Η συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και αντιπροσωπείας των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Ροδόπης και Ξάνθης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Μαΐου διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα και ανέδειξε την κοινή πεποίθηση για την ανάγκη ενίσχυσης της φοίτησής των νηπίων της μουσουλμανικής μειονότητας στην κατεύθυνση της στήριξης της μαθησιακής διαδικασίας και της ενδυνάμωσης της ελληνομάθειας μέσω της λειτουργίας όλων των αναγκαίων δημόσιων νηπιαγωγείων με τις απαραίτητες παιδαγωγικές και εργασιακές προϋποθέσεις.
Σε σχέση με τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διέπουν το πιλοτικό πρόγραμμα ως μεταβατικό στάδιο εξαγωγής συμπερασμάτων, συμφωνήθηκαν τα παρακάτω:
Αναγνωρίζεται η σημασία των πρώτων - μητρικών γλωσσών ως γλωσσών στήριξης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος θα καταδείξουν τον βαθμό επιβεβαίωσης της παραπάνω θεωρητικής αρχής, μέσω της συγκεκριμένης μεθοδολογίας και στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Διευκρινίζεται ότι οι συνεργάτες-γλωσσικοί διευκολυντές είναι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων των ελληνικών Πανεπιστημίων με άριστη γνώση των συγκεκριμένων πρώτων - μητρικών γλωσσών, ανάλογα και με το νηπιαγωγείο στο οποίο τοποθετούνται, και ότι το πιλοτικό πρόγραμμα προβλέπει επιμόρφωση, τόσο των συνεργατών - διευκολυντών όσο και των ήδη υπηρετούντων νηπιαγωγών.
Επιβεβαιώνεται ότι η αξιοποίηση και χρήση των πρώτων - μητρικών γλωσσών όλων των νηπίων που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή βρίσκεται στον πυρήνα της επιστημονικής - παιδαγωγικής προσέγγισης του προγράμματος και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση και συνέχισή του.
Διευκρινίζεται ότι η απασχόληση των συνεργατών – γλωσσικών διευκολυντών στο πιλοτικό πρόγραμμα δεν λογίζεται ως προϋπηρεσία και δεν μοριοδοτείται. Το παραπάνω προκύπτει σαφώς από το είδος της σχέσης εργασίας, τις συμβάσεις και την περιγραφή του παρεχόμενου έργου που προσφέρουν.
Διευκρινίζεται ότι ο ρόλος των συνεργατών - γλωσσικών διευκολυντών, σε όλο το χρονικό διάστημα που θα συνεργάζονται με τις νηπιαγωγούς, είναι υποστηρικτικός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι νηπιαγωγοί έχουν την ευθύνη της τάξης τους και είναι αυτοί που θα προβούν σε περιγραφική αποτίμηση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων του πιλοτικού προγράμματος σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Δημιουργείται ομάδα εργασίας για την παρακολούθηση του προγράμματος με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Αντίγραφα των εγγράφων του προγράμματος που αφορούν τα νηπιαγωγεία θα παραμένουν σε αυτά και οι υπηρετούντες στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες νηπιαγωγοί, καθώς και οι τοπικοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών και η Δ.Ο.Ε. θα έχουν πρόσβαση στα πορίσματα του πιλοτικού προγράμματος. Τέλος, η δημόσια γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων θα προηγηθεί της, τυχόν, επέκτασης του προγράμματος.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει την πρόθεσή του να στηρίξει και να ενισχύσει με κάθε δυνατό τρόπο όλους τους εμπλεκόμενους, καθώς και να εξετάσει με προωθητικό πνεύμα τη δυνατότητα βελτιώσεων και επιμέρους τροποποιήσεων στο σχεδιασμό και τα στοιχεία του προγράμματος με τρόπο που να διευκολύνει την περαιτέρω υλοποίηση του.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη