Thumbnail
της Σοφίας Συνοδινού

Σκέψεις πάνω στις «Προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία και την αυτοτέλεια των σχολικών μονάδων» της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε.

Οι διευθυντές της θητείας 2011-2015 και η πλειοψηφία αυτών που εκλέχτηκαν για τη θητεία 2015-2017 καμώνονται – ίσως δικαίως σε κάποιο βαθμό - ως οι περισσότερο αξιολογημένοι, όχι μόνο λόγω των δύο διαφορετικών θεσμικών εκλογής τους αλλά και λόγω της συμμετοχής τους στη διαδικασία αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης του 2014.

Δεν γνωρίζουν λοιπόν από τις σπουδές τους στις πολιτικές και οικονομικές επιστήμες (η πλειοψηφία των οποίων κατέχουν)  ότι αυτό που προβάλλεται ως  θεματολογία, [γνωστή και ως «ημερήσια διάταξη», δηλαδή περί τίνος να σκεφτούμε, να συζητήσουμε και να αισθανθούμε και άρα σε ποια θέματα να στρέψουμε την προσοχή μας (Δεμερτζής, 2002, 102)] γίνεται σκόπιμα για να μονοπωλήσει όχι μόνο το ενδιαφέρον, αλλά και το δημόσιο διάλογο προκειμένου να επιβληθεί ‘λαϊκιστικά’ ως εκπαιδευτική πολιτική;

Δεν γνωρίζουν το πλαίσιο νοηματοδότησης της έννοιας ‘αυτονομία’ σχολικών μονάδων ή παίζουμε κρυφτούλι με τις λέξεις εξ ου και ο όρος ‘αυτοτέλεια’ που χρησιμοποιούν;

Αν ο όρος ‘αυτοτέλεια’ σημαίνει κάτι διαφορετικό από αυτό που ορίζει η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), ο ΣΕΒ και ο ΟΟΣΑ, με τον όρο ‘αυτονομία’, ας βγουν μπροστά να το δηλώσουν, να νομιμοποιήσουν έτσι και τη θεσμική ανάγκη της Ένωσής τους και της δικής τους ‘αυτοτέλειας’ σε σχέση με τους ‘άλλους’, τους συναδέλφους τους χωρίς να αναλώνονται σε προτάσεις επιπέδου τεχνικού κλιμακίου. Ή μήπως λειτουργούν και οι ίδιοι ‘επιλεκτικά’ και ‘συντεχνιακά’ , χωρίς να αγγίξουν καν τη μεγάλη εικόνα του ποιος θα μπορούσε να είναι ο ρόλος τους σε μία κοινωνία σε κρίση, σπεύδουν να προτείνουν το κλείδωμα της θεσμικής επιβολής της αυτοαξιολόγησης, στη λογική του Πόντιου Πιλάτου:  αυτονομία σχολείων ή μάλλον καλύτερα των ίδιων των διευθυντών για πάρτι τους, με χρέωση της ευθύνης που αυτή θα επιφέρει στη ‘συλλογικότητα’ των συλλόγων διδασκόντων. 

Προφανώς μέσα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που είναι από τα πιο συγκεντρωτικά στον κόσμο κάποιοι δεν μεγάλωσαν ποτέ, τα παιδιά που κρύβονταν στο φουστάνι της μαμάς τους, τώρα κρύβονται στη δήθεν συλλογική ευθύνη των συλλόγων διδασκόντων!

Συνοδινού Σοφία, Π.Ε.16., Μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

skilos_melissa
Τσίμπημα από μέλισσα ή σφήκα στον σκύλο: Πότε είναι επικίνδυνο και τι να κάνετε αμέσως
Το τσίμπημα εντόμου μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο – Ποια λάθη να αποφύγετε και πώς να δράσετε άμεσα για να προστατεύσετε τη ζωή του
Τσίμπημα από μέλισσα ή σφήκα στον σκύλο: Πότε είναι επικίνδυνο και τι να κάνετε αμέσως
υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Κυρώθηκαν οι πίνακες ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ-Δασκάλων και ΠΕ70-Δασκάλων Λέσβου και Σάμου
Στο πλαίσιο της Τοπικής Πρόσκλησης της ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου
Υπουργείο Παιδείας: Κυρώθηκαν οι πίνακες ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ-Δασκάλων και ΠΕ70-Δασκάλων Λέσβου και Σάμου