Thumbnail
ΠΕΠΤΕΓ

Ο Υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου και ο σύμβουλός του κ. Κυπριανός, υποστηρίζουν ανοικτά πλέον ότι τα ΤΕΙ καταργήθηκαν χωρίς μάλιστα «να έχει ανοίξει ρουθούνι». Σε πρόσφατα άρθρα τους μάλιστα υποστήριξαν και οι δύο ότι «αναβάθμισαν» την «υποβαθμισμένη τεχνολογική εκπαίδευση» με την «απορρόφηση των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια» και την ίδρυση διετών τμημάτων τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Βέβαια, από έναν Υπουργό που δεν «καταδέχτηκε» ποτέ να συναντηθεί με τις Ενώσεις των Αποφοίτων της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και ακολούθησε με πίστη και ευλάβεια όλες τις προτάσεις του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ (απορρόφηση ΤΕΙ, διετή επαγγελματική εκπαίδευση, διαχωρισμός αποφοίτων, πενταετή grecomaster), ΔΕΝ θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι καλύτερο. Γιατί ο κ. Γαβρόγλου κρύβεται;

«Δεν άνοιξε μύτη» πώς να ανοίξει; αφού όλες τις αντιδράσεις από την κατάργηση των Ιδρυμάτων, αυτή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και αυτός ο υπουργός των συντεχνιών, τις έχουν θάψει ή τις υποβαθμίζουν έντεχνα ή δεν τις αφήνουν να βγουν στην δημοσιότητα. Πέραν τούτου ο υπουργός και οι συνεργάτες του αρθρογραφούν για να πείσουν την Ελληνική κοινωνία, ότι «αναβαθμίζονται» τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα, μέσω της κατάργησής τους (!). 

Με δική τους απόφαση, πρωτοφανή πολιτική, συλλήβδην καταργούν Ανώτατα Ιδρύματα, χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους και χωρίς καμία πρόνοια για τους Αποφοίτους. Τίποτα δεν τρέχει, όταν δεν θέλουν να δούμε και αποστρέφουμε το βλέμμα μας…..
Ούτε η ακαδημαϊκή συνέχεια των Αποφοίτων τον απασχόλησε, ούτε η επαγγελματική συνέχεια τους τον απασχόλησε, ούτε ο κοινωνικός αντίκτυπος τον απασχόλησε. Αυτός είναι ο κ. Γαβρόγλου και οι συνεργάτες του. 
Αυτά δεν έχουν συμβεί σε καμία ευρωπαϊκή χώρα μέχρι σήμερα. Ο Υπουργός και οι σύμβουλοί του, αγνόησαν ότι τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) μέχρι σήμερα έχουν παραδώσει στην Ελληνική Κοινωνία, πάνω από 200 χιλιάδες Πτυχιούχους Γεωτεχνικούς (Γεωπόνους, Δασοπόνους, Ιχθυολόγους), Μηχανικούς, κ.α., των οποίων η εκπαίδευση στοίχισε στην Ελληνική Κοινωνία πολλά δις ευρώ στην διάρκεια των 35 ετών λειτουργίας των Ιδρυμάτων. Αγνόησαν ότι στα Τεχνολογικά Ιδρύματα, λειτούργησαν για πρώτη φορά επιστημονικές ειδικότητες που στα Πανεπιστήμια εμφανίστηκαν πολύ αργότερα ως αυτοτελή Τμήματα.
Ο Υπουργός και οι σύμβουλοί του, αγνόησαν ότι αυτοί οι Πτυχιούχοι, λειτούργησαν επί δεκαετίες στο πλαίσιο των ανωτάτων σπουδών τους και έχουν καταλάβει θέσεις σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, έχοντας κοπιάσει για να αποκτήσουν μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους που τους έδωσαν επιστημονική και επαγγελματική εξειδίκευση.
Ο υπουργός και οι σύμβουλοί του, αγνόησαν το γεγονός ότι οι Πτυχιούχοι ΤΕ, ως Απόφοιτοι ΑΕΙ, κατέχουν ένα σημαντικό μέρος της επαγγελματικής δραστηριότητας σε πολλούς τομείς της παραγωγής. 


Ειδικά οι Γεωπόνοι ΤΕ κατέχουν το 70% των καταστημάτων αγροεφοδίων και εταιριών που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή και είναι η πρώτη γραμμή επιστημόνων στην πρωτογενή παραγωγή της χώρας. Κάτι που το ΓΕΩΤΕΕ δεν το ήθελε και δεν το δέχτηκε ποτέ. 
Ομοίως οι Μηχανικοί ΤΕ κατέχουν πάνω από το 1/3 των επαγγελματικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα ως εργολήπτες με μεγάλους τζίρους. Κάτι που ομοίως το ΤΕΕ δεν το ήθελε και δεν το δέχτηκε ποτέ.
Ο υπουργός και οι σύμβουλοί του, μιλάνε για υποβαθμισμένη τεχνολογική εκπαίδευση. Ότι ακριβώς δηλαδή έλεγαν τα επιμελητήρια και τα πανεπιστήμια επί χρόνια. Τώρα τα Πανεπιστήμια κ τα Πολυτεχνεία σκοπεύουν να αποκτήσουν τα ίδια τον τίτλο του «τεχνολογικού» φέροντας τον επί τιμή ενώ κάποτε τον αρνιόντουσαν μετά βδελυγμίας.
Την ίδια στιγμή ο υπουργός και οι σύμβουλοί του παραβλέπουν το γεγονός ότι αυτοί οι Απόφοιτοι της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕΙ) ακολούθησαν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές σε Ελληνικά Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία. Ξεπερνώντας ακόμη και δυσκολίες που έντεχνα έβαζαν οι σχολές προκειμένου «να τους πετάξουν εκτός». 
Ομοίως οι Πτυχιούχοι ΤΕ, ακολούθησαν με επιτυχία μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο εξωτερικό, και επέτυχαν στην έρευνα και την παραγωγή, επιλέγοντας να μην επιστρέψουν σε μία χώρα που τους παρήγαγε αλλά δεν τους θέλει. Αυτά τα δεδομένα, για τον συγκεκριμένο υπουργό ήταν μία ένδειξη «χαμηλού επιπέδου σπουδών».
Ο υπουργός κ. Γαβρόγλου, όντας καθηγητής του Μετσοβίου πολυτεχνείου, του πρώτου κατά σειρά ιδρύματος που εξ αρχής τάχθηκε κατά των ΤΕΙ, και μάλιστα αναπροσαρμόζοντας την επιχειρηματολογία του αναλόγως των εκάστοτε δεδομένων, ακολούθησε την ίδια τακτική μέχρι σήμερα. Και κανέναν δεν έχει πείσει ότι λειτούργησε αυτοβούλως, αφού υπουργός της κυβέρνησης είναι τέως πρόεδρος του ΤΕΕ (Χ. Σπίρτζης), όπως και ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης. Εκτός αν ο υπουργός επιχειρεί να πείσει τους Πτυχιούχους των ΤΕΙ ότι το απαράδεκτο ΠΔ 99/2018, που παραβιάζει κάθε λογική επιστήμης και γνώσης, το επεξεργάσθηκε ο ίδιος που φυσικά δεν γίνεται πιστευτός.
Στην αρχή ο κ. Γαβρόγλου μίλησε για ένα σοβαρό πρόβλημα που έχουν τα ΤΕΙ και ότι έχουν αδικηθεί. Μετά μίλησε για το αξιόλογο στελεχιακό δυναμικό. Κατόπιν συμφώνησε ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ και δίνουν πτυχίο ισότιμο ως προς των Πανεπιστημίων (όπως αναφέρει η Ελληνική Νομοθεσία). Και τελικά δήλωσε ότι μεταπείστηκε και τα ΤΕΙ είναι «υποβαθμισμένα». Από ποιόν μεταπείσθηκε;


Επειδή όμως τίποτα δεν μένει κρυφό υπό τον ήλιο, αποδείχθηκε μέσα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, το 2017, ότι ήδη από τον Ιανουάριο του 2015, δηλαδή αμέσως μόλις εκλέχθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ξεκίνησε συνεργασία μεταξύ ΤΕΕ και Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να τροποποιηθεί η Συνθήκη της Bologna για τα πενταετή πτυχία και να βαφτιστούν «masters”.
Και αυτό συνέβαινε την ίδια στιγμή που και η τότε Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Φίλης – Αναγνωστοπούλου) επίσης δεν δέχτηκαν ούτε μία φορά να συναντηθούν επισήμως με τις Ενώσεις των Αποφοίτων Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα και να ενημερωθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν επί 35 χρόνια.
Γι’ αυτό και ο «ευαίσθητος» και «διορατικός» μεταρρυθμιστής κ. Γαβρόγλου, απέδειξε ότι ασκεί πολιτική στα ΑΕΙ λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα δεδομένα, καταργώντας τα ΤΕΙ και διατυμπανίζοντας ότι τα αναβάθμισε…. Υποστήριξε ότι τα Πτυχία ΤΕΙ είναι ισότιμα των Πανεπιστημίων, αλλά δημιούργησε πενταετή masters για εσωτερική κατανάλωση, όπως ήθελαν το ΤΕΕ και το ΓΕΩΤΕΕ. 
Υποστήριξε ότι οι Πτυχιούχοι ΤΕΙ είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ, αλλά στα απορροφημένα ΤΕΙ, οι φοιτητές θα μπορούν να πάρουν «αναβαθμισμένο πτυχίο πανεπιστημίου». 
Αρνήθηκε να ακούσει τα προβλήματα για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕ Πτυχιούχων Γεωτεχνικών και Μηχανικών, αλλά εξέδωσε το ΠΔ 99/2018 που μετατρέπει ένα πολυτεχνικό πτυχίο σε πτυχίο παντογνώστη και μάλιστα χωρίς να έχει στη διδακτέα του ύλη αντίστοιχα επιστημονικά πεδία. 
Δηλαδή, για να μην ξεχνιόμαστε, ο κ. Γαβρόγλου, έκανε για τα πολυτεχνεία χαριστικώς, αυτό για το οποίο κατηγορούσαν τα πολυτεχνεία και κάποια πανεπιστημιακά τμήματα τους Πτυχιούχους ΤΕΙ παλαιότερα, ότι δηλαδή ζητάνε να έχουν επαγγελματικές δραστηριότητες που δεν γνωρίζουν. Μόνο που τότε δεν ίσχυε αυτό, αλλά τώρα ισχύει.
Γι’ αυτό ο «ευαίσθητος και διορατικός» κ. Γαβρόγλου, φρόντισε να φορτώσει στους Πτυχιούχους Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα, ειδικά των Κλάδων Γεωτεχνικών και Μηχανικών, νέα προβλήματα που θα τους δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο στον επιστημονικό και επαγγελματικό τους βίο. Καθώς τα δεδομένα που δημιούργησε ο κος Υπουργός προδιαγράφουν ένα ζοφερό μέλλον, για τους ΤΕ Πτυχιούχους, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα.
Όσο και να αρθρογραφούν και να μιλούν ο κ. Γαβρόγλου και ο κ. Κυπριανού, δίνοντας στημένες συνεντεύξεις, δεν θα πείσουν τους Πτυχιούχους των ΤΕΙ ότι «τους έσωσε». Ίσως θα πρέπει πρώτα να ρωτήσει τον κο Αραχωβίτη, Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, για ποιόν λόγο επανέφερε στην δακοκτονία τον όρο «εν ελλείψει» αφήνοντας ανέργους τους καθ’ ύλην αρμόδιους Πτυχιούχους ΤΕ Γεωτεχνικούς από αυτή την διαδικασία.
Όσο και να αρθρογραφούν οι δύο αυτοί «μεταρρυθμιστές», θα πρέπει να ρωτήσουν τους Αποφοίτους ΤΕ Γεωτεχικούς και Μηχανικούς, ποια είναι τα νέα δεδομένα που αντιμετωπίζουν στην εργασία τους. Ειδικά τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Ας αρθρογραφούν λοιπόν όσο θέλουν οι κύριοι. Όπως απαξίωσαν έναν ολόκληρο τομέα των ΑΕΙ, πετώντας στα σκουπίδια τα λεφτά του ελληνικού λαού που δαπανήθηκαν για την λειτουργία και ανάπτυξη των ιδρυμάτων και εκπαίδευση των φοιτητών, ακολουθώντας τις οδηγίες και τις ιδεοληψίες των επιμελητηρίων, έτσι και η Ελληνική Κοινωνία θα τους απαξιώσει και ειδικά οι Πτυχιούχοι του Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα που σέβονται τον εαυτό τους.
Άλλωστε, για αυτή την κυβέρνηση, που αρχικά έλεγε «go back Merkel», και μετά υιοθέτησε όλες τις μνημονιακές υποχρεώσεις, και πολλά στελέχη της είναι μέλη του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ, δεν θα έπρεπε να περιμέναμε και κάτι καλύτερο. Ίσως, το γεγονός ότι αυτή η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αυτοπαρουσιάζονταν ως «αριστερή», θα ήταν αυτονόητο ότι ως «αριστερή κυβέρνηση» θα στήριζε τα δίκαια και αυτονόητα αιτήματα των Πτυχιούχων του Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα, ειδικά των Γεωτεχνικών και Μηχανικών. 
Δίκαια αιτήματα που οι συντεχνίες του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ στην Ελλάδα, δεν άφηναν να υλοποιηθούν. 
Αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι η «αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ» είναι περισσότερο συντεχνιακή ακόμη και από το ΠΑΣΟΚ και την ΝΔ, τα οποία ο κ. Τσίπρας και τα στελέχη του κατηγορούσαν παλαιότερα ως «συστημικά κόμματα».
Ο κ. Γαβρόγλου και ο κ. Κυπριανού, θα συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι τα ΤΕΙ καταργήθηκαν χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, επιχειρώντας να αποδείξουν στα λόγια ότι η Ελληνική Κοινωνία ήταν ώριμη για αυτή την αλλαγή. 
Δηλαδή η Ελληνική Κοινωνία ήθελε να καταργηθούν 14 ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα, να εξοβελιστούν οι Απόφοιτοι και να πεταχτούν στα σκουπίδια τα χρήματα που πλήρωσε επί 35 χρόνια για να σπουδάσουν τα παιδιά της. 
Ο Υπουργός και οι συνεργάτες του, πιστεύουν ότι απευθύνονται σε ανόητους και μας κοροϊδεύουν μπροστά στα μάτια μας, γιατί όλα όσα έκανε είναι αιτήματα του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ και όχι της Ελληνικής Κοινωνίας. 


Λάθος κάνουν λοιπόν. Ανόητοι δεν είμαστε. Και θα το διαπιστώσουν.


ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Π.Ε.Π.Τε.Γ
 

Διαβάστε περισσότερα: Με 50€ προκαταβολή αποκτήστε το ECDL με δάσκαλο σε ολιγομελή τμήματα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

athlitismos sxoleio
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: 14 χρόνια συνεχείς ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, χωρίς αποτέλεσμα
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν την αναγκαιότητα επανεξέτασης και αναβάθμισης της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι...
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: 14 χρόνια συνεχείς ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, χωρίς αποτέλεσμα
thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους