Thumbnail
Η διακήρυξη της Αγωνιστική Παρέμβαση στο ΠΥΣΔΕ Α' Αθήνας

Δυνάμωσε παντού τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ!

- Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά!

- Να ζούμε με αξιοπρέπεια!

- Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους!

- Κάτω η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ!

Συναδέλφισσες/-οι

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε μέσα σε έναν ορυμαγδό κυβερνητικών διακηρύξεων για το τέλος των μνημονίων και για μια νέα περίοδο, η οποία θα διέπεται από ένα ανανεωμένο «εθνικό όραμα». Αυτή η νέα φαντασιακή «κανονικότητα» όμως, θεμελιωμένη πάνω σε μια οκταετία αμείλικτης επίθεσης ενάντια στη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, είναι αδυσώπητη. Το νέο εθνικό αφήγημα πίνει νερό στο όνομα της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, τη στιγμή που μοιράζει ψίχουλα στους εντελώς εξαθλιωμένους, ενώ δίνει όρκους πίστης στις ΗΠΑ, την ΕΕ και το ΝΑΤΟ. Αυτή είναι, με λίγα λόγια, η νέα «κανονικότητα» που έχουν δρομολογήσει, τουλάχιστον μέχρι το 2060, η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις που ψήφισαν και διαχειρίστηκαν τα μνημόνια και όλα τα κόμματα που στήριξαν και στηρίζουν τα μνημόνια και τις πολιτικές τους, όλα αυτά τα χρόνια...

Για την κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης

Στον χώρο της εκπαίδευσης, η πολιτική αυτή εξειδικεύεται με το προχώρημα των αντιδραστικών ταξικών αναδιαρθρώσεων. Με τις εξαγγελίες Γαβρόγλου για το Λύκειο η γενική παιδεία εξοβελίζεται, οι ταξικοί και εξεταστικοί φραγμοί οξύνονται με στόχο ένα όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της νεολαίας να μην τελειώνει το Λύκειο και να εξωθηθεί στην άτυπη εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη μαθητεία. Σε μορφωτικό επίπεδο στόχος του «μεταμνημονιακού» σχολείου είναι ο φτηνός, υποταγμένος, στενά καταρτισμένος και ευέλικτος νέος εργαζόμενος για τις ανάγκες της «ανάπτυξης» και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

Ταυτόχρονα, το δημόσιο σχολείο συνεχίζει να απαξιώνεται. Με την οικονομική ασφυξία για σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικούς, με τις συμπτύξεις-καταργήσεις τμημάτων, με την αδιοριστία και την αύξηση της ελαστικής εργασίας χτυπιούνται μαζί και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια να εμπεδωθούν με κάθε τρόπο η λογική του επιχειρηματικού σχολείου, η κουλτούρα της αξιολόγησης και του μάνατζμεντ, οι «καλές πρακτικές» του ΟΟΣΑ κ.λπ.

Για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και το ΠΥΣΔΕ Α΄ Αθήνας

Αυτή την πολιτική, που έχει διαμορφωθεί όλα αυτά τα χρόνια, διαχειρίζονται τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΚΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΔΕ): την αδιοριστία, την ελαστική εργασία και την εργασιακή περιπλάνηση, το κλείσιμο και τις συμπτύξεις τμημάτων, την αύξηση του ωραρίου κ.λπ. Η συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων των καθηγητών σε αυτά, έστω και ως μειοψηφία, είχε ως στόχο να ελέγξει τις αποφάσεις της διοίκησης και να εξασφαλίσει, κατά το δυνατόν, τα δικαιώματα των εργαζομένων συνολικά. Αντ’ αυτού όμως για πολλά χρόνια δεν ήταν άγνωστη η εικόνα του γαλαζοπράσινου αιρετού με το hands-free και το τετράδιο στο χέρι, ο οποίος αναλάμβανε να... «διεκπεραιώσει τα αιτήματα» των συναδέλφων, σε βάρος της δικαιοσύνης και της πλειοψηφίας των συναδέλφων. Οι αιρετοί αυτοί ούτε πρόβαλλαν ποτέ αντιρρήσεις στις όποιες κυβερνητικές κατευθύνσεις ούτε συντονίζονταν ποτέ με τον κλάδο ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Τα τελευταία χρόνια, παρά τον περιορισμό ακραίων φαινομένων ρουσφετιών και εξυπηρετήσεων, το φαινόμενο δεν έχει εξαφανιστεί, μόνο που στη θέση του πράσινου αιρετού βρίσκεται τώρα ο ...ροζ, ο οποίος έχει διακριθεί ιδιαίτερα στην υπεράσπιση των βασικών κυβερνητικών επιλογών.

Ειδικότερα για φέτος τον Σεπτέμβρη, στο ΠΥΣΔΕ της Α΄ Αθήνας είχαμε το φαινόμενο να γίνονται οι τοποθετήσεις με εκατοντάδες κενά κρυμμένα (πολλά σχολεία δηλ. που δεν εμφάνισαν κενά ή πλεονάσματα), με τις αποσπάσεις λόγω υπεραριθμίας και τις συμπληρώσεις ωραρίου χωρίς μοριοδότηση, χωρίς σαφή κριτήρια και χωρίς να φαίνεται για πόσες ώρες γίνεται η διάθεση, με σπασίματα κενών και εκπαιδευτικούς να πηγαίνουν σε 3 και 4 και 5 σχολεία, με τα τμήματα σε ασφυκτικά αυξημένα όρια 26-27-28 και 29 μαθητών. Αυτή την πραγματικότητα, οι αιρετοί του ΠΥΣΔΕ Α΄ Αθήνας δεν την κατήγγειλαν στον κλάδο, δεν συντονίστηκαν και δεν συντόνισαν τις διεκδικήσεις του.

Οι αιρετοί αυτοί εκπροσωπούν επάξια παλιό και νέο κυβερνητικό συνδικαλισμό, ο οποίος και στη φάση αυτή δίνει χέρι βοηθείας για την υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής. Στην ΟΛΜΕ, η πλειοψηφία (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ), επικαλούμενη τις δυσκολίες για την ανάπτυξη αγώνων και την απογοήτευση του κόσμου, έχει κηρύξει αγωνιστικό σιωπητήριο. Αρνείται κάθε πρόταση οργάνωσης αγωνιστικού σχεδιασμού που έχει γίνει, εκτονώνοντας τις αγωνιστικές διαθέσεις του κλάδου σε συμβολικές ή άστοχες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και ράβοντας κοστούμια επίσημου συνομιλητή του υπουργείου Παιδείας.

Η δική μας πρόταση

Απέναντι σε όλα αυτά, οι δυνάμεις των Παρεμβάσεων διεκδικούμε μια άλλη κατάσταση στην εκπαίδευση και στο συνδικαλιστικό κίνημα, παλεύοντας για έναν γενικό ξεσηκωμό. Με βασικό σύνθημα «Να μπει τέλος στα μέτρα διάλυσης του δημόσιου σχολείου – Διεκδικούμε τις αλλαγές που έχει ανάγκη η παιδεία και ο εκπαιδευτικός», έχουμε καταθέσει πρόγραμμα δράσης με τα χαρακτηριστικά του ανυποχώρητου παρατεταμένου αγώνα διαρκείας που θα ξεκινήσει τώρα και θα φτάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς, στις πανελλαδικές εξετάσεις, με πολύμορφες κινητοποιήσεις, οι οποίες θα καθορίζονται από τακτές Γενικές Συνελεύσεις και με πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά.

Στις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων συμμετέχουμε προβάλλοντας μια άλλη αντίληψη για τα χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει ο αιρετός. Μια αντίληψη η οποία έχει δοκιμαστεί και έχει αποδώσει καρπούς όπου έχει εκλεγεί αιρετός με τα ψηφοδέλτια των Παρεμβάσεων. Μια αντίληψη που λέει απλά ότι η θέση του αιρετού ως εκπροσώπου του κλάδου είναι να υπερασπίζεται τα εργασιακά συμφέροντα του εκπαιδευτικού και τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και όχι να συναινεί στις κυβερνητικές επιλογές. Γι’ αυτό και δεν πρέπει και σε καμιά περίπτωση να συμμετέχει σε αποφάσεις που αντίκεινται στα δικαιώματα αυτά. Αντίθετα, οφείλει να ενημερώνει συστηματικά τον κλάδο για κάθε αντιεκπαιδευτική απόφαση που καλείται το συμβούλιο να υλοποιήσει, να μεταφέρει στις συνεδριάσεις και να στηρίζει τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, να απέχει από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και να συντονίζεται με τις αγωνιστικές διεκδικήσεις του κλάδου. Η αντίληψη αυτή θέλει τον αιρετό να εναλλάσσεται υποχρεωτικά και άμεσα ανακλητό, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα παραγοντισμού που μέχρι σήμερα ταλαιπωρούν τις χιλιάδες των εκπαιδευτικών.

Καλούμε λοιπόν τους συναδέλφους του ΠΥΣΔΕ Α΄ Αθήνας στις εκλογές της 7ης Νοέμβρη να στηρίξουν αυτήν την αντίληψη.

 

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ-ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ

AΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Α΄ΑΘΗΝΑΣ

 

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

Αθανασοπούλου Παναγιώτα (Γιόλα)     3ο ΕΠΑΛ Αθήνας

Γανιάρη Ιφιγένεια                                      6ο ΕΠΑΛ Αθήνας

Γιαννουσά Κωνσταντίνα                           15ο ΓΕΛ Αθήνας

Γιάτας Δημήτριος                                       1ο Πειραματικό ΓΕΛ Αθήνας

Γκαρανέ Κωνσταντίνα                              39ο ΓΕΛ Αθήνας

Ζήρος Νικόλαος                                          39o Γυμνάσιο Αθήνας

Κακούρου Κωνσταντίνα                           43ο ΓΕΛ Αθήνας

Καρδασιλάρη Ειρήνη                                1ο ΕΠΑ.Λ Ζωγραφου

Κασαπάκη Μαρία                                       4ο ΓΕΛ Γαλατσίου

Κατσούλας Θεοδόσιος                               27ο ΓΕΛ Αθηνών

Κόφφα Γεωργία                                          1ο ΓΕΛ Ν. Φιλαδέλφειας

Μαναγλιώτου Σοφία                                  56ο Γυμνάσιο Αθήνας

Μαραμαθάς Αθανάσιος                             1ο ΕΠΑΛ Δάφνης

Μούρης Ηλίας                                             1ο ΕΠΑΛ Δάφνης

Μπάλλας Ανδρέας                                       1ο ΓΕΛ Καισαριανής

Πατσιού Παναγιώτα                                  38ο Γυμνάσιο Αθήνας

Ρέππα Βενετία (Βέτα)                                 53ο ΓΕΛ Αθήνας

Σουρτζής Φώτης                                         διάθεση Α΄ ΠΥΣΔΕ

Τσατούρας Ευάγγελος                               56ο ΓΕΛ Αθήνας

Φάρκωνα Αγγελική                                    39ο ΓΕΛ Αθήνας

Φραγκεδάκη Αντωνία (Τόνια)                 43ο Γυμνάσιο Αθήνας

Φύτρος Πέτρος                                            12ο ΓΕΛ Αθήνας

Χαλκής Γεώργιος                                        19ο ΓΕΛ Αθήνας

Χόρτη Παρασκευή                                      24ο Γυμνάσιο Αθήνας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδιά
Τα παιδιά ξέρουν
Τις έννοιες του πιθανού, του απίθανου και του αδύνατου να συμβεί κάτι έχουν αφομοιώσει τα νήπια ήδη από την προσχολική ηλικία, λένε αμερικανοί...
Τα παιδιά ξέρουν