Thumbnail
ΙΕΠ

Κριτήρια αξιολόγησης για το μάθημα αρχαίων ελληνικών προσανατολισμού Γ ΓΕΛ

Στο πλαίσιο της προσπάθειας να βασιστεί η αξιολόγηση των μαθητών και των μαθητριών σε ουσιαστικές δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής ερμηνευτικού – κριτικού λόγου στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, έγινε η τροποποίηση των σχετικών άρθρων κατά το μέρος που αφορούν στην αξιολόγηση του μαθήματος: α) της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας της Β΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις και β) της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στις ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις (ΦΕΚ 3807/04-09-2018 τ. Β΄, βλ. Παράρτημα, σ.32).

Στόχος είναι αφενός να αποδεσμευθούν εκπαιδευτικοί, μαθήτριες και μαθητές από την αναπαραγωγή έτοιμων σχολικών και παρασχολικών μεταφρασμένων κειμένων· και αφετέρου να δοθεί έμφαση στην κατανόηση του αρχαίου ελληνικού κειμένου, η οποία δεν ελέγχεται μόνο και αποκλειστικά με τη διαδικασία της μετάφρασης. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα της διακειμενικής προσέγγισης του νοήματος των αρχαίων ελληνικών κειμένων μέσω παράλληλων κειμένων, διδαγμένων και αδίδακτων, ώστε να αποτιμηθεί η κριτική ικανότητα των μαθητών και των μαθητριών στη διακειμενική και διαχρονική προσέγγιση των κειμένων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα αποτύπωσης του στίγματος μιας ολιστικής και όχι κατακερματισμένης προσέγγισης του αρχαιοελληνικού λόγου. Το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., κατόπιν εισήγησης της Μονάδας των Ανθρωπιστικών Επιστημών – Φιλολογίας, έκρινε σκόπιμη την έκδοση κριτηρίων αξιολόγησης, σύμφωνα με τον νέο τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος, για τη διευκόλυνση των συναδέλφων εκπαιδευτικών. Για τον σκοπό αυτό συγκρότησε ομάδα εργασίας με τους: Ελευθέριο Βεκρή, Σύμβουλο Α΄, Βασίλειο Μπετσάκο, Δρ. εκπαιδευτικό και Βασίλειο Συμεωνίδη, Διευθυντή 1ου Λυκείου Δράμας. Ευχαριστίες οφείλονται στον Λάμπρο Πόλκα, Δρ. εκπαιδευτικό, για τη συμβολή του στη διαμόρφωση των κριτηρίων.

Δείτε το έγγραφο αναλυτικά του ΙΕΠ σε μορφή pdf

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η φράση «Απορία ψάλτου βηξ»;

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

skilaki
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας; - Δείτε τους λόγους
Δείτε τους λόγους που πρέπει να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας; - Δείτε τους λόγους
αγχος εξετάσεων
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Σίγουρα τα θέματα των Πανελλαδικών είναι δύσκολα, διότι πρόκειται για διαγωνισμό συμπλήρωσης θέσεων και πρέπει να ξεχωρίσουν οι άριστοι από τους πολύ...
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
mathimatika_epal
Πανελλήνιες - ΕΠΑΛ: Πρόβλημα στο Θέμα Γ - Τι προτείνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Προτείνεται να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι
Πανελλήνιες - ΕΠΑΛ: Πρόβλημα στο Θέμα Γ - Τι προτείνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία