Thumbnail
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών ηλεκτρολόγων

 

Κ. Υφυπουργέ,

Με το ΦΕΚ 1427/τ.Β΄/ 26-04-2017 έγινε τροποποίηση του Ωρολογίου Προγράμματος της Β΄ τάξης του Τομέα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού». Συγκεκριμένα, από το μάθημα «Αυτοματισμοί, Αισθητήρες – Βασικά Ψηφιακά Ηλεκτρονικά», το οποίο ήταν μια ώρα Θεωρία και τρείς ώρες Εργαστήριο, έφυγε το διδακτικό αντικείμενο των Βασικών Ψηφιακών Ηλεκτρονικών, το οποίο ενσωματώθηκε στο μάθημα «Βασικά Ηλεκτρονικά» το οποίο ήταν μία ώρα Θεωρία και τρείς ώρες Εργαστήριο. Με την τροποποίηση αυτή, αλλάξατε τους τίτλους των μαθημάτων αλλά και τις ώρες που διδάσκονταν, ως ακολούθως:

1)   «Αυτοματισμοί, Αισθητήρες» με 2 ώρες (μόνο) Εργαστήριο  και

2) «Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά» με 2 ώρες θεωρία και 4
      εργαστήριο.

Με την παραπάνω τροποποίηση καταργείται εντελώς η μια ώρα της θεωρίας και περιορίζονται οι ώρες εργαστηρίου των Ηλεκτρομηχανικών Αυτοματισμών. Το γεγονός αυτό καθιστά αδύνατη την πραγματοποίηση ασκήσεων, διότι στις δύο αυτές ώρες πρέπει να καλυφθεί το αντικείμενο και θεωρητικά και εργαστηριακά. Οπότε καθίσταται δυσλειτουργικό ένα πολύ σημαντικό μάθημα της ειδικότητας των Ηλεκτρολόγων, με κυκλώματα πολύπλοκα τα οποία δεν αφομοιώνονται εύκολα  από τους μαθητές με βάση  τις προηγούμενες γνώσεις και  δεξιότητες τους,  αλλά και κυκλώματα που απαιτούν υψηλές τάσεις (μέχρι 400Volt) για την πραγματοποίηση τους. Επίσης, το μάθημα αυτό  είναι η βάση για την κατανόηση των Αυτοματισμών με PLC, μάθημα που διδάσκεται στην Γ΄ ΕΠΑΛ .

Όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουμε το μάθημα, έχουμε διαπιστώσει ότι για την πλειοψηφία των διδακτικών ενοτήτων  επαρκούν οριακά οι τρείς ώρες εργαστηρίου.

Θεωρούμε ότι αυτή η υποβάθμιση του συγκεκριμένου αντικειμένου είναι αδικαιολόγητη και πλήττει κατάφορα την γνωστική επάρκεια των μαθητών της ειδικότητας των Ηλεκτρολόγων.

Επιπροσθέτως δεν ζητήθηκε η γνώμη των εκπαιδευτικών, των επιστημονικών ενώσεων αλλά ούτε και των σύμβουλων των αντίστοιχών ειδικοτήτων

Παρακαλούμε να επανεξεταστεί η αλλαγή αυτή και να δοθεί στο γνωστικό αντικείμενο των  Αυτοματισμών η σημασία και ο «χρόνος» που του πρέπει, διότι αποτελούν τεχνολογία αιχμής, βασικό κομμάτι στην αγορά εργασίας και τομέας σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση άμεσα συνδεδεμένος με την Ηλεκτρολογική ειδικότητα.

Αν υπάρχει ανάγκη/απαίτηση να υπάρχει απόλυτη ισοτιμία στις ώρες των μαθημάτων μεταξύ των Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών, τότε καταργούμε το τρίτο αντικείμενο του συγχωνευμένου τομέα - δηλαδή από τον τομέα  «Ηλεκτρολογίας , Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού», εν γνώση μας καταργούμε το «Αυτοματισμού».  Καταλήγουμε δηλαδή σε μια ξεκάθαρα συντεχνιακή/συνδικαλιστική – και όχι παιδαγωγική, όπως θα έπρεπε- προσέγγιση του σοβαρού θέματος των Ω.Π. και Α.Π. σπουδών των μαθητών μας. Η προσέγγιση αυτή είναι σε βάρος της γνωστικής πληρότητας και επάρκειας των αποφοίτων του τομέα μας.

Άλλωστε, η παραπάνω ανάγκη/απαίτηση, την οποία θεωρούμε παράλογη, ίσως να μπορούσε να ικανοποιηθεί με κάποιο άλλο τρόπο και όχι σε βάρος του σημαντικού αυτού τεχνολογικού και επαγγελματικού πεδίου. Προτείνουμε :

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΕΣ

 

Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα Συνεχούς και Εναλλασσόμενου Ρεύματος)

2Θ+2Ε

 

Κοινή ανάθεση

 Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις

 

2Θ+3Ε

Ανάθεση ηλεκτρολόγων

 Ηλεκτρολογικό – Ηλεκτρονικό Σχέδιο με Η/Υ

Κοινή ανάθεση

Εισαγωγή στα Υπολογιστικά Συστήματα και στα Δίκτυα Επικοινωνιών

 

Ανάθεση ηλεκτρονικών

Αυτοματισμοί, Αισθητήρες

3 (Θ+Ε)

Ανάθεση Ηλεκτρολόγων

Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά

2Θ+3Ε

Ανάθεση Ηλεκτρονικών

 

Με την παραπάνω πρόταση επιμερίζουμε ισομερώς τις ώρες και δίνουμε τη δυνατότητα στο μάθημα των Αυτοματισμών να πραγματοποιηθεί καλύτερα.

     Επίσης προτείνουμε να συμπεριληφθούν τα παρακάτω γνωστικά  αντικείμενα/μαθήματα στη Γ΄ τάξη της ειδικότητας μας:

 

  1. Παραγωγή, Μεταφορά και Διανομή Ηλεκτρικής Ενέργειας και ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)

  2. Ηλεκτρική Κίνηση και Έλξη

 

με σκοπό να εμπλουτισθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα  με μαθήματα που άπτονται της επιστήμης της Ηλεκτρολογίας και ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις του επαγγελματικού χώρου,

Κ. Υφυπουργέ,

σας ζητάμε να ενεργήσετε (-όχι  συντεχνιακά για ένα θέμα που δεν είναι συντεχνιακό αλλά βαθιά παιδαγωγικό) άμεσα και να αποκαταστήσετε την στρέβλωση αυτή (πριν την έναρξη του επόμενου διδακτικού έτους 2017-18).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αντιηλιακό
Έρευνα: Επικίνδυνα αντηλιακά λόγω παντοτινών χημικών- «Είμαστε περικυκλωμένοι»
«Εάν βάλετε μερικά από αυτά τα προϊόντα απευθείας στο δέρμα σας και περιέχουν PFAS, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να μεταφερθούν σε όλο το δέρμα»
Έρευνα: Επικίνδυνα αντηλιακά λόγω παντοτινών χημικών- «Είμαστε περικυκλωμένοι»
ypaith
Της ... υπερωρίας το ανάγνωσμα: Δεκάδες νέες αποφάσεις υπερωριών στο ΥΠΑΙΘΑ για «έκτακτες και επείγουσες» ανάγκες.
Μόνο τις τελευταίες ημέρες, έχουν εκδοθεί τουλάχιστον 15 αποφάσεις (!) συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης από διάφορες υπηρεσίες του...
Της ... υπερωρίας το ανάγνωσμα: Δεκάδες νέες αποφάσεις υπερωριών στο ΥΠΑΙΘΑ για «έκτακτες και επείγουσες» ανάγκες.
ekpaideytikos
Ο απόλυτος παραλογισμός: Αναπληρωτές δε μπορούν να μονιμοποιηθούν εφέτος, επειδή το Υπουργείο καθυστέρησε πέρυσι 3 μέρες να τους προσλάβει!
Επειδή το ΥΠΑΙΘΑ καθυστέρησε πέρυσι κατά 3 ημέρες τις προσλήψεις αναπληρωτών τους στέρησε αυτές τις 3 κρίσιμες ημέρες προϋπηρεσίας, με αποτέλεσμα να...
Ο απόλυτος παραλογισμός: Αναπληρωτές δε μπορούν να μονιμοποιηθούν εφέτος, επειδή το Υπουργείο καθυστέρησε πέρυσι 3 μέρες να τους προσλάβει!
pierrakakis
Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή
Ερανιστικό νομοσχέδιο που διατρέχει και τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης
Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή