Ενωση Γονέων Αγίας Παρασκευής: Ενας ακόμα χρόνος χωρίς επισκευές και συντηρήσεις στα σχολεία
Η τοποθέτηση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Αγίας Παρασκευής στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης αφορά στις εργασίες που προβλέπονται για τα  σχολεία της πόλης .

Συνοπτικός απολογισμός 2019 : Ένας ακόμα χαμένος χρόνος  χωρίς σοβαρές παρεμβάσεις επισκευών και συντηρήσεων στα σχολεία της πόλης, που τόσο τις έχουν ανάγκη.

Συγκεκριμένα δεν υλοποιήθηκε τίποτα από τις συντηρήσεις των αύλειων χώρων που χρηματοδοτούνται μέσω του προγράμματος «Φιλόδημος ΙΙ» και είχαν προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2019 ενώ μικρές ήταν οι παρεμβάσεις στα σχολεία από την ανοικτή εργολαβία 2018-2020.

  • Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου για το νέο έτος

Παρατίθεται το πρόγραμμα των συνεχιζόμενων και των νέων έργων

 

 

 

Έτος 2020

 

 

 

    

Κωδικός

Νέο/Συν

Περιγραφή έργου

Ποσό

Πηγή Χρ/σης

 

Αρχικός Προϋπολογισμός

Συμβασιοποιημένο τίμημα

Δ Προϋπολογισμού/τελικού τιμήματος

%

30.7331.50

Συν

Ασανσέρ Χέλμειο

5.993,45

ΣΑΤΑ

 

υλοποιημένο

 

 

 

33.7331.77

Συν

Ανοικτή εργολαβία σχολείων 2018-2020

72.912,65

ΣΑΤΑ

 

490.000,00

167.073,66

-322.926,34

-65,90%

64.7333.59

Συν

Φιλόδημος ΙΙ - Αύλειοι Χώροι

251.243,46

ΣΑΤΑ/ΠΔΕ

 

597.000,00

251.243,46

-345.756,54

-57,92%

  

Σύνολο συνεχιζόμενων

330.149,56

  

1.087.000,00

418.317,12

-668.682,88

 
   

-220.100,00

πδε/φιλόδημος

    

 

 

Έτος 2020

 

 

Έτος 2021

 

   

Κωδικός

Νέο/Συν

Περιγραφή έργου

Ποσό

Πηγή Χρ/σης

Ποσό

Αρχικός Προϋπολογισμός

Συμβασιοποιημένο τίμημα

Δ Προϋπολογισμού/τελικού τιμήματος

%

30.7331.80

NEO

Νέα εργολαβία σχολείων 2020-2021

100.000,00

ΣΑΤΑ

140.000,00

240.000,00

 

 

 

30.7336.56

NEO

Συμμετοχικός 1ο ΓΕΛ-2ο Δημοτικό

39.000,00

ΣΑΤΑ

35.400,00

74.400,00

 

 

 

30.7331.81

NEO

Χέλμειο

5.000,00

ΣΑΤΑ

50.000,00

55.000,00

 

 

 

  

Σύνολο Νέων

144.000,00

 

225.400,00

369.400,00

   

 

Παρατηρήσεις

 

  1. Εξαιρετικά φτωχός ο προϋπολογισμός για τα σχολεία, ο οποίος ανέρχεται σε μόλις 369.400,00 Ευρώ προϋπολογιστικά  και για περίοδο  2 ετών. Με μια συνήθη έκπτωση της τάξεως του  55%, το πραγματικό τίμημα για τα σχολεία θα είναι περίπου 166.230 Ευρώ που σημαίνει 83.115,00 Ευρώ το έτος . Ποσό μικρότερο και από τη ΣΑΤΑ σχολείων που ανέρχεται σε ποσό 132.750,00 Ευρώ το χρόνο.
  1.  Το ποσό αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές εξαγγελίες και τη δέσμευση του δημάρχου και της νέα δημοτικής αρχής
  • Για απόλυτη προτεραιότητα στις ανάγκες των σχολείων
  • Για εργολαβίες μεγάλου προϋπολογισμού προκειμένου να επιτύχει ο δήμος συνεργασία με μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους εργολάβους
  • Δημιουργείται το ερώτημα, τελικά ποιος αποφασίζει για την οικονομική πολιτική του Δήμου δεδομένου ότι την ίδια ημέρα που εστάλη το τεχνικό πρόγραμμα και ο προϋπολογισμός , ο ίδιος ο Δήμαρχος επανέλαβε την πρόθεση για μεγάλη εργολαβία, της τάξεως του εκατομμυρίου,  για τα σχολεία.
  1. Ζητάμε από το Δήμο και όλους τους αρμόδιους φορείς να διερευνηθεί και διαπιστωθεί  το ύψος των διαθέσιμων κονδυλίων από τη ΣΑΤΑ σχολείων προκειμένου να αξιοποιηθεί προς όφελος των σχολείων. Κατά τη συζήτηση του περσινού προϋπολογισμού στέλεχος της οικονομικής υπηρεσίας είχε αναφέρει διαθέσιμο κονδύλι περί των 338 χιλιάδων ευρώ.
  1. Επανέρχεται – σωστά- το κονδύλι για την υλοποίηση του συμμετοχικού σχεδιασμού του 2ου Δημοτικού-5ου Νηπιαγωγείου -1ου ΓΕΛ, με τα ίδια ακριβώς κονδύλια του προϋπολογισμού του 2019 (διετής προϋπολογισμός 39.000 + 35.400 Ευρώ = 74.400,00 Ευρώ συνολικά). Το συγκρότημα αυτό  και ειδικά τα δύο της πρωτοβάθμιας έχουν σοβαρότατα προβλήματα που πρέπει άμεσα να επιλυθούν. Η προηγούμενη διοίκηση μηδένισε τους κωδικούς αυτούς και δεν προχώρησε σε εργασίες. Ελπίζουμε η νέα διοίκηση να προχωρήσει στην υλοποίηση των απαραίτητων έργων στο συγκρότημα αυτό και να μην ακολουθήσει την πρακτική της προηγούμενης.
  1. Δεν υπάρχει στο τεχνικό πρόγραμμα πρόβλεψη για έργα μέσω Φιλόδημου για την πυρασφάλεια, τουαλέτες ΑΜΕΑ  και προσβασιμότητα στα σχολεία , οι μελέτες των οποίων παρατάθηκαν έως 31.12.2019 (από 31.10.2019) με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών. Ερώτημα : Έχουν κατατεθεί από την Τεχνική Υπηρεσία οι μελέτες αυτές και θα ωφεληθεί ο Δήμος από το πρόγραμμα αυτό ή δεδομένης της απόφασης της κυβέρνησης να μην συνεχίσει το πρόγραμμα Φιλόδημος, θα χαθεί αυτή η μορφή χρηματοδότησης για το δήμο μας?
  1. Για μια ακόμα φορά καταθέτουμε την αγωνία μας για  το θέμα του χρόνου της υλοποίησης των έργων, της ποιότητας και του τρόπου παραλαβής αυτών και των χρόνων διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών.

 

Τα ποσά που θα επενδυθούν στα σχολεία μέσω του τεχνικού προγράμματος είναι αμελητέα και δεν καλύπτουν ούτε κατ΄ελάχιστον τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων μας που στην πλειονότητά τους είναι γερασμένα και χρειάζονται συνεχή συντήρηση και βελτιώσεις..

Τα σχολεία που δεν συντηρούνται , στο τέλος καταρρέουν και οι δαπάνες αποκατάστασης, εφόσον οι ζημιές είναι αναστρέψιμες και αντιμετωπίσιμες, είναι δυσανάλογα πολλαπλάσιες.

 

  • Προσχέδιο προϋπολογισμού
  1. ΦΗΧ  - Επιχορήγηση Σχολικών Επιτροπών

Από το καλοκαίρι του 2019 οι Σχολικές Επιτροπές  βρίσκονται σε ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ. Η δυστοκία να εκτελεστούν/υλοποιηθούν αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για την επιπρόσθετη επιχορήγηση που χρειάζονται οι σχολικές επιτροπές και οι καθυστερήσεις ακόμα  και στις αποδόσεις των ΚΑΠ έχουν οδηγήσει τα σχολεία σε πλήρη οικονομική ασφυξία. Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα τώρα το χειμώνα με το πρόσθετο έξοδο της θέρμανσης.

Το πρόβλημα της ελλειπούς χρηματοδότησης και της ανάγκης επιπλέον χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών και κυρίως της Πρωτοβάθμιας είχε επισημανθεί ήδη από τον Οκτώβριο του 2018 στην ανοικτή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και έκτοτε συστηματικά στην προηγούμενη Δημοτική αρχή. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε με αποτέλεσμα να οδηγηθούν οι σχολικές επιτροπές από το καλοκαίρι οικονομική παράλυση.

Σήμερα τόσο τα ταμεία των δύο σχολικών επιτροπών όσο και τα διαθέσιμα των σχολείων είναι σχεδόν μηδενικά .

Τα ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ.

Η επιπρόσθετη επιχορήγηση που έχουν ζητήσει οι Σχολικές Επιτροπές πρέπει να δοθεί ΑΜΕΣΑ χωρίς περαιτέρω κωλυσιεργίες.

Για το έτος 2020:

Σύμφωνα με προσχέδιο του προϋπολογισμού , το ποσό για την επιχορήγηση των Σχολικών Επιτροπών ανέρχεται σε 262.000 Ευρώ μόνο (κωδ. 00.6715.08). Το ποσό αυτό είναι αυξημένο κατά 100.000 Ευρώ σε σχέση με τον περσινό προϋπολογισμό ( προϋπολογισμός 2019 = 168.000 Ευρώ) μιας και δεν υπάρχουν δεσμεύσεις από το τεχνικό πρόγραμμα που αντλεί τους πόρους του από τη ΣΑΤΑ.

Δυστυχώς αυτό το ποσό αυτό ΔΕΝ ΑΠΑΡΚΕΙ για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων και θα πρέπει να προβλεφθεί επιπρόσθετη επιχορήγηση για να μην φτάσουμε στο οικονομικό αδιέξοδο της φετινής χρονιάς, στην οποία αποδόθηκε αντίστοιχο ποσό.

  1. Κανονικά απεικονίζονται στον προϋπολογισμό

Οι αποδόσεις ΚΑΠ στις Σχολικές Επιτροπές :                                 373.880,00 Eυρώ                           κωδ. 00.6711.24.

Πρόβλεψη για το Μαθητικό φεστιβάλ με μικρή αύξηση :            15.000 (από 10.000,00 )        κωδ. 15.6471.04

Πρόβλεψη για θεατρική αγωγή :                                                                    63.000 Eυρώ                                           κωδ. 15.6471.16               ίδιο με πέρυσι

Θερινή Δημιουργική απασχόληση :                                                103.000,00 Eυρώ                           κωδ. 15.6473.02 ίδιο με πέρυσι

Παιδικές κατασκηνώσεις :                                                                 35.000,00 Eυρώ                           κωδ. 15.6482.03               ίδιο με πέρυσι

 

  1. Σχολική Στέγη

Κανονικά απεικονίζονται στον προϋπολογισμό οι αγορές των Οικοπέδων

Κωδ. 30.7112.03                     Γούναρη & Πατρόκλου                   75.000,00

Κωδ. 30.7112.04                     Πάρου                                                     40.000,00

Ο Δήμος Αγ. Παρασκευής βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στο θέμα της σχολικής στέγης. 

  • Ακόμα δεν έχουμε ενταχθεί στη δίχρονη προσχολική αγωγή.
  • Η υπόθεση  ΜΑΚΡΗ και η απόκτηση του  ΟΤ 119 αποτελεί την  μοναδική και κατάλληλη  λύση για την πόλη. Άμεσα πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την απόκτηση του οικοπέδου αυτού.

Γενικά Συμπεράσματα

 Οι συνέπειες της κρίσης και των μνημονιακών πολιτικών που εφαρμόζονται στη χώρα μας τα τελευταία 9 χρόνια είχαν ολέθριες συνέπειες στα δημόσια και κοινωνικά αγαθά.

Οι υποχρηματοδοτούμενοι δήμοι καλούνται να αντιμετωπίσουν προβλήματα που θα έπρεπε να καλύπτονται από την κεντρική κυβέρνηση.

 Η  Παιδεία που θα έπρεπε ειδικά σε αυτές τις συνθήκες τις κρίσης να προστατευτεί και να  θωρακιστεί  έτσι ώστε να αποτελέσει  την ελπίδα της εξόδου από την κρίση και την αναγέννηση του πνεύματος και της παραγωγικότητας της χώρας, μαστίζεται από  υποχρηματοδότηση  και  τις ελλείψεις προσωπικού, βιβλίων, μέσων και πόρων ενώ τελευταία αναπτύσσεται μια ολόκληρη φιλολογία στοχεύοντας στην περαιτέρω απαξίωση του ρόλου και των υπηρεσιών της.

 Το δημόσιο σχολείο ενώ  θα έπρεπε να παρέχει ενιαία και σφαιρική παιδεία σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας κατάντησε ο εφιάλτης της χειμαζόμενης οικογένειας ειδικά στις τάξεις του Λυκείου, όπου κυριαρχεί η παραπαιδεία.

 Μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες λοιπόν, η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να παίξει ουσιαστικό ρόλο τόσο ως μοχλός πίεσης και διεκδίκησης προς την κεντρική κυβέρνηση όσο και ως προς την  κάλυψη όσο το δυνατό περισσότερων ελλείψεων όπως :

 

  • Aγορές/απαλλοτριώσεις οικοπέδων και ανέγερση νέων σχολικών μονάδων
  • Απόλυτη προτεραιότητα για την πόλη η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΤ 119 πρώην εκπ. Μακρή
  • Διπλασιασμό των ΚΑΠ για τις λειτουργικές ανάγκες και της ΣΑΤΑ (ΚΑΠ επισκευών και συντηρήσεων) των σχολείων
  • Εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής σε νηπιαγωγεία σύγχρονα και ασφαλή
  • Mελέτη και σχεδιασμός για τη μεταστέγαση των νηπιαγωγείων που συστεγάζονται με δημοτικά σε αυτόνομα , νέα νηπιαγωγεία . 
  • Μεταστέγαση του 2ου ΚΕΣΥ Β΄Αθήνας σε ξεχωριστό χώρο με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές  
  • Συνεχής συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχόντων σχολικών κτηρίων.
  • Πρωινή καθαριότητα και φύλακες σε όλα τα σχολεία
  • Διεύρυνση των προγραμμάτων που προσφέρει ο Δήμος δωρεάν στους μαθητές των σχολείων μας, ως σχετικές προτάσεις που έχουμε καταθέσει στα αρμόδια τμήματα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»