Από το προεδρείο της ΔΟΕ ενημερωθήκαμε για τα συμπεράσματα που εξήχθησαν απ’ την πρόσφατη συνάντηση που είχαν με την υπουργό παιδείας. Για να πληροφορηθείτε πατήστε εδώ
Μένουμε υπόχρεοι για την λεπτομερή πληροφόρηση που είχαμε εκ μέρους της ΔΟΕ, για τα ζητήματα που συζητήθηκαν και σε κάποιο ικανοποιητικό βαθμό, μένουμε και ευχαριστημένοι από τον τρόπο που εκπροσωπηθήκαμε γενικά ως εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στην υπουργό. Αλλά …
Γιατί πάντα πρέπει να υπάρχει αυτό το αλλά; Όπως και σε κάθε κανόνα πρέπει να υπάρχει και η εξαίρεση. Εάν δεν υπήρχε εκ μέρους της ΔΟΕ, αυτός ο εσφαλμένος, κατά τη γνώμη μου, χειρισμός, θα μπορούσαμε να νοιώθουμε, όλοι ανεξαιρέτως, ασφαλείς για την συνδικαλιστική μας εκπροσώπηση σε ανώτατο επίπεδο. Δεν μπορώ όμως, ως εκπαιδευτικός ειδικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ιδιαίτερα ως οργανωτική συντονίστρια της πανελλήνιας ένωσης εκπαιδευτικών λειτουργών φυσικής αγωγής στην κεντρική Μακεδονία, να μείνω σιωπηλή και να αντιπαρέλθω αυτή την, ας το πω, αβλεψία εκ μέρους του προεδρείου της ΔΟΕ.
Εξηγούμαι: Ενημερωθήκαμε από τη ΔΟΕ λοιπόν, ότι, μεταξύ άλλων εξίσου σοβαρών ζητημάτων, συζητήθηκε με την υπουργό η ενδεχόμενη πρότασή της για εισαγωγή μαθήματος φυσικής αγωγής στα νηπιαγωγεία. Μετά την πληροφόρησή μας για όσα λέχθηκαν για το ζήτημα αυτό, μας ανακοινώθηκε από τη ΔΟΕ ότι έκανε γνωστές στην υπουργό τις τεράστιες επιφυλάξεις για την πρόθεσή της αυτή, της υπενθύμισε ότι στο νηπιαγωγείο δεν μπορεί να γίνει λόγος για διακριτά μαθήματα, προειδοποιώντας ότι οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί αντιτίθενται και καταθέτουν παιδαγωγικά αντεπιχειρήματα. Τέλος ενημερώνει όλους μας να προετοιμαστούμε για σφοδρές αντιδράσεις για το θέμα αυτό.
Με λίγα λόγια δηλαδή η ΔΟΕ μπροστά στην υπουργό υιοθέτησε πλήρως τη στάση των συναδέλφων νηπιαγωγών, αγνόησε την πλήρως τεκμηριωμένη παιδαγωγικά θέση των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, όπως αναπτύχθηκε απ’ την επιστημονική μας ένωση και μάλιστα έφτασε στο σημείο να καλέσει όλους (;;;!!!) τους συναδέλφους να είναι έτοιμοι για αντιδράσεις.
Πράττοντας όμως έτσι το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό μας όργανο, παραβίασε ίσως τον σημαντικότερο κανόνα του συνδικαλισμού: Όταν μέλη – επαγγελματικοί κλάδοι, που βρίσκονται υπό τη συνδικαλιστική σκέπη του ιδίου οργάνου, όπως θέλω να πιστεύω ότι βρισκόμαστε οι καθηγητές φυσικής αγωγής και οι νηπιαγωγοί, έχουν αντικρουόμενες απόψεις, θέσεις και συμφέροντα, τότε το συνδικαλιστικό όργανο οφείλει να διατηρεί έναντι παντός πλήρη ουδετερότητα, να αφήνει το περιθώριο να καταθέτουν τις απόψεις τους, τα επιχειρήματα και τις προτάσεις τους ο κάθε κλάδος και να αποτραβιέται διακριτικά στο πλάι, ούτως ώστε το αρμόδιο υπουργείο, αφού ακούσει τα δύο μέρη, να καταλήξει στις αποφάσεις του, χωρίς κανένα εκβιαστικό δίλημμα και χωρίς κανέναν φόβο ανούσιων αντιδράσεων, μόνο και μόνο για το θεαθήναι.
Έτσι λοιπόν έπρεπε να πράξει η ΔΟΕ, την στιγμή μάλιστα κατά την οποία, η άποψη της πλευράς, η οποία δεν ευνοείται από τη στάση της, η πλευρά δηλαδή των καθηγητών φυσικής αγωγής, υποστηρίζεται από επιστημονικά πορίσματα πανεπιστημιακών, από μελέτες και συγγράμματα περί του παιδαγωγικά ορθού της εισαγωγής της φυσικής αγωγής στα νηπιαγωγεία, ως πυλώνα απόκτησης από την ηλικία αυτή υγιεινών συνηθειών και στάσεων ζωής από τα παιδιά μας. Η δε αντίκρουση των αγαπητών συναδέλφων νηπιαγωγών, ότι στην ηλικία αυτή δεν μπορεί να γίνει λόγος για διακριτά μαθήματα και ότι οι νηπιαγωγοί είναι αρκετοί και ικανοί να εφαρμόσουν ειδικές ασκήσεις φυσικής αγωγής, νομίζω ότι δεν εμφανίζεται αρκούντως πειστική.
Επειδή, καθώς φαίνεται, η ΔΟΕ δεν ακολουθεί στην περίπτωση αυτή τον κυριότερο κανόνα συνδικαλιστικής εκπροσώπησης, αυτό μένει να διαψευστεί από αρμόδια χείλη, είμαστε αναγκασμένοι να υπερασπίσουμε μόνοι μας τις δίκαιες θέσεις μας. Πως μπορεί να γίνει αυτό;
Κατά την γνώμη μου απευθυνόμενοι στους γονείς, μέσα από μία εκστρατεία ενημέρωσης και τεκμηριωμένης πληροφόρησης, με επιστημονικά μέσα και εκλαϊκευμένο και κατανοητό τρόπο. Για τον σκοπό αυτό, καλούμε όλους τους πανεπιστημιακούς δασκάλους φυσικής αγωγής να επιτελέσουν και εκτός του σχολών τους, τον κατεξοχήν ρόλο τους.
Να ενημερώσουν τους πάντες για την ορθότητα της εισαγωγής μαθήματος φυσικής αγωγής στα νηπιαγωγεία, συγκεντρώνοντας με συνοπτικό και εύληπτο τρόπο όλα τα επιχειρήματά τους σε ένα φυλλάδιο, το οποίο μπορούμε κατόπιν όλοι οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής, διαμέσου της επιστημονικής μας ένωσης, η οποία μάλιστα είναι σε θέση να προσθέσει τα δικά της αλλά και ειδικά προγράμματα διδασκαλίας και επιμορφώσεων, να διανείμουμε σε όλα τα σχολεία και να αναρτηθεί στα ηλεκτρονικά μέσα εκπαιδευτικής ενημέρωσης αλλά και σε σχετικές ιστοσελίδες των συλλόγων γονέων.
Τα παραπάνω νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε και με τον τρόπο αυτόν πιστεύω να πετύχουμε δύο στόχους. Από τη μία να κερδίσουμε την υποστήριξη των γονέων, πείθοντάς τους για την υπεύθυνη στάση μας και από την άλλη να δώσουμε στη ΔΟΕ να καταλάβει ότι είμαστε και εμείς μέλη της.
Εκτός αν, κατά αμετανόητο και ακατανόητο τρόπο, επιμείνει στην εσφαλμένη στάση της.
Εάν ναι, τότε ας φερθεί τουλάχιστον με ειλικρίνεια και να μας ενημερώσει για αυτό, δεχόμενη όμως ταυτόχρονα ότι δεν θα δικαιούται να ζητά άλλη φορά την ψήφο και την οικονομική μας συμβολή. Ακόμα και η σιωπή της θα σημαίνει απόρριψη.
Ολυμπία Ζαραμπούκα MSc, εκπαιδευτικός ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής
Οργανωτική συντονίστρια ΠΕΝΕΛΦΑ περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη