Χρήστος Πιλάλης
υπεύθυνος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
Η τακτική των εμβαλωματικών λύσεων που εξυπηρετούν δεκαετίες τώρα όχι πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας μας, αλλά μια ελληνικού τύπου νεοφιλελεύθερη πολιτική (βλέπε άκρατη διαπλοκή, πελατειακό κράτος και όχι μόνο), έχει συντελέσει ώστε η χώρα μας να βρίσκεται στην πολύ δύσκολη σημερινή κατάσταση.
Ευτυχώς η τακτική αυτή δεν συνεχίζεται σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης, μια και ο ΣΥΡΙΖΑ μετά τον πρώτο (ανιχνευτικό) χρόνο της κυβέρνησης του με τους ΑΝ.ΕΛΛ. προχώρησε και προχωρά σε νομοθετικές ρυθμίσεις που κυρίως απεικονίζουν τη φιλοσοφία της αριστεράς στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό κάθε φορά, όσο και αν πιέζεται από την εποπτεία των ΄΄θεσμών΄΄.
Γι αυτό κάποια από τα μακριά χέρια του νεοφιλελευθερισμού, οι τοπικοί άρχοντες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, φρόντισαν να πάρουν απόφαση στο πρόσφατο συνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (1-3/12), σύμφωνα με την οποία ως βασική μεταρρύθμιση που αιτείται η ΚΕΔΕ για την τοπική αυτοδιοίκηση, παρουσιάζεται η διοικητική μεταφορά των νηπιαγωγείων στην πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση.
Θέλουμε χρήματα και κοιτάμε να τα πάρουμε με κάθε τρόπο, με κάθε δικαιολογία, λένε επί της ουσίας αυτοί οι δήμαρχοι. Ακόμη και αν αυτή είναι η πιο κρίσιμη και ουσιαστική περίοδος για την ολόπλευρη ανάπτυξη κάθε παιδιού, όπως μας επισημαίνουν και πολύ σωστά οι νηπιαγωγοί. Οι τοπικοί αυτοί άρχοντες, μένουν παγερά αδιάφοροι στις ολέθριες συνέπειες που υπέστησαν οι βρεφονηπιακοί σταθμοί με την εφαρμογή του Ν.2880/2001.
Όταν μεταφέρθηκαν από το κεντρικό κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τους γονείς να πληρώνουν για την προσχολική φροντίδα, τις υπηρεσίες των σταθμών και τις εργασιακές σχέσεις των βρεφονηπιοκόμων να υποβαθμίζονται. Την ίδια τύχη θέλουν για τα νηπιαγωγεία οι δήμαρχοι που ζητούν σήμερα την μεταφορά των νηπιαγωγείων στους δήμους;
Γνωρίζουν ότι το νηπιαγωγείο δεν είναι και δεν πρέπει να είναι παιδοφυλακτήριο;
Γνωρίζουν ότι τα αποτελέσματα πολλών και μα¬κροχρόνιων ερευνών έδειξαν ότι μικρό ποσοστό από παιδιά που αν και είχαν τύ¬χει καλής προσχολικής αγωγής αντιμετώπισαν αργότερα μαθησιακά προβλή¬ματα ή εκδήλωσαν αντικοινωνική συμπεριφορά ή σταμάτησαν το σχολείο; Ότι η προσχολική αγωγή επιτρέπει την πρώιμη ανίχνευση πιθανών δυσκολιών του μαθητή και έτσι αποτελεί πολύ σημα¬ντικό εργαλείο στην πρόληψη της σχο¬λικής εγκατάλειψης;
Ότι οι νηπιαγωγοί είναι εξειδικευμένοι επιστήμονες που εργάζονται με παιδιά στη σημαντικότερη για την εξέλιξη τους ηλικία, οι οποίοι δεν μπορεί να βρίσκονται έξω από τον κεντρικό εθνικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό, χωρίς παιδαγωγική καθοδήγηση και προγράμματα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, χωρίς επιμόρφωση;
Είναι προφανές ότι δεν τα γνωρίζουν ή δεν τους ενδιαφέρουν όλα αυτά. Γιατί η τοπική αυτοδιοίκηση αυτών των δημάρχων, πέρα από οικονομικά οφέλη σε βάρος γονέων και εκπαιδευτικών που θα επωμιστούν τις συνέπειες μιας τέτοιας μεταφοράς, δεν προσδοκά κάτι άλλο από τη ΄΄μεταρρυθμιστική ΄΄ της πρόταση. Γιατί καμία από τις αναγκαίες προϋποθέσεις μιας καλής προσχολικής εκπαίδευσης, δεν μπορεί να την εξασφαλίσει και αυτό φάνηκε και από την προσχολική φροντίδα που ανέλαβε εδώ και 15 χρόνια.
Εφημερίδα των Συντακτών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη