Thumbnail
Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας

Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος, σχετικά με τα άρθρα που αφορούν στα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, επικεντρώθηκε, ως ειδική εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας, στην αδήριτη ανάγκη αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Ξεκινώντας είπε χαρακτηριστικά ότι «η αναθεώρηση του άρθρου 16, στον βαθμό που θα επιτρέψει την ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών πανεπιστημίων θα αποτελέσει την απόλυτη μεταρρυθμιστική τομή, επιτρέψτε μου την έκφραση, θα αποτελέσει την μεταρρυθμιστική βόμβα στα θεμέλια του κρατισμού. Ήρθε η ώρα και στη χώρα μας να τερματιστεί το κρατικό μονοπώλιο στο πεδίο της παροχής ανώτατης εκπαίδευσης και να δοθεί επιτέλους η δυνατότητα να λειτουργήσουν και εδώ, μη κρατικά και ιδιωτικά πανεπιστήμια, υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, υπό την εποπτεία ανεξάρτητης αρχής υψηλού κύρους. Η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος προς αυτή την κατεύθυνση, αποτελεί ώριμο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, το οποίο θα συμβάλλει, σε μεγάλο βαθμό, στην ανάδειξη της χώρας μας σε εκπαιδευτικό κέντρο για ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή.»

Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη στην οποία υπάρχει συνταγματική απαγόρευση για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και κατέστησε σαφές ότι αν δεν προχωρήσει η χώρα σήμερα στην άρση της συνταγματικής απαγόρευσης σχετικά με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, οι πολιτικές δυνάμεις θα κληθούν να απαντήσουν αύριο στους πολίτες σε τουλάχιστον 7 καίρια ερωτήματα:

1. Γιατί, ενώ μπορούμε, να μην περιορίζουμε το brain drain καθηγητών και φοιτητών και γιατί να μην αξιοποιούμε στη χώρα μας το πολύτιμο αυτό ανθρώπινο δυναμικό, με άμεσο όφελος για την ανώτατη εκπαίδευση και την οικονομία εν γένει;
2. Γιατί, ενώ μπορούμε, να μην περιορίζουμε την φυγή οικονομικών πόρων στο εξωτερικό;
3. Γιατί, ενώ μπορούμε, να μην προσελκύουμε φοιτητές από όλο τον κόσμο με άμεσα οικονομικά οφέλη για τη χώρα;
4. Γιατί, ενώ μπορούμε, να μην δίνουμε τη δυνατότητα και στα δημόσια πανεπιστήμια να βελτιώσουν περαιτέρω το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και να τονώσουν την επιστημονική τους έρευνα;
5. Γιατί στην Ελλάδα αναγνωρίζονται τίτλοι μη κρατικών πανεπιστημίων που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό, αλλά δεν επιτρέπεται η ίδρυση τέτοιων πανεπιστημίων;
6. Γιατί, ενώ μπορούμε, να μην παρέχουμε στους φοιτητές τη δυνατότητα επιλογής ιδρύματος φοίτησης, όπως συμβαίνει διεθνώς;
7. Γιατί, ενώ αποδεχόμαστε την παροχή εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων από ιδιώτες, την αρνούμαστε όταν συζητάμε για τα πανεπιστήμια;

Πριν ολοκληρώσει με την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για το άρθρο 16, επεσήμανε ότι αυτή συνοδεύεται από τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας και εποπτείας από το κράτος. «Προτείνουμε δηλαδή αυστηρό νομικό πλαίσιο που θα περιφρουρεί το κύρος και την αξιοπιστία του θεσμού, δημοσιευμένο πρόγραμμα σπουδών, αναλυτικό κανονισμό λειτουργίας και αυστηρά επιλεγμένο διδακτικό προσωπικό, με τα ίδια ακριβώς ακαδημαϊκά προσόντα με τα αντίστοιχα μέλη ΔΕΠ των δημοσίων πανεπιστημίων. Διαφάνεια, αξιολόγηση και λογοδοσία. Όπως προσιδιάζει σε ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό κράτος», είπε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας, και πριν προχωρήσει στην πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τα άρθρα 4, 15, 17, 24 και 25, διαπίστωσε ότι «στη χώρα μας, ο δημόσιος διάλογος αναλώνεται δυστυχώς συχνά σε παρωχημένα ερωτήματα με αυτονόητες απαντήσεις. Με απαντήσεις που έχουν δοθεί από την διεθνή πρακτική.»

Και προέτρεψε, «Ας μην παραμένουμε δέσμιοι ιδεοληψιών και αγκυλώσεων. Ας μην επιτρέπουμε η χώρα μας να μένει δέσμια του παρελθόντος, με τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος. Ας μπει επιτέλους ένα τέλος στην οπισθοδρόμηση και την αντιμεταρρύθμιση. Ας μην χαθεί ακόμη μία ευκαιρία.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ξηροί καρποί
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Ποιο είναι το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
ilikiomeni
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Οι ερευνητές τοποθέτησαν τους συμμετέχοντες σε μία από τις τέσσερις ομάδες ανάλογα με τις βαθμολογίες μοναξιάς τους στις δύο χρονικές στιγμές
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου