Με αφορμή όσα αναφέρει η ΕΛΜΕ – Πρέβεζας σε «καταγγελία» που δημοσιεύτηκε στις 17-07-2016 θα επιθυμούσα, για να μην αιωρούνται λανθασμένες εντυπώσεις, να ενημερώσω τους συναδέλφους και τους συμπολίτες τα παρακάτω:
Οι υπεραριθμίες και τα οργανικά κενά των εκπαιδευτικών κάθε χρονιά υπολογίζονται με βάση συγκεκριμένους νόμους, προεδρικά διατάγματα, εγκυκλίους, διευκρινιστικές οδηγίες, σχετικές γνωμοδοτήσεις του Ν.Σ.Κ (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους), απαντήσεις του υπουργείου σε ερωτήματα των διευθύνσεων εκπαίδευσης που έχουν εκδοθεί από το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια και βρίσκονται σε ισχύ.
Το ΠΥΣΔΕ (Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) ως υπηρεσιακό και πειθαρχικό συμβούλιο για το εκπαιδευτικό προσωπικό, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, είναι πενταμελές και αποτελείται από τον διευθυντή εκπαίδευσης, δύο εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιλέγονται με κριτήριο την προηγούμενη διοικητική τους εμπειρία σε θέση στελεχών εκπαίδευσης και δύο αιρετούς των εκπαιδευτικών και οι αποφάσεις του υπόκεινται σε ιεραρχικό έλεγχο νομιμότητας και πειθαρχικό έλεγχο.
Για τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ με το παραπάνω θέμα προηγήθηκε συστηματική προετοιμασία και εξαντλητική συζήτηση, εφαρμόστηκε η κείμενη νομοθεσία και εξαντλήθηκε κάθε περιθώριο διασταλτικής εφαρμογής της. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η σχετική νομοθεσία δεν μπορεί να εφαρμόζεται κατά το δοκούν και κάθε φορά προς το, εννοούμενο, «συμφέρον των συναδέλφων», όπως συλλογικά - συνδικαλιστικά όργανα ή μεμονωμένα άτομα το εννοούν με τον δικό τους τρόπο. Επίσης ο τρόπος που κάποιο άλλο ΠΥΣΔΕ υπολόγισε τις υπεραριθμίες ή το πώς υπολογίστηκαν προηγούμενα χρόνια δεν αποτελεί νομολογία, ούτε και τεκμήριο νομιμότητας.
Όπως αναγράφεται στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης, «Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί να δηλώσουν κατά σειρά τα σχολεία…» Έχει δε επανειλημμένα τονιστεί ότι δεν πρόκειται κανένας εκπαιδευτικός να τεθεί σε διαθεσιμότητα ή να μετακινηθεί σε άλλο νομό, εκτός και αν ο ίδιος το επιθυμεί. Ας διευκρινιστεί δε, ότι οι συνάδελφοι που χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι δεν σημαίνει ότι δεν έχουν διδακτικό ωράριο, αλλά απλώς δεν συμπληρώνουν το ωράριο τους με μαθήματα πρώτης ανάθεσης, πράγμα που θα γίνει με ώρες δεύτερης ανάθεσης ή/και ανάληψη σχολικών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων.
Η ποιότητα της γνώσης και το δικαίωμα στη μόρφωση είναι κοινός στόχος της ΕΛΜΕ και της Διεύθυνσης. Η Διεύθυνση στηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο δύσκολο έργο τους, συντονίζει δε και εποπτεύει την λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Τέλος, δεν έχω καμία πρόθεση αντιπαράθεσης με το συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου στο οποίο εξακολουθώ να είμαι ενεργό μέλος από την ημέρα που διορίστηκα στη δημόσια εκπαίδευση, υπηρετώ δε και από τη θέση του διευθυντή εκπαίδευσης τα δικαιώματα των συναδέλφων μου με ευαισθησία και αίσθημα δικαίου.
Πρέβεζα 18-07-2016
Με τιμή
Ο Πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ – Πρέβεζας
Δρ. Κων/νος Καμπουράκης
ΠΕ 04.01
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη