σχολική τάξη
Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κρήτης

Συνεκπαίδευση (με αφορμή το περιστατικό σε Δημοτικό σχολείο της Ιεράπετρας)

Συνεκπαίδευση σημαίνει ότι η εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά και έχει ανάγκη την ύπαρξη σχολείων και δομών εκπαίδευσης που θα αναγνωρίζουν, θα κατανοούν και θα γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίζουν σωστά τις ιδιαιτερότητες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Η επιτυχής συνεκπαίδευση απαιτεί όχι μόνο τυπικές εκπαιδευτικές παροχές αλλά επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων και σχεδιασμό συνθηκών που διευκολύνουν την προσαρμογή. Υποστηρίζει παράλληλα την πρόσβαση σε κατάλληλη ανθρώπινη και τεχνική εκπαιδευτική υποστήριξη και προσαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις μοναδικές ανάγκες του κάθε μαθητή. Αυτό διασφαλίζεται με την παροχή της αναγκαίας ειδικής παιδαγωγικής βοήθειας και υποστήριξης από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς ή από μία διεπιστημονική ομάδα και από απαραίτητες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών.

Ποια είναι η πραγματικότητα όμως στη χώρας μας; Οι παράλληλες στηρίξεις προσλαμβάνονται με «δελτίο», μοιράζονται οι ώρες τους σε δύο και τρεις μαθητές ενώ αναμένεται ακόμη και σήμερα, Νοέμβρη μήνα,  ο κύριος όγκος των προσλήψεων!! Ας μη μιλήσουμε για την κατάλληλη τεχνική στήριξη ή την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καλύτερα…

Έτσι όλοι μεταθέτουν τις ευθύνες και τα βάρη ιεραρχικά, από πάνω προς τα κάτω, με αποτέλεσμα το σύνολο τους να καταλήγει στο Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, στο/στην Διευθυντή/ντρια του και στον/στην υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος που δίνουν καθημερινή μάχη στο σχολείο για να ανταπεξέλθουν.

Σε σχέση με το λυπηρό περιστατικό σε σχολείο της Ιεράπετρας, σε ώρα μαθήματος, με τον σοβαρό τραυματισμό δασκάλας, η οποία νοσηλεύτηκε στο Νοσοκομείο Ιεράπετρας με διάσειση, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και ακόμα και σήμερα 15 ημέρες μετά το συμβάν δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως η υγεία της, προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα και αντίστοιχες ευθύνες που πρέπει να αναδειχθούν ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον.

Η Διεύθυνση ΠΕ Ν Λασιθίου και το ΚΕΣΥ αποφάσισαν να δοθούν μόνο 10 ώρες παράλληλης στήριξης στο σχολείο για συγκεκριμένο μαθητή, όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια δίνονταν 24 από την αρχή κατά προτεραιότητα, προφανώς υλοποιώντας την κυβερνητική πολιτική περικοπών και αδιαφορώντας για την ουσιαστική παρέμβαση σε ένα δύσκολο εκπαιδευτικό ζήτημα που χρειαζόταν ιδιαίτερη προσοχή. Χαρακτηριστική επίσης ήταν η αδιαφορία τους στην έγγραφη αγωνιώδη επιστολή της δασκάλας, ελάχιστες ημέρες πριν το περιστατικό με τον τραυματισμό της.

Δύο εβδομάδες μετά το περιστατικό, δεν έχουν προχωρήσει σε καμία ενέργεια που να δημιουργεί συνθήκες που δεν θα επιτρέψουν να ξανασυμβεί κάτι αντίστοιχο με θύμα μαθητή ή εκπαιδευτικό και νομίζουν ότι μπορούν να αποσιωπήσουν το γεγονός και να διαγράψουν τις ευθύνες τους, επικαλούμενοι προσωπικά δεδομένα του μαθητή, ο οποίος είναι το μεγαλύτερο θύμα του εκπαιδευτικού συστήματος και των επιλογών όσων διαχειρίστηκαν με λανθασμένο τρόπο τις εκπαιδευτικές του ανάγκες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη δεν έχει σταλεί αντικαταστάτης της συναδέλφου που αναρρώνει και η τάξη παραμένει χωρίς δάσκαλο, ο μικρός μαθητής δεν πηγαίνει στο σχολείο και κανείς δεν έχει κάνει κάποια ενέργεια ούτε καν έχει αρθρώσει κουβέντα για το περιστατικό!! Ούτε μια λέξη συμπαράστασης στο σχολείο και στη δασκάλα!!

Ίσως τελικά και να αναζητήσουν ευθύνες από το σχολείο και τη δασκάλα για να «ξεπλύνουν» την ανυπαρξία τους…

Ακόμη και ο τοπικός Σύλλογος εκπαιδευτικών με την πλήρη απουσία του, συμβάλλει στην αποσιώπηση του γεγονότος! Καμία ανακοίνωση, κανένας λόγος συμπαράστασης, καμία ενέργεια ενημέρωσης και παρέμβασης!!

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κρήτης, αφού πρώτα δηλώσει τη συμπαράστασή της στο σχολείο, στο μαθητή και την οικογένεια του και φυσικά στη δασκάλα του σχολείου με ευχές για γρήγορη ανάρρωση, απαιτεί:

  • Την άμεση κάλυψη του κενού στο σχολείο.
  • Την άμεση υποστήριξη του μαθητή από παράλληλη στήριξη όλες τις ώρες παραμονής στο σχολείο.
  • Την ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών που δίνουν καθημερινή μάχη σε δύσκολες συνθήκες

και διεκδικεί:

  • πλήρη στήριξη όλων μαθητών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κρήτης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου