Thumbnail
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΕΠ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

Ένα ακόμα ισχυρό χτύπημα στη δημόσια τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης
Ενίσχυση των ιδιωτικών επιχειρήσεων στο χώρο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης

Αυτές τις μέρες συζητείται στη Βουλή, και αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη Πέμπτη, το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας με το οποίο προωθούνται σημαντικές αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αλλαγές οι οποίες θα οδηγήσουν όχι απλά στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, την υποβάθμιση και συρρίκνωσή του. Ποιες είναι αυτές οι αλλαγές; Ποιες θα είναι οι δραματικές επιπτώσεις που θα επιφέρουν;

  1. H κυβέρνηση –συνεχίζοντας το θεσμικό πλαίσιο που ακολουθεί τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, και το οποίο στήθηκε ήδη από το 2010 και υλοποιήθηκε από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ— eξισώνει τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων επιτρέποντας, χωρίς αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ, οι απόφοιτοι των κολεγίων να έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στις εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. για διορισμό στην δημόσια εκπαίδευση. Θεσμοθετείται η βάση του 10 για τα πανεπιστήμια, ενώ συνδέει τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων με την αξιολόγηση και την εφαρμογή δεικτών. Επιπλέον, προβλέπει την περαιτέρω αυτονόμηση των ΕΛΚΕ, και τη δημιουργία ξενόγλωσσων προγραμμάτων με δίδακτρα μόνο με πιστοποίηση από την νέα ΑΔΙΠ.

  2. Το νομοσχέδιο κατατέθηκε ως συνέχεια και σε απόλυτη ταύτιση με τον συρρικνωμένο Κρατικό Προϋπολογισμό του 2020, ο οποίος διατηρεί την ακραία υποχρηματοδότηση της Δημόσιας Παιδείας, ενώ καθιστά ξεκάθαρη τη στόχευση για τιμωρητικού τύπου αξιολόγηση των Α.Ε.Ι..

  3. Ιδρύεται νέα «ανεξάρτητη» Εθνική Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ), με ενισχυμένες αρμοδιότητες, που αντικαθιστά την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), και η οποία, όπως γράφεται ξεκάθαρα στην Εισηγητική Έκθεση, θα ελέγχει για το αν «τα ελληνικά Α.Ε.Ι. όχι μόνο ανταποκρίνονται στα κριτήρια ποιότητας που διαμορφώνονται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, αλλά και ότι βελτιώνουν συνεχώς την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την απόδοσή τους». Αναφέρεται στο άρθρο 16 –για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης—ότι «το 20% της τακτικής επιχορήγησης στα Α.Ε.Ι. εντός των ορίων του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατανέμεται με βάση ενδεικτικούς δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, στους οποίους επιλέγει να αξιολογηθεί κάθε Α.Ε.Ι.»!

Η έννοια της «ποιότητας» είναι ευάλωτη στην εργαλειοποίηση. Ενδεικτικά, η κυβέρνηση θεωρεί ως «ποιότητα», κριτήρια όπως «η αξιολόγηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών από τους φοιτητές και η πορεία επαγγελματικής απορρόφησης των αποφοίτων», ή «ο αριθμός ανά καθηγητή απλών συμμετοχών σε διεθνή ανταγωνιστικά προγράμματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης», δηλαδή στοιχεία που προωθούν την αγοραιοποίηση των ΑΕΙ και την καλλιέργεια ενός άκρατου ανταγωνισμού στα ελληνικά ΑΕΙ, βασιζόμενη μάλιστα σε δείκτες για τους οποίους δεν είναι καν υπεύθυνα τα ίδια τα ιδρύματα (π.χ. οι ικανοποιητικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες είναι κάτι για το οποίο, στην υποχρηματοδοτούμενη και γραφειοκρατικά διοικούμενη ανώτατη εκπαίδευση, δεν είναι κάτι που εξαρτάται από τα μεμονωμένα ιδρύματα, ενώ και η πορεία επαγγελματικής απορρόφησης των αποφοίτων των ΑΕΙ δεν είναι κάτι που μπορούν να ελέγξουν τα δεύτερα).

  1. Είναι, επίσης, ηλίου φαεινότερον ότι όταν γίνεται αναφορά σε «αριθμό των αλλοδαπών φοιτητών σε αναλογία με το συνολικό αριθμό εγγεγραμμένων φοιτητών» αυτό που προωθείται είναι η ακόμη μεγαλύτερη στροφή και εξάρτηση των ιδρυμάτων από την ιδιωτική χρηματοδότηση (πράγμα που ήδη γίνεται και σήμερα, αλλά σε μικρό συγκριτικά βαθμό).

Ο Σύλλογος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, που έχει αγωνιστεί από τη στιγμή της ίδρυσής του ενάντια σε νεοφιλελεύθερες πρακτικές, απορρίπτει στο σύνολο του το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και στέκεται στο πλάι των φοιτητών/τριών και των εκπαιδευτικών που κινητοποιούνται πανελλαδικά, με όραμα μια παιδεία ποιοτική και δημόσια. Ο Σύλλογος μας θα αναλάβει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση συντονισμού και κοινής πορείας με άλλους συλλόγους ΔΕΠ, φοιτητών και εκπαιδευτικών ενάντια σ’ αυτήν την καταστροφική πολιτική για την δημόσια τριτοβάθμια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες