Thumbnail
Ταυτόχρονα δηλαδή με την πρόσληψη των προϊσταμένων στα ΚΕΣΥ , τα ΚΕΣΥΠ καταργούνται και μεταφερόμαστε στις οργανικές μας θέσεις.

Είμαι στέλεχος ΣΕΠ σε ένα ΚΕΣΥΠ της Αττικής , όπως γνωρίζουμε όλοι τα ΚΕΣΥΠ και τα ΣΣΝ καταργούνται και αναδύονται τα καινούργια  ΚΕΣΥ . Λίγο πολύ όλοι είχαμε τους ενδοιασμούς μας για το αν η νέα δομή θα μπορέσει να ανταποκριθει στις σχολικές ανάγκες , πολλοί επίσης, αναρωτηθήκαμε  για το αν θα μπορεί να είναι αποτελεσματικός ο συγκεντρωτικός της χαρακτήρας, και σχεδόν όλοι απορήσαμε  που δεν υπήρξε μια αξιολόγηση των υφιστάμενων δομών αλλά και ένα πειραματικό πιλοτικό στάδιο πριν συγκροτηθεί η νεα δομή .

Η λογική έτσι με πάει. Φαίνεται  η αγωνία της κυβέρνησης να δείξει έργο είναι ισχυρότερη από την λογική .

Ενταξει ας αποδεχτώ αυτές τις κυβερνητικές  ανάγκες , και ας δεχτώ την αγωνία που έχουμε όλοι σε κάθε αλλαγή και κάθε μετάβαση  ... Ωστόσο τα πράγματα όσο με θυμάμαι στην εκπαίδευση ποτέ δεν ήταν τόσο ακατάστατα όσο σήμερα. Μπορώ να παραλληλίσω την σημερινή κατάσταση της Ελληνικής εκπαίδευσης με το ακατάστατο γραφειο του Υπουργού, το οποίο και σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως .

Στο ΚΕΣΥΠ προσφέρω υπηρεσίες συμβουλευτικής και προσανατολισμού από το 2012 δηλαδή 6 χρόνια . Πάνω από 400 μαθητές έχουν περάσει από τα «χέρια» μου και έχω  ακούσει  άλλους τόσους γονείς , εκπαιδευτικούς , διευθυντές. Έχω πάρει πολλές ευχαριστίες για την βοήθεια που έχω προσφέρει στα σπουδαστικά αδιέξοδα των μαθητών αλλά και αρκετών φοιτητών, κατανοώντας έτσι την χρησιμότητα του θεσμού στο κοινωνικό σύνολο.

Δεν είναι κάτι εύκολο η συμβουλευτική διαδικασία διότι εμπεριέχει τη σχέση . Και κάθε συμβουλευτική σχέση θέλει προσπάθεια και συνεχή επαφή με τον εαυτό σου . Θέλει να εξελίσσεσαι τόσο ψυχικά , όσο και γνωστικά . Να έχεις επίγνωση της αγοράς εργασίας και των νέων επαγγελματικών δεδομένων. Για να ανταπεξέλθεις χρειάζεσαι σεμινάρια , εκπαίδευση , ξανά εκπαίδευση , εποπτεία ... Θέλει να μπορείς να αντιληφθείς αν το μπέρδεμα του μαθητή είναι θέμα γνωστικό ή ψυχικό. Αν πίσω από το «δεν μπορώ να αποφασίσω του μαθητή» μπορεί να κρύβεται το «φοβάμαι ότι δεν θα τα καταφέρω» ή το «νιώθω άχρηστος και για αυτό δεν θα τα καταφέρω» ...

Και έτσι συνέχισα όλα αυτά τα χρόνια και πολλοί άλλοι συνάδελφοι στελέχη των ΚΕΣΥΠ ..

Πολλές επιμορφώσεις , πολλά σεμινάρια , πολλές εκπαιδεύσεις , πολλά συνέδρια .

Ωστόσο σήμερα σαν όλη αυτή η προσπάθεια να ακυρώνεται , όχι μόνο με την κατάργηση των ΚΕΣΥΠ αλλά και τον τρόπο πρόσληψης στη νέα δομή  . Το νέο ΚΕΣΥ θα στελεχωθεί ως προς το κομμάτι του προσανατολισμού με μεταθέσεις εκπαιδευτικών με βάση τα κοινωνικά κριτήρια και τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με επιστημονικά κριτήρια ή κριτήρια εμπειρίας στη συμβουλευτική (δηλαδή τα χρόνια που έχω υπηρετήσει στο ΚΕΣΥΠ και ΓΡΑΣΕΠ που είναι πάνω από δέκα). Κάθε εκπαιδευτικός με πολλά χρόνια υπηρεσίας και πολλά παιδιά θα είναι εν δυνάμει υποψήφιος για σύμβουλος και θα είναι πιθανότερο να διεκδικήσει τη θέση από κάποιον που έχει επιστημονικά κριτήρια ή εμπειρία στο θεσμό αλλά λιγότερα χρόνια στην εκπαίδευση και ως εκ τούτου λιγότερα μόρια . Όσο και αν προσπάθησα δεν μπόρεσα να βρω ένα λογικό επιχείρημα για αυτή την απόφαση .

Θύμωσα ωστόσο , ένιωσα απογοητευμένος, εγώ και όσοι πραγματικά αγαπήσαμε τον θεσμό. Διότι όχι μόνο δεν πήραμε καμία ανατροφοδότηση αντίθετα σαν να τιμωρήθηκαμε, μέσω των παραπάνω  πρακτικών του υπουργείου, καθώς η προσπάθεια που καταβάλαμε πετάχτηκε σε ένα νομοσχέδιο όπου το «καταργείται» βρίσκεται σε πολλές θέσεις μέσα στο κείμενο αυτού...

Και τα παράλογα δεν τελείωσαν εδώ . Οι μεταθέσεις θα ισχύσουν από του χρόνου . Έτσι φέτος στη μέση της χρόνιας περιμένουμε χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς πότε (τουλάχιστον δεν γνωριζω μέχρι που γράφω αυτές γραμμές) την απόφαση που  θα μας παει πίσω στα σχολεία , ακυρώνοντας έτσι ραντεβού μαθητών και επισκέψεις σε σχολεία. Ταυτόχρονα δηλαδή με την πρόσληψη των προϊσταμένων στα ΚΕΣΥ , τα ΚΕΣΥΠ καταργούνται και μεταφερόμαστε στις οργανικές μας θέσεις .

Αφού λοιπόν γυρίσουμε πίσω στα σχολεία θα έρθει μια νέα εγκύκλιος που θα προκηρύσσει προσωρινές αποσπάσεις  μέχρι τις μόνιμες από του χρόνου μεταθέσεις. Τις αποσπάσεις θα μπορούν να τις αιτηθούν όλοι οι καθηγητές με επιμόρφωση στη συμβουλευτική ... Πόση αναστάτωση θα προκαλέσει αυτό! Κάποιος θα φύγει στα μέσα της χρονιάς στα ΚΕΣΥ για να ξαναγυρίσει αργότερα στο σχολείο  . Ενώ θα μπορούσε , προκειμένου να αποφευχθεί το παραπάνω , να λειτουργούν σε αυτό το μεταβατικό στάδιο  τα ΚΕΣΥΠ και κάθε άλλη υπό κατάργηση δομή υπό την επίβλεψη των ΚΕΣΥ μέχρι να ολοκληρωθεί η στελέχωση αυτών. Η απάντηση από το υπουργείο είναι ότι καταλαβαίνει την αναστάτωση ωστόσο δεν μπορεί να κάνει τίποτε ... 

Τιποτε λοιπόν αισθανόμαστε στο τίποτε του υπουργείου και αυτό το τίποτε σημάδεψε και σημαδεύει κάθε αλλαγή που έχουν προσπαθήσει τόσοι υπουργοί σωτήρες της παιδείας . Και ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό ; Ας αναλογιστούμε…

 

Θανάσης Νικολαΐδης Ψυχολόγος Στέλεχος ΚΕΣΥΠ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nosokomeio
Πανελλήνιος Ιατρικός Συλλόγος: Bonus 1.000 ευρώ σε κάθε ιδιώτη γιατρό που θα εργαστεί στο ΕΣΥ
Ο Σύλλογος βέβαια αφήνει σοβαρές αιχμές κατά της Πολιτείας και του υπουργείου Υγείας και δηλώνει απογοητευμένος «για την επιστράτευση του κοινωνικού...
Πανελλήνιος Ιατρικός Συλλόγος: Bonus 1.000 ευρώ σε κάθε ιδιώτη γιατρό που θα εργαστεί στο ΕΣΥ
δημοτικο
Συνεδρίαση για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου
Συνεδρίαση της επιτροπής καταλληλότητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου Δήμου Μινώα Πεδιάδας
Συνεδρίαση για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου