Thumbnail
της Ευαγγελίας Μανιτσούδη

Από πολύ μικρή θυμάμαι κατά την διάρκεια της σχολικής περιόδου παιδιά ρομά που κανονικά θα έπρεπε να βρίσκονται στο σχολείο να περιφέρονται στους δρόμους.

Αυτή ήταν μια συνηθισμένη εικόνα και  φαινόταν απόλυτα φυσιολογική  μιας και κανείς ποτέ δεν νοιάστηκε γι αυτά τα παιδιά , αντιθέτως  ένα ολόκληρο σύστημα βολευόταν και διαιώνιζε την κατάσταση αυτή.Βόλευε μάλλον αντί να έχουν φωνή και δικαιώματα συνολικά οι ρομά να αντιμετωπίζονται ως περιθωριακοί.

Τα χρόνια πέρασαν και καμία  από τις προηγούμενες  κυβερνήσεις  δεν ασχολήθηκε όχι μόνο με το δικαίωμα στην εκπαίδευση των ρομά αλλά και στην προσπάθεια καλυτέρευσης των συνθηκών διαβίωσης τους.

Στην σημερινή πραγματικότητα η αναγκαιότητα  ένταξης  όχι μόνο των  ρομά αλλά και  των προσφυγόπουλων  και όλων των παιδιών των αλλοδαπών που βρίσκονται νόμιμα στην χώρα μας , σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών είναι επιβεβλημένη.

Το δικαίωμα στην εκπαίδευση όπως όλοι γνωρίζουμε  είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, το οποίο οφείλει να σέβεται να  προστατεύει και να  προωθεί το ελληνικό κράτος. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση και, πολύ περισσότερο, κάθε προσφυγόπουλο, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και το εθνικό δίκαιο. Η διασφάλιση του δικαιώματος των νεοεισερχόμενων στη χώρα ανήλικων προσφύγων στην εκπαίδευση υπήρξε από τις αρχές του 2016 βασικό μέλημα του Υπουργείου Παιδείας.

Ένα από τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν  είναι ότι  μέχρι την προηγούμενη σχολική χρονιά 2016-2017 πολλά παιδιά που βρίσκονται  για πολύ καιρό με τους γονείς τους στα νησιά του Αιγαίου , δεν απέκτησαν πρόσβαση στην τυπική εκπαίδευση λόγω της ιδιαιτερότητας της κατάστασης.Αυτό πρέπει να σταματήσει και να μην χάνουν αυτά τα παιδιά άδικα χρόνια από την ζωή τους. Χωρίς εκπαίδευση τα παιδιά κινδυνεύουν να χάσουν όλα όσα δικαιούνται και να ζήσουν χωρίς ίσες ευκαιρίες όπως ΄θα έπρεπε.

Το θεμελιώδες δικαίωμα στην εκπαίδευση πρέπει να γίνει πραγματικότητα για όλα τα παιδιά που βρίσκονται στην χώρα μας έτσι ώστε όλα αυτά τα παιδιά να διαβιούν σε συνθήκες ηρεμίας,ομαλότητας και σταθέροτητας στην ζωή τους.

Το σχολείο είναι ο βασικός πυλώνας κοινωνικοποιήσης και  προετοιμασία ένταξης στην κοινωνία αργότερα.Η ευθύνη για μια κοινωνία ώριμων και υγειών πολιτών ανήκει σε όλους μας.

Γιατί  όλοι μας έχουνε ευθύνη για την κοινωνία που έχουμε.

Γιατί είναι υποχρέωση μας να μην συνεχίσουμε να δεχόμαστε παιδιά να βρίσκονται οπουδήποτε αλλού εκτός από το σχολείο.

Ευαγγελία Μανιτσούδη-Εκπαιδευτικός

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αναδρομικά συντάξεων: Τρίμηνο πληρωμών για τρεις κατηγορίες
Ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό εκπαιδευτικών: Ενημερωτική εκδήλωση αύριο στη Θεσσαλονίκη
Ενημερωτική εκδήλωση αύριο, Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, στις 19:00 το απόγευμα στην ΕΔΟΘ
Ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό εκπαιδευτικών: Ενημερωτική εκδήλωση αύριο στη Θεσσαλονίκη
moro - vrefos.jpg
Κρήτη: «Η κόρη μας γεννήθηκε λίγο μεγαλύτερη από ένα μπουκαλάκι νερού»
«Οι γιατροί είναι πραγματικοί ήρωες και δεν θα πάψω να το λέω» - Συγκλονιστικές ιστορίες από τη ΜΕΝ Νεογνών Βενιζελείου
Κρήτη: «Η κόρη μας γεννήθηκε λίγο μεγαλύτερη από ένα μπουκαλάκι νερού»
KATHIGITRIA
Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Σχετικά με τις Προκηρύξεις, τις Ενστάσεις και τις Δικαστικές Αποφάσεις
Yποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Σχετικά με τις Προκηρύξεις, τις Ενστάσεις και τις Δικαστικές Αποφάσεις