Την προτεινόμενη από την επιστημονική επιτροπή διάρθρωση του νέου πανεπιστημίου Κρήτης, τις νέες δομές, όπως τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και τα διετή προγράμματα σπουδών, καθώς και τον τρόπο που η υλοποίηση του νέου πανεπιστημίου θα υποστηρίξει την περαιτέρω ισόρροπη ανάπτυξη του ακαδημαϊκού και ερευνητικού οικοσυστήματος του νησιού, παρουσίασε σήμερα ο πρύτανης του ΤΕΙ Κρήτης, Νίκος Κατσαράκης, στη διάρκεια συνέντευξη τύπου.
Ο κ. Κατσαράκης αναφέρθηκε στις ακαδημαϊκές διαπιστώσεις, τα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά και τις εν γένει εκπαιδευτικές και ερευνητικές επιδόσεις των ακαδημαϊκών μονάδων του ΤΕΙ, στις οποίες στηρίχθηκε η επιτροπή η οποία αποφάσισε ομόφωνα ότι το ΤΕΙ Κρήτης πληροί όλες τις προϋποθέσεις για την ένταξή του στον Πανεπιστημιακό τομέα της εκπαίδευσης.
Η επιτροπή όπως εξήγησε ο κ. Κατσαράκης ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων στις 15 Νοέμβρη 2018 και κατέθεσε το πόρισμά της στις 31 Γενάρη 2019 και τα δεδομένα στα οποία στηρίχθηκε για να προτείνει την ακαδημαϊκή διάρθρωση του νέου πανεπιστημίου ήταν, τόσο η υπάρχουσα ακαδημαϊκή δομή και διάρθρωση του ΤΕΙ Κρήτης, με προοπτική στο μέλλον την ενοποίηση όλων των πανεπιστημίων της Κρήτης σε ένα μεγάλο πανεπιστήμιο.
Η ακαδημαϊκή οργάνωση του νέου πανεπιστημίου, σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής, προτείνεται να περιλαμβάνει πέντε συνολικά σχολές και 15 τμήματα, τρία εκ των οποίων θα λειτουργήσουν σε ορίζοντα τριετίας.
Στη σχολή Επιστημών Υγείας με έδρα το Ηράκλειο:
Το τμήμα Νοσηλευτικής και τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στο Ηράκλειο και το τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας στη Σητεία.
Σχολή Διεύθυνσης και Διοίκησης Οικονομίας με έδρα τον Άγιο Νικόλαο που θα λειτουργήσει σε ορίζοντα τριετίας
Πολυτεχνική Σχολή πενταετούς φοίτησης με έδρα το Ηράκλειο με έξι τμήματα:
Μηχανολόγων-Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων-Μηχανικών και Ενεργειακών-Μηχανικών, Μηχανικών - Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών συστημάτων στο Ηράκλειο, τμήμα Ηλεκτρονικών-Μηχανικών στα Χανιά, τμήμα Μηχανικών Μουσικής, Θεατρολογίας και Ακουστικής στο Ρέθυμνο και τμήμα Χημικών Μηχανικών με έδρα τα Χανιά (επίσης θα λειτουργήσει σε ορίζοντα τριετίας).
Μία ακόμη από τις πέντε σχολές προτείνεται να είναι η σχολή Καλών Τεχνών με έδρα το Νομό Λασιθίου, με τμήμα Μουσικών Σπουδών (καινούριο τμήμα με έδρα επίσης στο Νομό Λασιθίου), ενώ όπως τόνισε ο κ. Κατσαράκης η προτεινόμενη ακαδημαϊκή οργάνωση του νέου πανεπιστημίου «στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στα υφιστάμενα τμήματα του ΤΕΙ Κρήτης, με ενισχυμένα και ευρύτερα επιστημονικά προγράμματα σπουδών διασφαλίζοντας έτσι τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Δεν δημιουργούνται παρά ελάχιστες επικαλύψεις με το ήδη υπάρχων πανεπιστημιακό οικοσύστημα αντιθέτως προτείνονται τμήματα είτε από την μετεξέλιξη των υπαρχόντων τμημάτων του ΤΕΙ Κρήτης (12 τμήματα) είτε εντελώς καινούργια (3 τμήματα) που είναι συμπληρωματικά των υφισταμένων στα άλλα δύο πανεπιστήμια».
Όπως ανέφερε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο πρύτανης του ΤΕΙ Κρήτης προτείνεται η δημιουργία τμημάτων πενταετούς φοίτησης τόσο στη Σχολή Γεωπονίας και Τροφίμων όσο και στην πολυτεχνική σχολή του νέου πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πραγματική αναβάθμιση των σπουδών.
Εκτός από τα προπτυχιακά προγράμματα, τις σχολές και τα τμήματα που προτείνονται στη νέα διάρθρωση του πανεπιστημίου, δυναμικό ρόλο φαίνεται πως έχει και το Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για τα διετή προγράμματα σπουδών.
«Προτείνεται η ίδρυση κέντρου επαγγελματικής εκπαίδευσης στο νέο πανεπιστήμιο, το οποίο θα παρέχει διετή προγράμματα σπουδών επαγγελματικής εκπαίδευσης σε αποφοίτους της επαγγελματικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ΕΠΑΛ, δωρεάν, με απευθείας εισαγωγή χωρίς κατατακτήριες εξετάσεις και θα τους χορηγεί πιστοποιημένα διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων» όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαράκης, ο οποίος ανάφερε ότι η εξέλιξη αυτή είναι σπουδαία για την ακαδημαϊκή κοινότητα όλου του νησιού, δίχως να παραλείπει να αναφερθεί και στην προοπτική συνένωσης των τριών πλέον πανεπιστημίων της Κρήτης, για τη δημιουργία ενός μεγάλου πανεπιστημίου που παραμένει όπως τόνισε ορθάνοιχτη για το μέλλον, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες.
«Η δημιουργία ενός τρίτου πανεπιστημίου στην Κρήτη το οποίο θα προκύψει από την εξέλιξη και την αναβάθμιση του ΤΕΙ Κρήτης ήταν και παραμένει η μόνη δυνατή λύση μετά την άρνηση των αρχών του πανεπιστημίου και του πολυτεχνείου Κρήτης, να συμμετέχουν στη συζήτηση για την συνένωση των τριών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων του νησιού. Το ΤΕΙ Κρήτης με βάση εξωτερικών εκτιμήσεων και διεθνώς αποδεκτών δεικτών, είναι το καλύτερο ΤΕΙ της χώρας, το οποίο υπερτερεί μάλιστα αρκετών πανεπιστημίων» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαράκης.
Η επιτροπή επιπλέον προτείνει για το νέο πανεπιστήμιο τη θεσμοθέτηση και λειτουργία ερευνητικού κέντρου που θα περιλαμβάνει το Ινστιτούτο Αναδυόμενων Τεχνολογιών, με έδρα το Ηράκλειο, το Ινστιτούτο Φυσικής Πλάσματος και laser με έδρα το Ρέθυμνο, το Ινστιτούτο Ενέργειας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής με έδρα το Ηράκλειο, το Ινστιτούτο Φυσικής Εσωτερικού της Γης και Γεωκαταστροφών με έδρα τα Χανιά και το Ινστιτούτο Οικονομικής Ανάλυσης - Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού με έδρα το Ηράκλειο.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Κατσαράκης μία ακόμη εμβληματική, όπως την χαρακτήρισε, δράση που προτείνει η επιτροπή, διαμορφώνει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες ως προς την βιωσιμότητα του εγχειρήματος, που δεν είναι άλλη από την ίδρυση του Πρότυπου Αγροδιατροφικού Τεχνολογικού Πάρκου Κρήτης στο Ηράκλειο, στο αγρόκτημα του ΤΕΙ Κρήτης, όπου εκεί θα πραγματοποιείται συστηματική έρευνα, δημιουργία και ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών στον τομέα της αγροδιατροφής, με την συνεργασία όλων των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και ερευνητικών κέντρων του νησιού.
«Θα πραγματοποιείται προφανώς εκπαίδευση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών της σχολής Γεωπονίας και Τροφίμων, καθώς και επιμόρφωση και κατάρτιση μέσω του Κέντρου Διά βίου Μάθησης ή του Κέντρου Επαγγελματικής εκπαίδευσης του νέου πανεπιστημίου σε θεματικές ενότητες αιχμής που αφορούν τον πρωτογενή τομέα, τις βιοεπιστήμες και την αγροδιατροφή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαράκης.
Όσο για τη διαδικασία ένταξης στο νέο πανεπιστήμιο, του προσωπικού όλων των κατηγοριών αλλά και των υφιστάμενων φοιτητών, το πόρισμα προβλέπει να τύχουν εφαρμογής οι νομοθετημένοι κανόνες που διέπουν την μετεξέλιξη των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων σε ΑΕΙ, έχοντας ως θεσμικό οδηγό τις διατάξεις που ισχύουν και αφορούν την ίδρυση και λειτουργία του πανεπιστημίου δυτικής Αττικής.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη