Οι 1.104 μαθητές, ηλικίας από 6 έως 16 ετών, από όλες τις βαθμίδες της μέσης εκπαίδευσης που έλαβαν μέρος στους τελικούς του Διαγωνισμού, με τον ενθουσιασμό και την φαντασία τους ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Την ευθύνη της διοργάνωσης είχε, για τρίτη συνεχή φορά ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE.
Οι μαθητές-μικροί εφευρέτες διεκδίκησαν τη διάκριση στον Διαγωνισμό έχοντας δημιουργήσει 256 ομάδες και αρκεί μια πρόχειρη ματιά στις βραβευθείσες εφευρέσεις για να αντιληφθεί κάποιος τις εξαιρετικές ικανότητες των παιδιών και εφήβων, αλλά και την κλίση τους προς την αυτοματοποιημένη μηχανολογία. Οι μεγαλοφυίες του αύριο έχουν ήδη ξεκινήσει το δρόμο τους προς την κατάκτηση της επιστήμης και της τεχνολογίας, κάτι που φαίνεται από θαυμαστές εφευρέσεις όπως οι ακόλουθες: - Ρομποτικός εξερευνητής που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια και τροφοδοτεί αγροτικές καλλιέργειες. - «Σημαδούρα» που αξιοποιεί την κυματική ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική. - Αυτόνομη υδροκίνητη μονάδα παροχής ενέργειας σε μικρούς οικισμούς.
Χαρακτηριστικό του πολύ υψηλού επιπέδου των παιδιών που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό εφέτος είναι το γεγονός ότι μια ομάδα μικρών μαθητών , η «Smart Robots» από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης, δημιούργησε ένα έξυπνο λεωφορείο χωρίς οδηγό, το οποίο «γνωρίζει» ακριβώς πού πρέπει να κάνει στάσεις καθώς ακολουθεί το δρομολόγιό του μέσα σε μια πόλη. Όλοι, πάντως, οι μαθητές εντυπωσίασαν με την πρωτοτυπία της σκέψης και την δημιουργικότητά τους. Αναλυτικά οι εφευρέσεις που διακρίθηκαν στους τελικούς του φετεινού Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έχουν ως ακολούθως:
Ομάδες Δημοτικού
1η θέση: Η ομάδα Smart Robots από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης με το έξυπνο λεωφορείο χωρίς οδηγό.
2η θέση: Η ομάδα Master Builder από το 7ο Δημοτικό Αγρινίου κατασκεύασε ένα αιωρούμενο τραίνο.
3η θέση: Οι Robo Rails από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα παρουσίασαν τις σιδηροδρομικές γραμμές του μέλλοντος.
Ομάδες Γυμνασίου
1η θέση: Η ομάδα Ν1 από Γυμνάσια της Πάτρας κατασκεύασε το ρομποτάκι που διάνυσε πιο γρήγορα την πίστα «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
2η θέση: Οι AIR Gears από την Θεσσαλία.
3η θέση: Οι Teamwork Dream από την Δυτική Ελλάδα.
Ομάδες Λυκείου
1η θέση (ισοψηφία): Οι Fargrobs από το 7ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων και οι Minders από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση. Οι Fargrobs κατασκεύασαν έναν καινοτόμο ρομποτικό εξερευνητή που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια και τροφοδοτεί αγροτικές καλλιέργειες. Οι Minders δημιούργησαν μία «σημαδούρα» που αξιοποιεί την κυματική ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική.
2η θέση: Οι Robotilus Team από την Ελληνογερμανική Αγωγή κατασκεύασαν μία αυτόνομη υδροκίνητη μονάδα παροχής ενέργειας σε μικρούς οικισμούς.
3η θέση: Οι Kick Pumps από το 2ο Γενικό Λύκειο Θήβας χρησιμοποίησαν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και αυτοματισμούς στις καλλιέργειες.
Άποψη της κατάμεστης αίθουσας του ΟΑΚΑ όπου διοργανώθηκαν οι τελικοί του Διαγωνισμού
Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο συμμετείχαν συνολικά σχεδόν 3.500 μαθητές, οι οποίοι δημιούργησαν 730 ομάδες από ολόκληρη την χώρα. Στην πορεία για τον τελικό της Αθήνας πραγματοποιήθηκαν 45 ενημερωτικά workshops για εκπαιδευτικούς και προπονητές.
Στο ενημερωτικό διάγραμμα αποτυπώνεται η ταυτότητα του φετεινού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Στον Διαγωνισμό συμμετείχαν εφέτος για πρώτη φορά και μαθητές λυκείου. Τα έργα που παρουσίασαν όλα τα παιδιά, με την υποστήριξη των προπονητών-καθηγητών τους, βασίστηκαν στην εκπαιδευτική μέθοδο STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Η μέθοδος αυτή αξιοποιεί συνδυαστικά την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία για τη δημιουργία πρωτότυπων και λειτουργικών κατασκευών. Οι ομάδες του Δημοτικού είχαν ως θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», οι μαθητές Γυμνασίου έπρεπε να κατασκευάσουν το ρομπότ που θα διανύσει ταχύτερα την «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου», ενώ οι ομάδες Λυκείου δοκίμασαν τις δυνάμεις τους με ρομποτικές κατασκευές για «Πράσινη Ενέργεια και Επιχειρηματικότητα».
Το επόμενο βήμα
Οι συμμετοχές για τον 9ο Εθνικό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, ο οποίος θα οδηγήσει τις ομάδες στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που θα γίνει τον ερχόμενο Νοέμβριο στην Κόστα Ρίκα, συνεχίζονται μέχρι και τις 31 Μαΐου 2017. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα www.wrohellas.gr.
Δείτε ένα βίντεο από τις προσπάθειες και τις δηλώσεις των μικρών εφευρετών:
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη