Thumbnail
Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. μετά την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών μετατάξεων του Ν.  4172 / 2013 οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της κινητικότηταςγια την βέλτιστη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και την έκδοση σχετικών Αποφάσεων περί διορισμού επιτυχόντων του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2008, εξέδωσε  τις  σχετικές ΚΥΑ : υπ’ αριθμ. 172260/Ε1/17-10-2016 (ΦΕΚ 3391/2016, τ. Β΄) Κ.Υ.Α., σύστασης κλάδων και οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στην Π.Ε. στους κλάδους ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ19-20, ΠΕ32 & ΠΕ18.41,  ενώ με την υπ’ αριθμ. 179446/Ε1/26-10-2016 (ΦΕΚ 3482/27-102017 τ.Β’) Κ.Υ.Α., μεταφέρθηκαν 171 κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, από τη Δ/θμια στην Π/θμια Εκπαίδευση, οι οποίες και κατανεμήθηκαν ανά περιοχή μετάθεσης με την αριθμ. 184704/Ε1/2-11-2016 (ΦΕΚ 3602/4-11-2016 τ.Β’) Υ.Α.  και καθόρισε τον ΑΝΑΓΚΑΙΟ αριθμό των καθηγητών ειδικοτήτων Β΄ Ξένης Γλώσσας  ΚΑΙ των  οργανικών θέσεων  για τη διδασκαλία της Β΄ ξένης γλώσσας στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΟΥ στα πλαίσια, προφανώς, σχεδιασμένης εκπαιδευτικής πολιτικής για τη Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ειδικότερα αφού προγραμμάτισε κατά τα ανωτέρω, προσδιόρισε τις εκπαιδευτικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας  Δημόσιας Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας αλλά και καθόρισε τον αριθμό του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη τους   σε 660 εκπαιδευτικούς ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας,

ΔΗΛΑΔΗ

608 μεταταχθέντες με τον Ν. 4172 / 2013 + 52  διορισθέντες ως  επιτυχόντες του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2008 μετά από  Απόφαση του Σ.τ.Ε.  = 660 εκπαιδευτικοί ΠΕ05 Γαλλικών, για οριστική – οργανική τοποθέτηση  σε αντίστοιχο αριθμό Δημοτικών Σχολείων που συνδέονται με ομάδες, ως επί το πλείστον, άλλων τεσσάρων (4)  επιπλέον σχολείων τόσο προς κάλυψη των προαναφερθέντων διδακτικών αναγκών στη Γαλλική γλώσσα όσο και προς συμπλήρωση του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου  ΗΤΟΙ σε  περίπου 3300 Δημοτικά σχολεία συνολικά (καθώς η διδασκαλία του εν λόγω μαθήματος στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα περιορίζεται νομοθετικά σε μόλις δύο ώρες εβδομαδιαίως ανά τμήμα της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης ) .

Ακολούθησε το έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.136506/Ε1/11-8-2017 «Προτάσεις κατανομής οργανικών θέσεων κλάδων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, ΠΕ32 της Δ/νσης Διοίκησης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε.» προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπ/σης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας  Εκπ/σης όπου μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι :

«….Ο συνολικός αριθμός των θέσεων που θα ορισθούν προς κατανομή θα πρέπει να είναι ίσος με τον αναφερόμενο στις  προαναφερθείσες σχετικές αποφάσεις 1.(Η αριθμ. 172260/Ε1/17-10-2016 (ΦΕΚ 3391/2016, τ. Β΄) Κ.Υ.Α)  και 3. (Η αριθμ. 184704/Ε1/2-11-2016 (ΦΕΚ 3602/4-11-2016 τ.Β’) Υ.Α)» και ότι στη διαμόρφωση των προτάσεών τους, «πρέπει να ληφθούν αυστηρά υπόψη οι ανάγκες των διδακτικών ωρών στο διδακτικό αντικείμενο της αντίστοιχης ειδικότητας, σύμφωνα με το Ε.Ω.Π.Δ., σε κάθε σχολική μονάδα και να προταθούν τα σχολεία στα οποία οι εκπαιδευτικοί θα καλύπτουν το μεγαλύτερο αριθμό ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου και τα οποία θα αποτελούν τα σχολεία ορισμού των οργανικών θέσεων.

Σε περιπτώσεις μη συμπλήρωσης του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου οι διδακτικές ώρες που υπολείπονται θα συμπληρώνονται σε άλλη/άλλες σχολικές μονάδες εντός της ίδιας ομάδας ή όμορων ομάδων σχολείων.                                                                      

 Υπενθυμίζουμε ότι οι ομάδες σχολείων συγκροτούνται σύμφωνα με τις διατάξεις άρθρου 5 παρ. 2 του Π.Δ. 50/1996, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 5 του Π.Δ. 100/97….».

Με το προαναφερθέν έγγραφο μάλιστα τάχθηκε αποκλειστική προθεσμία η 25-8-2017 στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης να αποστείλουν τις προτάσεις τους  για την κατανομή των θέσεων των ανωτέρω κλάδων.

Ήδη με την αριθμ. Φ. 28/81399/Δ1/ 18 Μαΐου 2018 Υ.Α. η οποία δημοσιεύτηκε στο με αριθμό 1921/30-5-2018 ΦΕΚ ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην κατανομή  ειδικοτήτων κλάδων ΠΕ05-Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ07-Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ08-Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ86-Πληροφορικής και ΠΕ91 - Θεατρικής Αγωγής σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τέλος,  σε εφαρμογή των προβλεπομένων από τα κατωτέρω σχετικά έγγραφα :

1. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.28/81399/Δ1/30-5-2018 Υ.Α. με θέμα «Κατανομή οργανικών θέσεων ειδικοτήτων κλάδων ΠΕ05-Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ07-Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ08-Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ86 Πληροφορικής και ΠΕ91-Θεατρικής Αγωγής σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» (Φ.Ε.Κ. 1921/Β/30-5-2018)ΚΑΙ

2. Το υπ’ αριθμ. πρωτ. 96884/Ε2/12-06-2018 έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα «Οδηγίες για την τοποθέτηση των εκπ/κών μετά την έκδοση της με αριθμ. Φ.28/81399/Δ1/30-05-2018 (ΦΕΚ 1921Β) υπουργικής απόφασης»,

τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ ολοκλήρωσαν τη διαδικασία των οριστικών τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών των εν λόγω ειδικοτήτων  σε σχολικές μονάδες ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τα παραπάνω και ιδιαίτερα από το έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. 136506/Ε1/11-8-2017 «Προτάσεις κατανομής οργανικών θέσεων κλάδων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, ΠΕ32 της Δ/νσης Διοίκησης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε.» προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπ/σης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας  Εκπ/σης, ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με απόφαση του, θα  πρέπει να προχωρήσει πλέον για  το ΣΥΝΟΛΟ του διαθέσιμου προσωπικού της ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας  σε αντίστοιχη δημιουργία αριθμού τμημάτων Β΄ ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για ΣΤΑΘΕΡΗ παροχή υπηρεσίας ανά σχολική μονάδα, ( δηλαδή συνολικά, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, σε περίπου 3300 Δημοτικά σχολεία ), ώστε να εξαντλείται  το προβλεπόμενο Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο για κάθε εκπαιδευτικό , καθώς οι συνάδελφοι για τη διδασκαλία αυτού του αντικείμενου, (της Γαλλικής), μετατάχθηκαν, διορίστηκαν, τοποθετήθηκαν και μισθοδοτούνται από το ελληνικό κράτος κάτι που μέχρι σήμερα δεν υλοποιείται τουλάχιστον για την εν λόγω ειδικότητα της Γαλλικής γλώσσας. 

Δηλαδή από όσα προαναφέρθηκαν προκύπτει ότι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. , στα πλαίσια της Δωρεάν και Δημόσιας Παιδείας αλλά και της υποχρέωσης  της Ελλάδας έναντι  της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς προαγωγή της ΠολυγλωσσίαςΕΧΕΙ ξεκάθαρα  ΔΥΟ (2)  ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ:

1) Έχει νόμιμη υποχρέωση να παρέχει δυνατότητα εκμάθησης δεύτερης ξένης γλώσσας στους μαθητές των Δημοσίων Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

2)  Επίσης έχει νόμιμη υποχρέωση στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης, αφού τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ ολοκλήρωσαν τη διαδικασία των οριστικών τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών των εν λόγω ειδικοτήτων  σε σχολικές μονάδες ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σε κάθε περίπτωση να παρέχει – εξασφαλίζει ΣΕ ΟΛΟΥΣ  τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής  γλώσσας ΣΤΑΘΕΡΗ δυνατότητα διδασκαλίας αφενός μεν στο διδακτικό αντικείμενο για το οποίο συνέστησε οργανικές θέσεις, αφετέρου δε κατά το πλήρες προβλεπόμενο εκ της νομοθεσίας Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο εκάστου, καθώς τους μετέταξε  ή τους διόρισε και καταβάλλονται σ’ αυτούς από το Ελληνικό Κράτος μισθοί στα πλαίσια συγκεκριμένης και νομίμως αποφασισμένης εκπαιδευτικής πολιτικής  για την Γαλλική  γλώσσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.                                  

 Τα δύο προαναφερόμενα στη δεύτερη υποχρέωση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.  παρέχουν αφενός μεν υπηρεσιακή και εργασιακή ασφάλεια στους διοικούμενους εκπαιδευτικούς αφετέρου δε είναι ΣΥΝΝΟΜΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ με την  αποφασισθείσα  από το ίδιο το Υπουργείο εκπαιδευτική πολιτική σχετικά με  τη διδασκαλία της  Β΄ ξένης γλώσσας  στο ΣΥΝΟΛΟ  της Ελληνικής Δημόσιας Εκπαίδευσης όπως αυτή εκφράστηκε και εκφράζεται αλλά ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ με τη σύσταση, εκτιμώντας τις ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ,  του συγκεκριμένου αριθμού οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών της ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας τόσο στην Π.Ε. όσο και στη Δ.Ε.

Ως εκ τούτου ΔΕΝ είναι δυνατόν να αναιρούνται στην πράξη  με την ΜΗ εξασφάλιση δυνατότητας ΣΤΑΘΕΡΗΣ παροχής εκπαιδευτικού έργου με διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας  ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ στο Ελληνικό Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα. 

ΔΙΟΤΙ είναι προφανές, σύμφωνα με τα παραπάνω, ότι  το ΥΠ.Π.Ε.Θ. στα πλαίσια συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πολιτικής για τη Β΄ ξένη γλώσσα για το ΣΥΝΟΛΟ  της Ελληνικής Δημόσιας Εκπαίδευσης, αφενός μεν αποφάσισε για τις διδακτικές - εκπαιδευτικές ανάγκες που ΤΟ ΙΔΙΟ εκτίμησε ως πραγματικές,   αφετέρου δε υλοποίησε την κάλυψη τους,  με τη σύσταση των συγκεκριμένου αριθμού προαναφερθέντων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας τόσο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με την έκδοση πριν δύο περίπου έτη της αριθμ. 172260/Ε1/17-10-2016 (ΦΕΚ 3391/2016 τ. Β΄), Κ.Υ.Α. «σύστασης κλάδων και οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στην Π.Ε.»,  όσο και παλαιότερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

  Δεν είναι δυνατόν ως εκ τούτου  το ίδιο το Υπουργείο κατά παράβαση της αρχής της χρηστής διοίκησης να αφίσταται εκ των υστέρων από την εν λόγω αποφασισθείσα εκπαιδευτική πολιτική χωρίς σπουδαίο λόγο, (π.χ.  μεγάλη μείωση του μαθητικού δυναμικού ),  ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ ΕΜΜΕΣΩΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ  τη δυνατότητα  στους μεταταγμένους και  διορισμένους ΗΔΗ  αντίστοιχα εκπαιδευτικούς της εν λόγω ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στην Π.Ε. και Δ.Ε. να παρέχουν ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕΡΟΣ ΑΥΤΩΝ εκπαιδευτικό έργο  στο αντικείμενο τους, ΣΤΑΘΕΡΑ και κατά το πλήρες Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο, με τη λήψη  αντιφατικών αποφάσεων  προς την προαναφερθείσα εκπαιδευτική πολιτική Του,

 ΔΗΛΑΔΗ με την  έκδοση της υπ’ αριθμ. 70691/Δ1/26-4-2016 Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου», την εγκύκλιο Φ.52/64336/Δ1/24-4-2018 για τη διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία και της υπ’ αριθ. 53476/ΓΔ4/4-4-2016  Υπουργικής Απόφασης για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων ( ΦΕΚ 1171/4-4-2017).

Καμία εκπαιδευτική πολιτική δεν επιτρέπεται,  στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης να αυτοαναιρείται από το ίδιο το Υπουργείο, (ΥΠ.Π.Ε.Θ.), που την αποφάσισε και  να ανατρέπεται έστω και εμμέσως  με τη  δημιουργία  συνθηκών  διαφορετικού «ισοζυγίου» απασχόλησης και ΣΤΑΘΕΡΗΣ παροχής εκπαιδευτικού έργου σε εκπαιδευτικούς  στο διδακτικό αντικείμενο τους και κατά το πλήρες Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο τους για την κάλυψη των αναγκών των οποίων, (του διδακτικού αντικειμένου και Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου), στη Δημόσια Εκπαίδευση, αφενός μεν κρίθηκαν ΗΔΗ  αναγκαίες και συστήθηκαν συγκεκριμένου αριθμού οργανικές θέσεις, αφετέρου δε μετατάχθηκαν ή  διορίστηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί, όπως στην περίπτωσητης συγκεκριμένης ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας.

ΔΙΟΤΙ όπως προκύπτει από την έκδοση και εφαρμογή  των προαναφερθέντων Υ.Α. την υπ’ αριθμ. 70691/Δ1/26-4-2016 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου»,  την με αρ. πρωτ. Φ.52/64336/Δ1/24-4-2018 εγκύκλιο για τη διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία καθώς και την υπ’ αριθ. 53476/ΓΔ4/4-4-2017 για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων στα Γυμνάσια (ΦΕΚ 1171/4-4-2017) η εφαρμογή των οποίων με μαθηματική ακρίβεια  σε τούτο κατατείνει, δηλαδή τη  δημιουργία  συνθηκών  διαφορετικού «ισοζυγίου» απασχόλησης και ΣΤΑΘΕΡΗΣ παροχής εκπαιδευτικού έργου στο διδακτικό αντικείμενο της Γαλλικής γλώσσας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

 Από τα παραπάνω τέλος προκύπτει σαφώς η υποχρέωση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

 α) Να παρέχει δυνατότητα εκμάθησης δεύτερης ξένης γλώσσας στους μαθητές των Δημοσίων Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

β) Να αξιοποιεί στο μέγιστο – βέλτιστο  βαθμό το ΣΥΝΟΛΟ  του προσληφθέντος  - διορισμένου και μισθοδοτούμενου με δαπάνες εγγεγραμμένες στον κρατικό προϋπολογισμό  εκπαιδευτικού προσωπικού της ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας για την παροχή εκμάθησης της εν λόγω γλώσσας στους μαθητές δια της εξασφαλίσεως ΣΤΑΘΕΡΗΣ παροχής διδακτικού έργου για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που του αντιστοιχεί στο διδακτικό αντικείμενο του, προς όφελος πρωτίστως των μαθητών χάριν των εκπαιδευτικών αναγκών των τελευταίων  και προς μετάδοση, (όπως κρίθηκε αναγκαίο από το ΥΠ.Π.Ε.Θ.), της γνώσης της Γαλλικής γλώσσας λόγο για τον οποίο προσελήφθησαν – διορίστηκαν και τοποθετήθηκαν σε οργανικές θέσεις στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες οι εν λόγω  εκπαιδευτικοί.

Ειδικότερα η δεύτερη ως άνω υποχρέωση δεν θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να κάμπτεται ή και να αναιρείται από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. de facto και επί της ουσίας, δια της αναθέσεως ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, δικαιώματος άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής βάσει των αναφερόμενων Υπουργικών Αποφάσεων για «επιλογή» της Β΄ Ξένης Γλώσσας.

 Και μάλιστα αυτή της ειδικότερης έκφανσης άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής, δηλαδή του τρόπου εκπλήρωσης της υποχρέωσης του Υπουργείου   για διασφάλιση ΣΤΑΘΕΡΗΣ παροχής διδακτικού έργου από τους εκπαιδευτικούς ΠΕ05 Γαλλικής για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που  αντιστοιχεί στο διδακτικό αντικείμενο τους, προς όφελος πρωτίστως των μαθητών χάριν των εκπαιδευτικών αναγκών των τελευταίων  και προς μετάδοση, (όπως κρίθηκε αναγκαίο από το ΥΠ.Π.Ε.Θ.), της γνώσης της Γαλλικής γλώσσας λόγο για τον οποίο άλλωστε προσελήφθησαν – διορίστηκαν και τοποθετήθηκαν σε αντίστοιχους αριθμούς σε οργανικές θέσεις στα συγκεκριμένα Δημόσια σχολεία  οι εν λόγω  εκπαιδευτικοί.

Διότι οι μαθητές, με βάση τις αναφερόμενες Υπουργικές Αποφάσεις  για «επιλογή» της Β΄ Ξένης Γλώσσας,  καθορίζουν εν τέλει ποιάς ειδικότητας, πόσοι, ποιοι σε πόσα και σε ποια σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΚΑΙ ΑΝ, στην προκειμένη περίπτωση οι εκπαιδευτικοί ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας, θα παρέχουν ΣΤΑΘΕΡΗ ή ΟΧΙ υπηρεσία στο διδακτικό τους αντικείμενο για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου τόσο στο σχολείο οριστικής τοποθέτησης όσο και  ΣΕ ΟΛΑ τα Δημοτικά Σχολεία  που απαρτίζουν την ομάδα του σχολείου οριστικής τοποθέτησης, αλλά και στα αντίστοιχα σχολεία της Δευτεροβάθμιας,  γεγονός πρωτοφανές για διδακτικό αντικείμενο - μάθημα ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!!! 

Άλλωστε η «επιλογή» Β΄ Ξένης Γλώσσας  προϋποθέτει, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, ότι ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, είναι διασφαλισμένη η ΣΤΑΘΕΡΗ παροχή υπηρεσίας των εκπαιδευτικών της εν λόγω ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας με κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου, στο διδακτικό αντικείμενο για το  οποίο προσλήφθηκαν – διορίστηκαν και τοποθετήθηκαν, (κάτι που εξασφαλίζει την υπηρεσιακή τους κατάσταση και την εργασιακή τους  ασφάλεια και στο μέλλον), ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠΕΛΕΞΑΝ, σε 3300 περίπου Δημοτικά σχολεία  και σε ανάλογο αριθμό σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που είναι συνδεμένα με τα πρώτα,  δεδομένου μάλιστα ότι προς τούτο, υφίσταται κατ’ αρχήν η αναγκαία διαθεσιμότητα των προαναφερθέντων εκπαιδευτικών στα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣΔΕ.

Αποδεικνύεται αντίθετα ότι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με τις μέχρι σήμερα ισχύουσες Αποφάσεις του, που αφορούν στην ΔΗΘΕΝ «επιλογή» της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τον τρόπο συγκρότησης των τμημάτων για την διδασκαλία της,

αναιρεί τις υποχρεώσεις Του να αξιοποιεί στο μέγιστο – βέλτιστο  βαθμό το ΣΥΝΟΛΟ  του προσληφθέντος  - διορισμένου και μισθοδοτούμενου με δαπάνες εγγεγραμμένες στον κρατικό προϋπολογισμό  εκπαιδευτικό προσωπικό της ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας για την παροχή εκμάθησης της εν λόγω γλώσσας στους μαθητές δια της εξασφαλίσεως ΣΤΑΘΕΡΗΣ παροχής διδακτικού έργου για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού ωραρίου που του αντιστοιχεί στο αντικείμενο του προς όφελος των μαθητών,                                                                         

 ενώ  παράλληλα κάμπτει ή και  αποδυναμώνει το αποκλειστικό Του δικαίωμα για την άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής για την Β΄  Ξένη γλώσσα που συνίσταται μεταξύ των άλλων όπως προαναφέρθηκε:

α) στην ΠΛΗΡΗ αξιοποίηση του ΣΥΝΟΛΟΥ   του προσληφθέντος  - διορισμένου και μισθοδοτούμενου με δαπάνες εγγεγραμμένες στον κρατικό προϋπολογισμό  εκπαιδευτικού προσωπικού της ειδικότητας Β΄ Ξένης γλώσσας ΠΕ05 Γαλλικής για την παροχή εκμάθησης της εν λόγω γλώσσας στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  δια της εξασφαλίσεως ΣΤΑΘΕΡΗΣ παροχής διδακτικού έργου για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού ωραρίου που  αντιστοιχεί στο αντικείμενο του προς όφελος των μαθητών,

β) στον καθορισμό ΣΤΑΘΕΡΑ συγκεκριμένων  σχολείων στα οποία οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θα παρέχουν υπηρεσία διδακτικού έργου για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού ωραρίου που αντιστοιχεί στο αντικείμενο τους.

Οι Αποφάσεις και οι Εγκύκλιοι του ΥΠ.Π.Ε.Θ. που  αναφέρθηκαν παραπάνω είναι προφανές ότι αντιφάσκουν με την αποφασισθείσα εκπαιδευτική πολιτική  για την αναγκαιότητα αλλά και το εύρος διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας όπως αυτή εκφράστηκε και υλοποιήθηκε  στη Δημόσια Εκπαίδευση  αφενός στη Πρωτοβάθμια, ( με την οριστική τοποθέτηση 660 καθηγητών ΠΕ05 σε αντίστοιχα Δημοτικά και κατ’ επέκταση προς αναγκαία συμπλήρωση του Υποχρεωτικού Διδακτικού τους Ωραρίου σε συνολικά, κατά τα προαναφερθέντα, 3300 περίπου), αφετέρου στη  Δευτεροβάθμια ( με τον διορισμό και οριστική τοποθέτηση καθηγητών ΠΕ05 στα σχολεία της εν λόγω βαθμίδας ) και εντέλει  λειτουργούν : 

  • σε βάρος της απρόσκοπτης διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας σύμφωνα με την αποφασισθείσα εκπαιδευτική πολιτική  για την αναγκαιότητα αλλά και το εύρος διδασκαλίας της στη Δημόσια Εκπαίδευση,
  • σε βάρος των μαθητών/τριών που σύμφωνα με όσα αναλυτικά προαναφέρθηκαν σχετικά με την πράγματι αποφασισθείσα εκπαιδευτική πολιτική  για την αναγκαιότητα αλλά και το εύρος διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας ΠΡΕΠΕΙ να την διδαχθούν,
  • σε βάρος των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που την διδάσκουν και βεβαίως
  • σε βάρος της δυνατότητας ΣΤΑΘΕΡΗΣ και ουσιαστικής παροχής διδασκαλίας, (στο κατά τα ανωτέρω ΠΛΗΡΕΣ εύρος της), του διδακτικού αντικειμένου της Γαλλικής Γλώσσας στα πλαίσια της Δωρεάν και Δημόσιας Παιδείας αλλά και της υποχρέωσης  της Ελλάδας έναντι  της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς προαγωγή της Πολυγλωσσίας .

Παρίσταται ως εκ τούτου αναγκαία,

1) η ανάκληση ή τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 70691/Δ1/26-4-2016 Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου»,  της υπ’ αριθμ. Φ.52/64336/Δ1/24-4-2018 εγκυκλίου για τη διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία καθώς και της υπ’ αριθ. 53476/ΓΔ4/4-4-2017 Υπουργικής Απόφασης για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων στα Γυμνάσια  (ΦΕΚ 1171/4-4-2017),

2) η δημιουργία προϋποθέσεων για την ΣΤΑΘΕΡΗ παροχή υπηρεσίας στο διδακτικό αντικείμενο διορισμού τους  ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕΡΟΣ ΑΥΤΩΝ για τους  συναδέλφους  καθηγητές της Γαλλικής γλώσσας  τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.                                                                                                                         

Η εκπλήρωση των παραπάνω νομίμων υποχρεώσεων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. θα συμβάλλει καίρια  στη   σταθεροποίηση της  υπηρεσιακής κατάστασης και εργασιακής ασφάλειας του ΣΥΝΟΛΟΥ των διορισμένων συναδέλφων μας και της Γαλλικής γλώσσας σε ΟΛΑ τα σχολεία Π.Ε. και Δ.Ε. καθώς  οι προερχόμενοι μαθητές  από τα δημιουργούμενα υπό τις  προαναφερθείσες  προϋποθέσεις  τμήματα Β΄  ξένης γλώσσας  στα Δημοτικά σχολεία με τη σειρά τους  θα  ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ,  κατ' επέκταση, αντίστοιχο αριθμό «κλειδωμένων» πλέον τμημάτων, στα Γυμνάσια  αναφοράς τους,  σύμφωνα άλλωστε με την εκδηλωθείσα βούληση του Υπουργείου, με ΣΤΑΘΕΡΗ απασχόληση στο διδακτικό τους αντικείμενο αντίστοιχου αριθμού συναδέλφων ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας σ’ αυτά (τα Γυμνάσια), ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ αφού οι τελευταίοι θα συνεχίζουν απρόσκοπτα  να διδάσκονται τη γλώσσα  που ξεκίνησαν στην Ε΄ Δημοτικού αυξάνοντας την πιθανότητα λήψης του Κ.Π.Γ. .

Οι εκπαιδευτικοί ΠE05 Γαλλικής Γλώσσας στην Π.Ε. και Δ.Ε. σε κάθε περίπτωση έχουν δικαίωμα να διδάσκουν Γαλλικά  σε όλα τα σχολεία που είναι  τοποθετημένοι αλλά και για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου καθώς γι' αυτό εγγράφεται το συγκεκριμένο κονδύλιο στον προϋπολογισμό, (δηλαδή χρήματα του Ελληνικού λαού με τα οποία μισθοδοτούνται για να διδάσκουν  στα παιδιά του τη Γαλλική γλώσσα). 

 Αυτό το δικαίωμα τους στην ΣΤΑΘΕΡΗ παροχή του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού έργου έχει υποχρέωση να τους διασφαλίσει – κατοχυρώσει το ΥΠ.Π.Ε.Θ.,  όπως άλλωστε έχει υποχρέωση να χρησιμοποιεί τα χρήματα του Ελληνικού λαού με τα οποία τους μισθοδοτεί προς όφελος των παιδιών - μαθητών για τη διδασκαλία προς  εκμάθηση σ' αυτά δωρεάν της Γαλλικής γλώσσας σε αντίστοιχο αριθμό σχολείων με αυτό των διορισμένων εκπαιδευτικών. 

Ειδικότερα,

 βεβαίως τοποθετήθηκαν οριστικά σε οργανικές θέσεις σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι ευρισκόμενοι επί πέντε έτη στη διάθεση των κατά τόπους ΠΥΣΠΕ εκπαιδευτικοί ΠE05 Γαλλικής Γλώσσας καθώς όμως δεν συμπληρώνουν στο σχολείο οριστικής τοποθέτησης το προβλεπόμενο  ωράριο, χαρακτηρίζονται κατ’ αρχήν λειτουργικά υπεράριθμοι.

Οριστική τοποθέτηση όμως εκπαιδευτικού ΠE05 Γαλλικής Γλώσσας, στην προκειμένη περίπτωση,  στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ΧΩΡΙΣ διασφάλιση ότι  ο  διορισμένος εκπαιδευτικός θα παρέχει ΣΤΑΘΕΡΗ υπηρεσία στο διδακτικό αντικείμενο κατά το πλήρες Υποχρεωτικό  Διδακτικό του Ωράριο για το οποίο μισθοδοτείται και κατέχει την θέση του μονίμου υπαλλήλου τόσο στο σχολείο οριστικής τοποθέτησης όσο και ΣΕ ΟΛΑ τα Δημοτικά Σχολεία  που απαρτίζουν την ομάδα του σχολείου οριστικής τοποθέτησης,    ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ  ΥΠΟ ΑΙΡΕΣΗ αφού ούτε εργασιακή ασφάλεια και συνέχιση παροχής διδακτικού έργου θα παρέχει τους εκπαιδευτικούς ούτε οι μαθητές σε όλα τα εν λόγω σχολεία θα επωφελούνται από την σταθερή δυνατότητα διδασκαλίας της Γαλλικής που συνεχιζόμενη αναγκαστικά πλέον στο Γυμνάσιο θα εξασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό την πιθανότητα λήψης Κ.Π.Γ. 

Αναγκαίο λοιπόν οι προαναφερθείσες Οριστικές Τοποθετήσεις να είναι πράγματι Οριστικές και ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΑΙΡΕΣΗ. 

  ΔΙΟΤΙ επιλογή της Β΄ Ξένης Γλώσσας ΜΕΤΑ την οριστική τοποθέτηση σε συγκεκριμένο Δημοτικό Σχολείο ΧΩΡΙΣ διασφάλιση ότι  οι  διορισμένοι στην προκειμένη περίπτωση εκπαιδευτικοί ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας θα παρέχουν υπηρεσία στο διδακτικό αντικείμενο για το οποίο μισθοδοτούνται και κατέχουν την θέση του μονίμου προσωπικού με «κλειδωμένη» την σύνθεση της ομάδας με συγκεκριμένα σχολεία  θα οδηγεί δεδομένα ΣΕ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ εκπαιδευτικών με ότι αυτό συνεπάγεται για την υπηρεσιακή τους κατάσταση,  αφού πλέον και για τους εν λόγω  εκπαιδευτικούς   στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ΔΕΝ  θα είναι δυνατόν να αλλάζουν κάθε χρόνο ούτε  το σχολείο οριστικής τοποθέτησης ούτε η σύνθεση των σχολείων (κατά μέγιστο αριθμό τέσσερα 4) που θα  απαρτίζουν την ομάδα του σχολείου οριστικής τοποθέτησης.

Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας  στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ΔΕΝ είναι δυνατόν να ζούνε με την μόνιμη αγωνία  για πόσο χρονικό διάστημα θα ανέχεται το ΥΠ.Π.Ε.Θ. την συμπλήρωση  ή την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε συνάδελφο με αντικείμενα εκτός  του διδακτικού αντικειμένου για το οποίο διορίστηκε, τοποθετήθηκε,  μισθοδοτείται και κατέχει οργανική θέση εκπαιδευτικού.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ,

 σύμφωνα με τα παραπάνω των διορισμένων εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που κατέχουν την θέση του μονίμου προσωπικού να παρέχουν ΣΤΑΘΕΡΗ υπηρεσία για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα από αυτούς στο διδακτικό αντικείμενο τους για το οποίο άλλωστε και μισθοδοτούνται.

Το δικαίωμα άλλωστε αυτό όπως περιγράφηκε παραπάνω προστατεύεται από  τις διατάξεις των άρθρων 57, 59, 281, 914, 932, του ΑΚ και τα άρθρα 5 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος.

Οι διορισμένοι εκπαιδευτικοί ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που κατέχουν την θέση του μονίμου προσωπικού είναι γνωστό ότι βρίσκονται την 1η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους στις σχολικές μονάδες που είναι οριστικά τοποθετημένοι ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ  να παρέχουν ΣΤΑΘΕΡΗ υπηρεσία για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα από αυτούς στο διδακτικό αντικείμενο τους για το οποίο άλλωστε και μισθοδοτούνται.

Στην αντίθετη περίπτωση της μη επίτευξης της άσκησης του δικαιώματος τους να παρέχουν ΣΤΑΘΕΡΗ υπηρεσία για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα από αυτούς στο διδακτικό αντικείμενο τους για το οποίο άλλωστε και μισθοδοτούνται, ( εξαιτίας σχετικών αποφάσεων του Υπουργείου στις οποίες αναφερθήκαμε παραπάνω), είναι προφανές ότι επέρχεται για τον καθένα απ’ αυτούς μείωση της υπόληψης αυτών ως εργαζομένων εκπαιδευτικών, καθώς και της επαγγελματικής δραστηριότητάς τους, ενόψει του είδους της εργασίας –υπηρεσίας  και του ιδιαίτερα έντονου συμφέροντος αυτών για πραγματική ΠΛΗΡΗ απασχόληση.

Στην παραπάνω περίπτωση, η άρνηση από την πλευρά του ΥΠ.Π.Ε.Θ. της αποδοχής των υπηρεσιών του διορισμένου εκπαιδευτικού ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας συνιστά, μεταξύ των άλλων, προσβολή της προσωπικότητας του και ο εν λόγω εκπαιδευτικός έχει αξίωση για άρση της προσβολής και παράλειψη της στο μέλλον (άρθρα 57 – 59 ΑΚ). 

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠ.Π.Ε.Θ. ,

σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης, ΕΙΝΑΙ να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία των εργασιακών συμφερόντων των διορισμένων εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που κατέχουν την θέση του μονίμου προσωπικού και της προστασίας της προσωπικότητας τους ως  μισθωτών και να αποφύγει κάθε ενέργεια που μπορεί να βλάψει τα συμφέροντα τους, όπως στην προκειμένη περίπτωση,

όταν από τη μη απασχόληση τους με την παροχή υπηρεσίας για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα από αυτούς στο διδακτικό αντικείμενο τους, ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ που απέκτησαν  λόγο για τον οποίο διορίστηκαν και μισθοδοτούνται ή 

η  μη απασχόληση τους για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα από αυτούς στο διδακτικό αντικείμενο τους, ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΗΘΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ των μη απασχολούμενων στα μάτια των συναδέλφων τους ή του κοινωνικού τους περιβάλλοντος.

Όπως όμως προκύπτει εκ του αποτελέσματος στα παραπάνω κατατείνουν ατυχώς :η υπ’ αριθμ. 70691/Δ1/26-4-2016 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» σε συνδυασμό με την υπ’ αριθμ. Φ.52/64336/Δ1/24-4-2018 Εγκύκλιο για τη διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία καθώς και η υπ’ αριθ. 53476/ΓΔ4/4-4-2017 Υπουργική Απόφαση για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων στα Γυμνάσια(ΦΕΚ  1171/4–4-2017).

Παρά όμως τις ατυχείς και αντιφατικές εν πολλοίς νομοθετικές πρωτοβουλίες του σε σχέση προς την αρχικώς σχεδιασμένη και υλοποιημένη εκπαιδευτική του πολιτική για την ευρύτητα της παροχής γνώσης της Γαλλικής γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση όπως αποδεικνύεται με την ανάλογου αριθμού εκπαιδευτικών της ειδικότητας ΠΕ05 ένταξη ως μονίμου προσωπικού οργανικά στο δυναμικό του, παρίσταται αναγκαίο, στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης,  το ΥΠ.Π.Ε.Θ. να παράσχει τη δυνατότητα ανεμπόδιστα και χωρίς την έκδοση νομοθετικών ρυθμίσεων, Υπουργικών Αποφάσεων ή Εγκυκλίων που την περιορίζουν ή την κωλύουν,   ΣΕ ΟΛΟΥΣ τους διορισμένους εκπαιδευτικούς ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που κατέχουν την θέση του μονίμου προσωπικού να παρέχουν ΣΤΑΘΕΡΗ υπηρεσία για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα από αυτούς στο διδακτικό αντικείμενο τους για το οποίο άλλωστε και μισθοδοτούνται στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης.

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ

Έχοντας ως απόλυτη προτεραιότητα την διασφάλιση των προϋποθέσεων εκείνων που θα επιτρέψουν

α)  τη βέλτιστη δυνατότητα παροχής διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας, (μαθήματος ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ), σε όλες τις βαθμίδες της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα πλαίσια της εκπαιδευτικής πολιτικής που αποφασίστηκε και υλοποιήθηκε με την μετάταξη,  τον διορισμό και την μισθοδοσία  αντίστοιχου αριθμού καθηγητών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. και προς άρση  των στρεβλώσεων που αφορούν στους εκπαιδευτικούς  του εν λόγω κλάδου ως προς την απρόσκοπτη άσκηση της  δυνατότητας  να παρέχουν ΣΤΑΘΕΡΗ υπηρεσία οι μεν της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΣΕ ΟΛΑ τα Δημοτικά Σχολεία  που απαρτίζουν την ομάδα του σχολείου οριστικής τοποθέτησης, οι δε της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις αντίστοιχες σχολικές μονάδες που είναι τοποθετημένοι, στο διδακτικό αντικείμενο τους για το οποίο άλλωστε και μισθοδοτούνται, προς κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα από αυτούς και

βτη βέλτιστη αξιοποίηση από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που είναι ενταγμένοι ως μόνιμο προσωπικό οργανικά στο δυναμικό του.

ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Να ανακληθούν ή τροποποιηθούν οι : α) υπ’ αριθμ. 70691/Δ1/26-4-2016 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου», β)  υπ’ αριθμ. Φ.52/64336/Δ1/24-4-2018 εγκύκλιου για τη διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία καθώς και γ) υπ’ αριθ. 53476/ΓΔ4/4-4-2017 Υπουργικής Απόφασης για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων στα Γυμνάσια  ( ΦΕΚ  1171/4-4-2017).

Να παρασχεθεί η δυνατότητα ανεμπόδιστα χωρίς την έκδοση νομοθετικών ρυθμίσεων, Υπουργικών Αποφάσεων ή Εγκυκλίων που την περιορίζουν ή την κωλύουν, ΣΕ ΟΛΟΥΣ τους διορισμένους εκπαιδευτικούς ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας της Δημόσιας Εκπαίδευσης τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας που κατέχουν την θέση του μονίμου προσωπικού να παρέχουν ΣΤΑΘΕΡΗ υπηρεσία οι μεν της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΣΕ ΟΛΑ τα Δημοτικά Σχολεία  που απαρτίζουν την ομάδα του σχολείου οριστικής τοποθέτησης, οι δε της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις αντίστοιχες σχολικές μονάδες που είναι τοποθετημένοι, στο διδακτικό αντικείμενο τους για το οποίο άλλωστε και μισθοδοτούνται, προς κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα από αυτούς, κάτι το οποίο δεν εφαρμόζεται κατ’ εξαίρεση μέχρι σήμερα για  το μάθημα της Γαλλικής γλώσσας, παρότι είναι διδακτικό αντικείμενο - μάθημα ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, γεγονός πρωτοφανές τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ αφού οι τελευταίοι θα συνεχίζουν απρόσκοπτα  να διδάσκονται τη γλώσσα  που ξεκινούν, επί του παρόντος, στην Ε΄ Δημοτικού αυξάνοντας την πιθανότητα λήψης του Κ.Π.Γ. .

Περαιτέρω ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

Την έναρξη της διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας στην Δ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου, με παράλληλη αύξηση των ωρών διδασκαλίας, (καθώς η διδασκαλία του εν λόγω μαθήματος στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα περιορίζεται νομοθετικά σε μόλις δύο ώρες εβδομαδιαίως ανά τμήμα της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης), σύμφωνα με τα πορίσματα της «Εξωτερικής Αξιολόγησης» των Πράξεων «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», που παρουσιάστηκαν ήδη από τις  25 Ιανουαρίου 2013 στο κεντρικό Συνέδριο για την αποτίμηση των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή και λειτουργία του Προγράμματος Β’ Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με την επισήμανση ότι η Διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας στις περισσότερες πλέον Ευρωπαϊκές χώρες ήδη από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου.

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

Α. Γυμνάσιο:

1. Την ικανοποιητική αύξηση των ωρών της διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας, (επαναφορά τουλάχιστον της τρίωρης διδασκαλίας της) ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές και μαθήτριές μας της εμβάθυνσης στην εκμάθηση της γλώσσας.

2. Τη σύνδεση της διδασκαλίας με πιστοποίηση επιπέδου Α2/Β1, αφού εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις, στο τέλος της 6χρονης (Δημοτικό & Γυμνάσιο) εκμάθησης της Γαλλικής γλώσσας,  σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης,  αυξάνοντας την πιθανότητα λήψης του αντίστοιχου Κ.Π.Γ. .

Β. Γενικό Λύκειο – Επαγγελματική  εκπαίδευση

1. Την υποχρεωτική διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας  και στις τρεις τάξεις του Λυκείου καθώς και στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα Δ.Ι.Ε.Κ. σε όλους τους τομείς και τις κατευθύνσεις της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε συνέχεια της διδασκαλίας της από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο – Λύκειο ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές και μαθήτριές μας της περαιτέρω  εμβάθυνσης στην εκμάθηση της.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                           Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ                                                             ΦΩΣΤΗΡΑ ΙΑΣΟΝΙΔΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα