Thumbnail
Α΄ Σύλλογος Αθηνών - Αναλυτικά τα προβλήματα στην προσχολική αγωγή

Oι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές λιτότητας και περικοπών αλλά και η συνολική πολιτική υποβάθμισης του δημόσιου νηπιαγωγείου οδήγησαν στη δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται εδώ και δεκαετίες η προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο Δήμο Ζωγράφου. Οι πολιτικές ευθύνες όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων αλλά και των δημοτικών αρχών της πόλης είναι μεγάλες. Αντιμετωπίζουν το νηπιαγωγείο ως το φτωχό συγγενή της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι η κατάσταση που βιώνουμε σήμερα όλοι μας: νηπιαγωγοί, γονείς και παιδιά.

Με βάση τα στοιχεία των τελευταίων τριών σχολικών ετών για το δυναμικό των Νηπιαγωγείων Ζωγράφου προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

Αριθμός νηπίων και προνηπίων των Νηπιαγωγείων Ζωγράφου

(στοιχεία της Α΄ Διεύθυνσης Αθηνών)

 

Σχολικό έτος

προνήπια

νήπια

τμήματα

2017-2018

44

365

20

2018-2019

39

316

20

2019-2020

26

377

20

Τη σχολική χρονιά 2017-2018, λειτούργησαν 20 τμήματα στα νηπιαγωγεία του Ζωγράφου, με 365 νήπια και μόλις 44 προνήπια. Τη σχολική χρονιά 2018-2019, με βάση πάντα τα στοιχεία της Διεύθυνσης, φοίτησαν 316 νήπια και 39 προνήπια και λειτούργησαν 20 τμήματα. Επομένως, κάνοντας μια υπόθεση εργασίας ότι δεν υπάρχει κινητικότητα από ή προς τον Δήμο ή διαρροές άλλου τύπου, δηλαδή υποθέτοντας ότι τα 316 νήπια της περσινής σχολικής χρονιάς είναι ο αριθμός που αντιστοιχεί στα προπέρσινα προνήπια, τη σχολική χρονιά 2017-18, 44 στα 316 προνήπια φοίτησαν στο δημόσιο νηπιαγωγείο, δηλαδή ποσοστό 13,9%. Αντίστοιχα, με βάση τα φετινά στοιχεία και τους αντίστοιχους υπολογισμούς – και προσθέτοντας στα στοιχεία του πίνακα 7 νήπια και 2 προνήπια που μετακινήθηκαν σε Νηπιαγωγεία των Αμπελοκήπων, την περσινή σχολική χρονιά 2018-2019, 39 στα 384 (377+7) προνήπια φοίτησαν στο δημόσιο νηπιαγωγείο, δηλαδή ποσοστό 10,2%. Δηλαδή, 345 προνήπια έμειναν εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου το δεύτερο έτος εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Πρόκειται για ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά  πανελλαδικά με βάση την εικόνα που έχουμε. Επίσης, με βάση αυτά τα στοιχεία και με αμετάβλητο το μέσο όρο των νηπίων ανά τμήμα, απαιτούνται 18 ακόμη τμήματα για την εφαρμογή της δίχρονης το επόμενο σχολικό έτος, επομένως, απαιτείται και η εξασφάλιση των αντίστοιχων αιθουσών.

Επίσης, το κτιριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων Ζωγράφου παραμένει ιδιαίτερα οξυμένο καθώς έχουμε κατά κύριο λόγο μισθωμένους και ακατάλληλους χώρους. Σε αυτές τις συνθήκες, οι νηπιαγωγοί δίνουν πραγματικά τιτάνιο αγώνα για να διαμορφώσουν ένα αξιοπρεπές πλαίσιο διδασκαλίας.

Με βάση την 100872/Δ1/24-06-2019 (ΦΕΚ 2569/Β’/2019) κοινή υπουργική απόφαση με θέμα «Ορισμός Δήμων εφαρμογής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2020-2021», από το επόμενο σχολικό έτος (2020-2021), ο Δήμος Ζωγράφου εντάσσεται στη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Για την υλοποίηση αυτής της απόφασης και την αποκατάσταση ενός στοιχειώδους επιπέδου κτιριακών συνθηκών, επιβάλλεται να εξασφαλιστούν τουλάχιστον 18 αίθουσες ώστε να ενταχθούν όλα τα προνήπια και να ληφθούν μια σειρά από ριζικά μέτρα ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα τα κτιριακά προβλήματα των νηπιαγωγείων. Αυτό σημαίνει: εύρεση των κατάλληλων χώρων και άμεση ενεργοποίηση των διαδικασιών για την εξασφάλιση των αιθουσών και των εξοπλισμό τους.

Στο πλαίσιο ενός αγωνιστικού σχεδιασμού για την υλοποίηση του παραπάνω στόχου εντάσσουμε τις παρακάτω διεκδικήσεις που αφορούν στα κτιριακά προβλήματα των νηπιαγωγείων της πόλης μας:

 

1ο – 18ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου (Κουσίδου 87)

Τα νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ισόγειο-υπόγειο πολυκατοικίας με πολλά τεχνικά προβλήματα (λόγω της παλαιότητας και της στέγασης σε πολυκατοικία).

Τα νηπιαγωγεία αντιμετωπίζουν τα εξής -συγκεκριμένα- προβλήματα:

  • Η ηλεκτρολογική εγκατάσταση είναι ελλιπής και συχνά δημιουργούνται βραχυκυκλώματα και δυσλειτουργίες στη θέρμανση.

  • Ο προαύλιος χώρος είναι μικρός και περιβάλλεται από παλιά και σε κακή κατάσταση κάγκελα (αιχμηρά και κομμένα σε αρκετά σημεία).

  • Οι αίθουσες δεν θερμαίνονται επαρκώς λόγω κλιματιστικών, τα οποία αποτελούν την μοναδική πηγή θερμότητας, αλλά λόγω παλαιότητας δεν αποδίδουν τις κρύες μέρες του χειμώνα. Η ενίσχυση της θέρμανσης με ηλεκτρικά σώματα είναι αδύνατη λόγω αδυναμίας να τα δεχτεί η ηλεκτρολογική εγκατάσταση.

  • Η ύπαρξη του κλιμακοστασίου της πολυκατοικίας στο πίσω μέρος των αιθουσών είναι μια μόνιμη απειλή για την ασφάλεια παιδιών και εκπαιδευτικών.

  • Η έξοδος κινδύνου είναι δύσχρηστη και μη λειτουργική σε περίπτωση ανάγκης.

  • Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πλημμύρας λόγω κατηφορικής κλίσης στο σημείο που βρίσκεται η σχολική μονάδα.

  • Υπάρχει προβληματική αποχέτευση μέσα στην αυλή η οποία γεμίζει συχνά με ακαθαρσίες ακόμη και την ώρα που προαυλίζονται τα νήπια.

  • Υπάρχουν προβλήματα στα λούκια που περνούν από τις αίθουσες διδασκαλίας, τα οποία, κάθε φορά που βρέχει, γεμίζουν νερά και εισέρχονται στο χώρο.

  • Υπάρχουν παλαιά ξύλινα παγκάκια στον χώρο της αυλής που αποτελούν κίνδυνο για τα νήπια την ώρα του διαλλείματος.

  • Υπάρχουν προβλήματα μόνωσης.

  • Η ύπαρξη μεγάλης επιφάνειας με τζάμια και μεταλλικά κιγκλιδώματα καθιστά τη σχολική καθημερινότητα άκρως επικίνδυνη.

  • Τα νηπιαγωγεία δεν διαθέτουν βοηθητικούς χώρους κουζίνας, τραπεζαρίας και ανάπαυσης.

Με βάση τα παραπάνω ζητούμε:

  • την ανέγερση νέου κτιρίου ικανού να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, με σαφές χρονοδιάγραμμα, σχεδιασμό και υλοποίηση.

  • Τον άμεσο σχεδιασμό απαλλοτρίωσης οικοπέδου για την κατασκευή σύγχρονου, με προδιαγραφές ασφάλειας νηπιαγωγείου.

 

 

2ο – 10ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου (Καλαβρύτων 2 και Αστερίου)

Τα δυο νηπιαγωγεία στεγάζονται σε προκάτ αίθουσες. Αυτό από μόνο του συνεπάγεται πολλά προβλήματα. Είναι αναγκαία η αντικατάστασή τους τουλάχιστον με προκάτ βαρέος τύπου.

Επιπλέον προβλήματα:

  • Οι αίθουσες είναι μικρές και με εισήγηση Σχολικής Συμβούλου μπορούν να φιλοξενήσουν 15 (μάξιμουμ 18) παιδιά η κάθε μία (και με 18 παιδιά είναι δυσλειτουργική).

  • Το ολοήμερο τμήμα λειτουργεί στην ίδια αίθουσα που είναι και ένα από τα πρωινά τμήματα, πράγμα το οποίο δυσχεραίνει αρκετά το εκπ/κό έργο και των δύο τμημάτων, γιατί χρειάζονται έξτρα χώρους και για τα παιδιά που έρχονται από τα άλλα πρωινά τμήματα. Μας έχει παραχωρηθεί μία άδεια αίθουσα, που θα χρησιμοποιηθεί για το ολοήμερο αλλά καθυστερεί η διαδικασία, γιατί πρέπει να τακτοποιηθεί η οικονομική αμοιβή της καθαρίστριας , για να μπαίνει να καθαρίζει, αλλά και ο εξοπλισμός από τον Κ.Τ.Υ.Π.

  • Η περίφραξη του προαύλιου χώρου (που είναι κείμενος σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας) είναι ακατάλληλη και επικίνδυνη. Είναι αναγκαία η αντικατάσταση ή η βελτίωσή της.

  • Είναι απαραίτητο να καλυφθούν με μαλακό προστατευτικό κάλυμμα οι κορμοί των δέντρων που βρίσκονται στον προαύλιο χώρο, για να αποφευχθούν ατυχήματα.

  • Η πόρτα του 10ου Ν/Γ έχει καταστραφεί ύστερα από απόπειρα διάρρηξης, δεν κλείνει και ειδικά όταν έχει αέρα ανοιγοκλείνει. Είναι απαραίτητη η αντικατάστασή της.

  • Οι τουαλέτες είναι έξω με αποτέλεσμα τα παιδιά το χειμώνα να βρέχονται και να πατάνε στα νερά. Υπάρχουν τέντες από πάνω αλλά δεν καλύπτουν όλο το χώρο. Πριν λίγα χρόνια μία μέρα που έβρεχε πολύ, η Προϊσταμένη του 10ου , Κρητικού Μαργαρίτα, βγήκε να συνοδεύσει 4 νήπια στην τουαλέτα, η τέντα είχε γεμίσει νερά, έσπασε κι έπεσε και για κλάσματα δευτερολέπτου δεν θρηνήσαμε θύματα. Κρίνεται απαραίτητη η αντικατάστασή τους με σταθερό στέγαστρο.

  • Το δάπεδο έξω δεν έχει σωστή κλίση με αποτέλεσμα να γεμίζει νερά όταν βρέχει μπροστά από την πόρτα του 10ου Ν/Γ. Είναι αναγκαία η επίλυση του προβλήματος και η κάλυψη του δαπέδου με αντιολισθητικό υλικό.

  • Είναι απαραίτητος στα σχολεία μας ένας σχολικός φύλακας – βοηθητικό προσωπικό γιατί: η τουαλέτα είναι έξω κι αν κάποιο παιδί θέλει βοήθεια δεν το ακούμε, τριγύρω η περίφραξη των σχολείων είναι με συρματόπλεγμα ( τα οποία σε πολλά σημεία έχουν ξεκολλήσει και έχουν σκουριασμένες αιχμηρές άκρες – που ούτως ή άλλως είναι επικίνδυνο) και ένα παιδί μπορεί με την πρόφαση ότι θα πάει τουαλέτα να σκαρφαλώσει και να βγει και μάλιστα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

  • Επίσης, είναι απαραίτητη η προσθήκη πυκνότερων κιγκλιδωμάτων στα παράθυρα.

  • Τέλος, χρειάζεται καθημερινός καθαρισμός περιμετρικά του σχολείου γιατί υπάρχουν σε μόνιμη βάση σκουπίδια και περιττώματα ζώων.

 

3ο Νηπιαγωγείο Ζωγράφου (Μακρυγιάννη 46- Συστεγάζεται με το 8ο και το 12ο Δημοτικό σχολείο Ζωγράφου).

Το νηπιαγωγείο συστεγάζεται με δύο Δημοτικά σχολεία. Στη συστέγαση οφείλονται τα παρακάτω βασικά και πάγια προβλήματα του νηπιαγωγείου:

  • Ο χώρος και οι αίθουσες δεν είναι σχεδιασμένα για νηπιαγωγείο. Ο χώρος των αιθουσών ήταν σχεδιασμένος για αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού και, προκειμένου να εξοικονομηθούν δύο αίθουσες, χωρίστηκε ο χώρος με ένα πλαστικό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία ηχομόνωση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

  • Η αίθουσα του ολοήμερου τμήματος, αφού δεν υπάρχει ξεχωριστή τραπεζαρία, έχει το ψυγείο και την κουζίνα μέσα στην τάξη, δίπλα στις τσάντες και τα τραπεζάκια των παιδιών.

  • Οι τουαλέτες είναι εκτός της τάξης, κοινές με το Δημοτικό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα επίβλεψης ή βοήθειας των παιδιών που πηγαίνουν τουαλέτα. Από την άλλη αν χρειαστεί να βοηθήσει ένα παιδί (καθώς μιλάμε για νήπια), η νηπιαγωγός αναγκάζεται να αφήσει μόνα τους τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης.

Οι τεχνικές ανάγκες του Νηπιαγωγείου είναι οι εξής:

  • Ο στεγαζόμενος χώρος του προαύλειου χώρου του 8ου Δημοτικού σχολείου, ακριβώς έξω από τις αίθουσες του νηπιαγωγείου, είναι στρωμένος με πλάκες αιχμηρές, άκρως επικίνδυνες και ολισθηρές όταν βραχούν. Αίτημα μας είναι να τοποθετηθεί ασφαλές δάπεδο , κατάλληλο για παιδιά (ταρτάν).

  • Να τοποθετηθούν προστατευτικά στις κολώνες που υπάρχουν στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού.

  • Στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού υπάρχουν δύο σημεία-κακοτεχνίες που είναι πολύ επικίνδυνες για τα παιδιά: ένας σωλήνας για όμβρια νερά και ένα σημείο δίπλα στα κάγκελα.

  • Πρέπει να μπει κατάλληλος φωτισμός στον προαύλιο χώρο για τη νύχτα.

  • Πρέπει να τοποθετηθεί σύστημα πυροπροστασίας, καθώς τώρα υπάρχει μόνο ένας πυροσβεστήρας σε κάθε αίθουσα.

  • Πρέπει να τοποθετηθούν ράμπες για πρόσβαση για άτομα Α.Μ.Ε.Α. (να σημειωθεί ότι στο νηπιαγωγείο λειτουργεί και Τμήμα Ένταξης).

Υλικές ανάγκες του νηπιαγωγείου:

  • Σύστημα μικροφωνικής υποστήριξης

  • Ένα λάπτοπ.

  • Η αίθουσα του Τμήματος Ένταξης, που στεγάζεται στο 12ο Δημοτικό σχολείο, δεν έχει θέρμανση, παρά μόνο ένα ηλεκτρικό σώμα. Πρέπει να τοποθετηθεί κλιματιστικό και να αγοραστεί μια καινούρια μοκέτα καθώς η υπάρχουσα είναι φθαρμένη και γλιστράει. Επίσης έχει γίνει αίτημα για γραμμή ίντερνετ και δεν έχει πραγματοποιηθεί.

 

4ο – 17ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου (Μ. Αλεξάνδρου και Κορυτσάς- Συστεγάζονται με το 4ο και το 10ο Δημοτικό σχολείο Ζωγράφου)

 

 

Τα νηπιαγωγεία συστεγάζονται με δυο Δημοτικά σχολεία, σε δύο (2) μόνο αίθουσες (περίπου 50 τ.μ.) από αυτές που συνολικά διαθέτει το σχολικό συγκρότημα.

 

Η έλλειψη χώρου έχει τα εξής αποτελέσματα ως προς την κάλυψη των αναγκών της περιοχής:

  • Στα νηπιαγωγεία υποβλήθηκαν συνολικά 87 (63 νήπια και 24 προνήπια) αιτήσεις εγγραφής φοίτησης για το σχολικό έτος 2019-2020, από τις οποίες ικανοποιήθηκαν μόλις οι 42.

  • Αποτέλεσμα των υπεράριθμων εγγραφών είναι η αναστάτωση γονέων και εκπαιδευτικών καθώς καλούνται μαθητές να μετακινηθούν σε όμορα νηπιαγωγεία παρά τη θέλησή τους.

  • Το παραπάνω φαινόμενο έχει παρατηρηθεί και σε προηγούμενα σχολικά έτη, αν και σε μικρότερο βαθμό.

  • Να ληφθεί υπόψιν ότι από την επόμενη σχολική χρονιά ο Δήμος Ζωγράφου θα εφαρμόσει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, οπότε οι παραπάνω δυσκολίες θα πολλαπλασιαστούν.

 

Επιπλέον προβλήματα των νηπιαγωγείων:

 

  • Οι αίθουσες διδασκαλίας δεν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τις διδακτικές ανάγκες των μαθητών αλλά και για άλλους σκοπούς: τη σίτιση, χαλάρωση, εορταστικές εκδηλώσεις, συναντήσεις γονέων. Να σημειωθεί δε, ότι ο ελεύθερος χώρος των αιθουσών δεν επαρκεί για την ανάπαυση των μαθητών πάνω σε στρώματα, όπως προβλέπεται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

  • Υπάρχει μόλις μία (1) τουαλέτα! και για τα δύο τμήματα των νηπιαγωγείων.

  • Η προσέλευση και η αποχώρηση των νηπίων γίνεται υπό εξαιρετικά επικίνδυνες συνθήκες κατά τα χρονικά διαστήματα κατά τα οποία δεν υπάρχει φύλακας στο σχολικό συγκρότημα, οπότε διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία όλων των συστεγαζόμενων σχολείων και παρακωλύεται η εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας.

 

5ο – 11ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου (Κρατερού και Αλκαίου 42-στο κτίριο παιδικού σταθμού)

 

Τα δυο νηπιαγωγεία στεγάζονται στο κτίριο παιδικού σταθμού.

 

Ο περιορισμένος χώρος έχει τις εξής συνέπειες ως προς την κάλυψη των αναγκών της περιοχής ευθύνης των νηπιαγωγείων:

 

Τα νηπιαγωγεία εδώ και χρόνια δέχονται κατά μέσο όρο 55 με 60 εμπρόθεσμες αιτήσεις ετησίως, νηπίων και προνηπίων. Στον μέσο όρο των αιτήσεων δεν συμπεριλαμβάνονται τα εκπρόθεσμα αιτήματα ή τηλεφωνήματα γονέων οι οποίοι με την έναρξη αλλά και κατά τη διάρκεια της χρονιάς αναζητούν μία θέση φοίτησης στο νηπιαγωγείο που ανήκουν χωροταξικά. Τα συγκεκριμένα Νηπιαγωγεία θα μπορούσαν κάλλιστα να καλύψουν τις δυνατότητες φοίτησης 75 νηπίων και προνηπίων με την οριστική μεταστέγαση σε αυτόνομο χώρο εντός των ορίων της Περιφέρειας, ενώ μέχρι τώρα καλύπτουν τον μέγιστο αριθμό φοίτησης μόνο νηπίων, ο οποίος ανέρχεται στα 38 νήπια και αυτό μέσω της διαδικασίας κλήρωσης. 

 

 

Τα προβλήματα των νηπιαγωγείων είναι τα εξής:

 

  • Εξαιρετικά περιορισμένοι χώροι των αιθουσών διδασκαλίας. Η αίθουσα του 5ου 2/θέσιου Νηπ/γείου που είναι μόλις 25,74 τ.μ αποτελεί βοηθητικό χώρο του Παιδικού Σταθμού και μπορεί να φιλοξενήσει μόνο 12-14 παιδιά, ενώ ο χώρος κίνησης των νηπίων περιορίζεται σε μόλις 4 τετραγωνικά μέτρα. Το 11ο Νηπ/γείο μπορεί να φιλοξενήσει έως 18 νήπια αλλά κάθε χρόνο δέχεται παραπάνω αιτήσεις εγγραφών που ανέρχονται στο σύνολο των 35 έως 40  νηπίων, οπότε η φοίτηση στο νηπιαγωγείο γίνεται με διαδικασία κλήρωσης.

  • Ανεπαρκής εξαερισμός και φωτισμός στην αίθουσα του 5ου Νηπ/γείου. Η αίθουσα επικοινωνεί μέσω του φωταγωγού με την κουζίνα ενώ τα παράθυρα ανοίγουν μόνο στην ανάκληση.

  • Έλλειψη προθαλάμου και έλλειψη βοηθητικών χώρων.

  • Ύπαρξη κοινόχρηστων και μόνο δύο τουαλετών  για τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία.

  • Δυσκολία πρόσβασης στην αυλή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος εφόσον το πέρασμα του μαθητικού δυναμικού του 5ου Νηπ/γείου πραγματοποιείται μέσα από την αίθουσα διδασκαλίας του 11ου Νηπ/γείου.

  • Κίνδυνος τραυματισμού κάποιου νηπίου μιας και η κεντρική είσοδος του κτηρίου παραμένει πάντα ανοιχτή λόγω των -διαφορετικών- αναγκών του συστεγαζόμενου παιδικού σταθμού (διαφορετικό ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης, τροφοδοσία, κλπ).

  • Ανύπαρκτη ευελιξία χρήσης του αύλειου χώρου διότι χρησιμοποιείται διαδοχικά από τα τμήματα του Παιδικού Σταθμού.

  • Συστέγαση των νηπιαγωγείων με το Δημοτικό Παιδικό Σταθμό.

 

 

6ο και 12ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου (Γάζης 26)

Tα νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ισόγειο πολυκατοικίας, σε χώρο εντελώς ακατάλληλο για σχολείο.

 

Παρουσιάζουν τα εξής προβλήματα:

  • Υπάρχει μία τουαλέτα για τα παιδιά .

  • Δεν υπάρχει τουαλέτα εκπαιδευτικών .

  • Ο αύλειος χώρος είναι πολύ μικρός.

  • Οι τοίχοι παρουσιάζουν υγρασία και χρειάζονται βάψιμο.

  • Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι μικρές.

  • Δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος.

  • Δεν υπάρχει χώρος για κουζίνα.

  • Δεν υπάρχουν ράμπες .

  • Δεν υπάρχει επαρκής πυρασφάλεια.

  • Η χρηματοδότηση είναι μικρή και δεν επαρκεί να καλύψει τις ανάγκες σε γραφική ύλη, παιδαγωγικό υλικό, βιβλία, παιχνίδια, χαρτόνια, χρώματα, υλικά χειροτεχνίας.

 

7ο – 9ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου (Κρίνων 41)

Τα νηπιαγωγεία χρειάζονται άμεσα:

  • Ξύσιμο και βάψιμο των τοίχων στις τουαλέτες

  • Αντικατάσταση καλυμμάτων στις λεκάνες τουαλέτας των παιδιών

  • Αντικατάσταση πιγκάλ, κάδων και στηριγμάτων χαρτιού στις τουαλέτες

  • Βάψιμο των ξύλινων πάνελ που καλύπτουν τη τζαμαρία των εξωτερικών τοίχων των αιθουσών

  • Αντικατάσταση όλων των παιχνιδιών εξωτερικού χώρου για το προαύλιο

  • Αγορά καινούριου φωτοτυπικού μηχανήματος

  • Συντήρηση των μονάδων ψύξης-θέρμανσης από ειδικό ψυκτικό

  • Αγορά και εγκατάσταση συστήματος ασφαλείας (συναγερμός)

8ο-14ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου (Ιοκάστης και 28ης Οκτωβρίου 6)

Τα νηπιαγωγεία στεγάζονται σε δύο μισθωμένες αίθουσες, σε ισόγειο παλιάς πολυκατοικίας.

Προβλήματα των νηπιαγωγείων:

  • Η είσοδος των νηπιαγωγείων είναι κοινή με την είσοδο της πολυκατοικίας. Αυτό σημαίνει πως η πόρτα δεν κλειδώνει, παρά μόνο με ένα σύρτη, τον οποίο συχνά οι ένοικοι αμελούν να χρησιμοποιήσουν κατά την είσοδο ή έξοδό τους..

  • Η αυλή, όπου γίνεται το διάλειμμα είναι η είσοδος της πολυκατοικίας. Είναι μικρή για τον προαυλισμό 40 παιδιών και συχνά είναι τα παράπονα και οι διενέξεις για μικροατυχήματα μεταξύ των παιδιών. Η αυλή δεν έχει καθόλου παιχνίδια εξωτερικού χώρου (π.χ τσουλήθρα) για να απασχοληθούν τα παιδιά. Τα παιδιά στην αυλή απλά τρέχουν.

  • Οι αίθουσες είναι σχετικά μικρές για να χωρέσουν άνετα οι απαιτούμενες για τη διεξαγωγή του προγράμματος του νηπιαγωγείου «γωνιές». Δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να κινηθούν άνετα τα παιδιά. Τα έπιπλα είναι παλιά και συχνά καλούνται οι ξυλουργοί του Δήμου Ζωγράφου για να τα επισκευάσουν.

  • Η θέρμανση σε κάθε αίθουσα γίνεται με κλιματιστικό, γεγονός που κάποιες φορές επηρεάζει αρνητικά κάποιους μαθητές στο αναπνευστικό τους.

  • Τα κουφώματα είναι παλαιού τύπου και, παρόλο που τα κλιματιστικά είναι τελευταίας τεχνολογίας, προκαλείται απώλεια ζέστης.

  • Υπάρχει μία μόνο τουαλέτα σε κάθε αίθουσα με μία παιδική λεκάνη και ένα νιπτήρα για 20 παιδιά, ενώ δεν υπάρχει τουαλέτα για το εκπαιδευτικό προσωπικό.

 

13ο-16ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου (Μαικήνα 30)

Τα νηπιαγωγεία έχουν τις εξής ανάγκες:

  • Αγορά μοκέτας για το 13ο Νηπιαγωγείο

  • Αλλαγή τεντόπανου (σκίστηκε με το χαλάζι)

  • Κατασκευή ράμπας ΑμεΑ

  • Σύστημα πυροπροστασίας

  • Βάψιμο κτιρίου, εσωτερικά και εξωτερικά

  • Τις, άμεσο και μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με την αυλή στην οποία έρχονται τις γάτες με αποτέλεσμα να δημιουργείται εστία μόλυνσης από τα περιττώματα και τις τροφές που ρίχνουν οι περίοικοι. Το πρόβλημα αυτό χρονίζει. Πιθανή λύση θα ήταν αυτό να στρωθεί με ταρτάν.

 

Συμπερασματικά

Για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Δήμο Ζωγράφου, από το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021, απαιτούνται 18 επιπλέον αίθουσες. Απαιτούνται άμεσες πρωτοβουλίες για την εξασφάλιση των σχετικών χώρων για την ανέγερση κτιρίων και την τοποθέτηση βαρέος τύπου κατασκευών προκάτ. Τέτοιοι χώροι είναι το οικόπεδο Καράτζα, η Βίλλα Παυλίνα, ο Ρυθμός, η Πολυτεχνειούπολη κ.α. Επίσης, η επιλογή των χώρων έχει ιδιαίτερη σημασία να καλύπτει χωροταξικά διαφορετικά σημεία της πόλης ώστε να αποφευχθεί η συγκέντρωση των αιθουσών σε μία μόνο περιοχή.

Επιπλέον, για την ριζική αλλαγή της σημερινής απαράδεκτης κατάστασης και την επίλυση του κτιριακού προβλήματος των ήδη λειτουργούντων νηπιαγωγείων στο Δήμο Ζωγράφου απαιτούνται 12 νέες αίθουσες.

Στην παρούσα φάση, το μόνο κτίριο που βρίσκεται σε διαδικασία κατασκευής, σύμφωνα με ενημέρωση από την παρούσα αλλά και την προηγούμενη δημοτική αρχή, είναι στο επί της οδού Μακρυγιάννη, οικόπεδο του Δήμου Ζωγράφου (το οποίο τα τελευταία χρόνια λειτουργεί ως υπαίθριος χώρος στάθμευσης). Στο οικόπεδο πρόκειται να ανεγερθεί, από την ΚΤΥΠ, κτίριο το οποίο θα στεγάσει δύο νηπιαγωγεία. Ωστόσο, σύμφωνα με τη μέχρι στιγμής ενημέρωση, το κτίριο θα είναι έτοιμο προς χρήση το νωρίτερα σε δυο χρόνια.

Για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων των νηπιαγωγείων απαιτείται η ενεργοποίηση και συμβολή των υπηρεσιών του Δήμου και η έκτακτη χρηματοδότηση των νηπιαγωγείων.

Με αυτό το πλαίσιο, ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών πραγματοποίησε συνάντηση με το Δήμαρχο Ζωγράφου (στην οποία συμμετείχε το Δ.Σ. και ευρύτατη αντιπροσωπεία νηπιαγωγών) και θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα στην οργάνωση κινητοποιήσεων και πρωτοβουλιών (μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο, διοργάνωση εκδήλωσης, ενημέρωση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., παράσταση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης κλπ) και επιζητεί τη συνεργασία και κοινή δράση με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης και του γονεϊκού κινήματος της πόλης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

olme
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αντιθέσεις, προκλήσεις, ευκαιρίες»
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων