Διονύσης Γράψας
Γράφει ο Διονύσης Γράψας, Ιστορικός

Σήμερα όλοι γινόμαστε θεατές αλλά και συμμέτοχοι, μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης, που έρχεται να αλλάξει συθέμελα τον τρόπο ζωής της καθημερινότητας, τουλάχιστον έτσι όπως τον γνωρίζαμε. Κι αν οι τελευταίες μέρες είναι αρκετά δύσκολες και οι ολοένα εντεινόμενοι περιορισμοί στην κυκλοφορία, είναι «πάνω στο τραπέζι», ο τομέας της εκπαίδευσης μοιάζει να γυρίζει σελίδα. Οριστικά; Ποιος ξέρει.

 

Η «ιντερνετική» διδασκαλία, δεδομένων των έκτακτων συνθηκών, έχει μπει πολύ δυναμικά σε πολλά σπίτια διδασκόντων αλλά και διδασκομένων. Ίσως λίγο απρόθυμα, γιατί κανείς μάλλον δεν ήταν έτοιμος για τόσο ραγδαίες αλλαγές, φαίνεται όμως πως ήρθε για να μείνει. Μάλιστα, θα μπορούσε να αναλογιστεί κανείς πως σε άλλες χώρες η διδασκαλία με τα σύγχρονα εκπαιδευτικά και εποπτικά μέσα, είναι ήδη μέρος της εκπαιδευτικής «κανονικότητας» σε πολλές χώρες του κόσμου.

 

Βέβαια ακόμα και τώρα στο μυαλό πολλών μοιάζει σαν πρόσκαιρη και εφήμερη λύση μέχρι να αποκατασταθεί η τάξη και ο συμβατικός τρόπος ζωής. Και αυτό γιατί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, δεν πίστεψε στην σημασία των νέων δεδομένων, αποφεύγοντας να τις στηρίξει. Με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα μόνο το ΕΑΠ να παρέχει αυτή την δυνατότητα. Που αποτελεί κορυφαία διαδικασία εκδημοκρατισμού της γνώσης και σπάζει τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

 

Οι πιο παλιοί ίσως θα θυμούνται τον Έλληνα σύμβουλο του προέδρου Κλίντον, Νίκολας Νεγρεπόντε, ο οποίος ακόμα και σήμερα υποστηρίζει πως κάθε μαθητής θα πρέπει να διαθέτει από έναν φορητό υπολογιστή, ο οποίος θα λειτουργεί συνδυαστικά με το παραδοσιακό αλλά μη ελκυστικό πια βιβλίο. Οι πιο νέοι ίσως θα θυμούνται(γιατί κάποιοι αρνούνται ακόμα πεισματικά) την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 2011 που ονομαζόταν «Ψηφιακό Σχολείο» την οποία σκληρά συντηρητικοί κύκλοι με πολύ μεγάλη επιρροή στον εκπαιδευτικό κόσμο, πολέμησαν σκληρά.

 

Είναι ανάγκη κάποια στιγμή να σταματήσουμε να τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις. Σαν χώρα , σαν λαός και σαν εκπαιδευτικός κόσμος μένουμε αρκετά πίσω, την στιγμή που χώρες όπως η Κύπρος ή το Ισραήλ ακόμα σε τέτοιες εφαρμογές μας έχουν ξεπεράσει. Ποιος αρνείται ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας δεν είναι υψηλού επιπέδου; Ποιός αρνείται πως δεν θέλει να προσφέρει; Η Πολιτεία λοιπόν έχει βαρύτατο χρέος να σκύψει πάνω από το ζήτημα και να του δώσει την ώθηση που του αξίζει. Αλλιώς κάποια στιγμή, το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως και το ΕΣΥ, θα χρειαστεί την δική του ΜΕΘ. Με άγνωστη κατάληξη.

 

Διονύσης Γ. Γράψας

Ιστορικός

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskaloi-2-ipopgr.jpg
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
H διαδικασία που θα ακολουθήσει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ολοκληρώσει τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών πριν από νέα σχολική χρονιά
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
perpatima_2912019_743.jpeg
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Μπορεί να έχουμε διαβάσει ότι ο «χρυσός αριθμός» είναι 10.000 την ημέρα, όμως αυτό δεν είναι τόσο εύκολο, ιδιαίτερα αν έχουμε ένα γεμάτο καθημερινό...
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Ηλιοθεραπεία
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε
«Δεν έχουμε εκπαιδευτεί να αντέχουμε περισσότερο τον ήλιο. Ο ήλιος είναι ο ίδιος και λίγο χειρότερος από ό,τι ήταν παλιά. Έχουν αλλάξει άλλα πράγματα...
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε