Καθ’ όλη την διάρκεια της λειτουργίας των ιδρυμάτων ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά, όλοι οι εργαζόμενοι Έκτακτοι Καθηγητές που εργάζονται σε θέσεις Επιστημονικών και Εργαστηριακών Συνεργατών, καθώς και σε θέσεις Πανεπιστημιακών Υποτρόφων έχουν στηρίξει επί χρόνια στο μέγιστο βαθμό την εύρυθμη και ποιοτική λειτουργία των Ιδρυμάτων.
Στηρίζουν την λειτουργία των Ιδρυμάτων, βρισκόμενοι σε κατάσταση ομηρίας με επαναλαμβανόμενες συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Ένα καθεστώς ελαστικής εργασίας, που πολλές φορές οδηγεί τους εργαζόμενους σε οικονομικά προβλήματα ή την στέρηση βασικώνδικαιωμάτων, όπως για παράδειγμα η Ιατροφαρμακευτική ασφάλιση και η Συνταξιοδότηση.
Παρόλα τα προβλήματα που συναντούν στην καθημερινότητα τους, έχουν συμβάλλει ουσιαστικά με το επιστημονικό τους έργο στη διεξαγωγή των θεωρητικών μαθημάτων και εργαστηρίων. Να σημειώσουμε ότι τόσο για τους ίδιους όσο και για τους σπουδαστές η διαδικασία της διδασκαλίας δυσχεραίνει σημαντικά από την τραγική έλλειψη υποδομών, αιθουσών και εργαστηριακού υλικού.
Επιπλέον, οι συμβασιούχοι καθηγητές δεν υπολείπονται καθόλου σε επιστημονικές και εργαστηριακές γνώσεις του εκάστοτε τμήματος που εργάζονται, ενώ τα περισσότερα Τμήματα καλύπτουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία τις ανάγκες διδασκαλίας κατά κύριο λόγο αξιοποιώντας έκτακτους διδάσκοντες. H πλειοψηφία των εκτάκτωνπαρακολουθούν την εξέλιξη του κάθε επιστημονικού αντικειμένου, ακόμα και κάτω από τις αντίξοες συνθήκες που απορρέουν από μια τέτοια σχέση εργασίας.
Η λειτουργία όλων των εργαστηρίων βασίζεται στο έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς το οποίο,κατά παραδοχή ακόμα καιτων προηγούμενων Διοικήσεων των δύο Τεχνολογικών Ιδρυμάτων,δεν θα είναι δυνατή η ομαλή και ποιοτικήεκπαιδευτική διαδικασία. Με την ενοποίηση των δύο Τεχνολογικών Ιδρυμάτων Αθήνας και Πειραιά και την δημιουργία έτσι του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό και ερευνητικό προσωπικό αυξήθηκαν και έγιναν πιο σύνθετες.
Ο αριθμός των νέων θέσεων για το έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση ακόμα και με το ΕΕΠ που είχε μόνο το ένα από τα δύο συγχωνευόμενα Ιδρύματα, πιο αναλυτικά τα δύο συγχωνευόμενα Ιδρύματα για την Α.Ε 2017-18 είχαν πάνω από 6500 ώρες τις οποίες κάλυπτε το Ε.Ε.Π. ενώ φέτος αυτές περιορίζονται σε 2800.Πρακτικά λοιπόν, περίπου τα 2/3 των εργαζομένων βρίσκονται απολυμένοι, όχι γιατί δεν υπάρχουν πια ανάγκες στο νέο Ίδρυμα, αλλά λόγω της ελλιπέστατης χρηματοδότησης από το Υπουργείο. Τα προγράμματα σπουδών τροποποιούνται σε μια προσπάθεια διαχείρισης της κατάστασης, και τα εργαστηριακά μαθήματα πρακτικά «αφαιρούνται» και μετατρέπονται σε παρουσιάσεις. Πρέπει να τονιστεί ότι ο πρακτικός χαρακτήρας των εργαστηρίων που καταργούνται είναι τεράστια υποβάθμιση στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του νέου Πανεπιστημίου, μιας και οι απόφοιτοι του Ιδρύματος θα καλούνται να βρουν εργασία με μηδενική πρακτική γνώση πάνω στο αντικείμενο τους.
Πρέπει να αναρωτηθούμε: Τέτοιους απόφοιτους θέλουμε να έχει το νέο Ίδρυμα? Με ακόμα πιο περιορισμένα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, με δεδομένους τους υποκατώτατους μισθούς, με κατηγοριοποιημένα πτυχία;
Η περαιτέρω υποβάθμιση των σπουδών, που θα πραγματοποιηθεί στο νεοϊδρυθέν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, λόγω των ομαδικών απολύσεων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών είναι απόρροια της πολιτικής που εφαρμόζει και η σημερινή κυβέρνηση, ενώ ευθύνη έχουν και τα διοικητικά όργανα του νέου Ιδρύματος, για την ανοχή του στις επισφαλείς συνθήκες κατά τις οποίες θα πραγματοποιηθούν τα εργαστήρια.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα δεχθούμε την απόλυση κανενός μέλους του Ε.Ε.Π., το οποίο για δεκαετίες παλεύει καθημερινά κάτω από αντίξοες συνθήκες για την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
Απαιτούμε να προκηρυχθούν ΤΩΡΑ νέες θέσεις διδασκόντων, μόνιμης, σταθερής και αποκλειστικής απασχόλησης, προκειμένου όλοι οι συμβασιούχοι να μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς, να αφοσιωθούν στο σύνθετο διδακτικό και ερευνητικό τους έργο.
Για τον λόγο αυτόΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
- Την μονιμοποίηση του Έκτακτου Εκπαιδευτικού προσωπικού το οποίο εργάζεται αποκλειστικά ή επιθυμεί να εργασθεί πλήρως στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Με την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό θα μεγαλώσουν πολύ λόγω της αύξησης των εισακτέων, των μεταγραφών που θα δέχονται τα τμήματα και την ανάγκη στελέχωσης των διετών προγραμμάτων σπουδών.Επίσης εξαιτίας της συνταξιοδότησης αρκετών μελών ΔΕΠ των δύο ιδρυμάτων και της μη προκήρυξης νέων θέσεων ΔΕΠ λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων το μόνιμο προσωπικό των Ιδρυμάτων θα μειωθεί ακόμα περισσότερο.
- Αύξηση της Κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αυξημένων αναγκών που έχει το νέο Ίδρυμα.
- Την άμεση απόδοση όλων των οφειλόμενων, την αύξηση του μισθού των έκτακτων διδασκόντων, με εξασφάλιση κάλυψης όλων των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων (όχι δίωρες και τετράωρες απασχολήσεις), ώστε να καλύπτονται πλήρως οι σύγχρονες ανάγκες διαβίωσης, η ανταπόκριση στο σύνθετο διδακτικό και ερευνητικό έργο.
- Ενίσχυση των υποδομών, αιθουσών διδασκαλίας, εργαστηρίων και λοιπού υλικοτεχνικού εξοπλισμού, ώστε απρόσκοπτα να διεξάγεται η εκπαιδευτική και ερευνητική διαδικασία.
- Άμεση προκήρυξη νέων θέσεων διδασκόντων και λοιπού προσωπικού, ώστε να καλύπτονται πλήρως όλες ανάγκες λειτουργίας των Ιδρυμάτων.
ΚΑΛΟΥΜΕ τους συλλόγους Φοιτητών, ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ και ΔιοικητικώνΥπαλλήλων του Ίδρύματος να πάρουν θέση μπροστά σε αυτό το πρόβλημα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη