Thumbnail
Η Τέχνη είναι μια γλώσσα που αγγίζει τις βαθύτερες πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης μας 

Η Τέχνη είναι μια γλώσσα που αγγίζει τις βαθύτερες πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης μας και λειτουργεί ως τρόπος έκφρασης συναισθημάτων και ιδεών που είναι δύσκολο να εκφραστούν με διαφορετικό τρόπο. Ιδιαίτερα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στο τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, η Τέχνη αποτελεί ένα εναλλακτικό τρόπο εκπαίδευσης.

Στα πλαίσια του προγράμματος που υλοποιούμε φέτος, με θέμα  «Η Γνώση μέσα από την Τέχνη», ξεκινήσαμε με τους μαθητές μου το ταξίδι στη μάθηση, έχοντας ως όχημα μας την Τέχνη. Ανεβήκαμε σε πολλά βαγόνια, όπως το βαγόνι της ζωγραφικής της γλυπτικής, της υφαντικής, της δραματοποίησης, των κατασκευών. Κάθε βαγόνι ήταν μια έκπληξη για τα παιδιά, γιατί γνώριζαν και έπαιζαν με διαφορετικά υλικά (χρώματα,νήματα, μπαχαρικά, σίτες, φελιζόλ, κουμπιά κ.α.) και η φαντασία τους μεγαλουργούσε.

Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Αν και οι ηλικίες των παιδιών ήταν διαφορετικές (από 6  ως 12 χρονών) και οι ιδιαιτερότητες διαφορετικές ( αυτισμός-νοητική στέρηση-μαθησιακές δυσκολίες), τα παιδιά ανέπτυξαν πλήρως τη διάθεση συμμετοχής σε ομαδικές δραστηριότητες ( κάτι που είναι αρκετά δύσκολο για τα αυτιστικά παιδιά), βελτίωσαν το γλωσσικό-εκφραστικό τους κώδικα, απέκτησαν γνώσεις που τα βοηθάνε να ξεπερνούν προβλήματα προσαρμογής και επικοινωνίας και έζησαν ιδιαίτερες στιγμές ψυχαγωγίας και χαράς μέσα από τη δημιουργία.

Μέσα σε τέτοια εκπαιδευτικά πλαίσια το παιδί με ειδικές ανάγκες ξεχωρίζει για τις ικανότητές του και όχι για τις ανικανότητες του και εκπαιδεύεται ως μια οντότητα που έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση και κυρίως δικαίωμα στην ίδια τη ζωή.

Παρουσιάσαμε τα έργα μας , για 10 μέρες, σε έκθεση που έγινε  στο χώρο του εικαστικού ομίλου Καρδίτσας. Τις πρωινές ώρες μας επισκέπτονταν σχολεία της πόλης μας, τα οποία είχαν τη χαρά να συμμετέχουν σε εικαστικές δραστηριότητες. Ξεναγοί στην έκθεση ήταν οι μαθητές του Τμήματος Ένταξης. Σε όλη την προσπάθειά μας, πολύτιμη ήταν η στήριξη του διευθυντή μας κ. Κούκλαρη Βασίλη, της σχολικής συμβούλου της ειδικής αγωγής Θεσσαλίας κ.Τσιόπα Κυρατσώς, των συναδέρφων εκπ/κών του σχολείου μας και των γονέων των μαθητών.     

 Όταν η γνώση γίνεται χαρά και η χαρά γίνεται γνώση,                    

 τότε το σχολείο μπορεί να αγαπηθεί και να απογειωθεί

 

                                Η Δασκάλα του Τμήματος Ένταξης

 

      Ειρήνη   Παππά

:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mayrogiorgos_0.jpg
Η αναλογία διδασκόντων-διδασκομένων 1:25-30: Aυθαίρετη και «τυφλή»
Όσο πιο πολύ εντατικοποιείται η εργασία των εκπαιδευτικών (με τις αλλεπάλληλες εκπαιδευτικές αλλαγές, αιφνιδιασμός αλλαγών, από-ειδίκευση,...
Η αναλογία διδασκόντων-διδασκομένων 1:25-30: Aυθαίρετη και «τυφλή»
Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο
Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί που αποκαλύπτει τις δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις που βιώνει;
Φράσεις με τις οποίες μπορώ να υποστηρίξω και να διευκολύνω το παιδί
Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί που αποκαλύπτει τις δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις που βιώνει;
mousika 1280
Πανελλαδικές 2025: Τι ισχύει για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών
Οσοι ενδιαφέρονται ΜΟΝΟ για τα πέντε Μουσικά Τμήματα των ΑΕΙ, πρέπει να εξεταστούν σε τέσσερα (4) συνολικά μαθήματα, ενώ αν ενδιαφέρονται και για...
Πανελλαδικές 2025: Τι ισχύει για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών