσληψης καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ