Κραυγή αγωνίας εκπαιδευτικού από την ακριτική Λήμνο
Πολλές φορές δεν μας ενδιαφέρει ή άλλες φορές δεν μας αγγίζει το ευαίσθητο θέμα της παιδείας και της αρνητικής κατάστασης στην οποία έχει φτάσει τα τελευταία χρόνια λόγω της υποτιθέμενης «οικονομικής κρίσης»

. Πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι το θέμα της εκπαίδευσης μας αφορά όλους καθώς είναι δείγμα του στοιχειώδους πολιτισμού μας.

Λόγω των ερχόμενων εκλογών όπου θα είμαι υποψήφιος για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω σκέψεις σχετικά με την άσχημη εικόνα που αντιμετωπίζω στην καθημερινότητα ως εκπαιδευτικός στα σχολεία της Λήμνου.

Η μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών αποτελεί πάγιο και διαρκές αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αφού το πρόβλημα δημιουργίας κενών λόγω συνταξιοδοτήσεων ολοένα διογκώνεται. Στα επόμενα χρόνια υπολογίζεται μια αυξητική τάση αποχωρήσεων από τον εκπαιδευτικό κλάδο, ενώ η μη έγκαιρη πλήρωση των κενών δημιουργεί αναστάτωση στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Στην Λήμνο, το πρόβλημα δείχνει ότι δεν αγγίζει την τοπική κοινωνία καθώς η εικόνα του εκπαιδευτικού-τουρίστα βοηθά στην μικρή και συμφεροντολογική κάλυψη της κενής τουριστικής χειμερινής περιόδου. Επιπλέον, η μη πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών δημιουργεί κενά με αποτέλεσμα η πλήρωση τους να ολοκληρώνεται στα μέσα της χρονιάς, τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο!!! Για να γίνει πλήρως κατανοητό, πλέον δεν αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας, το γεγονός ότι ο αγιασμός των σχολείων θα γίνεται με την παρουσία μόνο του Διευθυντή!!! Κάτι που γίνεται ήδη στις σχολική δομή του Αγίου Ευστρατίου.

Επιπλέον, το θέμα της μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών θίγει την ποιότητα και το επίπεδο της εκπαίδευσης που θέλουμε να δώσουμε στα δικά μας παιδιά αφού δεν διασφαλίζεται ούτε η εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας ούτε η πλήρωση των μαθησιακών αναγκών. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι δεν υπάρχει συνεχής ροή της διδακτέας ύλης λόγω της συχνής αλλαγής καθηγητών στην δημόσια εκπαίδευση. Η κατάσταση σύντομα θα θεωρηθεί ανεξέλεγκτη ενώ απλά θα βολέψει τους αδιάφορους ή τους συμφεροντολόγους του τόπου μας.

Σε δεύτερη ανάγνωση, το τοπικό ζήτημα των κτηριακών αναγκών υπό την δικαιοδοσία του Δήμου Λήμνου αποτελεί μια αρνητική εικόνα για τον τόπο μας. Με απλά λόγια, η αδιαφορία της πλειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου σε θέματα κτηριακών σχολικών δομών, αποτελεί τον παλμό της τοπικής κοινωνίας. Σχετικά με το κτήριο του γυμνασίου Μύρινας, στο οποίο υπηρετώ τις περισσότερες ώρες ως εκπαιδευτικός, η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη. Πιο συγκεκριμένα, πριν αρκετές ημέρες στο κοντέινερ όπου στεγάζεται ένα τμήμα, πλημμύρισε όλο το ταβάνι καθώς μαζεύαμε τα νερά στην διάρκεια του μαθήματος ενώ εδώ και αρκετές ημέρες σε ένα άλλο τμήμα τα μαθήματα πραγματοποιούνται με ανοικτή πόρτα προς το προαύλιο με χαμηλή θερμοκρασία. Πλέον αυτά τα ζητήματα απειλούν την δημοσία υγεία των δικών μας παιδιών ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που τα ίδια τα παιδιά παραπονιούνται για τις τριτοκοσμικές συνθήκες στις οποίες καλούνται να απολαύσουν το αγαθό της μάθησης.

Παρόμοιες συνθήκες και στα λύκεια όπου στεγάζονται πολυάριθμα τμήματα διαφορετικών δομών, δημιουργώντας πραγματικό αλαλούμ. Πάγιο αίτημα της παράταξης μας είναι η δημιουργία νέου λυκειακού συγκροτήματος καθώς και η μελέτη για την αποκατάσταση του κτηρίου Γυμνασίου Μύρινας που έπρεπε να έχει γίνει ΕΧΘΕΣ, ώστε σήμερα να πραγματοποιούνται τα μαθήματα στο αποκατεστημένο από το σεισμό νέο κτήριο. Οι υποσχέσεις μιλούν για πραγματοποίηση μελετών αύριο, για πράγματα που έπρεπε να γίνουν εχθές ενώ παρατείνεται η αγωνία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών.

Αδιαμφισβήτητα, θα χρειαζόμουν πιο πολλές γραμμές για να εκφράσω τις αναρίθμητες σκέψεις μου σχετικά με την υποβάθμιση που υφίσταται η παιδεία σε πανελλήνιο επίπεδο. Ως ενεργό μέλος της τοπικής κοινωνίας της Λήμνου, όπως και πολλοί συνάδελφοι μου εκπαιδευτικοί, δίνουμε πραγματικό αγώνα και μάχη ώστε να αναβαθμίσουμε την παιδεία στο τόπο μας με τις λιγοστές δυνάμεις που μας έχουν απομείνει. Για αυτό το λόγο συμμετέχω στο ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών που έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι λειτουργεί με κύριο γνώμονα την υπεράσπιση των συναδέλφων εκπαιδευτικών και των δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Παντελής Ζαφείρης
Καθηγητής Μουσικής Επιστήμης (ΠΕ 79.01)
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών
Υπ. για ΔΣ ΕΛΜΕ Λήμνου κ’ Αγίου Ευστρατίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ploia-apergia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Linda_McMahon
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
H νέα υπουργός Παιδείας που επέλεξε ο Τραμπ είναι πρώην CEO του WWE - Εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Forbes
Forbes: «Θέλουμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα» λένε τα αδέλφια που βρίσκονται στη λίστα με τους 30 ερευνητές ηλικίας έως 30 ετών
«Δεν ξέρουμε αν οι ευκαιρίες είναι οι ίδιες στην Ελλάδα» - Τι είπαν τα αδέλφια από τη Θεσσαλονίκη που βρίσκονται στη λίστα του Forbes
Forbes: «Θέλουμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα» λένε τα αδέλφια που βρίσκονται στη λίστα με τους 30 ερευνητές ηλικίας έως 30 ετών