Thumbnail
Ανοιχτή επιστολή προς κάθε αρμόδιο

Υπήρξα ένας εκ των πολλών υποψηφίων στις Πανελλήνιες εξετάσεις, οι οποίες μόλις πριν λίγες ημέρες έλαβαν τέλος. Άγχος, ανυπομονησία, ένταση και πάθος, ώστε καθένας μαθητής να αποδώσει τα μέγιστα, ήταν τα αναμενόμενα συναισθήματα. Δυστυχώς αυτά δεν ήταν τα μόνα. Λύπη, οργή και αγανάκτηση κυρίευαν τον ψυχισμό μου καθόλη τη διάρκεια της πορείας αυτής. Δεν θα πρέπει να αναρωτιέστε γιατί. Τα αλλεπάλληλα λάθη, οι ασάφειες, τα αμφίσημα νοήματα, οι κακογραμμένες εκφωνήσεις καθώς και οι συχνά εμφανώς λανθασμένες απαντήσεις της επιτροπής καθιστούσαν καθόλα προβληματική την όλη διαδικασία.

Καταρχήν ήταν το μάθημα της Φυσικής. Εμφανώς ασαφής και προβληματική ήταν τόσο η εκφώνηση όσο και το σχήμα του Β2 ερωτήματος. Είναι προφανές πως η δύναμη F δεν θα έπρεπε να είχε σχεδιαστεί στην αρχική και την τελική θέση με το ίδιο σύμβολο (καθώς δεν αποτελεί συνάρτηση της μορφής F(x), αλλά ένα σύμβολο). Έπειτα το μέγεθος του διανύσματος που χρησιμοποιήθηκε για την περιγραφή της ήταν μόλις ένα χιλιοστό του μέτρου μεγαλύτερο στη δεύτερη θέση από την πρώτη (δυσδιάκριτο σε επίπεδο Α4), τη στιγμή που έπρεπε να ήταν οκταπλάσιο του αρχικού διανύσματος αν θεωρήσουμε ότι η δύναμη ήταν μεταβλητή. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί η ασαφής χρήση του όρου κατάλληλη δύναμη, η οποία από μόνη της δεν οδηγεί σε κανένα συμπέρασμα σχετικά με το αν η δύναμη F είναι μεταβλητή ή σταθερή και επομένως τον τρόπο με τον οποίο το έργο της πρέπει να υπολογιστεί. Παραπλανημένος λοιπόν από την προχειρότητα του εν λόγω ερωτήματος, οδηγήθηκα στο να θεωρήσω τη δύναμη F σταθερή και να υπολογίσω το έργο της με τη χρήση του ορισμού του έργου δύναμης W= F*R/2, διαγράφοντας την αρχική μου απάντηση η οποία συνέπιπτε με της επιτροπής. Στην παραπλάνηση αυτή έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι η λύση του θέματος οδηγούσε στην απάντηση (i). Άλλωστε το σφάλμα έγινε παραδεκτό από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η οποία παρόλα αυτά πρότεινε την αποδοχή της απάντησης (iii) ως Πόντιος Πιλάτος.

Όλα αυτά μέχρι την Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018. Θεωρούσα όπως και κάθε άλλος υποψήφιος πως αυτή η λυπητερή κατάσταση θα σταματούσε εκεί. Ήρθε λοιπόν και έκλεψε την παράσταση των ασαφειών το μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού. Καταρχήν ήταν το ερώτημα Α4 του θέματος Α. Ήταν εμφανές αλλά και αποδεκτό από την μαθητική και επιστημονική κοινότητα πως η α , η β και η  γ απάντηση ήταν εξίσου ορθές. Απαντήστε μου λοιπόν παρακαλώ: Σε μία ερώτηση που ως εκφώνηση έχει την επιλογή «ΜΙΑΣ» και υπάρχουν «ΤΡΕΙΣ» εν τέλει ορθές απαντήσεις και επιπρόσθετα στις δυνατές επιλογές υπάρχει και η απάντηση (δ) «ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ», γιατί η επιτροπή δέχεται ως ορθή απάντηση την (α);

Και αν νομίζετε ότι τα λάθη τελειώνουν εδώ κάνετε ένα ακόμη σφάλμα. Το ερώτημα Γ3 της Βιολογίας παρουσίαζε ίσως τα περισσότερα τρωτά. Πρώτον η κατεύθυνση των βελών ήταν ακατανόητη και δύσκολα μπορούσε κάποιος να αναγνωρίσει τι αυτή σήμαινε. Σε κάθε περίπτωση η κατεύθυνση 3-->5, οφείλει κάθε Βιολόγος να αναγνωρίσει πως αντιβαίνει ακόμα και στα πιο θεμελιώδη δόγματα της Βιολογίας. Απαραίτητη λοιπόν ήταν η ύπαρξη υπόμνησης στο σχήμα, η έλλειψη της οποίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία εντελώς διαφορετική απάντηση. Δεύτερον, άστοχο ήταν και το ερώτημα για την επιλογή του κλώνου με το ανασυνδιασμένο πλασμίδιο, καθώς όπως διευκρινίστηκε και από την καθηγήτρια Βιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Λυγερού αποτελούσε μία διαδικασία εκτός διδακτέας ύλης.

Παρακαλώ λοιπόν την προώθηση του μηνύματος μου στην αρμόδια επιτροπή και απαιτώ την αποκατάσταση και τη δικαίωση τόσο της δικής μου προσπάθειας όσο και κάθε άλλου υποψηφίου ο οποίος έπεσε στην πλεκτάνη των επιμελώς κεκαλυμμένων από το Υπουργείου Παιδείας σφαλμάτων. Καλώ λοιπόν την επιτροπή να αναλάβει την ευθύνη της το συντομότερο δυνατό. Ο στρουθοκαμηλισμός αποτελεί έγκλημα!!!

                                                                                                               ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

                                                                                                           ΕΝΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ

 

Τα στοιχεία του υποψηφίου δεν δημοσιοποιούνται ύστερα από επιθυμία του ιδίου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

efivoi.jpg
20 συμβουλές για τη νέα γενιά
«Παύει η ιδιότητα του μαθητή και το «άλλοθι» του ανήλικου. Ο 18χρονος ή η 18χρονη πρέπει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις για τη ζωή φτιάχνοντας τον...
20 συμβουλές για τη νέα γενιά
education_chalkboard_0_81.jpg
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Άνοιξαν οι αιτήσεις για τους νέους πίνακες ΑΣΕΠ 1ΓΤ/2024 και 2ΓΔ/2024
Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης για την υποβολή δικαιολογητικών, στο πλαίσιο των αριθμ. 1ΓΤ/2024 και 2ΓΔ/2024 Προκηρύξεων του...
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Άνοιξαν οι αιτήσεις για τους νέους πίνακες ΑΣΕΠ 1ΓΤ/2024 και 2ΓΔ/2024
diodia
Όταν είσαι με μοτοσυκλέτα στη Νέα Οδό πληρώνεις αντίτιμο διοδίων ως αυτοκίνητο και επιλέγεις τη Νομική Οδό
Το «λάθος» και η απάντηση της εταιρείας
Όταν είσαι με μοτοσυκλέτα στη Νέα Οδό πληρώνεις αντίτιμο διοδίων ως αυτοκίνητο και επιλέγεις τη Νομική Οδό