Κλειστά σχολεία; Μια πρόταση: Γιατί όχι τηλεκπαίδευση;
Πρόταση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Όπως η κρίση αποκάλυψε την απίστευτη υστέρηση του ελληνικού κράτους στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και στην οργάνωση και την τήρηση στοιχειωδών στατιστικών και άλλων στοιχείων σε ψηφιακή μορφή, για να ανταποκριθεί σε έκτακτες οικονομικές καταστάσεις, έτσι και ο κορονοϊός αποκάλυψε, εκτός των άλλων αδυναμιών, και την τεράστια αδυναμία στην εισαγωγή και καθιέρωση συστήματος ηλεκτρονικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης!

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας, δρώντας στον δικό του χώρο, πολλές φορές έχει θέσει θέμα επίσημης οργάνωσης συστήματος για εξ αποστάσεως εκτέλεση σεμιναρίων επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης με τη χρήση της ηλεκτρονικής, αλλά στην πράξη έλαβε μόνο υποσχέσεις.

Η ανακοίνωση της κυβέρνησης για κλείσιμο, λόγω κορονοϊού, των σχολείων επί 14 ημέρες και χωρίς καν να είναι βέβαιο ότι δεν θα παραταθεί, αποκάλυψε την αδυναμία του συστήματος να περάσει, σε περίοδο έκτακτων καταστάσεων, σε εναλλακτική μορφή διδασκαλίας όπως η τηλεκπαίδευση (εξ αποστάσεως). Μια μέθοδος υγιή, αλλά αρκούντως αναπληρωματική και αποτελεσματική.

Τόσες ημέρες οι μαθητές αφήνονται χωρίς ούτε καν ένα πρόγραμμα –  οδηγό μάθησης και επανάληψης μαθημάτων στο σπίτι, με υποχρέωση εξέτασης πάνω σε αυτά όταν επιστρέψουν στα σχολεία. Δεν γινόμαστε μάντεις κακών, αλλά πολύ φοβόμαστε ότι με τους μαθητές στο σπίτι, χωρίς πρόγραμμα, αυτοί θα σπαταλούν τις ώρες σε περιήγηση μη μάθησης στο διαδίκτυο και θα ισχύσει το ρητό «αργία μήτηρ πάσης κακίας»!

Σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των νοικοκυριών έχει στο σπίτι ηλεκτρονικό υπολογιστή και σύνδεση με το ίντερνετ. Επι πλέον, για μαθητές που δεν έχουν υπολογιστή και σύνδεση το κόστος είναι πλέον πολύ μικρό και το κράτος μπορεί να το καλύψει άμεσα. Θα είναι το καλύτερο δώρο στην Παιδεία αυτό! Άλλωστε, μέσα στα έκτακτα έξοδα του κορανοϊού, ένα τέτοιο έξοδο θα είναι η πλέον υγιή αντίδραση της Πολιτείας.

Δεν θα σχολιάσουμε τα πλεονεκτήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι γνωστά. Εκείνο που θα λέγαμε είναι ότι και τώρα, άμεσα, η κυβέρνηση μπορεί να επιλέξει αυτή τη λύση και σε λίγο χρόνο να εισάγει την τηλεκπαίδευση, έστω όχι σε τέλεια μορφή. Θα είναι μια επένδυση άκρως αποδοτική και θα ασφαλίσει το μαθητικό και διδακτικό προσωπικό σε συνέχεια της εκπαίδευσης όχι μόνο τώρα αλλά και σε οποιαδήποτε έκτακτη κατάσταση που θα προκύψει, μέχρι τέλους του μαθητικού βίου κάθε μαθητή.

 

Σ.Β.

 

Πηγή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

«έξυπνες» κάμερες
Αττική: Ξεκίνησε η εγκατάσταση «έξυπνων» καμερών για οδική ασφάλεια – Πως θα στέλνουν τα πρόστιμα
Οι πρώτες επτά κάμερες τέθηκαν σε λειτουργία, ενώ έως τον Φεβρουάριο θα έχουν εγκατασταθεί άλλες 44 σε κεντρικές αρτηρίες της Αττικής
Αττική: Ξεκίνησε η εγκατάσταση «έξυπνων» καμερών για οδική ασφάλεια – Πως θα στέλνουν τα πρόστιμα
γιαπωνεζα
Ιαπωνία: Γάμος με τεχνητή νοημοσύνη μέσω ChatGPT – «Μου έμαθε τι σημαίνει αγάπη»
Μια 32χρονη αντάλλαξε όρκους με ψηφιακό σύντροφο σε τελετή με VR, προκαλώντας συζητήσεις για τα όρια ανθρώπου και AI
Ιαπωνία: Γάμος με τεχνητή νοημοσύνη μέσω ChatGPT – «Μου έμαθε τι σημαίνει αγάπη»
logo
Kick-off Meeting του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ “XPLORE” στη Βαρσοβία με τη συμμετοχή της ΔΠΕ Λασιθίου
Στη συνάντηση συμμετείχαν έξι εταίροι από πέντε ευρωπαϊκές χώρες οι οποίοι έθεσαν το πλαίσιο συνεργασίας και τις βάσεις για την ποιοτική υλοποίηση...
Kick-off Meeting του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ “XPLORE” στη Βαρσοβία με τη συμμετοχή της ΔΠΕ Λασιθίου