Το Δ.Σ. της Ο.Ε.Φ.Ε. με σταθερότητα προτείνει επί χρόνια τρόπους με τους οποίους θα μπορεί να παταχθεί η εκπαιδευτική παραοικονομία στο χώρο των ιδιαίτερων μαθημάτων από επίορκους εκπαιδευτικούς ή και από παράνομους ιδιώτες. Έχουμε κατ’ επανάληψη προτείνει προς την ηγεσία του Υπουργείου την καθιέρωση της δυνατότητας επέκτασης των αδειών των Φροντιστηρίων και στην Υποστηρικτική Διδασκαλία μαθητών Δημοτικού, όπως και την κατάργηση κάθε άδειας Οικοδιδασκαλίας. Πρόκειται για προτάσεις ανάμεσα σ’ άλλες, η υιοθέτηση των οποίων θα έβαζε ένα τέλος σ’ όλη την κατάσταση ανομίας, έλλειψης κάθε ελέγχου, φοροδιαφυγής που κυριαρχεί σήμερα. Δυστυχώς, καμία από τις προτάσεις μας δεν έχει γίνει δεκτή. Η Πολιτική Ηγεσία έχει δείξει ανοχή και στάση κάλυψης μιας ολόκληρης βιομηχανίας μαύρου χρήματος, παραοικονομίας, παρανομιών.
Η στάση αυτή φανερώθηκε στην πρόσφατη συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος αναφερόμενος στα ιδιαίτερα που κάνουν εκπαιδευτικοί διορισμένοι στο Δημόσιο Σχολείο εμφάνισε αυτή την πρακτική ως κάτι όχι και τόσο σημαντικό, ως ένα «συμπλήρωμα μισθού», ως ένα θέμα που έχει απλά κάποια ηθική διάσταση! Επεσήμανε δε, ότι ηγεσία του Υπουργείου δεν μπορεί να κάνει κάτι και κάλεσε τις οικογένειες …να αυτοπροστατευθούν από κάτι που δεν είναι ηθικά σωστό!
Οι δηλώσεις αυτές μας ενοχλούν ηθικά πρώτα απ’ όλα και αυτό δεν μπορεί να προσπερνιέται με τόση ευκολία από τον Υπουργό. Συνιστούν ταυτόχρονα την επιτομή της αδυναμίας και της ανοχής απέναντι στην παρανομία.
Το θέμα που αναδεικνύεται από τις δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου, έχει ηθική διάσταση, αλλά και άλλες πολύ σημαντικές πλευρές:
– Ο Υπουργός εμφανίζεται ως υπερασπιστής της συμμετοχής του προφορικού βαθμού στα μόρια εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πώς μπορεί να υπάρχει όμως ισονομία μεταξύ των μαθητών και αδιάβλητο της όλης διαδικασίας, όταν τον βαθμό θα τον βάζει αυτός ο εκπαιδευτικός που τα απογεύματα «βοηθάει» κάποιους μαθητές στο σπίτι τους;
Η ανοχή επομένως απέναντι στη σημερινή κατάσταση θέτει ευθέως ζήτημα διαβλητότητας της διαδικασίας εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
– Η παρουσίαση των εσόδων διορισμένων εκπαιδευτικών ως ενός απλού «συμπληρώματος μισθού» υποβαθμίζει συνειδητά το θέμα και «κλείνει το μάτι» στην παρανομία. Η δραστηριότητα αυτή στερεί εργασία από συναδέλφους τους. Αφαιρεί από νόμιμους επαγγελματίες εισοδήματα. Συνιστά κλοπή του Κράτους δια της απόκρυψης εισοδήματος, αφού δεν αποδίδονται φόροι και εισφορές που συντρίβουν τους υπόλοιπους νόμιμους επαγγελματίες.
– Ο χαρακτηρισμός ως «συμπληρώματος μισθού» προκαλεί εντύπωση, αφού αυτή ακριβώς η δραστηριότητα συνιστά την πραγματική «παραπαιδεία» την οποία και ο νυν Υπουργός και όλοι οι προκάτοχοί του διατείνονται ότι θα καταπολεμήσουν. Αντίθετα, ενώ καλύπτεται όλη αυτή η παράνομη δραστηριότητα, με ευκολία χαρακτηρίζεται ως «Παραπαιδεία» το νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο. Το Φροντιστήριο που επικαιροποιεί την άδειά του κάθε δύο χρόνια! Το Φροντιστήριο που στενάζει κάθε χρόνο ώστε να είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερη Επιχείρηση, στην οποία βρίσκουν διέξοδο επιβίωσης χιλιάδες επιστήμονες. Περίεργη πράγματι η αντίληψη του Υπουργού!
– Η τοποθέτηση αυτή προκαλεί και για ένα ακόμα λόγο εντύπωση. Αν θεωρεί «συμπλήρωμα μισθού» τα έσοδα διορισμένων μόνιμων εκπαιδευτικών από τα Φροντιστήρια, γιατί υπάρχει ασυμβίβαστο στους Καθηγητές των Ιδιωτικών Σχολείων που θα μπορούσαν να εργάζονται νόμιμα τα απογεύματα σε Φροντιστήρια και να αποδίδουν φόρους και εισφορές, αφού τα εισοδήματα θα είναι δηλωμένα;
Πολλά τα ερωτηματικά, πολλές οι αντιφάσεις, μεγάλες οι απορίες από την τοποθέτηση του Υπουργού στη συνέντευξη. Μα αν όλα αυτά προκαλούν θλίψη, προκαλεί οργή η τοποθέτηση ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Ομολογία αδυναμίας; Δήλωση ανοχής απέναντι στην παρανομία; Ό,τι και να ισχύει πρόκειται για απαράδεκτη δήλωση. Όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν τρόποι, υπάρχουν προτάσεις, υπάρχουν καταγγελίες που θα μπορούσαν να ληφθούν υπόψη και να συμβάλλουν στον περιορισμό έστω του φαινομένου. Σειρά προτάσεων έχει καταθέσει και η Ο.Ε.Φ.Ε.
Φαίνεται όμως, ότι ο κ. Γαβρόγλου δεν επιθυμεί να πράξει οτιδήποτε σ’ αυτή την κατεύθυνση. Δεν επιθυμεί για να μην ενοχλήσει. Θα πράξουμε όμως εμείς. Με τις παρεμβάσεις και τις πρωτοβουλίες μας σ’ όλη την Ελλάδα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη