«Είμαστε αντίθετοι στην ακαδημαϊκή εξίσωση των πανεπιστημίων και των κολεγίων»
«Είμαστε αντίθετοι στην ακαδημαϊκή εξίσωση των πανεπιστημίων και των κολεγίων» αναφέρει ο Νίκος Τσούλιας, Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝ.ΑΛ.

Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι για να αποδομήσεις και για να υποβαθμίσεις τη δημόσια εκπαίδευση.  α) Δεν αντιμετωπίζεις τα προβλήματά της και δεν ανοίγεις πολιτικό πεδίο για τις προοπτικές της μπροστά στις πολλαπλές προκλήσεις της εποχής. Την αφήνεις γυμνή! β) Παίρνεις μέτρα που ενισχύουν τη ιδιωτική πρωτοβουλία στην εκπαίδευση υπηρετώντας τις δυνάμεις της αγοράς…

Η Ν.Δ. πιστή στην ιδεολογία της και έχοντας κερδίσει ιδεολογικά τον αριστερισμό και τον λαϊκισμό του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – που διέλυσε γυμνάσιο και λύκειο και επεχείρησε να δώσει ακόμα και πτυχία «πολιτικά δωρεάν» αγνοώντας κάθε επιστημονική πτυχή - έρχεται να προωθήσει μια διάταξη που η παράταξή μας αλλά και το εκπαιδευτικό κίνημα την αντιμαχόταν καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης με αποτελεσματικό τρόπο.

Τα κολέγια στη χώρα μας διαμορφώθηκαν στο πεδίο της κατάρτισης, η οποία προφανώς δεν έχει καμιά σχέση ούτε με την επαγγελματική εκπαίδευση ούτε – και πολύ περισσότερο – με τη γενική παιδεία. Σήμερα η Ν.Δ. τα αναγορεύει νομοθετικά ως ακαδημαϊκά ισοδύναμα των πανεπιστημίων!

Προχωρά σε ακαδημαϊκή αναγνώριση των κολεγίων της αλλοδαπής – πέραν εκείνης της επαγγελματικής αναγνώρισής τους – και αυτό δημιουργεί μείζον πρόβλημα για την ποιότητα των πτυχίων και για την ίδια την αξία τους. Είναι προφανές ότι και τα εγχώρια κολέγια, που έχουν δικαιόχρηση με ένα κολέγιο της αλλοδαπής, θα έχουν την ίδια δυνατότητα για τους πτυχιούχους τους.  

Είναι μια εξέλιξη που επηρεάζει με καθοριστικό και απόλυτα αρνητικό τρόπο το «σήμερα» και το «αύριο» της δημόσιας εκπαίδευσης. Υποβαθμίζει το επιστημονικό και παιδαγωγικό πεδίο των πτυχιούχων στην εκπαιδευτική κοινότητα. Με το άρθρο 50 προβλέπεται να γίνονται δεκτά από τον ΑΣΕΠ τα πτυχία των κολεγίων ακόμα και αν δεν έχουν εξασφαλίσει την  ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης).

Υπάρχει και μια άλλη πλευρά, που θεωρούμε ότι θα συμβεί. Μέχρι τώρα τα κολέγια στη χώρα μας δεν είχαν προγράμματα για τους κλάδους που είχαν ως κύρια ή και μοναδική επαγγελματική εξέλιξη την εκπαίδευση (π.χ. νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, φιλόλογοι, θεολόγοι, μαθηματικοί κλπ), γιατί δεν είχε κανένα νόημα. Τώρα όμως με την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους είναι μάλλον βέβαιο ότι θα αναπτύξουν και αυτούς τους τομείς για λόγους οικονομικούς και κερδοσκοπικούς.  

Αγνοώντας η κυβέρνηση της Ν.Δ. την όξυνση της αδιοριστίας, τις δεκάδες χιλιάδες αδιόριστους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς προχωράει σε μια νομοθετική ρύθμιση που ανατρέπει το εργασιακό, επιστημονικό και εκπαιδευτικό καθεστώς των εκπαιδευτικών. Αλλά το ζήτημα δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς. Αφορά την ποιότητα των σπουδών και την οικονομική αφαίμαξη των νέων για να «σπουδάσουν» επί πληρωμή!  Αφορά την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της, γιατί υποβαθμίζει ακόμα και με θεσμικό τρόπο (!) τη λειτουργία και την ποιότητα της εκπαίδευσης.   

Είμαστε αντίθετοι σε αυτή την πολιτική της Ν.Δ. Ο νεοφιλελευθερισμός δεν είχε και δεν έχει καμιά ουσιαστική πολιτική για τη δημόσια εκπαίδευση. Αντίθετα, απελευθερώνει όλο και πιο νέα τμήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στις δυνάμεις της αγοράς. 

Η Ν.Δ. αλλάζει τον καταστατικό χάρτη της εκπαίδευσης όχι με κάποια πρωτοβουλία για τη δημόσια εκπαίδευση αλλά για να αποδώσει νέο πεδίο κερδοσκοπίας στην αγορά. Δεν έκανε ούτε καν έναν στοιχειώδη διάλογο με τα άλλα κόμματα και με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Δεν συνεκάλεσε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα.

Κρίνουμε αναγκαίο να ανοίξει πολιτικός διάλογος στην ελληνική κοινωνία για αυτό το μείζον θέμα, που θα καθορίσει το μέλλον της εκπαίδευσης και το εργασιακό καθεστώς των νέων για τις επόμενες δεκαετίες. Μια προοδευτική μεταρρυθμιστική πολιτική πρόταση έχει ανάγκη η χώρα μας. Μια πρόταση ολοκληρωμένων καταστατικών Νόμων για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης – όπως εκείνων του 1566/1985 και του 1268/1982 που ευδοκιμούν για δεκαετίες -, μια πρόταση  που θα εισαγάγει τη χώρα μας εφοδιασμένη στις νέες προκλήσεις της εποχής.

Το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ έχει διαμορφώσει ένα προοδευτικό, πολιτικό, εκπαιδευτικό σχέδιο. Προχωράμε σε εξειδικεύσεις, με νέες ιδέες, με καινοτομίες, με πρωτοβουλίες. Στόχος μας είναι να κατακτήσουμε χαρακτηριστικά μιας ευρείας και γενικευμένης «κουλτούρας γνώσης και παιδείας», να διαμορφώσουμε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, να ανοίξουμε δρόμους για οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική πρόοδο!   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων