elephant
«Πολλές φορές τα παιδιά έβλεπαν ότι πηγαίνουν στον παππού και στη γιαγιά τους να μιλήσουν και δεν έχουν τι να πουν. Η εφαρμογή τους δίνει τη δυνατότητα να βρουν καινούριους τρόπους για να ξεκινήσουν μια συζήτηση»

Μία εφαρμογή πρόληψης της άνοιας και επιβράδυνσης της ανάπτυξής της δημιούργησαν μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης και του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου στο πλαίσιο του μαθήματος «Εικονική Επιχείρηση» του ΣΕΝ/ JA Greece. Η εφαρμογή «Elephant» απευθύνεται σε άτομα που πάσχουν από άνοια ή Αλτσχάιμερ αλλά και στις οικογένειές τους και τους φροντιστές τους. Σε κάθε χρήστη εμφανίζονται διαδοχικά 20 ζεύγη φωτογραφιών προσώπων. Ο ένας είναι γνωστός (συγγενικό πρόσωπο ή φίλος) του ασθενούς και ο άλλος άγνωστος. Ο ασθενής καλείται να επιλέξει το πρόσωπο που γνωρίζει και στο τέλος η εφαρμογή εμφανίζει το ποσοστό επιτυχίας. Επαναλαμβάνοντας το τεστ ανά τρίμηνο ή εξάμηνο μπορεί να διαπιστωθεί η πιθανή βελτίωση στην μνήμη του. Αναλυτικότερα, η εφαρμογή διαθέτει ασκήσεις με τις οποίες ο πιθανός χρήστης καλείται να ανακαλέσει και να επαναλάβει καθορισμένα σειριακά μοτίβα εμφάνισης αριθμών (μονοψήφιων, διψήφιων και τριψήφιων), εύκολα διακριτών καθαρισμένων εικόνων αλλά του δίνεται και η δυνατότητα να εισάγει ο ίδιος ο φροντιστής του ακόμα και εικόνες με προσφιλή του πρόσωπα ώστε να νιώθει οικεία με την εφαρμογή.

Ο Δημήτρης Σαμαράς είναι διευθύνων σύμβουλος στην εικονική επιχείρηση που έχουν στήσει με τους συμμαθητές του. Βρίσκεται στην Β’ Λυκείου του ΓΕΛ Φιλοθέης και συμμετέχει για δεύτερη φορά στο πρόγραμμα του Junior Achievement Greece. «Η εφαρμογή μας ουσιαστικά έχει σκοπό την επιβράδυνση της εξέλιξης της άνοιας και την πρόληψή της ενώ ταυτόχρονα σκοπεύουμε να γεφυρώσουμε το κενό ανάμεσα στους ηλικιωμένους και στους φροντιστές τους, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε οι συγγενείς τους είτε κάποιος ειδικός γιατρός», εξηγεί στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο 16χρονος. Για να προχωρήσουν τον σχεδιασμό της εφαρμογής τους οι συμμετέχοντες στην επιχείρηση συνεργάστηκαν με μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και ειδικούς καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα αυτών των ανθρώπων είναι ότι «χάνουν» τις σχέσεις τους με τα παιδιά τους, με τα πολύ κοντινά τους πρόσωπα. Επομένως, σύμφωνα με τον 16χρονο Δημήτρη η εφαρμογή επιδιώκει κυρίως να κάνει τους ηλικιωμένους περισσότερο χαρούμενους, ενώ, όπως συμπληρώνει ο καθηγητής Πληροφορικής, Πέτρος Ματζάκος «η ευαισθητοποίησή τους γι αυτό το ζήτημα πήγαζε από την ευαισθητοποίησή τους απέναντι στους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες». «Πολλές φορές τα παιδιά έβλεπαν ότι πηγαίνουν στον παππού και στη γιαγιά τους να μιλήσουν και δεν έχουν τι να πουν. Η εφαρμογή τους δίνει τη δυνατότητα να βρουν καινούριους τρόπους για να ξεκινήσουν μια συζήτηση με ένα άτομο της τρίτης ηλικίας», εξηγεί. Παράλληλα, μέσω της πλατφόρμας «Elephant» οι μαθητές και οι μαθήτριες προσπαθούν να γεφυρώσουν το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στην τρίτη ηλικία και στην τεχνολογία. «Θέλουμε να φέρουμε τους ηλικιωμένους της Ελλάδας πιο κοντά στο μέλλον ουσιαστικά», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Δημήτρης Σαμαράς.

elephant

Στην «εικονική τους επιχείρηση» συμμετέχουν 21 μαθητές από την Α’ και Β’ Λυκείου του ΓΕΛ Φιλοθέης και 22 μαθητές από την Α’ Λυκείου του ΓΕΛ της Τραγαίας Νάξου. Παρότι τους χωρίζουν πολλά χιλιόμετρα, τα δύο σχολεία αποφάσισαν να συνεργαστούν. «Στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής, το ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, είχε αναπτύξει μία εφαρμογή η οποία ήταν το random number generator όπου σε μία οθόνη αφής εμφανίζονται διάφοροι αριθμοί σε διάφορα σημεία και μετά από κάποιο χρόνο εξαφανίζονται και πρέπει ο χρήστης να πατήσει που βρίσκονταν. Είδαμε ότι είχαν φτιάξει αυτή την εφαρμογή, μας ενδιάφερε, ήρθαμε σε επαφή μαζί τους, τους εξηγήσαμε και αναπτύξαμε μαζί την ιδέα που είχαμε αποφασίσαμε να συνεργαστούμε για να συμμετέχουμε στην εμπορική έκθεση φέτος», σημειώνει ο Δημήτρης Σαμαράς,

Αυτές οι συνθήκες, σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, Πέτρο Κουτρούλη, «ανάγκασαν» τους μαθητές των δύο σχολείων να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν και να ψάξουν να βρουν τους τομείς και τα σημεία που θα εργάζεται ο καθένας. «Είναι ένας κοινός στόχος και για τους δύο γιατί εργαζόμαστε σε διαφορετικούς τομείς. Βρήκαμε το τι θα κάνει ο καθένας και από κει και πέρα οι ομάδες αυτονομήθηκαν. Μόλις φτάσουμε στο τελικό προϊόν θα ξαναενωθούμε για να το παρουσιάσουμε», αναφέρει ο κ. Κουτρούλης. Το ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου βρίσκεται στα ορεινά του νησιού, 20 χιλιόμετρα από το λιμάνι, και πολλά παιδιά χρειάζονται μέχρι και 45 λεπτά για να φτάσουν. Ωστόσο αυτές οι αντικειμενικές δυσκολίες δεν πτοούν τους μαθητές και τις μαθήτριες. «Τα νέα μέσα μάς έχουν διευκολύνει τα τελευταία χρόνια διότι καταφέρνουμε να βρισκόμαστε στην πρώτη θέση παρά τις όποιες χωρικές δυσκολίες», υπογραμμίζει ο κ. Κουτρούλης.

Όπως λέει η Πετρούλα μαθήτρια της Α’ Λυκείου στο ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, μέσω αυτής της εμπειρίας κατάφερε να «μπει» στον κόσμο του προγραμματισμού και να δει με άλλο μάτι την Πληροφορική ενώ ο συμμαθητής της Νίκος, προσθέτει ότι «δουλεύουν στην τάξη όλοι μαζί σαν μια ομάδα».

Σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής του ΓΕΛ Φιλοθέης, Πέτρο Ματζάκο, μέσω αυτού του προγράμματος και της εικονικής επιχείρησης που καλούνται οι μαθητές να δημιουργήσουν, αναπτύσσουν μία κουλτούρα «που τους μαθαίνει να ανοίγονται, να μοιράζονται και να μαθαίνουν καινούρια πράγματα. Τα παιδιά μας εκπαιδεύονται πάνω σε δεξιότητες όπως η συνεργασία, η ευρηματικότητα, η προσαρμοστικότητα, η αποδοχή».

Για τον Δημήτρη Σαμαρά η συμμετοχή για δεύτερη χρονιά στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του ΣΕΝ/ JAGreece αποτέλεσε μία σημαντική εμπειρία ώστε να έρθει πιο κοντά στο κομμάτι της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας. «Κατάλαβα πώς λειτουργεί μια επιχείρηση, πώς είναι να συνεργάζεσαι με άλλα άτομα και πώς να ξεπερνάς τις όποιες δυσκολίες προκύψουν. Η καινοτομία στον τομέα της αγοράς είναι πολύ σημαντική. Για μένα η καινοτομία έρχεται μέσα από τη συζήτηση, με το brainstorming με την ομάδα σου. Για παράδειγμα το προϊόν που προωθούμε φέτος καταφέραμε να το βρούμε μέσα από παρατηρήσεις με τους παππούδες μας, κάναμε έρευνες και καταλήξαμε σε αυτό διότι είδαμε ότι υπάρχει ένα κενό στην αγορά» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες στην προσπάθειά τους εκτός από συμβολή των καθηγητών τους στον τομέα του συντονισμού δέχτηκαν τη βοήθεια του συμβούλου τους- εθελοντή Παναγιώτη Γαλάτη, (Οικονομικός και Διοικητικός Διευθυντής της AON GREECE S.A ) ενώ τους παρείχαν τεχνικές-επιστημονικές συμβουλές ο ψυχίατρος Διονύσιος Τσιογκρής και η γηρίατρος, Ελευθερία Αντωνιάδου. Η εφαρμογή «Elephant» θα παρουσιαστεί στην εμπορική έκθεση «Trade Fair 2020» στις 6 Μαρτίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Monimoi dikastiria
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται για τον θάνατο της τρίχρονης Κατερίνας
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
γκλε
Επίθεση Γκλέτσου στο ΠΑΣΟΚ: «Διπλανό μαγαζάκι του Μητσοτάκη - Ψήφισαν Νεοδημοκράτες να βγει ο Ανδρουλάκης»
Κατά του ΠΑΣΟΚ στράφηκε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Επίθεση Γκλέτσου στο ΠΑΣΟΚ: «Διπλανό μαγαζάκι του Μητσοτάκη - Ψήφισαν Νεοδημοκράτες να βγει ο Ανδρουλάκης»
apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή