Παρακάτω διαβάστε την απάντηση της δημοσιογράφου Μαριλένας Κατσίμη στα σχόλια που πραγματοποιήθηκαν σχετικά με την τοποθέτησή της, περί αξιολόγησης εκπαιδευτικών στον Υπουργό Παιδείας και απολύσεων. Η Μαριλένα Κατσίμη απαντάει μέσω της προσωπικής της σελίδας στο Facebook, στο σχόλιο του εκπαιδευτικού Δημήτρη Τσιριγώτη.
Το alfavita.gr είχε αναδείξει το θέμα με σχόλιο του Λεωνίδα Βουρλιώτη. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ .
Διαβάστε παρακάτω την απάντηση της κ. Κατσίμη
Χθες στην συνέντευξη που πήραμε από τον κύριο Φίλη στην ΕΡΤ, είπα ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αξιολογούνται κι αν δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους (και όλοι ξέρουμε τι σημαίνει αυτό) θα πρέπει να μετακινούνται σε άλλη θέση κι αν δεν κάνουν πουθενά καλά τη δουλειά τους να απολύονται. Επειδή έχω δεχτεί πολλά μνμ αγανακτισμένων (και άλλα πολύ θετικά) κι επειδή ο κύριος Τσιριγώτης, εκπαιδευτικός δημοσίευσε ένα κείμενο με τίτλο: Η ΚΑΤΣΙΜΗ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΤΗΣ ΕΡΤ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ Κο ΦΙΛΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ. Αναρτώ εδώ την απάντησή μου.
Κυριε Τσιριγώτη καλησπέρα!
Φίλοι μου εκπαιδευτικοί μου έστειλαν την ανάρτηση που κάνατε για μένα και θα ήθελα να κάνω κάποιες διευκρινίσεις (με τη σειρά που διαβάζω την ανάρτησή σας).
1ον, Πράγματι πιστεύετε ότι κάθε αξιολόγηση είναι «νεοφιλελεύθερη»; Εγώ αντιθέτως πιστεύω πως όχι. Αναφέρομαι σε μια αξιολόγηση που πρέπει να γίνει, από τα παιδιά, τους γονείς, τους συμβούλους, τον διευθυντή.. Η αξιολόγηση μπορεί να συμβάλει στην αξιοκρατία. Δηλαδή, δάσκαλοι και καθηγητές που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους γιατί δεν την αγαπούν και την κάνουν αγγαρεία, με αποτέλεσμα τα παιδιά μας να βαριούνται φριχτά το σχολείο γιατί πρέπει να συνεχίζουν να παίρνουν τη θέση κάποιου άλλου. Και μη μου πείτε ότι δεν υπάρχουν τέτοιοι εκπαιδευτικοί γιατί θα κρύβεστε πίσω από το δαχτυλό σας. Αυτό που λέω εγώ είναι νεοφιλεύθερο και αριστερό είναι να υπάρχουν άνθρωποι που αργομισθούν και 25% των συνανθρώπων μας να είναι άνεργοι;
2ον Κάνατε ένα συνειρμό με το κλείσιμο της ΕΡΤ. Αυτό όμως ήταν μια τελείως διαφορετική υπόθεση. Το ότι έκλεισε η ΕΡΤ ήταν θέμα Δημοκρατίας. Ακόμη και σαν συνδικαλίστρια δεν υπερασπίστηκα ποτέ αυτούς που αδιαφορούσαν για τη δουλειά τους και υποστήριξα απολύσεις στο ΑΠΕ πχ, που όλοι ήξεραν ότι ήταν απόλυτα δίκαιες. Η ΕΡΤ άνοιξε δυστυχώς χωρίς να γίνει πάλι καμία αξιολόγηση με αποτέλεσμα να είμαστε χιλιάδες εργαζόμενοι που πολλοί απ αυτούς δεν έχουν αντικείμενο, ενώ άλλοι τρέχουν και δεν φτάνουν. Η ΕΡΤ δεν μπορεί να προχωρήσει γιατί δεν μπορεί να προσλάβει νέο προσωπικό, ενώ πληρώνει ανθρώπους που δεν χρειάζονται. Αυτοί μπορούν να προσφέρουν κάπου αλλού. Υπάρχουν και κάποιοι που δεν μπορούν να προσφέρουν πουθενά, επειδή είναι απρόθυμοι να δουλέψουν. Εσείς θεωρείτε σωστό να πληρώνονται και άλλοι να μένουν άνεργοι, είναι δίκαιο? Αυτό είναι αριστερά; Επαναλαμβάνω είχα πάντα αυτή την άποψη για την αξιολόγηση και τις απολύσεις και την εξέφραζα και από την ερτοπεν.
3ον Υπεραπλουστεύετε και αδικείτε την ευπρέπειά σας ότι λέτε ότι εγώ ζήτησα «απολύσεις». Μίλησα ως γονιός για να μεταφέρω την εμπειρία μου. Η πληροφορία που έδωσα είναι βιωματική δηλαδή. Από πού προκύπτει ότι οι δημοσιογράφοι δεν εκφράζουν την προσωπική τους άποψη? ν. Οι εκπομπές στηρίζονται στην άποψη των δημοσιογράφων και, κατά την εκτίμησή μου, στην αυστηρή διάκριση μεταξύ σχολίου και είδησης.
4ον. Με εγκαλείτε για θιασώτη «κοινωνικού αυτοματισμού». Ωστόσο, κοινωνικός αυτοματισμός θα ήταν αν έλεγα ότι οι εκπαιδευτικοί γενικά ε'ίναι βολεμένοι και τρ'ωνε τα λεφτά μας, και διάφορα τέτοια του συρμού.
5ον . Δεν μίλησα για άξιους και ανάξιους. Δεν θεωρώ ότι η «αξιότητα» είναι το επίδικο εδώ και για το λόγο αυτό διαφωνώ με όλη τη ρητορική περί «αριστείας». Μιλώ για ανθρώπους που τιμούν το δημόσιο συμφέρον με όσες επιδόσεις μπορούν να έχουν και ανθρώπους που ιδιοτελώς αδιαφορούν. Δεν αντιλαμβάνομαι καθόλου μια αριστερά που τους υπερασπίζεται. Αυτό είναι ακριβώς που δίνει πάτημα σε πραγματικά νεοφιλελεύθερες αξιολογήσεις. Φαντάζομαι. θα το γνωρίζετε κι εσείς πως υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν τη δουλειά τους και ας μην είναι και οι σούπερ εκπαιδευτικοί και οι εντελώς αδιάφοροι (σε όλα τα επαγγέλματα το ίδιο ισχύει).
6ον Ξέρετε τέλος, η άποψή σας είναι τελείως υποκειμενική σχετικά με το αν είμαι καλή δημοσιογράφος ή όχι. Λαμβάνω δεκάδες μηνύματα κάθε μέρα γιατί είπα αυτό ή το άλλο και είναι φυσικό. Δεν μπορούμε να έχουμε όλοι τις ίδιες απόψεις. Γι αυτό μου αρέσει να απαντάω σε αυτούς που μου λένε ευγενικά τις παρατηρήσεις τους (εδώ θα ήθελα να σας ευχαριστήσω αλλά να σας πω ότι θα μπορούσατε να μου στείλετε μνμ στη σελίδα μου αφού αναφέρεστε σε μένα προσωπικά). Εγώ λοιπόν αξιολογούμαι καθημερινά από όλους τους τηλεθεατές με νούμερα κιόλας!!!! Όπως εσείς λέτε ότι σας αξιολογούν τα παιδιά και συμφωνώ ότι είναι οι πιο δύσκολοι κριτές. Αν τα παιδιά σας θεωρούν ότι κάποιος είναι πολύ κακός καθηγητής τι θα έπρεπε να γίνει κατά τη γνώμη σας; Να τον διώξουν; Επίσης αν εγώ πληρωνόμουν και δεν πατούσα στη δουλειά μου ή ερχόμουν και δεν ήμουν παραγωγική επειδή έτσι γούσταρα (γιατί ήξερα ότι δεν με κουνάει κανείς) και πάλι θα θέλατε να μην απολυθώ?
Σας ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις αν και επιμένω ότι θα έπρεπε να μου τις στείλετε και στον προσωπικό μου λογαριασμό. Την άλλη φορά πάντως θα είμαι πιο προσεκτική στο πως θα εκφραστώ στον αέρα.
Μαριλένα Κατσίμη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη