Thumbnail
Ανοιχτή επιστολή προς τον Υπ. Παιδείας

Αξιότιμε και αγαπητέ κ. Υπουργέ,

Αξιότιμη και αγαπητή κα. Γενική Γραμματέα,

με αφορμή τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών διακυβέρνησης της χώρας μας από την παρούσα Κυβέρνηση και της δικής σας ηγεσίας στον τομέα Έρευνας και Καινοτομίας του Υπ.Π.Ε.Θ. θα θέλαμε να κάνουμε ένα σύντομο απολογισμό από τη δική μας σκοπιά και ταυτόχρονα να επισημάνουμε τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες που εξακολουθούν να υπάρχουν ή και οξύνθηκαν κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Είναι γνωστή και καθομολογούμενη η βούληση της Κυβέρνησης αλλά και της δικής σας προσωπικής επιθυμίας και προσπάθειας για τη στήριξη της Έρευνας και της Καινοτομίας, ως βασικής και αναγκαίας προϋπόθεσης για την Ανάπτυξη και την οικονομική ανόρθωση της Πατρίδας μας.

Η τροποποίηση του Ν4310/14 με την ψήφιση του Ν4386/16, η ίδρυση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας & Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ), η γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των Τακτικών Προϋπολογισμών των Ερευνητικών Κέντρων & Ινστιτούτων, η προκήρυξη εθνικών ερευνητικών «εμβληματικών» δράσεων με κοινωνικό αποτύπωμα και στόχους, η προκήρυξη θέσεων προσωπικού όλων των κατηγοριών στα Ε.Κ. – Ι. και μελών ΔΕΠ στα Παν/μια, αποτελούν αδιάψευστους μάρτυρες αυτής της προσπάθειας.

Η βαρύτητα και σημασία αυτών των πρωτοβουλιών και αποφάσεων γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, λαμβανομένης υπόψη της δύσκολης οικονομικής κατάστασης της Πατρίδας μας, και ενός αρνητικά διακείμενου και καχύποπτου διεθνούς συντηρητισμού, που έθετε και θέτει πολλά εμπόδια στη χάραξη και υλοποίηση πολιτικών που θα επιτάχυναν την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας.

Παράλληλα όμως, με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να επισημάνουμε ορισμένα θέματα της αρμοδιότητάς σας, που παρά την ψήφιση του Ν4386/16, την καλή πρόθεση της Κυβέρνησης σας και τις δικές σας προσπάθειες συνεχίζουν να υφίστανται και μάλιστα κάποια από αυτά βαίνουν οξυνόμενα:

1) Η υπαγωγή των ερευνητικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων στο δημόσιο λογιστικό και η ολοκληρωτική εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4485/2017 από την 1/1/2019, αποτελεί όχι απλά τροχοπέδη στη διαχείριση των ερευνητικών προγραμμάτων, αλλά ασφυκτικό βρόγχο τόσο για τους επιστημονικούς υπεύθυνους όσο και για τη διοικητική υποστήριξη των έργων.

Χιλιάδες ανθρωποώρες σπαταλιούνται εις βάρος της μικρής ευελιξίας, που υπήρχε στη διαχείριση των ερευνητικών έργων, στο όνομα μιας στρεβλής, κακέκτυπης και προσχηματικής γραφειοκρατικής «διαφάνειας» και «κοινωνικού ελέγχου».

Θεωρούμε αναγκαία και ζητάμε την απένταξη των ερευνητικών κέντρων και δραστηριοτήτων από το Δημόσιο Λογιστικό (Ν.4485/2017), και παράλληλα τη νομοθέτηση ρυθμίσεων που θα εξαιρούν την Έρευνα από δημοσιονομικές και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και διαδικασίες. Η ευελιξία στη διαχείριση των κονδυλίων έρευνας είναι ζωτικής σημασίας, όχι μόνο για την (αριθμητική) αύξηση της απορρόφησης των ερευνητικών πόρων αλλά και για την ποιοτικότερη, ενδεδειγμένη και στοχευμένη αξιοποίησή τους.

2) Με το Ν4386/16, δόθηκε η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων εργασίας Ορισμένου Χρόνου σε εργαζόμενους των Ε.Κ. – Ι. και των Α.Ε.Ι., με ταυτόχρονη υπαγωγή τους ασφαλιστικά στον Ε.Φ.Κ.Α. και στο φορολογικό καθεστώς των μισθωτών.

Παρά το ομολογουμένως θετικό γενικό νομικό πλαίσιο που εγκαινιάστηκε με αυτή τη νομοθετική παρέμβαση, συνεχίζουν να υφίστανται πολλά και σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή του, για σημαντικό αριθμό προσωπικού των Ε.Κ.-Ι.

Κύριες αιτίες γι’ αυτό το πρόβλημα, θεωρούμε ότι είναι:

α) η αντικρουόμενη και αλληλοαναιρούμενη πολυνομία, όπως στην περίπτωση καθορισμού του μισθού των Μεταδιδακτόρων Ερευνητών (ΕΛΙΔΕΚ Μεταδιδακτόρων), όπου άλλα όριζε η προκήρυξη, άλλα δεχόταν το ΓΛΚ, άλλα οι ΕΛΚΕ των Πανεπιστημίων και άλλα η ΓΓΕΤ, με αποτέλεσμα Μεταδιδάκτορες Ερευνητές με τα ίδια προσόντα να αμείβονται με διαφορετικούς μισθούς, ανάλογα με τον φορέα υλοποίησης στον οποίο υπάγονται ή ακόμα και την προσωπική «ερμηνεία» των αλληλοαναιρούμενων διατάξεων από τον καθ’ ύλην αρμόδιο διοικητικό υπάλληλο/προϊστάμενο.

β) η προκήρυξη ερευνητικών προγραμμάτων ή υποτροφιών ή «βραβείων», κυρίως για Υποψήφιους Διδάκτορες (ΥΔ) ή Μεταδιδάκτορες Ερευνητές (ΜΕ) από διαφορετικούς φορείς (Υπ.Π.Ε.Θ., Γ.Γ.Ε.Τ., Ι.Κ.Υ., ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., Υπ.Οικ.&Αν./ΕΚΤ κ.α.), χωρίς την ύπαρξη ενιαίου θεσμικού πλαισίου και χωρίς καμία προσυνεννόηση με το Γ.Λ.Κ., όσον αφορά το ύψος της αμοιβής, το είδος της αμοιβής (υποτροφία, βραβείο, τροφεία, σύμβαση εργασίας Ι.Δ.Ο.Χ. κ.α.), τη νομιμότητα (!!) του ύψους ή του είδους της αμοιβής και τις προϋποθέσεις αποδοχής μιας «σύμβασης» που συχνά την καθιστούν απαγορευτική!

Σε περιπτώσεις μάλιστα που ο ΥΔ ή ΜΕ χρειάζεται να απασχοληθεί διαδοχικά σε προγράμματα για τα οποία υπάρχει (μερική) χρονική σύμπτωση, η λύση του προβλήματος αποτελεί πραγματική σπαζοκεφαλιά και νομικό ακροβατισμό!

Για να λυθεί αυτό το σοβαρό πρόβλημα, θεωρούμε αναγκαίο να υπάρξει ένα ενιαίο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα ακολουθείται από όλους τους φορείς που προκηρύσσουν ερευνητικές δράσεις και θα καθορίζει με σαφήνεια και ακρίβεια το ύψος και το είδος της αμοιβής και της εργασιακής σχέσης, ανάλογα με την ιδιότητα και τα προσόντα του ΥΔ ή ΜΕ. Όπως κατ’ επανάληψη έχουμε τονίσει πιστεύουμε ότι, όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες κατηγορίες προσωπικού (Ερευνητικού, Ειδικού Επιστημονικού - Τεχνικού, Τεχνικού, Διοικητικού και Βοηθητικού), έτσι πρέπει και οι ΥΔ και ΜΕ να απασχολούνται στα Ε.Κ.-Ι. με Συμβάσεις Εργασίας (Ορισμένου Χρόνου) με πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη και συνταξιοδοτικές εισφορές.

 

3) Οι προκηρύξεις ερευνητικών προγραμμάτων, και οι διαδικασίες υποβολής - αξιολόγησης και χρηματοδότησης προχωρούν με εξαιρετικά  αργούς ρυθμούς, πολύ κατώτερους των υφιστάμενων αναγκών και των προσδοκιών της ερευνητικής κοινότητας, ανακόπτοντας την αισιοδοξία του ισχνού μεν, αλλά διαφαινόμενου brain gain.

Οι συνεχείς αναβολές προκηρύξεων που έχουν ανακοινωθεί με επίσημες και δημόσιες «προδημοσιεύσεις», μειώνουν την αξιοπιστία και το κύρος αυτών που άκαιρα και πρώιμα καλλιεργούν θετικά αισθήματα προσδοκιών στην ερευνητική κοινότητα.

Οι επαναλαμβανόμενες αναβολές και η επακόλουθη ψυχοφθόρα αναμονή, επιφέρει άγχος και δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας, απογοήτευσης και σκεπτικισμού στην ερευνητική κοινότητα και κυρίως σε νέους επιστήμονες του εξωτερικού που θα ήθελαν να επιστρέψουν, αλλά παράλληλα γεννά και τάσεις φυγής επιστημόνων προς το εξωτερικό.

Αποτελεί επιτακτική ανάγκη η επιτάχυνση και βελτιστοποίηση της διαδικασίας προκήρυξης – υποβολής – αξιολόγησης – χρηματοδότησης των ερευνητικών προγραμμάτων, σύμφωνα με τις διεθνώς ακολουθούμενες πρακτικές και διαδικασίες.

4) Αποτιμούμε θετικά την  προκήρυξη 100 θέσεων Ερευνητικού Προσωπικού και 150 θέσεων  Ειδικού Επιστημονικού - Τεχνικού, Τεχνικού και Διοικητικού προσωπικού στα Ε.Κ.-Ι.

Καθώς όμως έχουν παρέλθει πάρα πολλά χρόνια από τις τελευταίες προσλήψεις τακτικού Ειδικού Επιστημονικού - Τεχνικού, Τεχνικού και Διοικητικού προσωπικού, τα Ε.Κ. – Ι. έχουν αποψιλωθεί από τακτικό προσωπικό.

Εξαιτίας της έλλειψης τακτικού προσωπικού, τα Ε.Κ. –Ι. αναγκάστηκαν να καλύψουν τις ανάγκες τους με συμβασιούχους εργαζόμενους, πολλοί από τους οποίους έχουν πλέον προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 10 ετών, ενώ αρκετοί προσεγγίζουν τα 20 χρόνια προϋπηρεσίας με επαναλαμβανόμενες διαδοχικές συμβάσεις.

Θεωρούμε απολύτως λογικό και δίκαιο, συμβασιούχοι εργαζόμενοι, πολύ υψηλών προσόντων και δυσαναπλήρωτοι για τα Ε.Κ. – Ι.,  με πλέον των δέκα ετών προϋπηρεσία να έχουν τη δυνατότητα μετατροπής της σύμβασής τους σε Αορίστου Χρόνου, μετά από διαδικασία αξιολόγησης και θετική εισήγηση του Ε.Κ.-Ι. στο οποίο ανήκουν.

5) Οι συνεχείς παρατάσεις που δόθηκαν για τη σύνταξη των Οργανογραμμάτων και των Εσωτερικών Κανονισμών των Ε.Κ. – Ι. (που προβλέπονταν αρχικά στο Ν4310/14), ξεπέρασαν πλέον την πενταετία κι όμως οι περισσότερες Διοικήσεις των Ε.Κ. – Ι., χρειάστηκαν παράταση λίγων ημερών «για να προλάβουν»!

Κατά την κρίση μας, ήταν δεδομένη και «δικαιολογημένη» η κωλυσιεργία αυτή, καθώς όσο δεν υπήρχαν εγκεκριμένοι Εσωτερικοί Κανονισμοί και Οργανογράμματα, αρμόδιο όργανο για τη λήψη αποφάσεων ήταν το Δ.Σ. του Ε.Κ. – Ι., ερμηνεύοντας κατά περίπτωση ασάφειες ή ανακρίβειες ή κενά των Ν.4310/14 & Ν.4386/16 και εφαρμόζοντας τους κατά το δοκούν (βλ. διαδικασία αξιολόγησης διευθυντών, χορήγηση αμοιβής αποδοτικότητας και αμοιβής για πρόσθετη απασχόληση, ορισμός ή καθαιρέσεις προϊσταμένων κ.α.)

Στους Εσωτερικούς Κανονισμούς των Ε.Κ.-Ι. θα πρέπει μεταξύ των άλλων να περιληφθούν:

α) σαφείς, διάφανες και αξιοκρατικές διαδικασίες αξιολόγησης του προσωπικού, ανά δύο χρόνια όπως ορίζεται στο σχετικό νόμο, με αντικειμενικούς κανόνες και κριτήρια γνωστά εκ των προτέρων, ώστε να εμπεδωθεί κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων και παράλληλα τα αποτελέσματα της αξιολόγησης να αποτελούν το βασικό κριτήριο παροχής πρόσθετων αμοιβών

β) σε όλα τα ΝΠΙΔ  Ε.Κ.- Ι. θα πρέπει να συσταθούν Υπηρεσιακά Συμβούλια, τα οποία θα ασκούν τις αρμοδιότητες που προβλέπονται από το ν. 997/1979, όπως κωδικοποιήθηκε με το Π.Δ 410/1988.  Η αρμοδιότητα λήψης πειθαρχικών μέτρων στο πάσης φύσεως προσωπικό των ΝΠΙΔ Ε.Κ. – Ι.  πρέπει να μεταβιβαστεί από το Διοικητικό Συμβούλιο στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

γ) αποσαφήνιση της διαδικασίας αξιολόγησης των Διευθυντών από το σύνολο του προσωπικού, στο μέσο και στο τέλος της θητείας τους ώστε να απαλειφθούν αυθαίρετες ερμηνείες που δημιουργούν κλίμα φοβίας και αποτρέπουν την ελεύθερη έκφραση γνώμης του προσωπικού ή και την αποχή από τη σχετική διαδικασία.

6) Η διαφοροποίηση του θεσμικού πλαισίου μεταξύ των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ Ερευνητικών και Τεχνολογικών φορέων  θα πρέπει να γίνει θέμα λεπτομερούς  μελέτης και συζήτησης, στην κατεύθυνση σύνταξης και εφαρμογής ενός ενιαίου θεσμικού πλαισίου που θα αφορά όλους τους Ερευνητικούς και Τεχνολογικούς φορείς. Η διάκριση τους σε ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, θεωρούμε ότι πλέον δεν προσφέρει τίποτα το θετικό και ουσιαστικό, απεναντίας τροφοδοτεί και περιπλέκει την πολυνομία, δυσκολεύει τη συνεννόηση, βλάπτει το συντονισμό μεταξύ των φορέων αυτών και κάποιες φορές δημιουργεί καχυποψία, ανούσιες εντάσεις και αντιπαραθέσεις.

Πιστεύουμε ότι οι Ερευνητικοί και Τεχνολογικοί Φορείς (ΝΠΔΔ & ΝΠΙΔ), που υπάγονται στη ΓΓΕΤ θα μπορούσαν – ως μια πιο ομοιογενής ομάδα - να αποτελέσουν τον αρχικό «πυρήνα» εφαρμογής ενιαίου θεσμικού πλαισίου και στη συνέχεια να γίνει προσπάθεια διεύρυνσης του ενιαίου νομοθετικού πλαισίου στους υπόλοιπους (εκτός ΓΓΕΤ) Ερευνητικούς και Τεχνολογικούς φορείς.

Δυστυχώς η δημιουργία των Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων (ΠΕΚ) που φαίνεται ότι προωθεί η Κυβέρνηση, δεν κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς και αυτά (τα ΠΕΚ) θα λειτουργούν υπό καθεστώς ειδικού θεσμικού πλαισίου.

7) Η πρόβλεψη στο Ν.4386/16 για χορήγηση αμοιβής αποδοτικότητας και αμοιβής για πρόσθετη απασχόληση σε όλες τις κατηγορίες προσωπικού των Ε.Κ. – Ι., όπως έχει διατυπωθεί άφησε ασάφειες, οι οποίες παρά τις διευκρινίσεις που δόθηκαν, επέτρεψε διαφορετικές ερμηνείες μεταξύ των Ε.Κ. – Ι., επιφέροντας σε κάποιες περιπτώσεις πολύ σοβαρές εντάσεις μεταξύ εργαζομένων και Διοίκησης.

Θεωρούμε ότι η δραματική μείωση που επήλθε με το Ν.4386/16 και ο καθορισμός ως ανώτατου ετήσιου ορίου για την αμοιβή αποδοτικότητας στο 100% ενός μηνιαίου μισθού, αποτελεί λάθος επιλογή, καθώς σε κάποια Ε.Κ. – Ι. υπήρχε η δυνατότητα χορήγησης αξιόλογων ποσών ως αμοιβής αποδοτικότητας από ίδιους πόρους (παροχή υπηρεσιών, πωλήσεις προϊόντων κλπ), χωρίς καμία επιβάρυνση του Τακτικού Προϋπολογισμού του Ε.Κ. – Ι., ενώ ταυτόχρονα μείωνε σε κάποιο βαθμό τις πολύ μεγάλες περικοπές αποδοχών (35%), που είχαν επιβληθεί λόγω των μνημονίων.

Παράλληλα θα πρέπει να γίνει σαφές στις Διοικήσεις των Ε.Κ. – Ι. ότι η αμοιβή αποδοτικότητας πρέπει να χορηγείται χωρίς αποκλεισμούς κατηγοριών, γεγονός το οποίο αυξάνει τις αντιπαραθέσεις και τις εντάσεις μεταξύ των κατηγοριών του προσωπικού.

Επίσης θα πρέπει να υπάρξει ισχυρή προτροπή προς τις Διοικήσεις και τους επιστημονικούς υπευθύνους  ερευνητικών προγραμμάτων, η αμοιβή για πρόσθετη απασχόληση να χορηγείται σε όλους όσους έχουν συνεισφέρει ουσιαστικά (άμεσα ή έμμεσα) στη διεκδίκηση και την υλοποίηση του εν λόγω έργου, και να μην επωφελείται μόνο μια  ομάδα στενών συνεργατών.


8) Πάγιο αίτημα του Ερευνητικού Προσωπικού των Ε.Κ.-Ι. αποτελεί η μισθολογική και ακαδημαϊκή εξίσωσή τους με τα μέλη Δ.Ε.Π. των Πανεπιστημίων, στην κατεύθυνση ενδυνάμωσης των προϋποθέσεων για τη δημιουργία του Ενιαίου Χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των Ερευνητικών Κέντρων.

Δυστυχώς, παρά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις και τις εύλογες προσδοκίες του Ερευνητικού Προσωπικού, ο νέος νόμος για τα ειδικά μισθολόγια επέφερε μισθολογική (άμεσα) και επιστημονική/ακαδημαϊκή (έμμεσα) υποβάθμιση του Ερευνητικού Προσωπικού.

Αντί να υπάρξει εξίσωση ή έστω σοβαρή μείωση των μισθολογικών διαφορών μεταξύ του Ερευνητικού Προσωπικού και των μελών ΔΕΠ, υπήρξε άνοιγμα της «ψαλίδας» τόσο μεταξύ μελών ΔΕΠ και Ερευνητών, όσο και μεταξύ Ερευνητών και ΕΛΕ.

Θεωρούμε ότι θα πρέπει να προχωρήσετε σε διορθωτικές κινήσεις στην κατεύθυνση εξάλειψης αυτών των διαφορών, που επήλθαν με το συγκεκριμένο νόμο εις βάρος του ερευνητικού προσωπικού.

9) Όπως γνωρίζετε το εργασιακό περιβάλλον των Ε.Κ.-Ι. έχει καταστεί τα τελευταία χρόνια πολύ δυσμενές και διόλου ανταγωνιστικό με τα αντίστοιχα του εξωτερικού, εξαιτίας των συνεπειών των μνημονιακών πολιτικών, οι οποίες έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στον ερευνητικό ιστό της χώρας και στο ανθρώπινο δυναμικό, και έχουν οδηγήσει μεγάλο αριθμό νέων επιστημόνων σε αναγκαστική μετανάστευση.

Παράλληλα, εξαιτίας της δυσμενούς για το Ερευνητικό προσωπικό αναμόρφωσης του Ειδικού Μισθολογίου σε σχέση με τα μέλη ΔΕΠ των Παν/μιων, έχει ενταθεί η τάση φυγής Ερευνητικού προσωπικού προς τα Παν/μια.

Οι τάσεις φυγής όμως, δεν περιορίζονται στο ερευνητικό προσωπικό αλλά και στο πολύ υψηλής ποιότητας και εξειδίκευσης Ειδικό Επιστημονικό  – Τεχνικό, Τεχνικό και Διοικητικό προσωπικό των Ε.Κ. – Ι., προς άλλους φορείς του Δημόσιου και Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, καθώς με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που διαθέτουν μπορούν να καταλάβουν θέσεις διοικητικά ανώτερες (Τμηματάρχες, Προϊστάμενοι Διευθύνσεων κλπ) και οικονομικά ελκυστικότερες, σε σχέση με την «ισοπεδωτική» δομή των Ε.Κ. –Ι.

Με την ολοκλήρωση και εφαρμογή του προγράμματος κινητικότητας στο Δημόσιο, εκτιμούμε ότι το φαινόμενο αυτό θα λάβει επικίνδυνες διαστάσεις με εμφανή τον κίνδυνο σταδιακής αποδόμησης των Ε.Κ. – Ι. από υψηλής εξειδίκευσης και ποιότητας προσωπικό και  την εμφάνιση σοβαρών δυσλειτουργιών.

Για όλους αυτούς τους λόγους αποτελεί επιτακτική ανάγκη να καταστεί το εργασιακό περιβάλλον των Ερευνητικών Κέντρων όσο το δυνατόν ελκυστικότερο και ανταγωνιστικότερο σε σχέση με το διεθνές επιστημονικό περιβάλλον αλλά και τους υπόλοιπους φορείς και υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου, με στόχο τη διατήρηση αλλά και την προσέλκυση υψηλού επιπέδου προσωπικού.

Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε να υπάρξουν ουσιαστικές νομοθετικές παρεμβάσεις, ώστε η χορήγηση αμοιβής αποδοτικότητας και αμοιβής για πρόσθετη απασχόληση να μην αποτελούν κενό γράμμα, αλλά να έχουν ουσιαστικό αντίκρισμα  στο προσωπικό των Ε.Κ. – Ι.

Σοβαρή νομική εκκρεμότητα και διακριτική μεταχείριση εις βάρος των εργαζομένων των ΝΠΙΔ Ε.Κ.- Ι., αποτελεί η (μη) χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε συγκεκριμένες κατηγορίες και ειδικότητες εργαζομένων στα ΝΠΙΔ Ε.Κ.- Ι, κατ’ αντιστοιχία με τα Ε.Κ.–ΝΠΔΔ. Ευελπιστούμε και ζητάμε εκ μέρους της Κυβέρνησης, αλλά και εσάς προσωπικά, να αρθεί αυτή η κατάφωρη αδικία με τη μεταρρύθμιση του καθεστώτος χορήγησης του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, η οποία σύμφωνα με το Ν.4354/2015 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2019.

Επιπρόσθετα, με τη λήξη των αυστηρών μνημονιακών περιορισμών τον περασμένο Αύγουστο, θεωρούμε ότι πρέπει να επανέλθει η δυνατότητα χορήγησης μη μισθολογικών παροχών στο προσωπικό, εφόσον η σχετική δαπάνη καλύπτεται από έργα ή προγράμματα χρηματοδοτούμενα αποκλειστικά από ιδιωτικά κονδύλια ή προγράμματα χρηματοδοτούμενα αποκλειστικά από ευρωπαϊκούς ή διεθνείς πόρους ή από πλεονάσματα που προέρχονται από πωλήσεις προϊόντων ή παροχή υπηρεσιών. Αυτές οι προβλέψεις μπορούν να αποτελέσουν στόχους των νέων Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων, που ήδη προετοιμάζονται από τους Συλλόγους μας και θα τεθούν σε διαπραγμάτευση με τις Διοικήσεις των Ε.Κ. – Ι.

 Για τη θετική έκβαση όλων αυτών των αιτημάτων – διοικητικών, οικονομικών, εργασιακών και θεσμικών – σημαντική κρίνουμε ότι θα είναι η αρωγή εκ μέρους σας αλλά και εκ μέρους του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Αγαπητέ κ. Υπουργέ,

Αγαπητή κα. Γενική Γραμματέα,

            σύντομα θα επιδιώξουμε να έχουμε και μια προγραμματισμένη συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να συζητήσουμε εκτενέστερα τα προαναφερθέντα θέματα

Με εκτίμηση

Εκ μέρους του  Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Ι.Ι.Δ.

Διαβάστε περισσότερα: Με 50€ προκαταβολή αποκτήστε το ECDL με δάσκαλο σε ολιγομελή τμήματα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα