Thumbnail
Ανοίγει ξανά ο φάκελος της Φώφης Μπουλούτα

Με τεράστιο ενδιαφέρον αναμένονται οι εξελίξεις (δικαστικές και πολιτικές) για την υπόθεση της αδικοχαμένης εκπαιδευτικού Φώφη Μπουλούτα, της εκπαιδευτικού που απολύθηκε εκδικητικά από το Κολέγιο Αθηνών επειδή μονόγραψε την κόλλα του υιού του τότε (σ.σ 2012) πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Η υπόθεση για ένα μεγάλο διάστημα φαινόταν να έχει «κλείσει», ωστόσο το ζήτημα ανακινήθηκε το καλοκαίρι του 2018 μέσω δημοσιευμάτων και απαντήσεων που έδωσε στη δημοσιότητα η ΟΙΕΛΕ. Μάλιστα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ήταν η πλευρά του πρώην πρωθυπουργού που έδωσε συνέχεια στο θέμα, καθώς στο φιλικά προσκείμενο site thepresident (του Γιώργου Μουρούτη) δημοσιεύθηκε άρθρο για την εκπαιδευτικό, τονίζοντας πως η απόλυσή της έγινε λόγω ανεπάρκειας και καμία σχέση δεν έχει με το γεγονός ότι μονόγραψε την κόλλα του υιού Σαμαρά. Σημαντική λεπτομέρεια: Το θέμα ανακινήθηκε ενώ η εκπαιδευτικός δεν μπορούσε να απαντήσει και να υπερασπίσει την προσωπικότητά της, καθώς είχε φύγει από την ζωή.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρώην πρωθυπουργός έκανε λόγο για «πολιτική αλητεία του ΣΥΡΙΖΑ» μετά από τοποθετήσεις και ανακοινώσεις της ΟΙΕΛΕ και του προέδρου της, Μιχάλη Κουρουτού.

Εν αναμονή και της αυριανής (10/1) εκδίκασης της αγωγής του Αντώνη Σαμαρά προς τον Μιχάλη Κουρουτό, της Ομοσπονδίας και της εφημερίδας Documento, εκτιμούμε πως είναι απαραίτητο να παρατεθούν στοιχεία, αποδείξεις, ντοκουμέντα και γεγονότα για την υπόθεση της Φώφης Μπουλούτα - μετά την σωρεία αποκαλύψεων σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου της ΟΙΕΛΕ. Μιας εκπαιδευτικού που το μόνο της «έγκλημα» ήταν να κάνει σωστά τη δουλειά της.

Το επιχείρημα της ανεπάρκειας καταρρέει

Η Φ.Μπουλούτα εργαζόταν επί 21 χρόνια στο Κολλέγιο Αθηνών διδάσκοντας το μάθημα της Γεωγραφίας χωρίς την παραμικρή ένδειξη πλημμελούς τέλεσης καθηκόντων. Η εκπαιδευτική και γενική εμπειρία, άλλωστε, επιβεβαιώνει πως η εργασία στον ιδιωτικό τομέα υπόκειται σε πιέσεις, κριτική και απαιτήσεις που αφήνει μικρά περιθώρια για τέτοια «ερωτηματικά».

Με τον πλέον επίσημο τρόπο, τα προσόντα της εκπαιδευτικού πιστοποιούν ντοκουμέντα τόσο από το εσωτερικό περιβάλλον του Κολλεγίου, όσο και αρμόδιων οργάνων του υπουργείου.

Μόλις λίγους μήνες πριν την απόλυση, με εσωτερικό έγγραφο του κολλεγίου πιστοποιούντα τα προσόντα της εκπαιδευτικού η οποία «διέθετε την απαιτούμενη παιδαγωγική και επιστημονική κατάρτιση» ενώ «είχε δραστηριοποιηθεί με επιτυχία στους ομίλους και τα περιβαλλοντικά προγράμματα του Γυμνασίου».

Η αρμόδια σχολική σύμβουλος της Διεύθυνσης ΔΕ Β΄Αθήνας Τασσούλα Γεωργιάδου σε συνομιλία με εκπρόσωπο της ΟΙΕΛΕ επιβεβαίωσε πως ουδέποτε είχε γίνει κάποια αρνητική αναφορά εις βάρος της Φ.Μπουλούτα από το σχολείο ή γονέα ή μαθητή. Ουδέποτε το κολλέγιο έθεσε ζήτημα επανεξέτασης της επάρκειάς της.

Τέλος (και σημαντικότερον), η αρμόδια Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης που έκανε την σχετική εισήγηση στην κρίσιμη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ για την επικύρωση της καταγγελίας της σύμβασης της εκπαιδευτικού, έκανε λόγο για μια υψηλά καταρτισμένη και με πολυετή προϋπηρεσία εκπαιδευτικό.

Παραθέτουμε το έγγραφο του Κολλεγίου, απόσπασμα από την συνομιλία με την Τ.Γεωργιάδου και απόσπασμα από την εισήγηση:

https://www.alfavita.gr/sites/default/files/images/2019/01/axiologisi.jpghttps://www.alfavita.gr/sites/default/files/images/2019/01/synomilia2.jpg
Απόσπασμα από την έκθεση της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης

 

Άκυρη η απόφαση του ΚΥΣΔΕ - Στο «σημείο μηδέν» η καταγγελία σύμβασης

Παρουσιάζοντας συνοπτικά μια περίπλοκη και σε σημεία «σκοτεινή» υπόθεση, η αρχική καταγγελία σύμβασης ανάγκασε την εκπαιδευτικό να καταφύγει στην δικαιοσύνη, με το δικαστήριο να παραπέμπει την υπόθεση στο ΚΥΣΔΕ ώστε να κρίνει επί της καταχρηστικότητας ή μη της απόλυσης (2013).

Σύμφωνα με τις καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ, το ΚΥΣΔΕ παράτυπα αποφάσισε την αποβολή μελών της ΟΙΕΛΕ. Τα τρία διορισμένα μέλη του ΚΥΣΔΕ αποφάσισαν «ελλείψει στοιχείων» να μην εξεταστεί το ενδεχόμενο καταχρηστικότητας στην καταγγελία της σύμβασης.

Μάλιστα, απορρίφθηκε και η εισήγηση της  αρμόδιας Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης που ζητούσε να εξεταστεί η καταχρηστικότητα της καταγγελίας σύμβασης:

Εισήγηση προς το ΚΥΣΔΕ

Ωστόσο, η πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Παιδείας έρχεται να θέσει την υπόθεση στο «σημείο μηδέν». Το υπουργείο Παιδείας με απόφαση του (3/1/19) έκρινε άκυρη την απόφαση του ΚΥΣΔΕ λόγω παρατυπιών στην διαδικασία. Επομένως, η υπόθεση «ανοίγει» από την αρχή και θα κριθεί εκ νέου η καταχρηστικότητα της εν λόγω καταγγελίας σύμβασης.

Fast track διαδικασίες στην αγωγή  Σαμαρά

Η σύγκρουση της Ομοσπονδίας με το περιβάλλον Σαμαρά οδήγησε στην κατάθεση αγωγής από την πλευρά του Προέδρου της ΟΙΕΛΕ, στις 14 Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με την Ομοσπονδία δεν έχει ακόμη συζητηθεί χρονικά. Ωστόσο, μετά από 2,5 μήνες κατατέθηκε αγωγή και από τον Α.Σαμαρά, με την υπόθεση να εκδικάζεται αύριο (9/1) στα δικαστήρια της Ευελπίδων, δημιουργώντας εύλογα ερωτηματικά για την  επιλεκτική ( ; ) σπουδή των δικαστικών αρχών.

“Μας προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι τόσο γρήγορα, σε διάστημα μόλις ενός μήνα, ορίστηκε δικάσιμος και μάλιστα με αριθμό πινακίου 1” σχολίασε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου ζητώντας την στήριξη των συναδέλφων εκπαιδευτικών.

Η ουσία της υπόθεσης Μπουλουτά

Η Φώφη Μπουλούτα, όπως προκύπτει από την εξέταση των μέχρι τώρα δεδομένων, δεν έκανε τίποτα παραπάνω από αυτά που επιτάσσει το εκπαιδευτικό καθήκον και η ηθική αξία της ισονομίας· δεν αντιμετώπισε έναν «γόνο», δεν ζύγιζε καταστάσεις αλλά  επέβαλε αυτό που θεώρησε ως δίκαιο απέναντι σε έναν μαθητή που υπέπεσε σε σφάλμα. Η πράξη αυτή δεν είναι αυτονόητη, κάθε άλλο: κατά συντριπτική πλειονότητα σε τέτοιες καταστάσεις, από έναν εργαζόμενο επιλέγεται ο συμβιβασμός.  Και με απειλές σαφώς μικρότερες και «αντιπάλους» με σαφώς λιγότερη ισχύ και κύρος από έναν εν ενεργεία πρωθυπουργό. Και αυτό δεν αποτελεί ούτε νύξη ούτε «επαναστατική διακήρυξη». Είναι απλώς η αλήθεια. 

Υπ' αυτήν την έννοια, όσοι κατά τα άλλα ομνύουν στην Αριστεία και την Ισονομία, θα έπρεπε να τιμούν την πράξη της Φώφης Μπουλούτα ως παράδειγμα προς μίμηση. Και χωρίς κανένα σχόλιο προς τους (ακόμη και μετά θάνατον) διώκτες της, ελπίζουμε η αλήθεια επιτέλους να λάμψει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»