Thumbnail
Τι αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση - Επίσκεψη στο σχολείο από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας

Ανακοίνωση σχετικά με την υπόθεση του μαθητή στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, για τον οποίο συμμαθητές του πραγματοποίησαν κατάληψη για να φύγει από το σχολείο εξέδωσε η ΟΛΜΕ.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας επισκέφτηκε και συνομίλησε με το Σύλλογο Διδασκόντων και διαπίστωσε ότι η Διεύθυνση του σχολείου και οι καθηγητές προέβησαν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Όπως σημειώνεται, η ΟΛΜΕ "εκτιμά ότι ακέραια την ευθύνη για το αδιέξοδο που έχει προκύψει, φέρει η Πολιτεία,  οι υπεύθυνοι και τα αρμόδια όργανά της, που άφησαν σχεδόν  μόνους τους εκπαιδευτικούς και ακολούθησαν την τακτική του «νίπτω τας χείρας μου» παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις για ενίσχυση και λύση".

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Την ανεπάρκεια που παρουσιάζει σε ορισμένες περιπτώσεις η πολιτεία για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες την πληρώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα ίδια τα παιδιά.

Τα γεγονότα που διαδραματίζονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς και τις τελευταίες μέρες έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις, επιβεβαιώνουν την παραπάνω εκτίμηση.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου με μόνα εφόδια την επιστημοσύνη, την παιδαγωγική τους επάρκεια και το ειλικρινές ενδιαφέρον για τη δουλειά τους και για όλους τους μαθητές τους κλήθηκαν από την αρχή της χρονιάς  να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις.

Οι καλές προθέσεις των εκπαιδευτικών αποδεικνύεται  ότι δεν είναι αρκετές για να λυθούν προβλήματα που χρειάζονται διαφορετική μεταχείριση, εκπόνηση ειδικού προγράμματος και στήριξη από ειδικό προσωπικό και για αυτό σήμερα στο σχολείο έχει δημιουργηθεί μια έκρυθμη κατάσταση που πυροδοτεί συνεχώς εντάσεις σε καθηγητές, μαθητές και γονείς με απειλές, τρομοκρατία, μηνύσεις, και γενικά μια κατάσταση που δεν αρμόζει σε σχολείο που από τη φύση του αποτελεί χώρο καλλιέργειας ήθους και συνείδησης αποδοχής του διαφορετικού.

Από την ενημέρωση που έτυχε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ όταν επισκέφτηκε και συνομίλησε με το Σύλλογο Διδασκόντων προέκυψε ότι η Διεύθυνση του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων προέβησαν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπως:

  • Συνεχή έγγραφα προς την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης για έγκριση συνοδού καθηγητή, για απόσπαση ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού και πρόσληψη εκπαιδευτικών για παράλληλη στήριξη.
  • Συνεχείς προσκλήσεις Συμβούλων παιδαγωγικής ευθύνης, Συντονιστών Παιδαγωγικής Ευθύνης, σχολικών ψυχολόγων για ενημέρωσή τους σχετικά με τα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά όπως επίσης και για επιμορφωτική υποστήριξη των καθηγητών του σχολείου.
  • Συνεχείς αποστολές φακέλου εγγράφων προς όλους τους εμπλεκόμενους, ΠΔΕ, ΔΔΕ, Συντονιστές Παιδαγωγικής Ευθύνης και Ειδικής Αγωγής, για ενημέρωση και απάντηση στα αιτήματα του συλλόγου διδασκόντων.
  • Αίτημα από την έναρξη της χρονιάς προς το ΚΕΔΔΥ και στη συνέχεια προς το ΚΕΣΥ για εξατομικευμένο ειδικό πρόγραμμα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκτιμά ότι ακέραια την ευθύνη για το αδιέξοδο που έχει προκύψει, φέρει η Πολιτεία, οι υπεύθυνοι και τα αρμόδια όργανά της, που άφησαν σχεδόν  μόνους τους εκπαιδευτικούς και ακολούθησαν την τακτική του «νίπτω τας χείρας μου» παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις για ενίσχυση και λύση. Και είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, ενώ δεν έχουν κάνει τίποτα ουσιαστικό μέχρι τώρα, να αναζητούν ευθύνες στο σχολείο και το προσωπικό. Υποστηρίζουμε ότι, όταν ένα σχολείο πρόκειται να δεχθεί μαθητές με ιδιαίτερες ανάγκες, πρέπει να προετοιμαστεί ανάλογα από την αρχή της χρονιάς και με ευθύνη της Πολιτείας.

Το  ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί:

α. Ειδικούς παιδαγωγούς που θα στηρίζουν τους μαθητές από την πρώτη μέρα των μαθημάτων. Επισημαίνουμε ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δημιουργούν ιδιαίτερες σχέσεις με τους δασκάλους τους και για αυτό επιβάλλεται οι καθηγητές ΕΑΕ να είναι μόνιμοι και όχι συμβασιούχοι, όπως συμβαίνει σήμερα.

β. Μόνιμη και συνεχή παρουσία στα σχολεία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να παρεμβαίνουν σε όφελος όλων των παιδιών.

γ. Κατάλληλη προετοιμασία του εκπαιδευτικού προσωπικού  και της Διεύθυνσης του σχολείου ώστε να απορροφούνται γρήγορα και αποτελεσματικά οι κραδασμοί που προέρχονται από  ιδιαίτερες συμπεριφορές.

δ. Σχετική ενημέρωση από τους εντεταλμένους της εκπαίδευσης για την προετοιμασία των μαθητών ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης και αντίδρασης σε περιπτώσεις ειδικών συμβάντων.

ε. Επίσης, ενημέρωση των γονέων του συνόλου των μαθητών για προσέγγιση των μαθητών με ειδικά χαρίσματα με ανοχή και ανθρωπιά.

Την ευθύνη σε ένα κράτος που ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται για τη μόρφωση ΟΛΩΝ των παιδιών ανεξαιρέτως, χωρίς διακρίσεις και κατηγοριοποιήσεις, την έχει η ίδια η Πολιτεία που πρέπει να έχει έτοιμο ολοκληρωμένο, πλήρες εξειδικευμένο και εξατομικευμένο σχεδιασμό για να υπηρετήσει αυτό το σκοπό. Οι ευθύνες δεν μπορούν να είναι ούτε των εκπαιδευτικών που «ματώνουν» στην τάξη τους καθημερινά - είτε αυτοί είναι γενικής παιδείας είτε ειδικής - ούτε των μαθητών, ούτε των γονιών τους.

Απαιτούμε από τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης :

  • Έστω και τώρα να πάρει την ευθύνη και με συγκεκριμένα μέτρα υποστήριξης και επαρκή στελέχη να δώσει λύση.
  •         Να προστατεύσει τη Διεύθυνση του σχολείου, το σύλλογο των διδασκόντων και τους ειδικούς παιδαγωγούς που σήμερα διασύρονται και απειλούνται. Οφείλει επιτέλους να αντιληφθεί το ψυχολογικό βάρος και την απώλεια της ηρεμίας και της ψυχικής τους γαλήνης. Πρέπει να επανέλθει άμεσα η ηρεμία στη σχολική κοινότητα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση και στήριξή του στη Δ/νση και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου.

            Τέλος, θέλουμε να επισημάνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι τα ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα δεν λύνονται ούτε με απειλές ούτε με μηνύσεις. Η εκπαίδευσή μας πρέπει να στηρίζεται στη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Linda_McMahon
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
H νέα υπουργός Παιδείας που επέλεξε ο Τραμπ είναι πρώην CEO του WWE - Εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Monimoi dikastiria
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται για τον θάνατο της τρίχρονης Κατερίνας
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
γκλε
Επίθεση Γκλέτσου στο ΠΑΣΟΚ: «Διπλανό μαγαζάκι του Μητσοτάκη - Ψήφισαν Νεοδημοκράτες να βγει ο Ανδρουλάκης»
Κατά του ΠΑΣΟΚ στράφηκε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Επίθεση Γκλέτσου στο ΠΑΣΟΚ: «Διπλανό μαγαζάκι του Μητσοτάκη - Ψήφισαν Νεοδημοκράτες να βγει ο Ανδρουλάκης»