Thumbnail
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Συναδέλφισσες-οι, το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής στο σύνολο του, επιβεβαιώνει ότι όχι μόνο δε λύνει τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα ΤΕΙ του λεκανοπεδίου αλλά χρησιμοποιείται ως δούρειος ίππος για να προωθηθούν οι κατευθύνσεις της Ε.Ε. τόσο στην Ανώτατη Εκπαίδευση όσο και στη δευτεροβάθμια.

Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση συμπεριλαμβάνονται αρκετά θέματα που αφορούν την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Πιο συγκεκριμένα:

  • Υλοποιείται ο ν. 4009/11 για δημιουργία στα ΑΕΙ 2ετών προγραμμάτων κατάρτισης, τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.), που απευθύνονται στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ. Τα Κ.Ε.Ε. θα παρέχουν πτυχίο επιπέδου 5 (ΙΕΚ) ενώ έχουν παρόμοια μορφή με τα σημερινά ΙΕΚ που ήδη λειτουργούν στον ΟΑΕΔ αλλά και με τα σημερινά ΔΙΕΚ του Υπ. Παιδείας. Με αυτό τον τρόπο θα οδηγηθούν έμμεσα σε συρρίκνωση, αν όχι σε κλείσιμο, αυτές οι σχολές με τις αντίστοιχες αρνητικές επιπτώσεις στους καθηγητές και στους μαθητές τους.

  • Από τη μία η κυβέρνηση τροποποίησε το ποσοστό πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ από 1% σε 5%. Από την άλλη καταργεί όλα τα τμήματα των ΤΕΙ με αποτέλεσμα να φράζεται ο δρόμος εκατοντάδων αποφοίτων ΕΠΑΛ στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Θυμίζουμε ότι από τα ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ προβλέπονταν η είσοδος του 20% των εισακτέων. Στην πραγματικότητα, αν υπολογίσουμε ότι με το νομοσχέδιο έχουμε αθρόες καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων των ΤΕΙ η μείωση μπορεί να ξεπεράσει το 15% από τα ΕΠΑΛ.

Η μεγάλη πλειοψηφία των αποφοίτων των ΕΠΑΛ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και προσανατολίζεται προς τα ΚΕΕ ή στο Μεταλυκειακό έτος μαθητείας. 

Να ποιος διαχρονικά απαξιώνει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τους μαθητές της. 

  • Για τα θέματα της μαθητείας συνολικά, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η σύσταση Εθνικού Οργάνου όπου μέλη του μεταξύ άλλων θα είναι ο ΣΕΒ, ο ΣΕΤΕ, η ΕΣΕΕ, η ΓΣΕΒΕΕ κ.α.. Δηλαδή οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ μέσω της μαθητείας, θα γίνουν το “ανακυκλώσιμο υλικό” για την “δίκαιη ανάπτυξη” που υπόσχεται η κυβέρνηση στους μεγαλοεργοδότες και επιχειρηματίες.

  • Στο νομοσχέδιο υλοποιείται η συντριπτική ενοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων κάτι που είχε επισημανθεί και από τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ χωρίς κάποιο ιδιαίτερο επιστημονικό κριτήριο. Έτσι συνολικά οι 167 ειδικότητες γίνονται 40 δηλαδή παραμένουν περίπου το 1/7! Με αυτόν τον τρόπο θα γενικευτεί σε κάθε σχολείο μέχρι «εκεί που δεν παίρνει» η δεύτερη και η τρίτη ανάθεση των εκπαιδευτικών, κλάδοι ολόκληροι θα βρεθούν σε δυσμενή θέση (π.χ. ΠΕ10, ΠΕ13, ΠΕ09, οι κλάδοι ΤΕ, και ΔΕ, οι κλάδοι στα ΕΠΑΛ κ.λ.π.) με υπεραριθμίες ενώ την ίδια στιγμή θα οδηγηθούμε σε νέες περικοπές θέσεων εργασίας – απολύσεις αφού θα συρρικνωθούν περεταίρω οι ανάγκες πρόσληψης αναπληρωτών.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να ζητήσει την απόσυρση των διατάξεων του νομοσχεδίου που αφορούν τη Β/θμια, που υποβαθμίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ μειώνοντας τις δυνατότητές τους για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, ενώ ανοίγει το δρόμο για την όξυνση της εργασιακής περιπλάνησης και κινητικότητας των εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσες,-οι όλοι μαζί να διεκδικήσουμε:

  • Απόσυρση των διατάξεων του νομοσχεδίου για την ίδρυση του ΠΔΑ που αφορούν τη Β/θμια Εκπαίδευση.

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών λειτουργίας των σχολείων. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων.

  • Μείωση των μαθητών στην τάξη σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις, επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου, κατάργηση της Γ’ ανάθεσης, κανένας εκπαιδευτικός σε πάνω από 2 σχολεία.

  • Όχι στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ.

  • Σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών. Σε κάθε σχολείο σύγχρονα εργαστήρια και βιβλιοθήκες.

  • Επαναφορά των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων.

  • Να μην προχωρήσει η ενοποίηση των επιστημονικών αντικειμένων, η αντιεπιστημονική σύμπτυξη των ειδικοτήτων.

  • Ιδιαίτερη μέριμνα με αυξημένα ποσοστά πρόσβασης για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Όχι στην κατηγοριοποίηση και την πολυδιάσπαση των πτυχίων.

  • Μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα το πτυχίο, χωρίς άλλες πιστοποιήσεις ή επαγγελματικές εξετάσεις κ.τ.λ.

Σήμερα πιστεύουμε ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και οι δυνατότητες ώστε κάθε νέος και νέα να έχει ολόπλευρη μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα. Κάθε εκπαιδευτικός να έχει μόνιμη και σταθερή δουλειά..

 Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ

          Ο Πρόεδρος               Ο Γραμματέας

 

  Στέφανος Μιχάλης                             Κώστας Γκανιάτσας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Αλήθεια τι σημαίνει αυτή η ξαφνική "γαλαντομία" του υπουργείου Παιδείας;
Οι διορισμοί αυτοί είναι το τίμημα που πρέπει να πληρωθεί για να ξεδιπλώσει το υπουργείο Παιδείας με λιγότερες δυσκολίες τη νέα του κίνηση που...
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Αλήθεια τι σημαίνει αυτή η ξαφνική "γαλαντομία" του υπουργείου Παιδείας;