Thumbnail
Δείτε παρακάτω μία περίπτωση μελέτης που συνέταξε η Κίνηση Αναπληρωτών Μηδενικής Προϋπηρεσίας

Τα κριτήρια του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι νομοθετημένα κατά τρόπο γενικό και αφηρημένο αλλά κατά τρόπο ξεκάθαρα φωτογραφικό, με μοναδικό στόχο τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που διαθέτουν προϋπηρεσία.

Ο Υπουργός που με το «έτσι θέλω» επιδιώκει να αποκλείσει από την πρόσβαση στην εργασία όλους εμάς  που δεν έχουμε προϋπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση, θα πρέπει να λάβει τη δέουσα απάντηση. Συμπληρώστε τη διαδικτυακή φόρμα συμμετοχής για την προσφυγή κατά του νέου συστήματος πρόσληψης των εκπαιδευτικών στη Γενική Αγωγή, για να διεκδικήσουμε το αυτονόητο: τήρηση του Συντάγματος και ισότητα για όλους.

ΕΔΩ η φόρμα συμμετοχής εκπαιδευτικών μηδενικής προϋπηρεσίας για προσφυγή κατά του νέου συστήματος

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ

Εξετάζονται - συγκρίνονται τα μόρια που συγκεντρώνουν δύο εκπαιδευτικοί: στην πρώτη περίπτωση με το νέο σύστημα πρόσληψης του Υπουργείου Παιδείας και στην δεύτερη με το σύστημα πρόσληψης με σειρά προτεραιότητας που εφαρμόζεται από το ΑΣΕΠ για το Δημόσιο.

Υποθέσεις: Και οι δύο υποψήφιοι είναι άγαμοι, έχουν βαθμό πτυχίου 7, έχουν πιστοποίηση γνώσης Η/Υ και μια ξένη γλώσσα σε άριστο επίπεδο. Ο εκπαιδευτικός Α έχει 84 μήνες προϋπηρεσίας ενώ ο εκπαιδευτικός Β έχει Διδακτορικό, 2 Μεταπτυχιακά και 2 Πτυχία.

1

● Ο εκπαιδευτικός Β με το σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, συγκεντρώνει λιγότερα μόρια διότι τα ακαδημαϊκά προσόντα, υποσκιάζονται από την προϋπηρεσία. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο, με το σύστημα που εφαρμόζει το ΑΣΕΠ για την πρόσληψη τακτικού προσωπικού στο Δημόσιο.

● Τα προσόντα του εκπαιδευτικού Β, μπορούν να τα διαθέτουν μόνο ελάχιστοι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια και την  Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επομένως, πάρα πολύ δύσκολα μπορούν να συγκεντρωθούν τα μόρια του συγκεκριμένου παραδείγματος.

● Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί που θα συγκεντρώσουν μέχρι την έκδοση της προκήρυξης από 84 μήνες (7 χρόνια) προϋπηρεσίας και πάνω, θα υπερκαλύψουν τις θέσεις διορισμού. Μάλιστα, πάρα πολλοί εξ αυτών, διαθέτουν και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Συγχρόνως, στους πίνακες θα προστεθούν και οι εκπαιδευτικοί με τις μεγάλες προϋπηρεσίες από τα ιδιωτικά σχολεία και όλα αυτά μαζί θα δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τη θέση του εκπαιδευτικού Β στο παράδειγμά μας. Τέλος, βασιζόμενοι στη δήλωση που ο ίδιος ο Υπουργός προέβη στις 18/01/19 στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM» ότι δηλαδή «ένας άνθρωπος που έχει πάνω από 8 χρόνια προϋπηρεσία και προσμετράμε και το πτυχίο του, αυτός ο άνθρωπος σίγουρα θα είναι διορισμένος», λέμε με σιγουριά ότι η ψαλίδα ανάμεσα στον έχοντα προϋπηρεσία και τον διδάκτορα θα ανοίξει ακόμη περισσότερο.

● Το πλαφόν της προϋπηρεσίας στους διαγωνισμούς με σειρά προτεραιότητας ορίζεται στους 84 μήνες. Το Υπουργείο Παιδείας όμως, το αύξησε στους 120 μήνες επιδιώκοντας στην πραγματικότητα να το καταργήσει καθώς, ελάχιστοι είναι οι εκπαιδευτικοί από κάθε κλάδο που διαθέτουν πάνω από 120 μήνες προϋπηρεσίας.  

● Η στάθμιση των κριτηρίων έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να υποβαθμιστούν τα επιστημονικά προσόντα κι έτσι να γίνει πιο εύκολα η μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που κατέχουν προϋπηρεσία. Για αυτό άλλωστε η γνώση Η/Υ, χαρίζει 4 ολόκληρα μόρια την ώρα που ο δεύτερος τίτλος σπουδών λαμβάνει μόλις 7 (σημειωτέον πως λάμβανε 16 πριν από τη δημόσια διαβούλευση και μειώθηκε στα 7 στην συνέχεια…). Για τον ίδιο λόγο εξάλλου, αυξήθηκε και η βαρύτητα του βαθμού πτυχίου από 21 σε 25 μονάδες καθώς, όλοι έχουμε πρόσβαση σε αυτό το βαθμολογούμενο κριτήριο που ανήκει στο δεύτερο σκέλος της εξίσωσης 120=120.

● Τέλος, στους διαγωνισμούς με σειρά προτεραιότητας, η εμπειρία δε λαμβάνεται υπόψη ως βαθμολογούμενο κριτήριο για το 50% των θέσεων που προκηρύσσονται. Ο εκπαιδευτικός Β, όχι μόνο θα περνούσε σε μόρια τον εκπαιδευτικό Α με το μοντέλο μοριοδότησης που εφαρμόζεται στα υπόλοιπα Υπουργεία αλλά, επιπρόσθετα, θα ανταγωνιζόταν για το 50% των θέσεων υποψηφίους με ακαδημαϊκά προσόντα μόνο. Φαίνεται ότι οι Τίτλοι Σπουδών έχουν μεγαλύτερη αξία στα άλλα Υπουργεία, ενώ στο Παιδείας δεν είναι και τόσο απαραίτητοι αφού, σύμφωνα και με άλλες δηλώσεις του Υπουργού, και 500 πτυχία να έχεις δεν πιάνουν μία μπροστά στην προϋπηρεσία.

2
3

● Αν χρησιμοποιήσουμε τα κοινά βαθμολογούμενα κριτήρια που ισχύουν τόσο στο διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας όσο και στους υπόλοιπους διαγωνισμούς με σειρά προτεραιότητας, θα διαπιστώσουμε ότι στους τελευταίους, δεν εξισώνεται η προϋπηρεσία με τα ακαδημαϊκά προσόντα. Αντιθέτως, παρατηρούμε μία ανισότητα, με τη ζυγαριά να γέρνει σαφέστατα προς τα ακαδημαϊκά: 588 (προϋπηρεσία) < 2050 (ακαδημαϊκά).

● Αν πάλι εξετάσουμε με πόσους μήνες προϋπηρεσίας ισοδυναμεί το κάθε βαθμολογούμενο κριτήριο τόσο με το ένα, όσο και με το άλλο σύστημα, τότε θα κατανοήσουμε και το μέγεθος της υποβάθμισης των επιστημονικών κριτηρίων από την πλευρά του κου Γαβρόγλου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο βαθμός Πτυχίου που στη μια περίπτωση ισοδυναμεί με 157 μήνες προϋπηρεσίας (σχεδόν το διπλάσιο του πλαφόν των 84 μηνών) και στην άλλη ισοδυναμεί με μόλις 25 μήνες προϋπηρεσίας (σχεδόν 5 φορές χαμηλότερα από το πλαφόν των 120 μηνών). Η ίδια τακτική υποβάθμισης εφαρμόστηκε και στα κριτήρια του Διδακτορικού, του Μεταπτυχιακού και του Δευτέρου Πτυχίου.

Συνάδελφοι, θα πρέπει όλοι μας να αντιδράσουμε. Κανένας υπουργός δεν πρόκειται να μας στερήσει το όνειρο της απασχόλησης στον τομέα των σπουδών μας. Τώρα – Σήμερα – Αυτή τη στιγμή όλοι μας προσφεύγουμε στη δικαιοσύνη για να διεκδικήσουμε επί ίσοις όροις την πρόσβασή μας στην εργασία! Λίγες ημέρες ακόμα έχουν μείνει μέχρι εμείς οι ίδιοι να καθορίσουμε τι θα συμβεί στις ζωές μας! Σας καλούμε να συνταχτείτε μαζί μας στην προσφυγή στη δικαιοσύνη, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα ώστε να δρομολογήσουμε την ανατροπή αυτού του κατάφωρα αντισυνταγματικού νομοσχεδίου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

biblia
Δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για μονιμοποιήσεις χωρίς αξιολόγηση
Σε μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών οδήγησε η στάση τους να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να διοριστούν αντί να...
Δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για μονιμοποιήσεις χωρίς αξιολόγηση
classroom_aithousa.jpg
Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη δασκάλων στα Ελληνικά Σχολεία Αγγλίας
«Δυστυχώς, φαίνεται ότι το υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει άλλες προτεραιότητες, αφήνοντας τις κατά τόπους ελληνικές ομογενειακές...
Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη δασκάλων στα Ελληνικά Σχολεία Αγγλίας
sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής