Thumbnail
Τι λέει η πλευρά του Υπουργείο για τα τμήματα ένταξης

Το Υπουργείο Παιδείας απαντάει για την που αφορά τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) και τονίζει  πφωςσε καμία περίπτωση δεν «καταργεί» αλλά αντίθετα αναβαθμίζει τα Τμήματα Ένταξης και το ρόλο των εκπαιδευτικών τους, διαχέοντας το έργο τους στο σύνολο της σχολικής μονάδας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου ξ τροπολογία λαμβάνει υπόψη τις σύγχρονες παιδαγωγικές κατευθύνσεις που προβάλλουν την ανάγκη ανάπτυξης των συνεργατικών μεθόδων, την προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες του μαθητή και την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών για ένα σχολείο για όλους χωρίς διακρίσεις.

Σημειώνει πως η κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών εντός του φυσικού και οικείου περιβάλλοντος της τάξης-ομάδας τους, αποτελεί μέρος των θεμελιωδών δικαιωμάτων των μαθητών και υποχρεώσεων της πολιτείας για ισότιμη πρόσβαση στη γνώση χωρίς διακρίσεις και περιθωριοποιήσεις.  

Αναφέρει πως ως εκ τούτου είναι παιδαγωγικά ορθό να μην απομακρύνεται ο μαθητής από το χώρο της τάξης του για να υποστηριχθεί εξατομικευμένα, όταν αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην τάξη, υπό την οργανωμένη συνεργασία του εκπαιδευτικού της τάξης και του εκπαιδευτικού του ΤΕ. Από τη μακρόχρονη λειτουργία των ΤΕ έχουμε συχνές αναφορές δυσαρέσκειας και σε ορισμένες περιπτώσεις αρνήσεις των γονέων και των μαθητών για υποστήριξη εκτός του πλαισίου της τάξης.

"Παρ’ όλα αυτά και επειδή οι εκπαιδευτικές ανάγκες ορισμένων από τους μαθητές που υποστηρίζονται στα ΤΕ μπορεί να απαιτούν αυστηρά εξατομικευμένο πρόγραμμα και προστατευμένο χώρο, στην τροπολογία προβλέπεται ρητά η δυνατότητα υποστήριξης μαθητών σε ιδιαίτερο χώρο. Η ρητά διατυπωμένη αυτή πρόταση αναγνωρίζει την ύπαρξη ανάγκης απομάκρυνσης του μαθητή από την τάξη, όταν αυτό επιβάλλεται από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του. Επιπλέον, η κάλυψη κάποιων εκπαιδευτικών διαδικασιών όπως οι ειδικές αξιολογήσεις, οι συζητήσεις και συμφωνίες ή η κάλυψη κάποιων κοινωνικοσυναισθηματικών αναγκών των μαθητών όπως η απόσυρση για ηρεμία και ανάκτηση της αυτοκυριαρχίας, η διαφύλαξη της εχεμύθειας και εμπιστοσύνης, η συμβουλευτική υποστήριξη, οπωσδήποτε απαιτούν την ύπαρξη του ιδιαίτερου αυτού χώρου.Όμως, η πρόταξη των συμφερόντων των μαθητών και η αναγνώριση του δικαιώματος της  ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους, των δεξιοτήτων και της δημιουργικότητάς τους, καθώς επίσης και των πνευματικών και φυσικών ικανοτήτων τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό, σύμφωνα με τις σύγχρονες αρχές της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής αλλά και τις βασικές αρχές της οικουμενικής διακήρυξης των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, επιτυγχάνονται καλύτερα εντός του φιλικού και οικείου περιβάλλοντος της ομάδας τους. Γι αυτό το λόγο η απομάκρυνση των μαθητών από την τάξη, εφόσον επιβάλλεται από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τους, θα πρέπει να έχει απώτερο στόχο τη μελλοντική ένταξη αυτών στο περιβάλλον της τάξης τους." τονίζει το Υπουργείο Παιδείας!

"Άμεσα οφέλη και αποτελέσματα από αυτή τη νέα λογική λειτουργίας των ΤΕ αναμένεται να είναι η αποτελεσματικότερη υποστήριξη περισσοτέρων μαθητών ταυτόχρονα εντός της τάξης τους, η ανάπτυξη των συνεργατικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και η απόκτηση τεχνογνωσίας στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και στην προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του μαθησιακού περιβάλλοντος." καταλήγει.

ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών: Το Υπ. Παιδείας καταργεί τα Τμήματα Ένταξης.

Το Υπουργείο Παιδείας σε τροπολογία που κατέθεσε 11/2 και ψηφίζεται 15/2 (!!!) καταργεί τα Τμήματα Ένταξης. Δηλαδή, αναφέρεται στο κείμενο: «ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητέςεντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους... η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».


Απόλυτα συνεπής ο Υπουργός στο κυβερνητικό του πρόγραμμα για «μη διαχωρισμό των γενικών και των ειδικών σχολείων» αλλά και τη δήλωση « τα παιδιά δεν θα πηγαίνουν σε ξεχωριστά από τα άλλα παιδιά σε σχολεία που καταλήγουν συχνά να είναι γκέτο» ξεκίνησετο ξήλωμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από τα Τμήματα Ένταξης.

Ουσιαστικά, δρομολογείται η κατάργηση των Τ.Ε και ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, κακήν κακώς, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία. Υπάρχει και η αρνητική εμπειρία της παράλληλης στήριξης, που έχει καταλήξει περιστασιακή συνάντηση του ειδικού εκπαιδευτικού με το κάθε παιδί! Έτσι θέλουν να υποβαθμίσουν και τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα Τ.Ε. Αλήθεια τι θα προλαβαίνει να κάνει ο περιπλανώμενος εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής  του ανύπαρκτου πλέον Τ.Ε., αν περάσει αυτή η τροπολογία; Θα κάνει αυτοψία; Καταγραφή; Συμβουλευτική; Πάντως, επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση, με βάση και τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες δεν θα μπορέσει να κάνει. Σε τάξεις μάλιστα, που έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το κόκκινο. Που στοιβάζουν μαθητές σε 20 – 25άρια τμήματα, όπου ακόμα και  το τυπικά αναπτυσσόμενο παιδί, δυσκολεύεται να παρακολουθήσει.

Χωρίς να παραβλέπουμε τις ελλείψεις, και τις αδυναμίες που έχει ο θεσμός της Τμήματος Ένταξης, στο βαθμό που το επιτρέπουν οι συνθήκες, ο αριθμός των παιδιών, επιτελεί σοβαρό παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο, επικουρικά σε αυτό της τάξης. Η λειτουργία και η αυτονομία του χώρου, με λίγα παιδιά, για κάποιες ώρες το καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του, δεν αποτελεί γκετοποίηση είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ και ΑΝΑΓΚΗ του μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Σε φτωχές μάλιστα περιοχές, που οι λαϊκές οικογένειες έχουν χτυπηθεί ανελέητα από την κρίση και την ανεργία, τα παιδιά, που έχουν τέτοιου είδους δυσκολίες, μπορούσαν να στηριχθούν σημαντικά και μέσα από αυτή τη δομή.

Η τροπολογία αυτή εντάσσεται στη λογική του 3ουμνημονίου για «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για τη λεγόμενη ένταξη χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Σε έναν τομέα που οι δομές και το προσωπικό είναι ελάχιστα,ΠΙΣΩ από τις πραγματικές ανάγκες. Κλείνει Τμήματα Ένταξης όταν και αυτά που λειτουργούν δεν επαρκούν. Όταν υπάρχουν σχολεία χωρίς κανένα ΤΕ. Σε μια χρονιά μάλιστα, που χιλιάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύφτηκαν.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Τετάρτη 17/02 13:00 μ.μ.

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ν’ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης με άμεσους μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού.

 

Να αποσυρθεί τώρα η απαράδεκτη τροπολογία για την Ειδική Αγωγή
Πρωτεύουσες καρτέλες

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ  ΠΕ & ΔΕ
 
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 Σε περιβάλλον «εθνικού διαλόγου» για την παιδεία και με την ελπίδα του αιφνιδιασμού του κόσμου της εκπαίδευσης, στο μέσο έντονων και κλιμακούμενων κινητοποιήσεων ενάντια στο ασφαλιστικό, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, ακολουθώντας προσφιλείς τακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων, κατέθεσε τροπολογία για την ειδική εκπαίδευση στο σχέδιο νόμου «μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».


Χρησιμοποιώντας έννοιες όπως «συνεκπαίδευση», συμπερίληψη», «προώθηση της ένταξης», «ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση», επιχειρεί να αναδιατάξει το εκπαιδευτικό σκηνικό στην ειδική αγωγή σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Όπως χρησιμοποιεί και την έννοια απελευθέρωση στην πολιτική της για απελευθέρωση της αγοράς εργασίας για να κρύψει τη δυνατότητα των εργοδοτών να απολύουν και να μειώνουν τους μισθούς κατά βούληση κι απελευθέρωση των τιμών για να κρύψουν τις αυξήσεις στις τιμές των αγαθών.
Αυτό που δεν μπορεί να κρύψει η κυβέρνηση είναι ο τελικός της στόχος: Η μείωση του κόστους στην ειδική αγωγή και η μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που θα υποστηρίζουν από δω και πέρα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών με βάση τις εντολές της Ε.Ε. και των 3ών μνημονίων. Αυτό είναι φανερό και από τα παρακάτω.

Σε ότι αφορά τα ειδικά σχολεία:


Στην αιτιολογική έκθεση για τις ΣΜΕΑΕ (σελ.3, παρ.3) αναφέρεται σε «προγράμματα συνεκπαίδευσης με συστεγαζόμενα ή μη γενικά σχολεία». Αυτό σημαίνει:
α) ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση και οικονομική πολιτική ώστε όλα τα ειδικά σχολεία να συστεγάζονται με γενικά  
β) ότι μαθητές των ειδικών σχολείων από τα μη συστεγαζόμενα ειδικά (που είναι και η πραγματικότητα σήμερα) θα μετακινούνται για τις ανάγκες της συνεκπαίδευσης προς τα γενικά.
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως η μετακίνηση αυτή θα είναι μόνιμη με συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών (ξέρει το υπουργείο ότι τα γενικά σχολεία δεν έχουν μόνιμο ΕΕΠ και ΕΒΠ αλλά ενίοτε 5/μηνίτες συμβασιούχους συναδέλφους), μείωση του μαθητικού δυναμικού των ειδικών σχολείων μόνο για «ειδικές περιπτώσεις» και μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Άρα μεγάλη εξοικονόμηση πόρων στην κατεύθυνση του ΟΟΣΑ.
Σε  ότι αφορά τα τμήματα ένταξης


Στην αιτιολογική έκθεση για τις ΣΜΕΑΕ (σελ.3, παρ.5) αναφέρεται στην υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες «εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους».  Το υπουργείο φαίνεται σαν να μη γνωρίζει ότι:
α) δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης σε όλα τα σχολεία κι όταν παρουσιάζονται ανάγκες υποστήριξης μαθητών σε σχολεία που δεν υπάρχει Τ.Ε. δεν τοποθετείται εκπαιδευτικός Ε.Α.. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των 8 δημοτικών σχολείων δυτ. Θεσσαλονίκης όπου ζητήθηκε από τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων να υποστηριχθούν τα παιδιά των σχολείων με Τ.Ε. και η κεντρική διοίκηση δεν τοποθέτησε εκπαιδευτικούς ε.α. με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχει ΦΕΚ ίδρυσης Τ.Ε.. Τα παιδιά αυτά είτε παρέμειναν στα σχολεία τους χωρίς πρόσθετη υποστήριξη είτε μετακινήθηκαν στα όμορα όπου αύξησαν τον ήδη μεγάλο αριθμό παιδιών που υπάρχουν εκεί.
β) Ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζονται στα Τ.Ε. είναι παντού μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο με βάση το νόμο και οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες διαφοροποιημένες σε κάθε τάξη και τμήμα γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί ομαδοποιούν τα παιδιά με βάση τις ανάγκες τους για να τα υποστηρίζουν όσες ώρες περισσότερο γίνεται και για όσα εκπαιδευτικά πεδία περισσότερα μπορούν. Το σχέδιο του υπουργείο θα μειώσει δραματικά το χρόνο που θα αφιερώνεται σε κάθε παιδί σε βάρος του δικαιώματός του για ουσιαστική υποστήριξη.
Να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους:


Η τροπολογία ακολουθεί τις οδηγίες της ΕΕ για την υποβάθμιση των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης, με άλλοθι το επιχείρημα της πλήρους ένταξης μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. Στοχοποιεί τους μαθητές με αναπηρία που υποστηρίζονται σε δημόσιες και δωρεάν δομές ειδικής αγωγής και επιδιώκει τη μείωση του κρατικού κόστους για την εκπαίδευσή τους. Το υπουργείο υλοποιεί δεσμεύσεις προηγούμενων κυβερνήσεων με περισσό ζήλο και προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο όνομα της συνεκπαίδευσης.
Η τροπολογία αλλάζει εντελώς το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των τμημάτων ένταξης, αφού χρεώνει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη δομή αυτή ρόλο part time παράλληλης στήριξης μικρότερου αριθμού μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα. Καλλιεργεί  αντιλήψεις για το ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί την πανάκεια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών στο όνομα της συνεκπαίδευσης, συμπερίληψης. Μειώνει τον εκπαιδευτικό χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή που υποστηρίζεται στο Τμήμα Ένταξης.
Στο όνομα της πλήρους ένταξης και αφού έχει σταθεροποιηθεί το μοίρασμα εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε 2,3 ή και 4 μαθητές με αναπηρία τα προηγούμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την είσοδο των κουπονιών στην εκπαίδευση προετοιμάζεται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης, μεταφέροντας το κόστος στις οικογένειες των μαθητών. Ταυτόχρονα και ενώ υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, διατηρεί με στόχο να υλοποιήσει παλαιότερη διάταξη για τοποθέτηση νηπιαγωγών ειδικής αγωγής σε ειδικά σχολεία.

Αγωνιζόμαστε για:

    Μόνιμους διορισμούς στα ΤΕ και ειδικά σχολεία ΤΩΡΑ.
    Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης.
Όλοι/ες στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο παιδείας,

την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου, στις 13.30΄

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Μητσοτάκης: «Στόχος να μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»
«Στόχος μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία»
Μητσοτάκης: «Στόχος να μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Διορισμοί: «Τυράκι» για τον νέο τρόπο πρόσληψης καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ 
«Ολόκληρη η αντιεκπαιδευτική πολιτική προσπαθεί  να  καθαρθεί  στην “κολυμπήθρα των διορισμών” και μάλιστα  αυτών που  γίνονται πάντα πριν από...
Διορισμοί: «Τυράκι» για τον νέο τρόπο πρόσληψης καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ 
Κύκλωμα δημοτικών αστυνομικών
Κύκλωμα δημοτικών αστυνομικών εκβίαζε καταστηματάρχες: Ζητούσαν «δωράκια» για να μην κόψουν πρόστιμα
Συνελήφθησαν δημοτικοί αστυνομικοί και υπάλληλοι για εκβίαση καταστηματαρχών - 14 συλλήψεις
Κύκλωμα δημοτικών αστυνομικών εκβίαζε καταστηματάρχες: Ζητούσαν «δωράκια» για να μην κόψουν πρόστιμα