Thumbnail
Παρέμβαση Δημοτικών Συμβούλων Χαλανδρίου

Την Παρασκευή 20.4.2018, αντιπροσωπεία  Ανεξάρτητων Δημοτικών Συμβούλων του Δήμου Χαλανδρίου επισκέφθηκε το 3ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου, το οποίο στεγάζεται σε κτήριο του ιδρύματος Χατζηκώνστα,  στην οδό Ριζαρείου 22, και συνάντησε την Διευθύντρια Ντασκαγιάννη Αικατερίνη, Μηχανολόγο Μηχανικό. Στο ίδιο κτίριο, στεγάζεται και το Εσπερινό ΕΠΑΛ Χαλανδρίου.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς είναι ότι το κτήριο αυτό είναι ακατάλληλο για σχολείο (φωτογραφία 1,2).

Το σχολικό συγκρότημα αποτελείται:

1) Το κεντρικό κτήριο κατασκευής του 1970 με τις αίθουσες στο ισόγειο   και τα εργαστήρια στο ημιυπόγειο (φ 3,4,5).

2) 7 αίθουσες  προκατασκευασμένες  στο προαύλιο, 3 βαρέως τύπου τσιμεντένιες κατασκευής του 2005 , και 4 κατασκευής του 1989 από ξύλο που οι   κεραμοσκεπές τους έχουν πάρει ελαφριά κλίση προς το κέντρο λόγω παλαιότητας(φ 6,7) και στο εσωτερικό τους τα πατώματα έχουν τρύπες με κίνδυνο να τραυματιστούν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί (φ 8, 9).

3) Το κεντρικό κτήριο του σχολείου δεν έχει είσοδο   από την πλευρά της οδού Ριζαρείου ,από όπου γίνεται η πρόσβαση στο σχολείο, επειδή   η είσοδος   του  είναι από τη βορεινή πλευρά του αφού είχε κατασκευασθεί για σχολείο του ιδρύματος, και συνδέεται με το κεντρικό κτήριο του ιδρύματος. Δεν λειτούργησε ποτέ  σαν σχολείο του ιδρύματος γιατί  τα παιδιά που διαμένουν σε αυτό  πηγαίνουν στα σχολεία της περιοχής  Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια.  

4)  Το  « προαύλιο».  Ένα τμήμα του είναι ασφαλτοστρωμένο, το άλλο έχει χώμα, υπάρχουν μερικά πεύκα, έχει ένα γήπεδο καλαθοσφαίρισης και τίποτε άλλο για αθλητικές δραστηριότητες..., οι ξύλινες αίθουσες είναι χαμηλότερα από το επίπεδο του γηπέδου και για να μπουν οι μαθητές  πρέπει να πηδήξουν από το γήπεδο μπάσκετ (φ 6).

5) Δεν υπάρχει ράμπα για ΑΜΕΑ.

6) Υπάρχει ο οικίσκος για τον φύλακα αλλά φύλακας δεν υπάρχει! 


Λειτουργία, Δραστηριότητες και προβλήματα 

Το σχολείο έχει:

Τέσσερεις  τομείς  : Ηλεκτρολογίας , με δύο ειδικότητες εγκαταστάσεις και δίκτυα, Μηχανολογίας, με  ειδικότητες μηχανικών αυτοκινήτων και ψυκτικών, Υγείας, με ειδικότητες μικροβιολογικών εργαστηρίων και αισθητικής και Οικονομίας, με ειδικότητες υπαλλήλων γραφείου και τουριστικών επιχειρήσεων.

15 τμήματα, 35 καθηγητές και 240 μαθήτριες/ές. Διαθέτει και  σχολικό εργαστηριακό κέντρο οπότε οι μαθητές δεν χρειάζεται να μετακινούνται όπως συμβαίνει με το  1ο ΕΠΑΛ.

Πρόγραμμα Μαθητείας του Υπ. Παιδείας  για απόφοιτους των ΕΠΑΛ  του Τομέα Οικονομίας.

Τάξη υποδοχής για τα προσφυγόπουλα από τη Συρία.

Και τέλος συμμετέχει σε  Περιβαντολλογικά   προγράμματα:  

Ανακύκλωσης χαρτιού, γυαλιού και  αλουμινίου, Κομποστοποίησης, Εξοικονόμησης ενέργειας. Συμμετέχει στο  πρόγραμμα  waste4think του Δήμου Χαλανδρίου και παρασκευάζει σαπούνι με χρησιμοποιημένα λάδια.

Το 2013 όταν καταργήθηκε ο τομέας υγείας, ο πιο πολυπληθής  του σχολείου, το δυναμικό του ήταν 320 μαθητές και από τότε είναι διάχυτος ο φόβος των γονέων και κηδεμόνων, μήπως  καταργηθεί κάποιος τομέας και αυτός είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας για να γράψουν τα παιδιά τους στο σχολείο και γι’ αυτό έχει  μειωθεί ο αριθμός των μαθητών, πέραν της υπογεννητικότητας που έχει τις επιπτώσεις της σε όλα τα σχολεία της χώρας. Σήμερα, μετά την επαναλειτουργία του τομέα υγείας το 2015 , υπάρχει η πρόταση να  μεταφερθεί ο τομέας υγείας του 3ου ΕΠΑΛ στο 2ο ΕΠΑΛ και αντίστοιχα  να μεταφερθεί ο τομέας οικονομίας  του  2ου στο 3ο. Αυτό θα δημιουργήσει δύο προβλήματα. Μαθήτριες/ές  που κατοικούν πιο κοντά στο 3ο ΕΠΑΛ θα αναγκαστούν να πάνε στο 2ο και αντίστροφα, και το 2ο ΕΠΑΛ θα έχει πολύ λίγα αγόρια αφού κυρίως τα κορίτσια προτιμούν επαγγέλματα υγείας και το αντίστροφο για το 3ο.

Το κτήριο ανήκει στο  Ίδρυμα Χατζηκώνστα και το Δημόσιο πληρώνει ως ενοίκιο 5.500 ευρώ/μήνα. Αυτό  είναι ένα σοβαρό εμπόδιο  για να γίνονται επισκευές στο κτήριο γιατί δεν μπορεί να βρεθεί το συμφωνητικό μίσθωσης και να γίνουν οι απαραίτητες συνεργασίες Δήμου και Διοίκησης του  Ιδρύματος ( που μέχρι πριν λίγο καιρό  δεν έβλεπε θετικά την παραμονή του σχολείου στο χώρο του)  με αποτέλεσμα να στάζει η οροφή στο γραφείο της Διευθύντριας επί 4 χρόνια και να μην επισκευάζεται όπως και να μην ανακαινίζονται οι τουαλέτες. Ευτυχώς τελευταία άλλαξε η στάση της  Διοίκησης του ιδρύματος και έγινε δυνατόν να γίνουν οι παραπάνω απαραίτητες  επισκευές από το Δήμο. 

Σήμερα τα αιτήματα του σχολείου είναι: η ανακαίνισή του, με πρώτο το εξωτερικό  βάψιμο και η αντικατάσταση των  πεπαλαιωμένων ακατάλληλων ξύλινων αιθουσών με καινούργιες. Εξομάλυνση του προαυλίου, ανακατασκευή του δαπέδου του γηπέδου μπάσκετ και δημιουργία γραμμών για να χρησιμοποιείται και σαν γήπεδο  βόλεϊ και κατασκευή ράμπας για ΑΜΕΑ. Σε αυτά θα ήταν πολύ χρήσιμη μία συνάντηση  Δήμου, Διοίκησης του Ιδρύματος και Διεύθυνσης του σχολείου.

ΤΑ ΕΠΑΛ ΤΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι υπάρχει κατεπείγουσα ανάγκη να ανεγερθούν διδακτήρια για τα ΕΠΑΛ  στο Χαλάνδρι. Υπάρχει το οικόπεδο της Αεροπορίας στο Κάτω Χαλάνδρι και θα πρέπει να αναζητηθεί άλλο ένα. Μπορεί να υπάρξει και 1)  η λύση ανέγερσης μέσα στο  χώρο του  Ιδρύματος Χατζηκώνστα  με συμφωνία με το Υπουργείο Παιδείας ή  να παραχωρηθεί, σε  συμφωνία με το Υπουργείο Παιδείας για το αντάλλαγμα,  2)  κτήριο από την Ριζάρειο Σχολή, εφόσον εκεί υπάρχουν κτίρια που δεν χρησιμοποιούνται.

Στην πόλη μας  λειτουργούσαν έξι ημερήσια ΕΠΑΛ και με το Εσπερινό επτά. Σήμερα έχουν  μείνει τέσσερα. Το 1ο,  το 2ο , το 3ο, και το Εσπερινό, που δεν έχει ανάγκη κτηρίου αφού λειτουργεί βράδυ & μπορεί να λειτουργήσει σε οποιοδήποτε κτήριο.  Το 1ο ΕΠΑΛ σχεδιάζεται να μετακομίσει με τον τίτλο του στο  νέο κτήριο του ΕΠΑΛ Αγίας Παρασκευής, που βρίσκεται κοντά στο σταθμό Νομισματοκοπείο,   και τελικά να απορροφηθεί από το ΕΠΑΛ Αγίας Παρασκευής. Είναι ένας εύσχημος τρόπος κατάργησής του. Το ίδιο σε λίγο θα γίνει με το 2ο ΕΠΑΛ, με το πρόσχημα ότι είναι πολύ κοντά στην Αγία Παρασκευή, μία στάση του Μετρό απόσταση, και σε ένα-δύο χρόνια θα τεθεί θέμα και για το 3ο ΕΠΑΛ, αφού είναι κοντά στην ΑΣΠΑΙΤΕ όπου λειτουργούν τρία  ΕΠΑΛ του Αμαρουσίου. Έτσι  το Υπουργείο θα  έχει απαλλαγεί από τα ενοίκια των ΕΠΑΛ στο Χαλάνδρι, από την υποχρέωση κατασκευής κτηρίων  και τα παιδιά του Χαλανδρίου   θα είναι υποχρεωμένα να πάνε η στην Αγία Παρασκευή η στο Μαρούσι!!! Οπότε οι γονείς δεν θα τα στείλουν. Θα προτιμήσουν ένα Γενικό Λύκειο της γειτονιάς τους από το να στείλουν ένα δεκαπεντάχρονο πχ από το Πολύδροσο, την περιοχή της Ριζαρίου ή το Πάτημα στο Νομισματοκοπείο.                                         
       

Προηγούμενο υπάρχει. Είναι η «προσωρινή μεταφορά» των μηχανημάτων των εργαστηρίων του 1ου ΕΠΑΛ, στα εργαστήρια της Αγίας Παρασκευής την δεκαετία του 1990,  που δεν επέστρεψαν ποτέ στο Χαλάνδρι. 

Είναι πολύ μεγάλη και διαχρονική η ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας για τη μη κατασκευή κτηρίων την 30ετία που πέρασε. Είχε βολευτεί με την ενοικίαση κτηρίων και βολεύεται ακόμη  «λεφτά υπήρχαν» & λεφτά υπάρχουν . Οι φορολογούμενοι πλήρωναν & πληρώνουν  για τα ΕΠΑΛ  στο Χαλάνδρι 500.000 ευρώ/έτος. Ούτε  σήμερα το Υπουργείο  κάνει τίποτε.  Αφήνει την κατάσταση  να λιμνάζει με  προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα  την εξαφάνιση των ΕΠΑΛ από το Χαλάνδρι.

Σοβαρότερη ευθύνη έχουν όλες οι Διοικήσεις του Δήμου Χαλανδρίου από το 1980 μέχρι σήμερα γιατί ποτέ δεν διεκδίκησαν την κατασκευή κτηρίων για την Τεχνική Εκπαίδευση. Το οικόπεδο της Αεροπορίας είναι  απαλλοτριωμένο τουλάχιστον 20 χρόνια. Οι Δήμαρχοι βολεύονταν με την ενοικίαση αφού άλλος πλήρωνε, ένα μεγάλο μέρος των μαθητών των ΕΠΑΛ  δεν είναι κάτοικοι Χαλανδρίου κι έτσι  δεν είχαν σοβαρή πίεση  και θεωρούσαν ότι δεν  έπρεπε να υπάρχουν αυτά τα σχολεία στο Χαλάνδρι. Αποκορύφωμα  ήταν η  στάση της Διοίκησης Ζαφειρόπουλου που ανέχθηκε την πώληση του οικοπέδου  της Ελληνογερμανικής, στο χώρο της οποίας κτίστηκαν δύο πολυκατοικίες και  ένα Σούπερ Μάρκετ  αντί να αγοραστεί το οικόπεδο από το Δημόσιο, προκειμένου να στεγαστεί το 2ο ΕΠΑΛ.

Η σημερινή Διοίκηση ακολούθησε  την πεπατημένη και δεν διεκδίκησε και αυτή  την ανέγερση σχολικών κτιρίων για την Τεχνική - Επαγγελματική Εκπαίδευση προφανώς γιατί δεν θέλει να έλθει σε αντίθεση με την κυβέρνηση.  Όταν η  Ένωση Γονέων έθεσε το αίτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο, στις  14.3.2018, αντί απάντησης στο συγκεκριμένο ο Δήμαρχος και οι Πρόεδροι των Σχολικών Επιτροπών είπαν πόσο καλά φροντίζουν για τη λειτουργία των σχολείων και ο πρώην Δήμαρχος Γ. Κουράσης  άσκησε κριτική στην Διοίκηση γιατί δεν διεκδίκησε την ανέγερση με Συμπράξεις Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)! [άποψη της Ν.Δ.].

Εμείς οι Ανεξάρτητοι Δημοτικοί Σύμβουλοι Χαλανδρίου που διαχωρίσαμε τη θέση μας από τη Δημοτική Αρχή θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων, για τη γενναία χρηματοδότηση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, την κατάργηση του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου που μετατρέπει την Τεχνική Εκπαίδευση σε κατάρτιση και οδηγεί τους νέους και τις νέες στην μαθητεία, αντιμετωπίζοντάς τους ως φθηνό αναλώσιμο εργατικό δυναμικό. Δεν θα δεχτούμε καμία συγχώνευση/κατάργηση σχολικών μονάδων, τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων στην περιοχή μας.             
 

Θα συνεχίσουμε  τον αγώνα για να αποκτήσει το Χαλάνδρι σύγχρονα και επαρκή δημόσια σχολικά κτήρια για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.


Οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι Χαλανδρίου:

Αλεξίου Θοδωρής
Ευσταθίου Τάσος
Καλομοίρης Γρηγόρης
Κασίμης Χρήστος
Κιούσης Θανάσης
Λιερός Γιώργος
Μάζη Χρυσούλα
Τζούρας Παναγιώτης
Φασίτσα Πόπη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;