Thumbnail
ΠΑΣΕΕΕΦΥΡ

Η Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή των Εκπαιδευτικών Ειδικότητας Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι (ΠΑ.Σ.Ε.Ε.Ε.ΦΥ.Ρ.) μετά την έκδοση της υπ’ αριθμόν 94588/Δ2/09-06-2016 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ τ.Β΄, 1670/10-6-16), με θέμα «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου», ζήτησε νομική γνωμοδότηση με το ερώτημα κατά πόσο είναι συνταγματική η ρύθμιση που προβλέπει την παράκαμψη της παλαιότητας των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ12.10 (Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι) από εκείνους του κλάδου ΠΕ04.01 (Φυσικοί) στην κάλυψη των ωρών του μαθήματος της Φυσικής που έχουν σε κοινή α’ ανάθεση.

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Δικηγορικού Γραφείου Δημητρίου I. Χατζησαράντου Λ. Αλεξάνδρας 15, Αθήνα 11473, η επίμαχη διάταξη του Υπουργού Παιδείας παραβιάζει το γράμμα και πνεύμα πλείστων συνταγματικών διατάξεων και αρχών, καθώς θεσπίζει αποκλίσεις από την αρχή της ισότητας, αλλά και της αρχαιότητας για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 12.10, οι οποίες αρχές ισχύουν για όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Συνοψίζοντας στοιχειοθετείται: 

  1. Παραβίαση της αρχής της ισότιμης μεταχείρισης ομοειδών περιπτώσεων, με εισαγωγή ρήτρας διακριτικής μεταχείρισης ουσιωδώς όμοιων κλάδων Εκπαιδευτικών, χωρίς την συνδρομή κάποιου δικαιολογημένου ή πρόσφορου κριτηρίου.

  2. Προσβολή του πυρήνα του δικαιώματος αξιοκρατικής υπηρεσιακής εξέλιξης και ίσης υπηρεσιακής αντιμετώπισης, λόγω δυσμενών υπηρεσιακών μεταβολών που συνεπάγεται η διακριτική αυτή ρήτρα εις βάρος των εκπαιδευτικών ενός κλάδου, με συνέπειες στην κάλυψη οργανικής θέσης, στην ιεραρχική εξέλιξη, στις τοποθετήσεις, στην άρση υπεραριθμίας κ.α.

  3. Περιορισμό της επαγγελματικής ελευθερίας για κάλυψη του ωραρίου διδασκαλίας με την εισαγωγή ενός διακριτικού, αδικαιολόγητου εκ φύσεως, απρόσφορου, ακατάλληλου, δυσανάλογου και μη συναφούς κριτηρίου προς το σκοπό της ρύθμισης.

 

Το φλέγον ερώτημα που εγείρεται είναι αν η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί άλλη μια «αστοχία» του Υπουργείου Παιδείας ως συνέπεια γνωμοδοτήσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π) αμφιβόλου νομικής και εκπαιδευτικής αξίας (δείτε παρακάτω) ή αν υπάρχει ευρύτερος σχεδιασμός για διεύρυνση αναθέσεων με ταυτόχρονη κατάργηση της παλαιότητας.

Υπενθυμίζουμε ότι η διακριτική ευχέρεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του ΥΠ.Π.Ε.Θ. περιορίζεται από όρια τα οποία τίθενται ευθέως από τον νόµο και τις γενικές αρχές που διέπουν το σύγχρονο διοικητικό δίκαιο, µε βασικό γνώµονα την θεραπεία του δηµοσίου συµφέροντος.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέσω του δικηγόρου μας λάβαμε τα υπ’ αριθμόν 12/31-3-2016 και 17/26-5-2016 αποσπάσματα πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ε.Π. από τα οποία προκύπτουν τα ακόλουθα:

  1. Το Ι.Ε.Π. εισηγήθηκε την κατάργηση της παλαιότητας για τον κλάδο μας στην α’ ανάθεση Φυσικής στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια (πράξη ΙΕΠ: 17/26-05-2016).

  2. Το Ι.Ε.Π. εισηγήθηκε τη διατήρηση της παλαιότητας για τον κλάδο μας στην α’ ανάθεση Φυσικής στα Γυμνάσια (πράξη ΙΕΠ: 12/31-03-2016).

  3. Σε καμία από τις δύο εισηγήσεις δεν υπάρχει αιτιολόγηση που να στηρίζεται σε παιδαγωγικά ή νομικά κριτήρια. Για την ακρίβεια δεν υπάρχει καθόλου αιτιολόγηση.

 

Το Υπουργείο Παιδείας από την πλευρά του όχι μόνο δέχτηκε την αντισυνταγματική εισήγηση για κατάργηση της παλαιότητας στα ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ, αλλά επέκτεινε μονομερώς την ισχύ της και στα Γυμνάσια χωρίς αιτιολογική έκθεση με αποτέλεσμα ο Υπουργός Παιδείας να έχει διαπράξει –εν αγνοία του (;)- το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.

 

Είναι φανερό ότι η κατάργηση της παλαιότητας για τον κλάδο μας που εισηγήθηκε το Ι.Ε.Π. και δέχτηκε το Υπουργείο Παιδείας είναι καταστροφική για την υπηρεσιακή κατάσταση των συναδέλφων. Καλούμε άμεσα την Ο.Λ.Μ.Ε. να πάρει θέση επί του ζητήματος, καθώς η επίμαχη διάταξη τροποποιεί επί τα χείρω την υπηρεσιακή κατάσταση των συναδέλφων και γίνεται προπομπός για νέες αντισυνταγματικές ρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε περαιτέρω εξαθλίωση τους εκπαιδευτικούς.

Ως ΠΑ.Σ.Ε.Ε.Ε.ΦΥ.Ρ. απαιτούμε την άμεση αποκατάσταση της νομιμότητας με έκδοση τροποποιητικής Υ.Α. στην οποία δεν θα εμπεριέχεται η αντισυνταγματική, απαράδεκτη και προσβλητική για τον κλάδο μας εξαίρεση.

Με εκτίμηση

Εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aposyrsi-autokinita
Υποχρεωτική απόσυρση για τα παλιά αυτοκίνητα - Τι θα συμβεί με 2,8 εκατομμύρια οχήματα στην Ελλάδα
Στην ανακύκλωση θα οδηγηθούν και τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη, ή έχουν κοπεί στον τεχνικό έλεγχο και οι ιδιοκτήτες τους δεν...
Υποχρεωτική απόσυρση για τα παλιά αυτοκίνητα - Τι θα συμβεί με 2,8 εκατομμύρια οχήματα στην Ελλάδα
seismoi_1.jpg
Σεισμός 3,5 Ρίχτερ στην Αττική τα ξημερώματα - Αισθητός σε πολλές περιοχές της Αθήνας
Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίστηκε 5 χιλιόμετρα ανατολικά βορειοανατολικά του Καπανδριτίου.
Σεισμός 3,5 Ρίχτερ στην Αττική τα ξημερώματα - Αισθητός σε πολλές περιοχές της Αθήνας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 1.jpg
Θητεία στελεχών εκπαίδευσης - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 42 ν. 4823/2021
«Όσοι τοποθετούνται σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης διαγράφονται, μετά από την έκδοση της απόφασης τοποθέτησης, από τον αξιολογικό πίνακα επιλογής»
Θητεία στελεχών εκπαίδευσης - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 42 ν. 4823/2021