Του εκπαιδευτικού Γιώργου Χρόνη
Όταν το Πάσχα ο υπουργός παιδείας ανακοίνωνε τις αποφάσεις του για τη λειτουργία του νέου νηπιαγωγείου και του νέου δημοτικού δεν τρέφαμε αυταπάτες. Αμέσως καταγγείλαμε ότι δεν πρόκειται για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλλά ούτε και για απογυμνασιοποίηση του δημοτικού όπως διατυμπάνιζαν οι αρμόδιοι του υπουργείου. Είπαμε ξεκάθαρα ότι πρόκειται για μια σκληρή εφαρμογή της μνημονιακής πολιτικής στον χώρο της εκπαίδευσης που στόχος της δεν ήταν το καλό του μαθητή, του εκπαιδευτικού και του σχολείου, αλλά ένας τρόπος να καλυφθούν από τις περισσευούμενες ώρες των μόνιμων εκπαιδευτικών- που θα προέκυπταν από τις αφαιρέσεις μαθημάτων και ωρών εκπαιδευτικών- τα κενά στα σχολεία χωρίς να γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Μόνιμοι διορισμοί, που ήταν το αίτημα της σημερινής κυβέρνησης, όταν ήταν στην αντιπολίτευση και όχι μόνο. Μην ξεχνάμε τη δέσμευση Μπαλτά-Κουράκη για 9.000 μόνιμους διορισμούς το 2015 που δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Τη δέσμευση Φίλη για 20.000 μόνιμους διορισμούς το 2016 χωρίς πάλι αποτέλεσμα.
45 μέρες μετά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων έχουμε δικαιωθεί πανηγυρικά. Μόνιμοι διορισμοί δεν έγιναν-παραπέμπονται για του χρόνου-και πώς να γίνουν όταν από την εγκύκλιο για το νέο σχολείο υπολογίζουμε ότι εξοικονομήθηκαν 160.000 ώρες μόνιμων εκπαιδευτικών που χρησιμοποιήθηκαν για να καλυφθούν 7.500 κενά. Δηλαδή η χρονιά ξεκίνησε με 7.500 περισσότερους εκπαιδευτικούς χωρίς να γίνει κανένας μόνιμος διορισμός. Τους βγάζουμε το καπέλο. Τέτοια ταχυδακτυλουργικά κόλπα ούτε ο διάσημος μάγος Ντέιβιντ Κόπερφιλντ.
Από την άλλη βέβαια υπολογίζουμε ότι 7.500 λιγότεροι αναπληρωτές θα εργαστούν φέτος στα σχολειά μας σε σχέση με πέρσι. Αφορά συναδέλφους μας που έχουν αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στα σχολεία, για ανθρώπους κοντά στα 35 και 40 χρόνια ηλικίας, με 2 και 3 παιδιά, στους οποίους δείχνουν την πόρτα της εξόδου, όχι μόνο για φέτος, αλλά και για τα επόμενα χρόνια, σε μια περίοδο όπου η κρίση μας έχει γονατίσει όλους. Και έχουν τα μούτρα να ισχυρίζονται ότι αυτές δεν είναι απολύσεις.
Οι συνέπειες όμως της εγκυκλίου δεν αφορούν μόνο τους αναπληρωτές. Αφορούν και τους μόνιμους. Από πού να ξεκινήσουμε;
Από την αύξηση των υπεραριθμιών όπου εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να μετακινηθούν ολικά σε σχολικές μονάδες του ίδιου δήμου ή γειτονικών δήμων; Ανατράπηκαν οικογενειακοί και οικονομικοί προγραμματισμοί σε μια περίοδο δύσκολη για όλους. Κανείς πλέον δε γνωρίζει πού θα υπηρετεί.
Από τη σημαντική μείωση των μεταθέσεων και των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ; Συνάδελφοι με προβλήματα υγείας δε μετακινήθηκαν στον τόπο κατοικίας τους ή ζευγάρια και οικογένειες υπηρετούν χωριστά χιλιόμετρα μακριά ό ένας από τον άλλον. Είχαν το θράσος όμως να πουν ότι το έκαναν για να σταματήσουν τα ρουσφέτια.
Από τη μη δημοσιοποίηση όλων των λειτουργικών κενών ώστε οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους και με βάση τα μόριά τους τα υπηρεσιακά συμβούλια να τους τοποθετήσουν με διαφάνεια και αξιοκρατία για την κάλυψη των λειτουργικών κενών; Περιορίστηκαν έτσι οι επιλογές που είχαν να δηλώσουν οι συνάδελφοι.
Από τη μη δημοσιοποίηση των λειτουργικών κενών ώστε οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους και με βάση τα μόριά τους τα υπηρεσιακά συμβούλια να τους τοποθετήσουν με διαφάνεια και αξιοκρατία για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους; Τους τοποθέτησαν χωρίς να δηλώσουν καθόλου σχολεία -για τις ανάγκες της υπηρεσίας όπως είπαν- με αποτέλεσμα συνάδελφοι να συμπληρώνουν ωράριο σε άλλο δήμο από αυτόν που υπηρετούν ή άλλοι να μετακινούνται μέχρι και σε 7 σχολεία. Η λαστιχοποίηση του ωραρίου σε όλο της το μεγαλείο. Ποτέ δεν έδωσαν στοιχεία πόσες ώρες ειδικοτήτων κάνουν οι δάσκαλοι.
Από τις υποχρεωτικές μετεγγραφές νηπίων και προνηπίων, από νηπιαγωγείο σε νηπιαγωγείο, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών και να προχωρήσουν σε συμπτύξεις τμημάτων, ώστε οι υπεράριθμοι νηπιαγωγοί να καλύψουν κενά σε άλλα νηπιαγωγεία για να αποφύγουν προσλήψεις αναπληρωτριών;
Από τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών που δε γίνονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια αλλά από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης χωρίς διαφάνεια και αξιοκρατία;
Αμέτρητος είναι ο κατάλογος. Θα μπορούσε βέβαια να ισχυριστεί κάποιος ότι έπρεπε να γίνουν όλα τα παραπάνω για να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς κενά. Δεν ισχύει όμως κάτι τέτοιο. Παρά όλα τα παραπάνω, τα κενά δεν έχουν καλυφτεί και προσπαθούν με αλχημείες και αντιπαιδαγωγικές μεθόδους να τα καλύψουν χωρίς να έχουν οικονομικό κόστος. Όπως οι καλύψεις των κενών των τμημάτων ένταξης με εκπαιδευτικούς από τη Γενική Αγωγή χωρίς να διαθέτουν κανένα ουσιαστικό προσόν. Ή οι καλύψεις των κενών για την παράλληλη στήριξη από τις περισσευούμενες ώρες των εκπαιδευτικών της Γενικής Αγωγής, αντί να χρησιμοποιηθούν για ενισχυτική διδασκαλία και διοικητικό έργο. Καλύψεις που θα ανατίθενται με εισήγηση των αρμόδιων σχολικών συμβούλων και εγκρίσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών με παράκαμψη των συλλόγων διδασκόντων. Η πλήρης απαξίωση της Ειδικής αλλά και της Γενικής Αγωγής με θύματα τους μαθητές μας.
Να μη μιλήσουμε για την καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων όπου η ώρα σίτισης αναγνωρίζεται σαν διδακτική ώρα μόνο στον υπεύθυνο ολοήμερου και όχι και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς όπου παρευρίσκονται εκείνη την ώρα στην αίθουσα. Η ΔΟΕ, αλλά και αρκετοί σύλλογοι, έχουν καλέσει τους συλλόγους διδασκόντων να αναγνωρίζουν την ώρα σίτισης ως διδακτική ώρα για όλους τους εκπαιδευτικούς.
Απέναντι σε όλα τα παραπάνω πρέπει να παραμείνουμε ενωμένοι. Η πολιτεία, το υπουργείο, αλλά και το κατεστημένο προσπαθούν με έξυπνο τρόπο να μας διασπάσουν. Στρέφουν δασκάλους εναντίον δασκάλων για το ποιος θα μπει στο ολοήμερο, δασκάλους εναντίον ειδικοτήτων για το ποιος είναι πιο ικανός να διδάξει στο σχολείο. Ας μην τους κάνουμε τη χάρη. Το σχολείο μας χωρά όλους. Αυτή θα πρέπει να είναι η απάντησή μας. Είτε είμαστε μόνιμοι είτε είμαστε αναπληρωτές. Είτε είμαστε δάσκαλοι είτε νηπιαγωγοί είτε ειδικότητες. Είμαστε όλοι εκπαιδευτικοί που έχουμε αναγνωρισμένα πτυχία. Να σεβαστούμε τις σπουδές των άλλων και να μην επικρατήσει μπροστά στον φόβο της απόλυσης και της ανεργίας το σύνθημα < Ο θάνατός σου η ζωή μου >. Αν ασχοληθεί ο καθένας με τα του κλάδου και με τα του οίκου του μη σεβόμενος τους υπόλοιπους, οι σφαλιάρες θα πέσουν απανωτές. Μόνο ενωμένοι έχουμε ελπίδες να αντιμετωπίσουμε νικηφόρα τη λαίλαπα που έρχεται. Όλοι έχουμε δικαίωμα στην εργασία. Κανείς δεν περισσεύει. Απομονώστε όλους εκείνους( πολιτικούς, δημοσιογράφους, κομματικούς συνδικαλιστές, στελέχη εκπαίδευσης ) που για τους δικές τους φιλοδοξίες και για τις δικές τους επιδιώξεις παίζουν παιχνίδια στις πλάτες μας. Να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης. Να δώσουμε το παρόν στις γενικές μας συνελεύσεις, να αγωνιστούμε για την ενότητα όλων μας και να αποφασίσουμε εμείς για τις τύχες μας. Μην αφήνουμε τους λίγους να αποφασίζουν για τους πολλούς.
Από εμάς εξαρτάται. Θυμίζουμε τη φράση του Αϊνστάιν:
< Ο κόσμος δεν κινδυνεύει από αυτούς που κάνουν το κακό, αλλά από αυτούς που τους επιτρέπουν να το κάνουν >.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη