δασκάλα και μαθητές στην τάξη
Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής

Εννέα χρόνια τώρα το Δημόσιο σχολείο βρίσκεται στην κλίνη του Προκρούστη. Εννέα χρόνια μείωσης της χρηματοδότησης  στο όνομα των μνημονίων και της διάσωσης της χώρας που οδήγησε σε εκτρωματικές καταστάσεις το Δημόσιο Σχολείο. Καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων, αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών για μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί. Παρά την προσπάθεια ελαχιστοποίησης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό οι ανάγκες σήμερα στην Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεπερνούν τις 30000 εκπαιδευτικούς με τη σημερινή κατάσταση των σχολείων. 

Οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό με βάση τις ανάγκες ενός σχολείου που θα καλύπτει τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των μαθητών (λιγότεροι μαθητές στα τμήματα, αντισταθμιστικά μέτρα διδασκαλίας, κ.ά. ) και με βάση τις προτάσεις του κλάδου είναι πολύ μεγαλύτερες.

Όμως ακόμη  και αυτές οι κουτσουρεμένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν έχουν καλυφθεί ακόμη και σήμερα στα μέσα του Οκτώβρη.

Μετά τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Β’ φάσης στην περιοχή μας υπάρχουν ακόμη 44 κενά περίπου σε όλη τη Δυτική Αττική. Τα περισσότερα απ’ αυτά είναι στα απομακρυσμένα σχολεία των περιοχών Βιλίων, Ερυθρών και Μεγάρων – Νέας Περάμου, όμως υπάρχουν ακόμη πολλά  κενά  σε σχολεία της Ελευσίνας και του Ασπροπύργου.

Στα κενά αυτά δεν υπολογίζουμε την ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια αφού εκεί δεν έχει προσληφθεί κανένας αναπληρωτής, ενώ δεν έχει γίνει ούτε μία πρόσληψη αναπληρωτή για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων στα τμήματα υποδοχής. Βέβαια για το τελευταίο πρώτα πρέπει να μεριμνήσει το ΥΠΑΙΘ για την μεταφορά των προσφυγόπουλων στα σχολεία αφού μέχρι τώρα δεν μπορούν να πάνε στα σχολεία που είναι εγγεγραμμένα.

Η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού έχει οδηγήσει σε εκτρωματικές καταστάσεις σε μερικά σχολεία. Στο ΕΠΑΛ Μεγάρων στοιβάζονται σε ένα τμήμα  32 μαθητές στη Β τάξη του Γεωπονικού Τομέα, 28 μαθητές στη Β’ τάξη του Μηχανολογικού τομέα και 26 μαθητές στη Β τάξη του Ηλεκτρολογικού/Ηλεκτρονικού τομέα. Αυτό κατά παράβαση του νόμου που δεν επιτρέπει φοίτηση σε τμήμα ΕΠΑΛ πάνω από 25 μαθητών. Να σημειωθεί ότι πέρα απ’ την αδυναμία παροχής σοβαρού εκπαιδευτικού έργου απ’ τους εκπαιδευτικούς, εγκυμονούν  άμεσα κίνδυνοι ατυχήματος  στα εργαστηριακά μαθήματα, όπου η εκπαιδευτική διαδικασία είναι αδύνατη έως επικίνδυνη  για την εκτέλεση εργαστηριακών ασκήσεων  λόγω συνωστισμού των μαθητών και της αναγκαστικά πλημμελούς  δυνατότητας ελέγχου των εκπαιδευτικών.  Εφιστούμε την προσοχή στις διευθύνσεις του ΕΠΑΛ , του ΕΚ και του διευθυντή ΔΕΔΑ γιατί σε περίπτωση ατυχήματος μαθητή  θα φέρουν την αποκλειστική ευθύνη. Απαιτούμε τον άμεσο διαχωρισμό των τμημάτων  και την τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος  του σχολείου.

Υπάρχουν ακόμη περιπτώσεις σχολείων όπου αποφάσισαν  (παρατύπως ) την προσωρινή μείωση των προβλεπόμενων ωρών των μαθημάτων για να καλυφθούν μερικώς όλα τα τμήματα του σχολείου.

Αυτές οι απαράδεκτες καταστάσεις δεν θα υπήρχαν αν οι εκπαιδευτικοί βρισκόταν στη θέση τους έστω και με τη Β’ φάση πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε τώρα απ’ το Υπουργείο Παιδείας την άμεση κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Διεκδικούμε:

  • Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών τώρα. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους!
  • Να λειτουργήσει τώρα η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Ελεύθερη επιλογή όλων των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία.
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
  • Να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα μεταφοράς  των προσφυγόπουλων στα σχολεία που φοιτούν με τη άμεση λειτουργία  τμημάτων υποδοχής και την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών.  
  • Nα δοθούν οργανικές θέσεις στα τμήματα ένταξης. Να εγκριθούν τώρα όλες οι αιτήσεις των σχολείων για τη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Καρυώτης Δημήτρης

 

 

 

 

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες