Thumbnail
Απόφαση Φ.Σ. Φυσικού 8/10/2018

Η κατάσταση στο Πανεπιστήμιο

Από την αρχή της φετινής χρονιάς, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια απαράδεκτη εικόνα στα αμφιθέατρα, με τον κόσμο ειδικά του πρώτου έτους να συνωστίζονται και να αναγκάζονται να κάτσουν στο πάτωμα, στα σκαλοπάτια .. με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για την ασφάλεια των φοιτητών σε περίπτωση ατυχήματος και φυσικά την ουσιαστική παρακολούθηση του μαθήματος να είναι πρακτικά αδύνατη. Αυτή η κατάσταση αν και απαράδεκτη δεν είναι πρωτοφανής. Αποτελεί επιμέρους εικόνα μια συνολικότερης προβληματικής κατάστασης στην οποία λειτουργεί αυτή τη στιγμή το τμήμα. Οι ελλείψεις σε καθηγητικό προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές, οι εντατικοί ρυθμοί σπουδών, τα μαζικά κοψίματα ο περιορισμός των φοιτητικών παροχών διαμορφώνουν μια κατάσταση αποπνικτική για εμάς.

Αυτή η κατάσταση όμως δεν έχει προκύψει από το πουθενά, αλλά σαν αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών που ακολουθούνται τα τελευταία χρόνια από τις εκάστοτε κυβερνήσεις με σκοπό την αναδιαμόρφωση της εκπαίδευσης συνολικά. Πολιτικών που έχουν μειώσει την κρατική χρηματοδότηση και έχουν ως σκοπό την διαμόρφωση ενός πανεπιστημίου με κριτήριο τα συμφέροντα τους και όχι αυτά των φοιτητών. Η προσπάθεια αυτή συγκεκριμενοποιείται στο σήμερα με το νομοσχέδιο Γαβρόγλου το οποίο ψηφίστηκε το περσινό καλοκαίρι και αφορά κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, με τις πτυχές αυτές του νομοσχεδίου να εφαρμόζονται σταδιακά. Στην έλλειψη κρατικής χρηματοδότησης η κυβέρνηση έρχεται να απαντήσει με ένα “αυτοχρηματοδοτούμενο” πανεπιστήμιο, το οποίο ουσιαστικά σημαίνει δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, είσοδος επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο, οι οποίες προφανώς θα έχουν λόγο στην γνώση που παρέχεται και στην ερεύνα που πραγματοποιείται, με γνώμονα όχι τις ανάγκες των φοιτητών και της κοινωνίας, αλλά την επίτευξη κέρδους.

Μια από τις σημαντικότερες πτυχές του αφορά τις καθηγητικές σχολές και τη δική μας, είναι η απόσπαση της διδακτικής επάρκειας, της δυνατότητας μας δηλαδή να μπορούμε να διδάξουμε με το πτυχίο μας. Ο τρόπος με τον οποίο αυτή θα διασφαλίζεται είναι μία υπό εξέλιξη κουβέντα, με το ν. Γαβρόγλου να μιλάει για ειδικές δομές αρμόδιες να παρέχουν την διδακτική επάρκεια μετά το πέρας των σπουδών ή παράλληλους κύκλους μαθημάτων ή και ακόμα προσθήκη μαθημάτων στα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών. Η κίνηση αυτή έρχεται να τσακίσει την δυνατότητα μας να δουλέψουμε, διαμορφώνει ένα γενικότερο περιβάλλον στο οποίο οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε ένα συνεχές κυνήγι απόκτησης περαιτέρω προσόντων αφού το πτυχίο μας και μόνο δεν θα εξασφαλίζει καμία προοπτική εργασίας. Αυτό που συντελείται είναι η απογύμνωση του πτυχίου από επαγγελματικά δικαιώματα και η επί της ουσίας μεταφοράς σε ξεχωριστές «πιστοποιήσεις» έξω απ’ το πτυχίο. Το παραπάνω επιτυγχάνεται και με την πρόταση του προέδρου του τμήματος Φυσικής (που έρχεται να θέσει προς ψήφισή στη Γενική Συνέλευση Τμήματος τη Δευτέρα 15/10) όπου επί της ουσίας προτείνει έναν παράλληλο κύκλο σπουδών με 4 μαθήματα, είτε εντός, είτε εκτός του πτυχίου, χωρίς να καθορίζει βασικά χαρακτηριστικά του, όπως πχ το κατά πόσο θα είναι δωρεάν, αν θα μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι το τμήμα αυτό ή θα υπάρχουν κριτήρια κλπ. Επί της ουσίας η πρόταση του πρόεδρου του τμήματος Φυσικής έρχεται σε πλήρη σύμπλευση με τις επιταγές του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ για απόσπαση της επάρκειας από το πτυχίο, τη μεταφορά της σε διαφορετικό κύκλο σπουδών με επιπρόσθετα μαθήματα και μάλιστα με την υπόνοια επιβολής διδάκτρων (όπως ήδη γίνεται σε πολλά μεταπτυχιακά προγράμματα, στα πλαίσια και της έλλειψης κρατικής χρηματοδότησης και του «ανοίγματος» των πανεπιστημίων σε διάφορες επιχειρήσεις).

Την ίδια ώρα βλέπουμε μια προσπάθεια υπονόμευσης του πανεπιστημιακού ασύλου, μέσα και από το πόρισμα Παρασκευόπουλου ως συνέχεια μιας συνολικής κατεύθυνσης αποστείρωσης του Πανεπιστημίου. Από τα ΜΜΕ υπερπροβάλονται ληστείες και επιθέσεις σε φοιτητές σε μία προσπάθεια αμφισβήτησης της ύπαρξης του ασύλου και επικαλούνται γενικά κι αόριστα την ανομία όπως ακριβώς κάνει και το πόρισμα που προαναφέρθηκε. Τι είναι όμως για μας το πανεπιστημιακό άσυλο; Από ποιόν καθορίζεται και πότε καταπατάται; Η καταπάτηση δεν έρχεται μόνο με την εισβολή της αστυνομίας εντός του Πανεπιστημιακού χώρου, αλλά είναι και η εισβολή επιχειρήσεων ή/και του Στρατού μέσω ερευνητικών προγραμμάτων. Για εμάς το άσυλο είναι μια σχέση που καθορίζεται από τους φοιτητές και τους εργαζόμενους, μέσα από τα συλλογικά τους όργανα. Είναι χώρος διακίνησης ιδεών και γνώσης, ελεύθερης έκφρασης και κινηματικής δράσης, μακριά από το κράτος και τους μηχανισμούς καταστολής του. Σε αυτό το Πανεπιστήμιο δεν χωράνε ούτε φασίστες, ούτε μαφίες. Η απάντηση δίνεται από τους φοιτητικούς συλλόγους και το φοιτητικό κίνημα, που θα πρέπει μέσα από πολιτικές και πολιτιστικές δράσεις εντός του Πανεπιστημίου, να δημιουργήσουμε χώρους έκφρασης και ελευθερίας.

Επειδή για μας τα όσα συμβαίνουν στο Πανεπιστήμιο και στις σπουδές μας δεν είναι ξέχωρες από την κοινωνία...
 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ

Εμείς από μεριάς μας δεν τσιμπάμε το τυράκι της κυβέρνησης και του Υπουργείου και απαιτούμε η ολόπλευρη και σφαιρική εποπτεία του γνωστικού και επιστημονικού αντικειμένου να παρέχεται μέσα απ το πτυχίο μας, το οποίο θα αποτελεί μοναδική προϋπόθεση για δουλειά. Εντός αυτού να εμπεριέχεται και η συνολική γνώση για τη φιλοσοφία και την ιστορική εξέλιξη των φυσικών επιστημών, καθώς και η αντιμετώπιση των φυσικών φαινομένων τα οποία μελετάμε, άρα και η δυνατότητα μεταλαμπάδευσης και μεταφοράς αυτής της γνώσης στις επόμενες γενιές και στην κοινωνία. Η επίθεση που κατοχυρώνεται μέσα απ το νόμο Γαβρόγλου αποτελεί στρατηγική τομή για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και άρα από μεριάς μας απαντάμε με τη συγκρότηση ενός μαζικού πανεκπαιδευτικού μετώπου (μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών αναπληρωτών και μόνιμων) που θα πιάνει όλες τις πτυχές της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και θα τις συνενώνει σε μια συνολική απάντηση για μόρφωση-δουλειά-ειρήνη-ελευθερίες.

Με γενικές συνελεύσεις στους χώρους δουλειάς, στα πανεπιστήμια, στα σχολεία, στις λαϊκές γειτονιές, με επιτροπές ανέργων και με το συντονισμό όλων αυτών ο λαός και η νεολαία οφείλει να καταλάβει ότι είναι αυτός η κινητήρια δύναμη της ιστορίας, η μόνη που μπορεί να σχεδιάσει και να κατακτήσει σε επίπεδο συνείδησης μια άλλη κοινωνία.

Γι αυτό λοιπόν και εμείς,

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Ανατροπή  της πολιτικής της κυβέρνησης-ΕΕ-κεφαλαίου.

  • Δικαίωμα στη μόρφωση για όλους! Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση χωρίς ταξικούς φραγμούς. Καμία σκέψη για διαγραφές φοιτητών.

  • Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.

  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά δικαιώματα – ένα ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο η μόνη προϋπόθεση για δουλειά – μαζικοί και μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών .

  • Όχι στην απόσπαση διδακτικής παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία μας! Άμεση απόσυρση της πρότασης του προέδρου του τμήματος Φυσικής. Διδακτική επάρκεια για όλους και χωρίς άλλες προϋποθέσεις

  • Καμία σκλήρυνση των όρων φοίτησης και αντιδραστικών αλλαγών του προγράμματος σπουδών. Εξεταστική 4 εβδομάδων και επί πτυχίω εξεταστικές χωρίς προαπαιτούμενο αριθμό μαθημάτων. Καμιά εντατικοποίηση των σπουδών. Αύξηση των ορίων δήλωσης μαθημάτων - πτυχιακές εξεταστικές

  • Λεφτά για την παιδεία και όχι για τους πολέμους και τους εξοπλισμούς – Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης- Πρόσληψη διδακτικού προσωπικού με μόνιμες και σταθερές θέσεις εργασίας. Αξιοποίηση και δημιουργία υλικοτεχνικών υποδομών για τις ανάγκες των φοιτητών και των σπουδών μας. Άμεση λύση στο συνωστισμό των αμφιθεάτρων. Επαναλειτουργία 2 τμημάτων σε κάθε μάθημα.

  • Άμεση ανέγερση νέων εστιών! Καμία επιβολή ενοικίου ή ανέγερση ιδιωτικών εστιών. Επίδομα στέγασης σε όσους φοιτητές από την επαρχία μένουν εκτός εστιών. Αποδοχή φοιτητών με αποκλειστικά κοινωνικά κριτήρια. Μπλοκάρουμε την εφαρμογή του νέου εσωτερικού κανονισμού στις εστίες.

 

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ:

  • 3ήμερη κατάληψη της Σχολής Πέμπτη, Παρασκευή και Δευτέρα 11-12-15/10 και μπλοκάρισμα της Συνεδρίασης του τμήματος των καθηγητών την Δευτέρα 15/10 για να μην περάσει η πρόταση του προέδρου που οδηγεί στην απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας απ' το πτυχίο!

  • Κινητοποίηση στο γραφείο του προέδρου την Τετάρτη 10/10, 13:00 για το ζήτημα αυτό.

  • Κινητοποίηση την Πέμπτη 11/10, 13:00 στη λέσχη σίτισης για δωρεάν σίτιση για όλους τους φοιτητές ανεξαρτήτως κριτηρίων.

  • Συμμετοχή και προετοιμασία στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση τη Δευτέρα, 22/10 στις 12:00 μαζί με μαθητές και καθηγητές στο Υπ. Παιδείας ενάντια στο νόμο Γαβρόγλου για την παιδεία και το "νέο Λύκειο"!

  • Αντιπολεμικό συντονισμό των Φ.Σ. και συμμετοχή στην αντιπολεμική/αντιφασιστική πορεία την Παρασκευή, 12/10 στις 18:30 στο κέντρο της Αθήνας (Προσυγκέντρωση στα Προπύλαια).

  • Δημιουργία συντονιστικής επιτροπής κατάληψης υλοποίησης του πλαισίου μέσα στην κατάληψη και καινούρια Γ.Σ. του Συλλόγου την Τετάρτη 17/10.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες